[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:46

Ben vanochtend weer gestart en had 202,5. Een hele verbetering ten opzichte van vorige week. Alleen de wissels verknalde hij nog net zo hard. Heel jammer, want met losrijden liet hij wel normale wissels zien. Kreeg wel complimenten voor het geven van een nieuwe dimensie aan het begrip vliegende wissel. Omstanders waren het over eens dat deze ook echt wel vliegend te noemen waren. :D

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:39

Meestal is het een kwestie van wennen voor ze in de ring.

Ik ben vandaag reservekampioen geworden in het ZZL. Echt jammer dat alleen de kür telde anders waren we kampioen geweest.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:31

Gefeliciteerd!!

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:39

Wauw wat goed katja!!! Gefeliciteerd. *\o/* zie ik je wellicht in ermelo! Ik helaas geen kur gereden hadden ze afgeschaft ivm hitte. Maar afgelopen winter heb ik kur op muziek viertallen gereden op indoor brabant dus denk wel dat de mijne muziek proef is.

Lithya kijk dat zijn alweer 10 punten meer! Mooie vooruitgang!! Volgende keer winst.

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:25

Goedemorgen!

Mag ik mij ook komen melden? Komende zondag (hopelijk) onze laatste Z1 wedstrijd en voor september staat ons Z2 debuut gepland.

Hopelijk is het hier even gezellig als in het Z1 topic *\o/*

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:49

Welkom Michelle!
Het is hier momenteel erg rustig. Wellicht iedereen nog aan het genieten van vakantie.
Wat voor paard heb je'? Succes alvast dit weekend.

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:19

Ik heb een springmerrie van 13 jaar inmiddels, van Caretino X Corofino. Heeft voorheen Z met mijn nicht gesprongen voor ik haar kon gaan rijden, na een jaar heb ik haar overgekocht en is ze inmiddels alweer 2 jaar bij mij.

We zijn 3 jaar geleden samen in de B begonnen en waren in januari 2015 M2 startgerechtig. daarna ben ik in september 2015 nog M2 gestart, hierna door blessures van haar en mij niet meer gestart en pas sinds 2 maanden weer op wedstrijd in het Z1 geweest.
Ik ben benieuwd hoe het Z2 ons zal vergaan!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:37

Mag ik hier ook mee komen kletsen?
Binnenkort wil ik ons Z2 debuut gaan maken.
De wissels zijn nog niet helemaal bevestigd maar omdat hij heel snel spanning opbouwt als hij een tijdje niet op wedstrijd is geweest en we meer dan genoeg punten hebben in de Z1 wil ik hem toch een keer Z2 starten.
Voor mijn eigen zenuwen heb ik wel HC ingeschreven.

Even een klein beetje achtergrond informatie :D
Mijn paard is een 15jarige PRE die ik bijna 9 jaar geleden heb gekocht met een stempel "niet te rijden". Hij had extreem vluchtgedrag en we hebben een enorme lange weg afgelegd maar hij heeft mij een zoveel betere ruiter gemaakt dan ik ooit was.
Heb al mijn principes overboord moet gooien en echt op een compleet andere manier moeten leren rijden. Mijn eigen angsten moeten overwinnen en de zijne.

Ik heb zelf met mijn fjord (Taco) al eerder Z2 gereden maar dat is ruim 10 jaar geleden.

Eerlijk vind ik het knetter spannend. Op de een of andere manier vind ik het een mega drempel om van de Z1 naar de Z2 over te gaan en ik stel het al maanden uit.
Hierdoor ben ik dan ook te weinig fanatiek met de wissel.

Hoop in dit topic echt een beetje de drive te vinden om verder te sleutelen aan de wissel en toch te gaan starten.


Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:45

Leuk weer wat nieuwe gezichten hier. Het is een beetje dood in dit topic maar ik ga proberen af en toe toch weer te reageren.

Veel succes zondag miicchhellee!

Gewoon een keer gaan Kelly. Ik ken dat gevoel maar al te goed maar soms moet je maar gewoon de ring in rijden en het ervaren.

Nog een weekje tot de Hippiade en ik zou het liefst morgen al starten want hij gaat super fijn. Moet de komende week nog wel even een paar keer mijn kur doorrijden en kijken of ik nog ergens een extra lijntje voor een uitgestrekte draf in kan proppen. Heb was ideeën maar moet even kijken of dat past.
Voor eind september heb ik hem ingeschreven in de lichte tour. Geen idee of ik daar al helemaal doorheen kom maar ik denk dat het hem beter gaat passen dan het ZZZ.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:30

Welkom Kelly.

