[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:17

O maar hij loopt toch in de prijzen meestal. Tis gewoon jammer dat we zeker 15 punten laten liggen.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:19

Ik ga zaterdag met de twee vossen op pad. Ben heel benieuwd hoe ze gaan thuis voelt het steeds beter maar in de ring alles op het goede moment doen is toch wel een dingetje.


vec schreef:
Ik ben al blij als ik uberhaupt ZZL kan rijden haha.

Met degene waar ik nu GP mee rijd was ik 3 jaar geleden nog heel dankbaar met een winstpuntje in het ZZL dus het kan snel gaan ;)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:22

Oooh dat scheelt! Maar idd wel erg zonde dat je niet alles eruit kunt halen.

Leuk Katja! Dat is het lastige aan die proeven, dat het nou net precies daar moet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:23

Katja schreef:
vec schreef:
Ik ben al blij als ik uberhaupt ZZL kan rijden haha.

Met degene waar ik nu GP mee rijd was ik 3 jaar geleden nog heel dankbaar met een winstpuntje in het ZZL dus het kan snel gaan ;)


Nou Katja, het schort hier vooral aan talent van mijn kant haha

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:27

Hahahaha, ik had ook niet gedacht dat ik dit ooit zou leren hoor. Gewoon doorzetten en er het beste van hopen kan je ver brengen. Je wordt gewoon steeds handiger in doen alsof je het kunt :D

Michelle77 schreef:
Leuk Katja! Dat is het lastige aan die proeven, dat het nou net precies daar moet haha
Ja zo flauw, ik ben meer voor tussen twee letters een oefening doen dat past me veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:31

Nou nu doe je jezelf wel echt te kort Katja!

Ik heb gewoon te weinig ervaring. Dit mijn eerste dressuurpaard. Daarvoor op behoorlijk niveau gesprongen met veel paarden maar nooit meer dan M1 dressuur gereden (met springpaarden). Alles is nu dus echt heel erg nieuw. Dat maakt het soms nog best ingewikkeld.
Mag tot op heden niet klagen. Heb tot op heden heel goed mee kunnen doen. Maar alles wordt nu wel een stuk moeilijker.

miicchhellee

Berichten: 1348
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:30

Michelle77 schreef:
Hopelijk kom je er samen met de arts uit en werkt de knhs mee.

Toch nog netjes Katja, was het ZZZwaar? Kan me voorstellen dat je zin hebt in je les, heb ik ook altijd. Lijkt me een heel fijne instructie, vind hem zo geweldig rijden.

Ik bedacht me gisteren, dat er op de kringfinale een gewone proef en een Kür gereden moet worden. Op de finale moeten iig 12 deelnemers zijn (8 naar de regio em 4 reserves) dus het is zeker een reëele kans dat ik daar zou mogen rijden. Oeps, dat wordt een kür regelen...



Ik heb eventueel een Z2 kur liggen die je zou mogen gebruiken, is muziek van Frozen, maar weet natuurlijk niet of je dat aanstaat :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:32

Vec; ik ben geclassificeerd, grade V en mag blijven lichtrijden en met zweep. Het is idd zo dat je echt een dossier moet hebben waaruit blijkt wat je precies hebt en wat de prognose is. Pijn is niet objectief te testen en daar houden ze dus geen rekening mee. Ze testen op het gebied van balans, coordinatie en kracht. Je krijgt allemaal oefeningetjes en daar scoor je punten voor. Aan de hand van de totaalscore wordt je ingedeeld en krijg je dispensaties.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je!

miicchhellee

Berichten: 1348
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:33

Ik heb gisteren ook echt super fijn gelest, langzaam valt volgens mij alles op de plaats.
alles gaat zo lekker groot en van de grond, zonder lang te willen worden..

Zelfs aan de pirouettes gewerkt, kan (als ik het goed blijf doen :') ) een hele rijden en er dan weer fijn uit, is toch wel een gaaf gevoel zo dingen te doen die je normaal alleen op tv ziet :)

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:53

Klinkt heel goed Michelle!!

