B- springdebuut 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6589
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:19

5 november! Heb nog 3 andere BB wedstrijden staan en die dag ga ik BB90 en B starten. Knap dressuurpaard. :):)

Gave foto! Genoeg ruimte over. :D

Ik start met alles in het blauw. (Zie filmpje ergens hierboven)

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:32

Setjes spammen mag altijd!

Liekevc word je er niet op afgerekent dat je met kleurtje start?

Change3x super gaaf! Is ook echt een mooi dier.



Ik heb een bruin robbys dekje. Die is wel goed toch? Anders heb ik alleen nog een fijne oranje :')

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:34

venivedivici schreef:
Setjes spammen mag altijd!

Liekevc word je er niet op afgerekent dat je met kleurtje start?

Change3x super gaaf! Is ook echt een mooi dier.



Ik heb een bruin robbys dekje. Die is wel goed toch? Anders heb ik alleen nog een fijne oranje :')
Is dat tegen mij? :P Ik start wel in België en af en toe Roosendaal maar nog nooit iets over gehoord :)

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:38

Laurievc schreef:
venivedivici schreef:
Setjes spammen mag altijd!

Liekevc word je er niet op afgerekent dat je met kleurtje start?

Change3x super gaaf! Is ook echt een mooi dier.



Ik heb een bruin robbys dekje. Die is wel goed toch? Anders heb ik alleen nog een fijne oranje :')
Is dat tegen mij? :P Ik start wel in België en af en toe Roosendaal maar nog nooit iets over gehoord :)



Oeps ja bedoel laurie :') sorry! Ib Roosendaal start je dan bij de goubergh?
Ik zit zelf 4 km van de belse grens af maar ken eigk niks kwa stallen daar om te springen.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:41

Ja klopt, ik start vrij regelmatig in Goubergh! :) Je mag gerust een berichtje sturen hoor haha, ik woon een kwartiertje van Breda af dus ook vrij dicht bij de grens :)

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:48

Laurievc schreef:
Ja klopt, ik start vrij regelmatig in Goubergh! :) Je mag gerust een berichtje sturen hoor haha, ik woon een kwartiertje van Breda af dus ook vrij dicht bij de grens :)



Word je daar niet anders beoordeeld omdat daar vaak grote namen rijden?
Sorry voor al mijn vragen hoor. Heb nooit springwedstrijden gereden alleen les en oefenparcoursen.
Ik woon in Goirle (Tilburg) is grens met poppel, weelde ect. Vlak bij turnhout.
Pony staat op de grens van baarle nassua, dus vanuit daar makkelijker naar België.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:57

venivedivici schreef:
Laurievc schreef:
Ja klopt, ik start vrij regelmatig in Goubergh! :) Je mag gerust een berichtje sturen hoor haha, ik woon een kwartiertje van Breda af dus ook vrij dicht bij de grens :)



Word je daar niet anders beoordeeld omdat daar vaak grote namen rijden?
Sorry voor al mijn vragen hoor. Heb nooit springwedstrijden gereden alleen les en oefenparcoursen.
Ik woon in Goirle (Tilburg) is grens met poppel, weelde ect. Vlak bij turnhout.
Pony staat op de grens van baarle nassua, dus vanuit daar makkelijker naar België.

Aha, ik zit op school in Turnhout :D Nee hoor, ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Niet in BE, niet in NL :D Stel gerust vragen! Ik beantwoord ze met veel liefde :+

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:05

Gelukkig haha!
Wat bij jullie tof is is dat jullie ook 95 cm hebben.
Start je toevallig ook met Indoor Oosteind?

Een E pony kan prima meekomen toch met de paarden?
Met BB altijd paarden afstand gereden en dat was het probleem niet. Maar soms word ie zo rennerig en sterk als die een sprong ziet..

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:15

E pony kan prima mee met de paarden! Of naja, mijn E-tje deed dat toch :+ Wanneer/Waar is Indoor Oosteind? Wel al van gehoord, maar ken de accommodatie niet. Ga ik eens opzoeken!

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:18

Laurievc schreef:
E pony kan prima mee met de paarden! Of naja, mijn E-tje deed dat toch :+ Wanneer/Waar is Indoor Oosteind? Wel al van gehoord, maar ken de accommodatie niet. Ga ik eens opzoeken!



Ik voeg je even toe op fb! Kletsen we daar anders gaan we beetje offtopic denk ik :')

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:44

Beterschap Lieke, toch knap dat je dan nog zo'n mooi rondje rijd!

Ook wij hebben afgelopen weekend onze eerste indoor wedstrijd in de klasse B gehad en meteen 3e van de 81 deelnemers geworden!
Ging erg goed dus heb veel vertrouwen voor de komende wedstrijden!

Saaams

Berichten: 13283
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:39

Wij gaan as zondag ons eerste BB debuut tussen de paarden rijden. We springen indoor bij Johan in Soest.
Vorige keer tussen de ponys gestart BB en B, kwamen we rond met 1e parcours 2 weigeringen (viel wat dood voor de sprong ivm spanning) en 2e parcours 2 balken.
We hebben inmiddels wat lessen gehad daar op de locatie van Mitch. Ik ga rondje Bb laag (50-70) en als dat oke voelt rondje bb hoog (70-90)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:52

Hoi! Ik lees al even mee en zie dat er een aantal mensen hier ook in de buurt starten, dus vind het toch leuk om hier ook mee te kletsen.

