Selectie wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maudfaldo

Selectie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 17:36

Hallo,
Ik zou graag willen weten of ik aan selectiewedstrijden mee kan doen en hoe dat gaat, dat kan ik namelijk nergens vinden...

Ik wil nog niet dit seizoen starten maar volgende (het is toch elk half jaar?) omdat ik denk ik voor dit seizoen te laat ben.
Ik zou dan denk ik dressuur in de b starten. Maar nu zie ik bijvoorbeeld bij een wedstrijd staan: 2e kringselecties.
Mag ik daar aan mee doen of moet je daarvoor geselecteerd zijn?

Groetjesss :P

Rex_Rolfo

Re: Selectie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:42

Als je inschrijft voor een wedstrijd in je eigen kring en die wedstrijd is een selectiewedstrijd doe je (althans in mijn kring) automatisch mee aan de selectie. In mijn kring zijn meerdere wedstrijden aangewezen als selectiewedstrijd, de beste resultaten tellen. Je kunt dus een wedstrijd missen.

Om je te selecteren voor de provinciale kampioenschappen is het wel belangrijk om minimaal aan het aantal mee te doen dat telt, anders wordt het erg lastig. Als b.v. beste 3 resultaten uit 5 wedstrijden telt moet je aan minimaal 3 meedoen om een reële kans te maken. Alle 5 is nog beter omdat je dan de twee minste resultaten kunt schrappen.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:48

Het hangt van je kring af, bij ons is het weer anders. Bij ons zou je nog niet telaat zijn.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:02

Dat is inderdaad wel handig om te weten, in welke kring start je Maudfaldo?

Je gaat straks met Faldo officieel KNHS wedstrijden starten begrijp ik uit je ondertitel? Bij de pony's?

Voor dit zomerseizoen is het misschien wat laat, maar het is goed om te weten dat er twee kampioenschappen zijn: buiten (april-sept) en indoor (okt-maart). De selectiewedstrijden voor het buitenseizoen starten deze maand, die voor het indoor kampioenschap zijn aan het eind van het jaar.

Maudfaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 19:01

Rex_Rolfo schreef:
Dat is inderdaad wel handig om te weten, in welke kring start je Maudfaldo?

Je gaat straks met Faldo officieel KNHS wedstrijden starten begrijp ik uit je ondertitel? Bij de pony's?

Voor dit zomerseizoen is het misschien wat laat, maar het is goed om te weten dat er twee kampioenschappen zijn: buiten (april-sept) en indoor (okt-maart). De selectiewedstrijden voor het buitenseizoen starten deze maand, die voor het indoor kampioenschap zijn aan het eind van het jaar.

Ja we gaan deze week Startpas aanvragen en dit weekend miss nog 1e b proef starten (ik weet dat dit beetje snel is enzo) maar wat betekend de 2e kringselecties? Kan ik daar nog aan mee doen? Dat is namelijk over 3 weken ofzo.
Ik start denk ik in kring Salland als dat er is, omgeving Zwolle.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:49

http://knhsregiooverijssel.nl/system_page.php?pID=7

Voor het aanvragen van een startpas moet je lid zijn van een ponyclub. Die ponyclub hoort bij een bepaalde kring, als lid van de club hoor je bij dezelfde kring. Je eigen woonplaats is dus niet van belang!

2de kringselectie wil waarschijnlijk zeggen dat de 1ste wedstrijd van de reeks al geweest is. Meer info staat als het goed is op de website van de kring in kwestie.

Maudfaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 20:59

Oke, dat had ik nog een vraagje,

Als je zoveel promotiepunten hebt gehaald in de B bijvoorbeeld, en je wel door bent met de selecties. En je dus eigenlijk niet meer mag starten in de B, moet je dan stoppen? Of naar de l1?
En ik zie nu dat er nog veel selectiewedstrijden zijn, maar tellen je beste 3 proeven mee ofzo? Of hoe werkt het daarmee? En hoeveel mensen mogen er door per categorie?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:16

Als je geselecteerd ben mag je langer in een klasse blijven. Wel mag je in afwachting van de kampioenswedstrijd niet hoger starten, ook niet hc (hors concours = buiten mededinging). Aangezien je echter nog niet gestart bent sta je op 0 winstpunten. Promotie is pas verplicht bij 30 dus dan moet je al 15 proeven achter elkaar twee winstpunten per proef rijden. En dat zal bijna niemand lukken.

Hoeveel wedstrijden meetellen zal waarschijnlijk op de site van je kring beschreven staan, dat kan ook per jaar verschillen.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:23

Houd er wel rekening mee dat je enkel bij winstpunten op het nk boven de maximale puntengrens mag komen! Als je voor het regiokampioenschap aan het maximale aantal zit, moet je promoveren en vervallen je selectiepunten. Ga je wel door riskeer je een boete en diskwalificatie. Maar als je nu pas gaat starten moet het voor dit seizoen vast lukken binnen de punten te blijven. Succes!