Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:59

haasje20 schreef:
Mijn vriend zei net, kom je nu ook in zo'n stukje op internet omdat je gewonnen hebt :+ Best schattig, want hij snapt er niks van maar komt wel steeds kijken..


Nou dat zou best wel eens kunnen hoor. Horses en of hoefslag in de gaten houden. Gefeliciteerd met je overwinning :j

Vivre
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-03-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:53

Als het mag kom ik hier ook meelezen/kletsen. Dit voorjaar overgegaan naar het ZZlicht en afgelopen weekend onze 4e wedstrijd in ZZL gereden (totaal 8 proeven) en nu 11 winstpunten. Nog niet van plan direct de overstap te maken, ik moet eerst nog even leren tellen ;). Dus eerst even doortrainen!
Vind het ook wel spannend om de overstap te maken na alle horror verhalen over zeer strenge jurering!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:27

Het is even een overgang maar als je de boel goed voor elkaar hebt went het ook wel snel. Gewoon eens kijken/schrijven op een subtop wedstrijd om eens te zien wat er wel en niet scoort.

Vivre
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-03-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:13

Eerst nog maar even trainen op tellen in de wissel serie. We zijn dan wel een springcombinatie maar ook daarbij tel ik nooit. Gelukkig heb ik een instructeur die heel goed weet wat er wordt verwacht en die is eerlijk genoeg om aan te geven of ik er klaar voor ben. Als het (tijdtechnisch) lukt zal ik eens kijken of ik een keer bij hem of iemand anders kan schrijven. In verleden wel vaak genoeg gedaan en dan vooral internationaal, maar dan kijk je toch anders.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:58

Soms baal ik zo van mezelf. Maar goed. Eerste proef 61,4% en tweede helaas 59,5%. Kon hem niet meer aan elkaar houden. Hij was erg heet met losrijden en dan verspilt hij energie die hij moet bewaren voor de tweede proef. Naja we zitten toch nu op 8 winst in het ZZZ en we moeten gewoon lekker doortrainen. Mijn doel van 2018 einde vh jaar PSG te mogen starten en misschien x gestart zijn als oefenrondje. moet toch gaan lukken zo. Volgende week naar Beuningen. Ook de laatste x wat maken ze daar tot startlijsten zeg. 2 uur tussen de proeven terwijl dat qua reglementen helemaal niet meer hoeft.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:34

Toch nog wp :(:)

Ik had vandaag oefenrondje. 63.71% en moest gewoon gaan starten van de jury. :D

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:43

Lekker Mirjam! Gewoon lekker gaan doen.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:53

Knap Mirjam! En komt goed suikermeisje, lekker blijven starten!

Ik had gisteren de tweede proef gewonnen, nu alweer 9 winstpunten :-)

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:56

Jammer van de 2e proef Suikeemeisje! Jij reed vandaag ook in Velddriel?
Wel heel raar dat ze er zoveel tijd tussen zetten, ik hoef daar echt niet mee aan te komen bij mijn paard, die vindt 1x rijden meer dan genoeg haha.

Ik rees vandaag ook in Velddriel, 1e proef wel een paard foutjes, paard schrok erg van een paard wat met veel geweld van de veewagen kwam en de pirouettes waren niet super. 63% en ook nog een 4e prijs zag ik net op de uitslagenlijst. 2e proef was hij al erg moe en kwam het allemaal niet meer zo uit de verf, ik moest er veel te hard aan werken, toen net geen winst.

Netjes hoor Mirjam, wanneer ga je echt starten?

Gefeliciteerd haasje, jullie gaan super!

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:58

Netjes!
Ik ga nu 7 oktober starten. :=

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:20

Netjes weer hoor! En dus hetzelfde als bij mij alleen had je een mooier percentage dan ik. Blijf lekker door oefenen en PSG al uit m'n hoofd gezet. Gaan eerst gewoon nog de puntjes rijden en dan blijf ik gewoon weer een periode thuis. Wil van de winter toch meer gaan springen met mijn andere paard en dan kan ik ze een beetje afwisselen.
Ik was inderdaad ook in Velddriel vandaag. Top locatie en wordt gewoon super georganiseerd. Kunnen hoop verenigingen nog wat van leren. Beuningen is voor mij ook de laatste x dat ik daarheen ga ik. Het ZZZ. Al moet ik nog 20x starten voor m'n laatste winstpunten. Zo lang ertussen is voor mijzelf niet fijn. Paard is niet zo lastig wat dat betreft. Die doet alles wat ik wil zo'n beetje.

Waar ga je starten Mirjam?

