Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:50

Katja schreef:
Bekers heb ik bijna allemaal weggegeven heb er nog een paar staan van het NK maar verder niets meer.

Start er volgende week iemand in Zevenaar? Ik heb daar ingeschreven maar ben niet bekend met de accommodatie.


Dat was voor ik verhuisde praktisch mijn thuisbasis, heb daar zeker wel een proef of 180 gereden als het niet meer is :')

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:13

Katja schreef:
Bekers heb ik bijna allemaal weggegeven heb er nog een paar staan van het NK maar verder niets meer.

Start er volgende week iemand in Zevenaar? Ik heb daar ingeschreven maar ben niet bekend met de accommodatie.


Ik maak m’n debuut daar.

Heb er in de basissport weleens gereden. Prima locatie.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:32

suikermeisje schreef:
Katja schreef:
Bekers heb ik bijna allemaal weggegeven heb er nog een paar staan van het NK maar verder niets meer.

Start er volgende week iemand in Zevenaar? Ik heb daar ingeschreven maar ben niet bekend met de accommodatie.


Ik maak m’n debuut daar.

Heb er in de basissport weleens gereden. Prima locatie.



Leuk! Inderdaad een prima locatie :j

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:03

Spannend Suikermeisje!!

Fijn om te lezen. Ik heb altijd de neiging om veel naar dezelfde locaties te gaan. In de zomer is dat prima te plannen maar in de winter is het wat lastiger.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:04

Knap gescoord sunny44. Tenminste ik zag een bekende naam van een paard in de uitslag van de GP staan en ga er vanuit dat jij dat bent.

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:45

Dank je :)

Ja klopt gisteren was Cynosa weer mee op concours na 2 maand. En we hebben fijn de stijgende lijn te pakken, 66,7% en 1e :D . En nog steeds ruimte voor verbetering. Echt heel leuk.

Hier verder nog mensen gestart afgelopen weekend? Of leuke wedstrijden op de planning staan?

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:20

Ik heb gister de tweede Inter 1 op Belgische bodem gereden. Dit keer beviel het me iets beter zo zonder een stomme stoel die op beton omgeduwd werd >;)

Had 65% en de uiteindelijke plaatsing niet meer meegekregen want ik moest om 5 uur en om half 9 was de prijsuitreiking dus dat vond ik iets te lang voor de vos...Maar het viel me 100% mee! Deze week een klein beetje aangesukkelt met zijn gezondheid. Ik denk dat hij een bacterietje/virusje onder de leden had. Woensdag flink dunne mest, temperatuur 38.6 en stijf in heel het lichaam. Vrijdag oogde hij alweer een stuk fitter en hadden we besloten toch maar te gaan. Gewoon lekker rustig aan gedaan en gevoelt wat hij aankon en daar naar gereden. Nog steeds ruimte voor verbetering, maar naar omstandigheden zó tevreden :j

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:20

sunny44 schreef:
Dank je :)

Ja klopt gisteren was Cynosa weer mee op concours na 2 maand. En we hebben fijn de stijgende lijn te pakken, 66,7% en 1e :D . En nog steeds ruimte voor verbetering. Echt heel leuk.

Hier verder nog mensen gestart afgelopen weekend? Of leuke wedstrijden op de planning staan?


Netjes gedaan! :j

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:26

Sunny, wat leuk dat je een Tuschinksi hebt! Ik ken hem al vanaf veulen af aan. Ook heb ik een zus van hem gehad, uit dezelfde moeder. Daar heb ik mee gefokt vroeger.
Hoe is jouw merrie? Heb je een filmpje?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:05

Mooi resultaat sunny44! Proficiat!

Klinkt best nog wel goed Ankimo! Absoluut niet ideaal als ze in de week zelf niet 100% fit zijn. Je rijdt toch net iets anders (voorzichtiger) dan.