Dat gevoel ken ik heel goed. Daarom heb ik er ook een jaar over gedaan om te starten. En die wissels... ik ben vaak nog steeds blij dat ik na de wissel zit. En zoals gezegd, gewoon starten.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:23

Welkom Kelly! Idd hier erg rustig geweest in de vakantie. Ik ben met mijn ruin al 2,5 jaar bezig met de wissels. Trauma van vorige ruiter, niet ideale lichaamsbouw en het feit dat hij wat laks aangelegd is maakt het erg moeilijk om het mooi van achter naar voren door te laten springen. Linkerwissel was na 2 jaar eindelijk goed, maar rechts springt hij nog steeds traag achter. Ondertussen ben ik wel heel makkelijk het z2 doorgekomen. Als je alles netjes rijdt en alleen je wissels zijn nog niet helemaal goed, rij je prima punten is mijn ervaring. Ik ben nu ook al een keer zz licht gestart, maar we liggen nu in de zomer even stil. Ik ga weer verder als het wat koeler wordt, dan heeft hij iets meer pit haha..
Ondertussen ben ik met mijn jonkie lekker aan het starten, nu halverwege de m2, hopelijk in oktober de overgang naar het z1. En dat is er dus eentje die de wissels wel heel makkelijk doet, dus ik heb hoop voor de toekomst dat ik met die wel echt verder kom haha..

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:13

SuperZodiaX schreef:
Welkom Kelly! Idd hier erg rustig geweest in de vakantie. Ik ben met mijn ruin al 2,5 jaar bezig met de wissels. Trauma van vorige ruiter, niet ideale lichaamsbouw en het feit dat hij wat laks aangelegd is maakt het erg moeilijk om het mooi van achter naar voren door te laten springen. Linkerwissel was na 2 jaar eindelijk goed, maar rechts springt hij nog steeds traag achter. Ondertussen ben ik wel heel makkelijk het z2 doorgekomen. Als je alles netjes rijdt en alleen je wissels zijn nog niet helemaal goed, rij je prima punten is mijn ervaring. Ik ben nu ook al een keer zz licht gestart, maar we liggen nu in de zomer even stil. Ik ga weer verder als het wat koeler wordt, dan heeft hij iets meer pit haha..
Ondertussen ben ik met mijn jonkie lekker aan het starten, nu halverwege de m2, hopelijk in oktober de overgang naar het z1. En dat is er dus eentje die de wissels wel heel makkelijk doet, dus ik heb hoop voor de toekomst dat ik met die wel echt verder kom haha..


Wij kunnen dan wel iets van elkaar hebben haha.
Adorno gaat snoeihard aan de hol en kan mega stress opbouwen :+
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hier lang mee bezig is.
Om mij heen zie ik alle paarden fluitend te wissel leren en dat is erg demotiverend :o
Adorno heeft ook niet een heel krachtige galop en wat moeite met sluiten en echt goed op achter komen.
Heb nu voor een wedstrijd ingeschreven maar zijn zo weinig inschrijvingen dat ik bang ben dat het niet door gaat.

Daarna staat Horse Event op de planning dus dan vind ik het niet fair om hem het weekend daarna alweer te starten dus dan zijn we zo 4 weken verder -O-

Katja, ik heb jouw topics altijd gevolgd, echt een super knap paard <3

Bedankt allemaal voor het hartelijk welkom!

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:37

Ben net weer terug van wedstrijd. 1e proef vergeten we maar even. Tot 2x aan toe de kop echt verkeerd. 2e proef liep echt lekker. Kreeg van omstanders complimenten over de wissels. Op alle wissels een 5,5 en 196. Echt af en toe... schiet mij maar lek.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:17

Lithya schreef:
Ben net weer terug van wedstrijd. 1e proef vergeten we maar even. Tot 2x aan toe de kop echt verkeerd. 2e proef liep echt lekker. Kreeg van omstanders complimenten over de wissels. Op alle wissels een 5,5 en 196. Echt af en toe... schiet mij maar lek.


Wat voor commentaar had de jury bij de wissels gezet?

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:22

SuperZodiaX schreef:
Wat voor commentaar had de jury bij de wissels gezet?