Gister ook fijn gelest. Eerst liep ie maar wat, maar opeens werd ie weer wakker. Dan gaat ie zo fijn lopen en kan ik hem tenminste uitzitten.

Dat zadel ziet er wel heel fijn uit! Daarnaast is die van mij maar redelijk vlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:44

SuperZodiaX schreef:
Vec; ik ben geclassificeerd, grade V en mag blijven lichtrijden en met zweep. Het is idd zo dat je echt een dossier moet hebben waaruit blijkt wat je precies hebt en wat de prognose is. Pijn is niet objectief te testen en daar houden ze dus geen rekening mee. Ze testen op het gebied van balans, coordinatie en kracht. Je krijgt allemaal oefeningetjes en daar scoor je punten voor. Aan de hand van de totaalscore wordt je ingedeeld en krijg je dispensaties.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je!


Geclassificeerd hoef ik niet, daarvoor is mijn aandoening niet ernstig genoeg in mijn ogen.

miicchhellee

Berichten: 1348
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:19

Lithya schreef:
Klinkt heel goed Michelle!!

Gister ook fijn gelest. Eerst liep ie maar wat, maar opeens werd ie weer wakker. Dan gaat ie zo fijn lopen en kan ik hem tenminste uitzitten.

Dat zadel ziet er wel heel fijn uit! Daarnaast is die van mij maar redelijk vlak.


Dat probleem heb ik ook een beetje ja, paar maanden terug maar een ander zadel gekocht omdat ik mijn merrie ook echt niet kan uitzitten, ja oke ze zit ook zeer moeilijk en ik heb na de breuk in mijn rug snel last van mijn rug helaas. Maar met mijn nieuwe zadel is het ook echt 10x beter geworden.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:06

Wat een verschil kan zo'n zadel zijn hé?

Thanx Michelle, zou evt wel gebruik willen maken van je aanbod

miicchhellee

Berichten: 1348
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:43

Michelle77 schreef:
Wat een verschil kan zo'n zadel zijn hé?

Thanx Michelle, zou evt wel gebruik willen maken van je aanbod


Ja echt wel, laat maar weten, kan ook via PB

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:49

vec schreef:
SuperZodiaX schreef:
Vec; ik ben geclassificeerd, grade V en mag blijven lichtrijden en met zweep. Het is idd zo dat je echt een dossier moet hebben waaruit blijkt wat je precies hebt en wat de prognose is. Pijn is niet objectief te testen en daar houden ze dus geen rekening mee. Ze testen op het gebied van balans, coordinatie en kracht. Je krijgt allemaal oefeningetjes en daar scoor je punten voor. Aan de hand van de totaalscore wordt je ingedeeld en krijg je dispensaties.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je!


Geclassificeerd hoef ik niet, daarvoor is mijn aandoening niet ernstig genoeg in mijn ogen.


Het proces voor dispensatie of classificeren loopt precies op dezelfde manier. Er zit geen verschil tussen. Dus als je voor iets dispensatie wil dan moet je altijd in ermelo getest worden. Dat verplicht je trouwens tot niks, want ik rij ook geen para wedstrijden

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:33


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:52

Katja schreef:
Ik heb zo lekker gelest vandaag. Voor wie het leuk vind, ik heb een paar stukjes achter elkaar geplakt. https://www.youtube.com/watch?v=dMf5QRC ... e=youtu.be


Wat een ruige bok is het katja, super!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:03

Zeker, super zeg! Beweegt echt goed zeg.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:07

Dat heeft hij echt geleerd want een half jaar geleden was het nog heel gewoon.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:16

Katja schreef:
Dat heeft hij echt geleerd want een half jaar geleden was het nog heel gewoon.