Ik hoop in januari weer eens een oefenwedstrijdje te starten en dan in februari terug officieel. Ik zou graag nog mijn 2de keer de selectienorm halen om eens internationaal te mogen starten :)

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:56

Nette resultaten allemaal, gefeliciteerd!

Ik ga vrijdag een keertje Lichte Tour oefenen :)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:53

nette punten gereden zie ik, knap hoor!!

Ik ga 22 dec rondje doen in Oud Gastel, gewoon InterI , wil wat dingen proberen en zie dat dus als mn oefenrondje.

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:58

Wat een mooie resultaten, gefeliciteerd!
Ik zou zelf nooit het weekend starten als mijn paard in de week ervoor niet lekker is geweest, maar ik weet van mezelf dat ik nogal een doetje ben tov het beest. In iedergeval erg knap van 'm dat ie dan zó zijn best doet.
Ik denk dat ik ook de 22e Oud-Gastel inter1 ga doen,eindelijk <<) zit er al zó lang tegenaan te hikken

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:46

Waarom hik je er tegenaan?

Ik ga zaterdag weer inter2 starten en zou dinsdag met mijn andere paard inter1 gaan starten maar daar blijkt mijn instructrice te jureren dus dat gaat hem niet worden.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:52

tantesam schreef:
Wat een mooie resultaten, gefeliciteerd!
Ik zou zelf nooit het weekend starten als mijn paard in de week ervoor niet lekker is geweest, maar ik weet van mezelf dat ik nogal een doetje ben tov het beest. In iedergeval erg knap van 'm dat ie dan zó zijn best doet.
Ik denk dat ik ook de 22e Oud-Gastel inter1 ga doen,eindelijk <<) zit er al zó lang tegenaan te hikken


Ik ben dat normaal ook echt heel erg, heb dan ook een beetje een “gay” paard :') Maar hij oogde gewoon weer helemaal goed, nette mest, temperatuur 37.6 dus helemaal netjes. Lekker fris en fruitig in gedrag, gewoon zichzelf dus:) Met rijden ook niet gek gedaan. Dat gaat ook bijna niet met hem want als hij geen zin heeft oid doettie het gewoon niet :7 Hij had gewoon goede zin en vond het bijna zonde hem thuis te houden, hij vind op wedstrijd gaan echt het einde. Kan sws tot maart niet starten ivm examens dus tja...Doe ik hem zeker ook geen plezier mee hem meer dan 3 maanden thuis te houden.

Jaaa echt heel knap! Hij kan ook echt met dat mensenoog van hem zo stoer en ondeugend kijken als hij de witte hekjes ziet. Dan is hij helemaal in zijn element en gaat hij er echt voor altijd <3 Hij is ook zo verschrikkelijk lief! En dan stap je hem uit na de proef zonder zadel en zie je al die mensen kijken van die is niet wijs, heerlijk _O-

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:59

Ik zit echt na te denken op de vraag 'waarom hik je er tegenaan' en ik weet écht geen antwoord 8)7 dat zegt genoeg denk ik, gewoon gas dus.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:35

Hahahahaha, soms heb je net even een duwtje nodig. Gewoon lekker rijden, ik vind het een leukere proef dan de prix.

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:29

@Ankimo, net resultaat! helemaal na wat gekwakkel.

@SusanneF, wat leuk dat je hem kende als veulen! Hoe was hij toen? En zijn zus? Mijn merrie is sensibel was wat ril maar dat wordt steeds beter, soms wat hectisch en wat autistisch. Maar ook goudeerlijk, altijd 1000% inzet super achterbeen, erg goede techniek pi/pa, makkelijk alleen op pad mee te nemen. Een recent filmpje heb ik niet. Zal weer eens wat gaan uploaden.

@Izzy19, dat duurt nog even, maar fijn om naartoe te werken. Is de norm voor jou ook 2x 65%?

@Lotte, Spannend! veel succes.

@Peetje82, wat voor dingen wil je proberen?

@tantesam, gewoon doen :D voor jezelf doelen stellen en dan komt het vast helemaal goed.

