Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Xjosee schreef:Het netjes oplossen als het gebeurt. Wellicht zou ik er in dit geval voor kiezen om zelf eerder terug te nemen en hem voor de volte weer aan te laten galopperen zodat je wel je punten voor de volte hebt.
Daarnaast voor jezelf een haalbaar doel stellen voor de wedstrijd zodat het voor zowel jezelf als het paard een leuke dag wordt!
maar gewoon rustig ademhalen, diep gaan zitten en hem terugnemen naar een rustige draf. Dan in de hoek rustig de galophulp geven. Els je merkt dat je te weinig controle hebt op dat moment zou ik er voor kiezen om gewoon in draf verder te gaan en niet opnieuw aan te springen.ijssnuiver schreef:Ik denk niet dat dit is wat je wil horen, maar stel die wedstrijden dan nog even uit.
Ga thuis werken aan de galop en wacht tot je paard sterk genoeg is om wel dat stuk te galopperen, het heeft tijd nodig...

Nibbit schreef:Dat laatste zou ik echt nooit doen, express fouten maken...
Probeer er uit te halen wat er in zit, concentreer je en denk aan wat je juist wèl wilt: niet denken "nu valt hij er zometeen uit" maar bijv. "been er aan houden hier, nog een klein stukje doorzetten"
Valt ie er toch uit? Gewoon weer aanspringen

Joaltijd schreef:ijssnuiver schreef:Ik denk niet dat dit is wat je wil horen, maar stel die wedstrijden dan nog even uit.
Ga thuis werken aan de galop en wacht tot je paard sterk genoeg is om wel dat stuk te galopperen, het heeft tijd nodig...
Onderlinge kan denk wel als ze niet voor de punten rijdt én om het paard denkt
Leuk voor de ervaring toch?
Nibbit schreef:Dat laatste zou ik echt nooit doen, express fouten maken...
Probeer er uit te halen wat er in zit, concentreer je en denk aan wat je juist wèl wilt: niet denken "nu valt hij er zometeen uit" maar bijv. "been er aan houden hier, nog een klein stukje doorzetten"
Valt ie er toch uit? Gewoon weer aanspringen