Afgroeten, vroegtijdig proef beëindigen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lipi
Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-14

Afgroeten, vroegtijdig proef beëindigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 12:11

Hoi allemaal,

Ik zat de (nieuwe) dressuurreglementen door te lezen. Daar las ik dit:

Artikel 132 – Vrijwillige beëindiging
Een deelnemer, die ervoor kiest de proef vrijwillig te beëindigen, dient dit door
middel van een duidelijk afgroeten aan de (voorzitter van de) jury kenbaar te
maken en vervolgens de ring onmiddellijk in stap te verlaten. Indien een
deelnemer tijdens een proef vrijwillig afstijgt, wordt dit beschouwd als vrijwillige
beëindiging van de proef.



Bij uitsluiting en diskwalificatie kost het je winstpunten.
Is dit bij vrijwillige beëindiging/afgroeten ook zo? Of zijn er vanwege het "vrijwillige aspect" aftrek van winstpunten/verliespunten aan verbonden?

Orun 3 instructrice allround
M2 + 10 - Z startgerechtigd!


Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Afgroeten, vroegtijdig proef beëindigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:14

Ik heb altijd begrepen dat het je dan geen winstpunten kost, dus als een proef echt ruk gaat, je dan beter af kan groeten voor het eind. Maar heb er zelf nooit mee te maken gehad, dus zeker weten doe ik het niet.


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:16

Afgroeten zoals daarboven bedoeld levert je geen verliespunten op.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:16

Bij vrijwillige beëindiging kost het je inderdaad geen winstpunten. Je krijgt gewoon geen score voor die proef.

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:16

Vrijwillig beëindigen kost je geen winstpunt en een eventuele tweede proef mag gewoon gestart worden.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

lipi
Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-14

Re: Afgroeten, vroegtijdig proef beëindigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 12:20

Oké, duidelijk. Bedankt ! :)

Orun 3 instructrice allround
M2 + 10 - Z startgerechtigd!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Afgroeten, vroegtijdig proef beëindigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:35

Kost je geen punten, heb dat ook een paar keer gedaan. 1 onderdeel voor het einde afgroeten. Dan heeft de jury toch de hele proef tegen je aan moeten kijken en heb jij nog wel waar gehad voor je geld.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:56

germie schreef:
Kost je geen punten, heb dat ook een paar keer gedaan. 1 onderdeel voor het einde afgroeten. Dan heeft de jury toch de hele proef tegen je aan moeten kijken en heb jij nog wel waar gehad voor je geld.

Bij het afgroeten 1 onderdeel voor het einde heb ik wel eens een flinke preek van een jury gehad, maar kan ook komen omdat de proef nog rond de winstpunt zou uitkomen. :o Kleine inschattingsfout van mij. :D

[o]

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 05:59

cobiie schreef:
germie schreef:
Kost je geen punten, heb dat ook een paar keer gedaan. 1 onderdeel voor het einde afgroeten. Dan heeft de jury toch de hele proef tegen je aan moeten kijken en heb jij nog wel waar gehad voor je geld.

Bij het afgroeten 1 onderdeel voor het einde heb ik wel eens een flinke preek van een jury gehad, maar kan ook komen omdat de proef nog rond de winstpunt zou uitkomen. :o Kleine inschattingsfout van mij. :D

Ik heb het eens 5 keer in 5 weekenden bij dezelfde jury gedaan. Bij dat mens nooit winst gehaald. Dus dan is de eer aan mij. Het inschrijfgeld ben je toch kwijt, dus dan mag een jury die mijn pAard overduidelijk niet mag mij gewoon bekijken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:25

Ik heb het ook een keer gedaan, nog 2 lijntjes en ik zou er zijn.... Helaas kwamen we er toen achter dat er een paar bladzijde uit het boekje miste en ondanks dat ik de proeven uit mijn hoofd ken kwam ik gewoon niet meer op die hand veranderen en halve volte halve baan en daarna afgroeten. (waar ik dus wel op kwam tijdens het afgroeten :Y) )
Heeft me zure punten gekost, jury was ook heel verbaasd over mijn beslissing tot ik het uitlegde, toen kon hij niets anders dan grinniken en zeggen dat ik heel snel ander boekje moest regelen en de 2e proef net zo moest rijden :D

2e proef met 2 winst naar huis, of het nou was om te compenseren of niet ben ik nog steeds niet achter aangezien de 2e proef zeker niet zo fijn voelde als de 1e en 1 winstpunt naar mijn idee echt wel de max had geweest :+ (protocol van de 1e proef zat ik als ik 3x 6 had gereden voor de laatste 2 lijntjes en het halthouden op zeg 192)

Verder zijn er uiteraard geen verliespunten op mijn vrijwillig beëindigde proef in "rekening" gebracht.

Op naar nieuwe avonturen ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 11 bezoekers