@Katja, Veel succes zaterdag! en wanneer ga je GP?

Ik mag volgend weekend weer. En de 23e naar IICH Groningen :)

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:43

sunny44 schreef:
@SusanneF, wat leuk dat je hem kende als veulen! Hoe was hij toen? En zijn zus? Mijn merrie is sensibel was wat ril maar dat wordt steeds beter, soms wat hectisch en wat autistisch. Maar ook goudeerlijk, altijd 1000% inzet super achterbeen, erg goede techniek pi/pa, makkelijk alleen op pad mee te nemen. Een recent filmpje heb ik niet. Zal weer eens wat gaan uploaden.


Dat sensibel, ril, hectisch en wat autistisch klinkt heel bekend. Makkelijk niet maar het is ook een hengst natuurlijk. Toch kon ik mijn merrie ook niet makkelijk noemen. Die was heel extreem eenkennig als jong paard. Echt zodanig dat niet iedereen haar kon benaderen of uit de stal kon halen. Dat is later beter geworden. Ze had wel heel extreme kanten en helaas heeft dat ook geleid tot een ongeluk waarbij ze ongeschikt voor de sport raakte. Ik ben daarna nooit meer zo'n dier tegengekomen, ik heb daarna ook nooit meer zo'n goed paard gereden. Was echt een hele bijzondere.
Tuschinksi deed het onder Kirsten Brouwer ook erg goed, jammer dat hij geblesseerd raakte. Was als veulen al een heel apart dier. Wel klein. Maar is toch nog best uitgegroeid qua maat.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:58

Ik had ooit een Metall merrie die echt niet zo heel braaf was, ook ril en hectisch enz. Zei ooit iemand, goh ik zou die merrie laten dekken door Tuschinski, heb deze persoon eens aangekeken en gevraagd of hij dit veulen zou kopen en aan zou rijden :')

wel een best paard die Tuschinski!!!

Wat ik ga proberen in de proef? voorheen moest ik ze echt beetje ronder houden om ze toch niet af te laten sluiten, in de proef moest ik de boel toch een beetje op blijven rekken. Heb nu het idee dat ik die periode voorbij ben dus wil gewoon gaan proberen om uit mn comfort zone te stappen en ze dr gewoon aan te zetten. Zal nodige fouten kosten waarschijnlijk maar wil gewoon zien of ze wel blijft gaan zoals alle laatste proeven.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:22

@sunny44, wij moeten 2x 66% halen in de Inter I. Ik heb dus al 1x net geen 68% gereden en 2x net geen 66% dus hopelijk komen we er binnenkort wel aan toe :)

Heel veel succes aan degene die komend weekend wedstrijd hebben alvast. Voorlopig worden er hier geen officiële wedstrijden meer georganiseerd, de eerste is sowieso pas terug in januari. Dus ja, trainen we thuis maar rustig verder :)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:33

Goede voorbereiding voor aanstaande zondag :P

Hij was alleen wel heel erg bang voor de sint. Dus pietje ging er maar op.


Afbeelding

Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:14

Wat een heerlijke foto's.

sunny44 schreef:
@Katja, Veel succes zaterdag! en wanneer ga je GP?
Bedenk me opeens dat het zondag is :+
Ik heb voor 5-1 ingeschreven in de GP maar zoals hij de afgelopen paar dagen ga denk ik dat het nooit goed gaat komen. Twijfel ook nog een beetje of ik dit weekend weg ga als hij niet opknapt. Zag ook dat het erg slecht weer wordt zondag -O-

Super stoer dat je in drachten mag starten.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:39

Wat een leuke berichten allemaal,

Ik ga 5-1 pas weer op pad naar Utrecht bij de Voornruiters ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd, twijfel alleen nog of ik PSG of Inter 1 ga starten :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:07

5-1 start ik ook in Utrecht. Super fijn starten daar, ga de dag erop met een nieuw paard voor het eerst starten.