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:25

Maasdijk of was het Maassluis, haal die twee altijd door elkaar. :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:28

Welkom Vivre! :D

Hier 2 en 9 september weer wedstrijden :D

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:21

Iemand enig idee hoe het zit met selecties rijden in de Subtop?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:56

Wat wil je weten?

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:06

Katja schreef:
Wat wil je weten?


Gewoon hoe zoiets gaat, heb de tip gekregen om grotere wedstrijden op te gaan zoeken met mijn paard maar wat zijn grotere wedstrijden :+ geen idee waar ik dan naar moet zoeken :Y)

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:14

In de GP zijn geen selectiewedstrijden dan moet je een minimale score hebben behaald om NK te mogen. Ik weet even niet uit mijn hoofd wat dat is.
Verder wedstrijden opzoeken met mooie prijzen daar komen meestal meer en betere ruiters op af.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:59

Vandaag in Beuningen. Rijbaan en losrijden was primaaar 2 uur tussen de proeven is voor Dakar niet fijn. Tweede proef veel te weinig impuls en net geen winst. 59,1%. Hoofdjury gaf me wel winst, tweede zat 10 punten lager.
Wel terecht.

Eerste proef wel super fijn, geen grote fouten meer, 62,15%. Net buiten de prijzen.

Al met al wel tevreden want had verwacht dat ik niks zou rijden.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:38

Gefeliciteerd!

Ik ben even uitgeschakeld helaas, enkelbanden ingescheurd.. hoop donderdag weer Mn laarzen aan te kunnen, geen idee of ik veel te optimistisch ben maar we gaan wel zien

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:09

Oei sterkte en beterschap

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:50

Gefeliciteerd met je winstpunt Suikermeisje!

Veel beterschap Haasje! Klinkt optimistisch, maar hoop voor je dat het lukt.

Mijn paard heeft volgende week bootcamp, maandag hebben we een clinic van Coby van Baalen, woensdag les van mijn eigen instructrice en vrijdag een clinic van Annemarie Brouwer. Ben heel benieuwd, hoop dat ze me wat verder kunnen helpen met een stukje gedragenheid in de draf

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:03

Auw Haasje, beterschap!!

Ik startte gister ZZ-Z, eerste proef wat gerommel en alleen maar geklier met mn wissels. tweede proef wel wat beter maar nog steeds wissels na enz. Ik kreeg het gewoon niet passend, aanleuning rommelde en in de wissels gewoon niet aan mn been.
Ze is afgelopen week wel hengstig geweest dus mss dat het daarvan komt?
Osteopaat is pas nog geweest, geen spannende dingen ofzo.

Mn andere paard Diva die in training staat bij Hexagon had GP debuut( ook voor de amazone) en scoorden 67% die zij maakten het allemaal weer goed.

Ik had overigens nog wel 59.5 en 60.5% met 3-en voor bijna al mn wissels dus ik echt jammer.
Soms mislukt er wel eens 1 in de proef maar nu lukte er maar 1 geloof ik, net andersom.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:07

haasje20: Pfoeh heel veel sterkte!!
peetje82: Jammer, maar wel weer lekker geoefend, ik denk dat dat wel eens met hengstig-heid te maken kan hebben inderdaad :) Ik merk zelf vrij weinig als Grace hengstig is maar ik ken er wel een aantal die er last van kunnen hebben als ze hengstig zijn.
suikermeisje: Gefeliciteerd! Tevreden zijn is t aller belangrijkste :D

Wij genieten hier heerlijk even van rondjes boscrossen *\o/* En dan volgende week weer volledig aan de training want volgend weekend staat er al weer een wedstrijd gepland :Y)


Afbeelding

Afbeelding

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:33

Ziet er uit als een lekker rondje buiten!
Anderen nog wedstrijden gehad?

Ik had vrijdag mijn verstandskiezen laten trekken, dat stond al en ging helaas niet heel makkelijk. Dus nu lig op op de bank met Mn enkel hoog en ijs tegen Mn wang. Dan maar alles tegelijk, hopelijk kan ik er van de week weer op!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:44

Het zit je niet mee Haasje!! Hopelijk knap je snel op en heb je het daarna voor lange tijd gehad met ellende.

Wat super knap van Diva Peetje! Wat is je doel met haar? Door laten starten en dan de fokkerij in of verkopen?

Hoe was je bootcamp Liquorice?

Ik had donderdag een rondje inter1 gedaan. Losrijden ging super goed en eigenlijk zo goed dat ik daar gewoon teveel gedaan heb waardoor het in de ring echt een beetje op was. Dat gecombineerd met dat ik er nogal bovenop zat zorgde voor veel te veel fouten. Gemiddeld net geen 62% geloof ik maar wel een hele leerzame dag.