Informatie over Slipjachten in Nederland .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Informatie over Slipjachten in Nederland .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 14:28

(Hopenlijk staat dit topic hier goed, anders hoor ik het graag!)

Ik ben dus opzoek naar informatie over, of beter iemand die zelf bekend is met/actief is in slipjachten !

2 Jaar geleden heb ik namenlijk een jacht mee mogen rijden in Nieuw-Zeeland wat een ontzettend gave ervaring was. Nu weet ik dat ten eerste de jachten daar op een andere manier georganiseerd worden dan hier omdat er daar nog wel op echt wild wordt gejaagd
Maar eigenlijk weet ik er verder niet veel over daar alles voor mij geregeld was betreffende deelname etc.
En ik zou graag willen weten hoe dat in Nederland verder zit, wat zijn de mogelijkheden met betreft het deelnemen aan slipjachten, waar/wanneer worden deze georganiseerd?

Mocht iemand informatie hebben hoor ik het erg graag, alvast bedankt!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:38

Rij zelf niet in jachten maar verschillende mensen bij mij op stal wel.

Ik weet dat je om mee te mogen doen aan slipjachten lid moet zijn van de betreffende vereniging die deze organiseert, de mensen van onze stal zijn lid van Midland Hunt (Berg en Dal) Zij organiseren dan 30 jachten per seizoen. Ik geloof dat er maar een handje vol verenigingen zijn in Nederland.
Je mag geloof ik wel een keer komen proefrijden met een jacht, maar dan moet je uitgenodigd zijn door iemand die lid is van de vereniging.

Het jachtseizoen is wel inmiddels voorbij, die loopt van ongeveer oktober tot maart/april.

Je kunt op de website kijken voor meer informatie:
http://www.midlandhunt.nl/homepage.aspx

Josien_

Re: Informatie over Slipjachten in Nederland .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:20

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:58

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:37

stal Kroes in Beek / Montferland organiseert slipjachten. Niet te ver bij jou vandaan