Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:38

Liquorice schreef:
Ziet er ingewikkelend uit Wieneke! Doe mij dan toch maar een dressuurproefje ;)

Is er hier wel eens iemand in Houten bij de Zilfia's Hoeve gestart buiten?
Ik kan niet vinden of je daar ook buiten kan losrijden. Paard bouwt veel spanning op als we binnen losrijden en buiten de proef rijden.


Haha het is inderdaad flink lastig, maar ik gebruik kleurtjes voor iedere gang, en dan wordt t toch wel een stuk gemakkelijker om een proef uit je hoofd te leren. Het is alleen lastig als er last-minute (mag tot een uur voor de wedstrijd) dingen aangepast worden, want dan heb je t eindelijk in je hoofd :')


mirjamalvaro schreef:
Zoo alle 27 pagina's doorgelezen. Wat een leuke en lekker verschillende paarden allemaal. En een westernruiter erbij, grappig. :D
Zag dat iedereen het eigenlijk wel netjes doet hier, zag iig percentages boven de 60% voorbij komen. :)

Ook fijn om te lezen dat er meer maar 3 keer in de week trainen. Dat doe ik dus ook met mijn paarden.
En ook meerdere die het met 20x40 baan moeten doen, hier dus ook. :j


Haha respect dat je zoveel gelezen hebt, jaa vind t leuk om met jullie mee te lezen, tot 5 jaar terug was ik actief met m'n KWPNer in de dressuur, nu zou ik nieteens meer weten hoe op te stappen zonder m'n fijne westernknop haha _/-\o_ Welkom hier *\o/*


Mirranda schreef:
Ziet er best ingewikkeld uit Wieneke, maar ik heb dan ook nog nooit eerder zo'n proef op papier gezien.
Maar die Trailproeven zien er leuk uit in elk geval.


suikermeisje schreef:
Dat ziet er wel tof uit inderdaad.


xx_Irisje schreef:
Zeker! Heel anders maar absoluut mooie kant van de sport!


T is altijd een leuke uitdaging :D Zal vragen of m'n moeder kan filmen, dan hebben jullie ook bewegend beeld erbij.

Vandaag wat stukjes uit de in hand trail geoefend, ze deed t supergoed dus ik duim dat ze die lijn voortzet *D *D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:50

Euhm ja was nieuwsgierig wat voor mensen hier reageerden. En of het gezellig topic was. :o :')

Proef een uur van te voren pas krijgen zou niets voor mij zijn. Wil de lijnen thuis beetje kunnen oefenen. :=
Doe de proeven wel uit mijn hoofd, dus maakt mij niets uit dat ZZzwaar deels uit hoofd gereden moet. (euhm tja ook iets met doofheid :') )

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:38

Liquorice schreef:
Ziet er ingewikkelend uit Wieneke! Doe mij dan toch maar een dressuurproefje ;)

Is er hier wel eens iemand in Houten bij de Zilfia's Hoeve gestart buiten?
Ik kan niet vinden of je daar ook buiten kan losrijden. Paard bouwt veel spanning op als we binnen losrijden en buiten de proef rijden.


Ja kan je buiten los rijden. In ieder geval zoals ik het ken wel.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:33

Haha nou ik vind t hier altijd wel gezellig :D Ja we krijgen ze vaak wel een paar dagen tot een week van te voren hoor! Maar er komt regelmatig voor dat er iets veranderd.. en dat is best wel even omschakelen :D

M'n blije ei was vandaag weer blij tussen de grote paarden.. xD

[ITP] Iedere dag een feestje als quarter tussen de grote paarden!

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:40

Pfff ik probeer al hele week simpel L1 proefje in mijn hoofd te stampen. Moeten ze echt niet morgen zeggen dat er iets veranderd is. :')

Heerlijk die beestjes op de wei. Mooi voorbeen gebruik ook. :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:44

Haha xD Nou zijn mijn proeven wel iets korter natuurlijk :D

Nou mijn quarter kan gewoon pirouetjes... voor een quarter best bergop hoor :P Als ze nou morgen maar geen spierpijn heeft.. we moeten morgenochtend om 10 voor 6 wegrijden en zijn morgenavond hopelijk om 10 uur terug :Y) :Y)

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 06:44

Gisteren vroeg vertrokken naar wedstrijd, om kwart voor 6 zaten we in de veewagen. Om 8 uur in Arnhem aangekomen, paard en spullen uitgeladen en daarna rustig alles klaar gaan maken.