1x meer doorspringen. Verder niets.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:53

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik ook mij hier mag melden :) Ik zie al een paar 'bekende' namen voorbij komen uit het Z1 topic, maar nu mijn merrie weer volop in training staat na haar zwangerschapsverlof gaan we toch echt voor het Z2 verder trainen. Eigenlijk gaat alles erg goed, alleen wil ik dat ze meer gaat dragen en de wissels werken nog niet altijd wanneer ik dat wil. Dus voordat we gaan starten moet dat goed gaan, maar ik hoop dat ik alvast veel van jullie kan leren. :j

Ik rijd een 7 jarige merrie van Andries 415.
Afbeelding
Afbeelding

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:03

Hoi allemaal!

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een 8 jarige Friese ruin, toevallig ook van Andries 415 :+

Vorige week dinsdag hebben we ons laatste puntje gereden in het Z1 en heb ik besloten een paar maandjes door te gaan trainen en eerst alles goed te bevestigen voordat ik overstap!

Echter vind ik de overgang in de trainingen ook al erg groot en zijn de wissels een potje en raken we steeds meer in een dipje! -O-

Hadden jullie ook zoveel moeite met de overgang?

Buitenom onze dip ben ik wel onwijs trots op mijn zwarte monstertje <3 en wil ik hem graag aan jullie voorstellen! Dit is gossa <3

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga proberen zo goed mogelijk mee te kletsen :):) meestal zit ik onder een meelees steen :')

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 06:56

Leuk weer wat nieuwe gezichten in het topic.
Ik heb niet heel veel moeite met de overgang van het Z1 naar het Z2 maar heb die weg al best vaak bewandeld en mijn eerste Z2 paarden waren allemaal springpaarden die geen moeite met de wissels hadden dus ik denk dat dat wel scheelt.
Daarbij moet je maar denken dat bij de meeste ruiters in het Z2 nog niet alle wissels goed zijn en het zijn maar een paar onderdelen. Dus als de rest een beetje klopt heb je wel een buffetje.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:20

Wat leuk allemaal nieuwe mensen in het topic.
Ik ben wel wat langer in het Z1 gebleven omdat ik wat moeite had om de wissel bevestigd te krijgen. Toen het kwartje eenmal was gevallen ging het heel snel.

Lithya wat balen dat je in de 2e proef geen punten kreeg. Irritant dat ze er dan ook niks bij zetten. Hopelijk volgende keer wel fijne punten als je lekker kunt rijden.

Wij hebben afgelopen weekend nog een rondje geoefend. Eerste proef was ie wat achter mijn been waardoor ik allemaal rommeltjes kreeg. Tussendoor even scherp gemaakt en een veel fijnere proef. Had 217 en 232 bij dezelfde jury dus die zag ook duidelijk verschil. Hopelijk kunnen we dat dit weekend op het NK meteen de eerste proef.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:49

Zo.. dat zijn wel hele mooie punten!!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen probeer ik maar te onthouden. Gelukkig sprong hij zaterdags wel goed :)

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:27

Met het mes tussen je tanden de ring in vrijdag Nikkie. Hoe laat moet je?

Ik heb een beetje pech. Gisteren onderuit gegaan met een jong paard en best veel last van mijn lijf. De spierpijn zal vrijdag wel aardig weg zijn maar ik kreeg vanmorgen enorme hoofdpijn tijdens het rijden daar werd ik minder blij van.
Ik heb ook alleen Eros gereden en dat doe ik morgen ook. De rest heeft maar even een paar dagen vrij.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:08

Dat was ik wel van plan Katja. De dood of de gladiolen ~~}>
Ik heb wel fijne tijd moet om 12.47 starten en het is om 11u baan verkennen. En jij?

Balen zeg dat je onderuit bent gegaan. Hoofdpijn is geen goed tekenen. Misschien toch een iets hardere klapper gemaakt dan gedacht? Verstandig om even rustig aan te doen.

Gister nog gaan lessen. Pff was pittig. Voor mijn gevoel lukte natuurlijk niks maar goed dat heb ik altijd voor een kampioenschap.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:12

Ik was vanmorgen ook een beetje als een cookie aan het rijden door de pré kampioenschapsstress. Maar het goede nieuws is dat ik al een stuk minder pijn had dan gisteren. Zou fijn zijn als mijn buikspieren morgen wat tammer zijn maar ik kon wel redelijk doorzitten.

Ik moet om 16.08 en om 15.00 baan verkennen. Moet je in ring 2 of 3?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:46

Super balen dat je precies nu onderuit moet gaan tijdens het rijden Katja..
Voor jou en Nikkie heel veel succes in ieder geval :)

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:36

Succes morgen Nikkie en Katja!!