Wij hebben ons B debuut alleen wel al enige tijd geleden gehad, maar aangezien we met ups en downs gaan voelt het elke keer weer als een debuut :')

Saaams schreef:
Wij gaan as zondag ons eerste BB debuut tussen de paarden rijden. We springen indoor bij Johan in Soest.
Vorige keer tussen de ponys gestart BB en B, kwamen we rond met 1e parcours 2 weigeringen (viel wat dood voor de sprong ivm spanning) en 2e parcours 2 balken.
We hebben inmiddels wat lessen gehad daar op de locatie van Mitch. Ik ga rondje Bb laag (50-70) en als dat oke voelt rondje bb hoog (70-90)

Fijne locatie hé! Vind outdoor wel fijner dan indoor, maar ze bouwen indoor wel vriendelijk en heb er vorig jaar een aantal keer gestart maar wel elke keer goede lijnen, slimme parcoursbouwer hadden ze toen in ieder geval. Alvast heel veel succes!

Laurievc schreef:
Gaaf Change :D

Om even een beeld te geven, zo heb ik 5 hindernissen gedaan en toen was het klaar. Op die manier ging ze geen goede ervaring hebben. Maar ze kan het overduidelijk wel :+ Was ook echt een moeilijk parcours en stond zeker niet laag...
[ [url=m/HQiKvY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf paard heb je!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:51

Ik wilde eigenlijk ook bij Laseur starten maar dat zit er nog even niet in. Wel veel succes!

Er stond een fotograaf bij stal Groenendaal in het parcours. Iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen wie dat was en waar die foto's zijn? Google helpt me niet. Misschien weet iemand of daar een vaste fotograaf is en heeft toevallig een naam?

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:04

Sportpaardenfoto maakt daar altijd fotos

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:34

paljaslaura schreef:
Sportpaardenfoto maakt daar altijd fotos

Ah top thanks! Heb ons gevonden.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:52

liekec schreef:
paljaslaura schreef:
Sportpaardenfoto maakt daar altijd fotos

Ah top thanks! Heb ons gevonden.



Als je een mooie foto hebt laat je hem dan zien? :D

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:29

Wat fijn dat iedereen zo goed gaat :D
Ik start met springen in het bruin. Heb ook een oranje jasje, maar die doe ik wel in de L als de stijlpunten niet meer zo belangrijk zijn.
Met de cross heb ik wel vrij veel oranje.

Wij hebben in september 2 crossen gereden.
Op Texel hadden we wat weigeringen. In Lisse een weigering op de eerste, maar daarna pakte ze het super op en hebben we hem super fijn uit kunnen rijden :D

Dit was in Lisse
Afbeelding

Nu maken we vooral lekker lange buitenritten, trainen we wat met hindernissen in de bak en gaan we weer wat dressuur wedstrijden meepakken.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:39

Volgens mij krijg je alleen stijlpunten en maakt je outfit weinig uit, toch? Oranje is wel lekker opvallend :D

Nog mensen hier op wedstrijd geweest? Iemand hier die ook in het noorden rijdt?
Hier nog niet weer wedstrijden gereden-ik wil in november weer eens bb gaan starten. Vandaag wel na 2 weken niet springen weer springles gehad en paard was een beetje enthousiast. Ze ging als een kanonskogel over de hindernissen *\%/* Wat volgens de instructeur wel heel goed zou zijn als we barage aan het rijden waren, maar voor nu was wat meer controle wenselijk :') denk dat Paard zo blij was dat ze eindelijk weer wat anders mocht doen dan dressuren en longeren dat ze gewoon wat vrolijk was.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:50

Hier niet, eerst even dressuurmatig weer doorscholen :) Wellicht volgend weekend een rondje 90cm zodat ze eerst leert terug rustig te springen binnen :)

Fijn dat je paardje er zoveel plezier in lijkt te hebben :D

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:55

Wij hebben vandaag de Peelbergen competitie gereden.
Ging weer erg goed en waren dan ook 2e van de 50 deelnemers!

Nog anderen die dit weekend hebben gereden of morgen nog moeten rijden?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:26

Afbeelding
Slechte foto maar dit is onze springoutfit :D (reden dat ik zo kijk is omdat ik er net naast had gelegen en bijna parcours in moest :') )

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:26

@lieke leuk jasje blauw is altijd goed in de springring :j

@lobke gefeliciteerd!

@laurie en l, nog een rondje 90 cm gedaan? Zeker fijn dat ze zo fanatiek is die van mij :) gisteren ging het trouwens al wat rustiger maar de hoogte geeft wel meteen weer een ander punt; ik moet het paard plaatsen cq galopsprongen gaan tellen. Ik weet niet of ik dat ooit onder de knie krijg :')

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:34

Hoi allemaal! Ik lees stiekem al eventjes mee met jullie en kan het nu toch niet laten om te reageren :=.

Ook ik hoop en verwacht nog voor het einde van dit jaar mijn B debuut te maken. Het leek me wel gezellig om met jullie mee te kletsen over ervaringen, concoursen etc. :D

Ik heb afgelopen zomer vooral veel gedressuurd met mijn bijrijdpaard, we hebben 8 puntjes in de B dressuur en we mogen dus in ieder geval van start in het B springen.

Paar weekjes terug hebben we gecrosst in Broekland en vorige week hebben we 2 rondjes BB80 gesprongen in Raalte. Allebei de rondjes een balkje en nog veel verbeterpunten, maar ze was in ieder geval heeeeel braaf :j. We gaan volgende week nog een oefencrossje rijden in Holten met een 70cm springparcoursje en de week daarna start ik 80 en 90cm BB in Heeten :)

Nou dat was een korte introductie van onze planning en dan nog maar even een fotootje van Broekelo erbij. :D

Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:34

Rondje 85 (3e prijs) en rondje 95 (1 balkje). Opzich tevreden, het ritme was er nog niet 100% en het tweede rondje werd ze ook echt moe en dan gaat ze klooien :+ Maar ze deed haar best!

Welkom :D