Trail uiteindelijk bijgeschreven, t voelde goed en Grace voelde goed.

Eerst de in hand trail, in het L2 werden we tweede, in het L1 werden we derde.

Daarna de trail, en hoe stom ook, komt m'n vader z'n liedje voorbij, Fast Car van Tracy Chapman, het is a.s. donderdag 3 jaar terug dat mijn vader overleed, nou die heb ik nog werkelijk nooit gehoord op een show. Maarja ik moest precies bij de eerste tonen m'n proef in, dus al hopend dat de jury geen tranen over m'n wangen zag stond ik daar klaar om te beginnen.
Het nummer was precies afgelopen toen ik klaar was (over gekke toeval gesproken..). De trail ging super, ik kon tellen en zelfs de galopbalken, wat ze o zo moeilijk vind achter elkaar, gingen zonder aantikken, en we werden tweede in de Trail L2.

Toen een poosje niks, poosje rust en andere mensjes kijken. Daarna de reining, mochten tegen Wendy van Osch rijden, toch wel gaaf omdat Grace daar ook vandaan komt.

In de reining L2 werden we vijfde, ik had de teugels op thuis-oefen-stand en Grace had dr enthousiastme op ergens voorbij de 100%.. Daardoor moest ik wat zichtbaarder sturen en dat kost gewoon puntjes..

Daarna de reining L1, teugels een paar cm korter en dezelfde proef, en dat ging super! M'n stops waren iets minder, zal iets met moe paard en moeie ruiter te maken hebben gok ik ;) Daar een vierde plek!


Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:36

Gefeliciteerd Wieneke !!
Je hebt toch een mooie serie prijzen gereden ;)

En misschien heeft dat emotionele moment je juist wel gesterkt. Je vader was er weer even voor je en keek naar je met volle overtuiging.

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:50

Gefeliciteerd Wieneke! Mooie foto's ook!

Ik heb inmiddels (een stuk sneller dan verwacht) een nieuwe aanwinst gevonden, een 3-jarige Desperado zoon:
Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:56

Wauw wat een plaatje!!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:59

Heel knap paard!

Nog bokkers die donderdag naar Soest gaan?

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:00

Gefeliciteerd met je prijzen wieneke. Knap gedaan.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:09

_Lotte_ schreef:
Gefeliciteerd Wieneke! Mooie foto's ook!

Ik heb inmiddels (een stuk sneller dan verwacht) een nieuwe aanwinst gevonden, een 3-jarige Desperado zoon:
[ Afbeelding ]

Waaauuuwww _/-\o_

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:53

Goede wedstrijd Wien en emotioneel zo met je vaders liedje.

Mooi paard Lotte.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:21

Ik heb gisteren in Abcoude Subtop geschreven. Phoe, ik vind het toch wel beangstigend hoor, die ZZZ. ERG streng, en WAT een paarden haha. Maar hoge cijfers worden bijna niet gegeven. Denk dat ik daar de rest van mijn leven over ga doen haha!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:14

@ Astrid; Laat je er niet door ontmoedigen hoor!
Nee, je gaat het zeker niet cadeau krijgen, maar je weet dat het wel mogelijk is, ook met een haflinger ;)

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:32

Thanks allemaal!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:42

Mocht iemand nog een nieuwe slipjas willen. Bij Lamantia hebben ze demo modellen in de uitverkoop. :o

Wat een knapperd Lotte! Gefeliciteerd *\o/*

Gefeliciteerd Wieneke met je prijzen! En wat bijzonder zeg, precies dat nummer als jij moet starten.

Ik zit met mijn handen in mijn haar of ik een van mijn paarden verkoop. Het is een super leuk paard en gaat echt die GP wel halen. (Hij doet namelijk al zo goed als alles) Maar er is tussen ons iets gebeurd waardoor ik "afsla" als ik rijd. Met name als het slecht weer is of als ik buiten moet rijden. Als iemand anders die hem niet kent erop stapt zijn ze weg van hem. Hij doet alles wat je vraagt.
Maar de kans dat ik z'n paard wat alles zo makkelijk doet weer heb... Maar iedere keer als het stormt of buiten wedstrijd mijzelf een mentale shop onder mijn kont geven schiet ook niet op.

Wanneer beslissen jullie of er iets uit gaat?