Gaaf zeg! Al heb ik hem altijd wel stoer gevonden in zijn lopen.


https://youtu.be/uMaTLgqkbUk

Mijn eerste en enige kur haha paard was echt heel groot voor mij, traag, niet voor het been etc, reed toen echt nét Z met hem (en 1e keer Z voor mij). Maar ik was echt zooo trots, vond het uber stoer. Jammer dat hij veel eng vond, de keer erna ging het stuk beter.
De muziek vind ik nog steeds leuk haha

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:15

Een dagje niet geweest en gelijk een hoop om bij te lezen, gezellig dat het topic wat actiever wordt!

Nikkie wat een gave foto! Is sowieso altijd een goede ervaring voor die jonkies mee op pad :)

Fijn dat je zo lekker gereden hebt michelle :D Leuk om je kur van zo lang geleden te zien.

Fijn dat je zo lekker gelest hebt Michelle!

Toch netjes Katja als hij het zo spannend vond, maar het is altijd vervelend als je aan de cijfers nou niet echt kunt aflezen wat een jury wilt zien inderdaad… Leuk dat filmpje, ik vind het echt een gaaf paard om te zien!

Balen Vec dat je zo pijn hebt. KNHS is inderdaad best streng met dispensaties en classificaties. Maar inderdaad voor beide moet je gewoon gekeurd worden. Ik weet in ieder geval dat het bij de KNHS zo is dat je ‘aandoening’ altijd zichtbaar moet zijn. Ik weet niet of dat bij jou het geval is?
Ik word toevallig 8 december door de KNHS gekeurd voor classificatie en dispensatie. Ben echt heel benieuwd, geen idee wat ik kan verwachten van zo’n keuring. Hoop echt dat ik ‘slecht’ genoeg ben om de keuring door te komen eigenlijk… Zou me zoveel helpen. Ik ben thuis wel bezig om het rijden zo makkelijk mogelijk te houden voor mezelf, zo had ik me dinsdag vastgebonden tijdens de wissels met elastisch klittenband, dit hielp gelukkig goed dus hopelijk kan haar bokken zo iets beter uit zitten. (wees niet bang het knap los mocht ik er echt af vallen ;))

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:37

Het is helaas goed te zien. Charmant lopen zit er niet in haha. Waarschijnlijk ga ik er 8 december ook zijn voor dispensatie.

In het rijden kan ik geen been geven maar daar is mijn paard aardig op ingesteld.

Dat klinkt als wel heel weinig balans wanneer je klittenband nodig hebt om je benen in bedwang te houden.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:42

Dat zou mooi zijn Vec! :j Is er wel nog plek dan? Toen ik mij 3 weken geleden inschreef zat het al bijna vol naar mijn weten...

Is niet om mijn benen in bedwang te houden, het is voor mijn balans. Ik ben gewoon niet meer snel genoeg en mijn balans is heel slecht, ze bokt heel erg hoog met de wissels en dan word ik nu gewoon iets minder uit het zadel gegooid :)

miicchhellee

Berichten: 1348
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:46

Ik heb eindelijk het filmpje van de Kur in Haaksbergen online staan!

https://youtu.be/OgfaovG9vpk

Het is zeker niet wat het hoort te zijn en er zitten nog teveel foutjes in en de verbindingen is niet altijd even mooi en ze is niet altijd even mooi actief, maar ach, na 3 dagen 6 proeven te hebben gelopen en eigenlijk heel moe te zijn ben ik super blij met hoe ze het gedaan heeft en haar best bleef doen om toch te blijven lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:36

droversrun schreef:
Dat zou mooi zijn Vec! :j Is er wel nog plek dan? Toen ik mij 3 weken geleden inschreef zat het al bijna vol naar mijn weten...

Is niet om mijn benen in bedwang te houden, het is voor mijn balans. Ik ben gewoon niet meer snel genoeg en mijn balans is heel slecht, ze bokt heel erg hoog met de wissels en dan word ik nu gewoon iets minder uit het zadel gegooid :)


Geen idee, mag hopen dat ik niet nogmaals 3 maanden moet wachten.