Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femkekas schreef:Bedankt! Ik heb vaak gehoord dat je juist mèt ijzers sneller uitlglijdt? Maar dat is dan niet zo?
Janine1990 schreef:femkekas schreef:Bedankt! Ik heb vaak gehoord dat je juist mèt ijzers sneller uitlglijdt? Maar dat is dan niet zo?
In principe glijden ijzers meer dan bloot. Maar je doet natuurlijk proppen/kalkoenen/schroeven in de ijzers, waardoor je dit juist niet hebt. Wil je dat niet, dan moet je zéker geen ijzers gaan gebruiken als je op gras wilt starten.
Lieke schreef:Ik zou naar je paard kijken, maar liever blootvoets blijven. Anders blijf je ook bezig met kalkoenen draaien. Zeker in de lagere klasse met een handig paard heb je ze nog niet nodig.
femkekas schreef:Hey!
Ik ga misschien binnenkort op wedstrijd met mijn paardje, maar ik heb ze nu alleen voor op hoefijzers staan, nu is het outdoor seizoen aan het beginnen waardoor veel wedsteijdjes op gras zullen zijn. Wat is verstandig? Op 4 ijzers zetten? Helemaal geen? Zo laten?
Groetjes!!
bruintje123 schreef:Ijzers gebruik je inderdaad met schroeven/kalkoenen/proppen (streektaal gebonden)
Alleen ijzers is niet aan te bevelen,dan kun je ze beter zonder ijzer laten staan.
Nies_ schreef:bruintje123 schreef:Ijzers gebruik je inderdaad met schroeven/kalkoenen/proppen (streektaal gebonden)
Alleen ijzers is niet aan te bevelen,dan kun je ze beter zonder ijzer laten staan.
Bij mijn merrie kan het makkelijk, maar ik doe het eigenlijk niet vaak omdat die dingen er zo ingedraaid zijn.
Ik zou even aankijken hoe het gaat met een kleine maat schroef voor en zonder ijzers achter.
JoskaH schreef:Tja, wil je je paards hoeven verpesten door ze te laten rotten en gevoelloos te maken? De doorbloeding in benen wordt tegengehouden door ijzers, dus het lijkt me dat dat niet bevorderlijk is voor de wedstrijd...
Als hij blootvoets op de wei loopt zonder glijers kan hij het in ieder geval wel. Je kunt altijd een keertje in de wei trainen en zien hoe het gaat.
edit: oh zie dat hij al op ijzers staat. Zonde. Maar dan zou ik in dit geval ijzers nemen met gaten voor stiften en achter bloot laten.
) trekt met zijn matties.