Plus dat er nog wel iets anders speelt waardoor ik erover na denk. Maar vind het zo lastig. Ben geen koude kikker met mijn paarden. De een zegt ik zou hem verkopen, de ander zegt ik zou dat echt niet doen. Jullie zijn z'n mooie combinatie, dat komt echt wel goed. Plus dat hij dus zo makkelijk in het werk is... Denken ze dat als hij te koop komt hij zo weg is. Opstappen en wegrijden zeg maar.

The struggle is real. |o

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:59

Waarom ga je niet opzoek naar een sportpsycholoog die jou kan helpen?

Het zou toch zonde zijn als je een verder fijn paard weg doet omdat je angst/onzekerheid hebt bij buiten rijden en storm.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:11

Ik denk niet dat dat gaat helpen, maar bedankt :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:14

Lastig, ik heb hetzelfde gehad (alleen waren die van mij B-niveau en ook amper te rijden door anderen). Vaak over nagedacht wel of niet verkopen maar doorgezet. Die angst zal nog labg blijven sluimeren bij je denk ik.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:21

Wat is de aanleiding geweest dat je zoveel spanning hebt gekregen in het rijden? En wat zegt je instructeur erover? Of kan die zich onvoldoende verplaatsen in je situatie?

Het verschil tussen de basis in de subtop is groot Astrid maar als het goed voor elkaar is krijg je echt wel je punten en dan heb je echt geen bewegingswonder nodig.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:45

Duijfje schreef:
Ik denk niet dat dat gaat helpen, maar bedankt :D

Waarom niet? Heb je het al geprobeerd?

Of een instructeur die zich specifiek richt op angst en spanning tijdens het rijden. Die zijn er ook.

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:45

@Wieneke klinkt als een speciale en heel geslaagde wedstrijd. Gefeliciteerd!

@Astrid, ik ervaar ook een groot verschil tussen de basissport en subtop hoor. Maar punten kan je uiteindelijk wel rijden als het lukt de oefeningen allemaal correct te rijden met een 'normaler' paard.

@Lotte gefeliciteerd met je nieuwe topper!

@Duijfje ik denk dat je dat het beste zelf kan beslissen, omdat het een gevoelskwestie is. Wel een moeilijke, voor mij zou de 'klik' het uitgangspunt zijn. Als die er nog is zou ik doorzetten. Als paardlief onder een ander de sterren van de hemel loopt, kan dat jezelf er toe zetten om aan jezelf te werken.

Wij zijn lekker aan het doortrainen. Even rustig aan hoor. Ben zelf aan het verhuizen en werk gewoon 36 uur per week. Dan ook volop met paardlief aan de bak gaan is even teveel van het goede

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:54

Katja; Ik ben er een keer heel hard vanaf gevallen, bijna 2 jaar geleden. Waar ik een flinke klap van heb gehad.
Daarvoor maakte het niet uit. Onweer of wat dan ook.

Die zegt dat ik hem niet weg moet doen. Z'n paard vind je niet snel. Hij is cool en scherp tegelijk en moet KM maken. Dat je die alertheid wel nodig heb. Maar ja ik wil controle en dat geeft hij niet altijd :Y)

Denkt dat het ook wissel werking is tussen ons die met de tijd beter wordt. Maar zegt ook onderbuik gevoel moet je ook niet negeren.
Hij heeft niet mega veel ervaring met andere omstandigheden en is heel erg veranderd sinds hij goed in zijn vel zit. Maar kan af en toe paniek aanval krijgen op geluiden en die situaties die daaruit ontstaan vind ik niet heel fijn. Hij sluit zich dan best af van de ruiter.
Mijn instructeur zegt dat ik de confrontatie daarmee wel aan moet gaan en probeert ook echt goed te helpen. . Dat doe ik ook, ik rijd overal. Maar fijn is anders. Terwijl iemand anders in dezelfde situatie weer herpakt en doorgaat, moet ik eerst mijzelf bij elkaar rapen en daarna hem leren zijn spanning af te laten vloeien.

Met mijn ziekte is mijn gehoord bizar veranderd dus ik hoor super scherp. Dat in combinatie met zo eentje, probeer dan maar je focus te houden. Als ik erop zit is het ook echt: Ik en paard, telkens maar herhalen. Tot ik moe wordt en toch weer alles hoor. Daar speelt hij natuurlijk op in. Gevoelig Ei dat hij is.


Oh ik weet dat ik dat zelf moet beslissen. Ik was wel benieuwd wanneer jullie verkopen.

Ja als ik mijn focus kan houden en hij zich binnen de lijnen van cool - scherp zonder in het rode te komen, dan kunnen we ook veel hoor, anders was hij allang weg gegaan.