Startpas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caatje1971

Startpas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 22:03

Kunnen er 2 startpassen voor hetzelfde paard met een andere ruiter worden aangevraagd?
Mijn dochters hebben namelijk samen een paard en willen allebei wedstrijden rijden.
Ze zijn allebei lid van een rijvereniging en de KNHS.
De oudste dochter heeft inmiddels anderhalf jaar een startpas.
Jongste dochter wil nu ook een startpas aanvragen, maar via de site lukt dit niet.
Als ze het paard aan haar account wil toevoegen krijgt ze steeds de melding "paard staat reeds geregistreerd".
Wie weet hoe het zit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:05

Ze hoeft het paard niet opnieuw te registeren, 1x is genoeg.
Ze kan gewoon het paard opvragen als het goed is en dan zelf een startpas daarbij aanvragen.

caatje1971

Re: Startpas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 22:06

En hoe moet je het paard opvragen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:07

Nouvel schreef:
Ze hoeft het paard niet opnieuw te registeren, 1x is genoeg.
Ze kan gewoon het paard opvragen als het goed is en dan zelf een startpas daarbij aanvragen.

Dit klopt idd. Je kan niet het paard twee x aanmelden. Je moet de naam invoeren en dan zoeken en dan krijg je waarschijnlijk meerdere. Dan kies je de juiste uit ahv geboortedatum chipnummer en evt afstamming.

Daarnaast kan met 1 paard met twee ruiters een startpas aangevraagd worden. Mijn vriend en ik rijden beide met hetzelfde paard in de wedstrijden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:08

Het kan inderdaad gewoon wel, maar het antwoord hoe moet ik je schuldig blijven.
Ik heb zelf een startpas bij mijn pony ( en de pony destijds ook geregistreerd) en mijn "vooruitrijdster" heeft daarna ook voor hem een startpas aangevraagd.
We rijden beiden wedstrijden met hem.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:15

1. Rechtsboven staat paarden en startpassen hier klik je op. Ik krijg automatisch onderstaand beeld.
Ik klik rechts op aanvraag startpas.
Afbeelding

2.
Ik vul m'n eigen gegevens in. En je koest welk type startkaart je wil. Ik klikte even op gelimiteerd maar handigst is een gewone te kiezen.
Afbeelding

3. Je klikt op verder op het pop-Up scherm. Dan kom je hier. Hier staat paardenzoeker. Je klikt dus niet op registreren.
Afbeelding

4. Ik tik dan de naam van mijn paard in. Hier komt een hele waslijst uit en zoek je de juiste op.
Afbeelding

Hopelijk is het zo duidelijk.

Punz

Re: Startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:27

Ohh Suikermeisje,dat heb je fijn gedaan. Superhelder voor TS zo lijkt me!
Lief van je!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:48

Als ik me niet vergis gebruik je "paardenzoeker" bij elk paard waarvoor eerder een startpas is afgegeven. Ook al was dat bij b.v. een vorige eigenaar.

Per paard kunnen inderdaad meerdere passen aangevraagd worden. Er is wel een limiet aan het aantal starts per dag. Uit mijn hoofd vier dressuur proeven, dus bij twee ruiters kunnen ze allebei twee keer starten als ze dat willen. Of b.v. vier ruiters elk één proef.

caatje1971

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 23:23

Hartstikke bedankt, Suikermeisje! We gaan het morgen proberen.