[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:13

Janine1990 schreef:
Knapperd hoor CP112!! Ik vind ze veel leuker als ze serieus worden gereden hihi :=



Zo jammer dat het zo weinig gebeurd. Die slome sjok tinkers vind ik ook echt geen hol aan. Nu heb ik wel allemaal vrij voorwaartse dieren hier. Wel braaf maar vlot, daar kan ik tenminste wat mee.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:18

Een van mijn merrietjes
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:19

Die is ook leuk! Mooie tekeningen ook!!!!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:21

Ja onze pandabeer :P Liep ook m1. Maar is nogal een stress kipje. Wordt dit jaar weer gedekt.
Heb er al 2 super gave veulens uit gehad. Sport is ze nu wel beetje klaar mee dus ze gaat de fok weer in.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:26

Mijn paard is vrij groot 170. En ik ben daar tegen over vrij klein met 164. Ik heb nu een jaarling staan, ik hoop dat die iets kleiner wordt zo tussen de 165 en 168, maar dat ia afwachten.
Cp jou hengst vind ik wel echt super knap.

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:14

Wat een knappe paarden zeg! En die aftekeningen van die tinker merrie, heel wijs!

Ik rijd met een welsh pony tussen de paarden. :+ Ze is +/- 1.53-1.54 en ik ben 1.69 met lange benen, voor het plaatje misschien niet mooi meer en soms wat onhandig met beenhulpen, maar dit is mijn grote liefde dus het is zoals het is. :)

Ik heb haar dochter trouwens ook, ook pony gefokt, en ik hoop zelfs dat dat de opvolger wordt.

Afbeelding

Afbeelding

En de kleine spruit:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 13-04-17 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:16

Dat vind ik écht niet misstaan hoor!!! Lijkt beter dan bij mij _O-

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:19

Mijn is ook maar een kleintje, 1.61 en ik ben zelf 1.83. Ik had graag gewild dat ik er een paar centimeter bij kon toveren. Ik moet ook soms echt mn benen optrekken om der een hulp te kunnen geven. Nu rijd ik met zwanenhalsspporen, dat maakt het wel iets makkelijker maar handig is anders :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:22

droversrun schreef:
Mijn is ook maar een kleintje, 1.61 en ik ben zelf 1.83. Ik had graag gewild dat ik er een paar centimeter bij kon toveren. Ik moet ook soms echt mn benen optrekken om der een hulp te kunnen geven. Nu rijd ik met zwanenhalsspporen, dat maakt het wel iets makkelijker maar handig is anders :+


Heb ik ook gedaan, had niet echt het gewenste resultaat... Dan zou ik nu zwanehalssporen met wielen moeten hebben.

Maar moet ook zeggen dat een ander zadel ook wel enorm scheelt. Had hiervoor een Stübben waardoor ik veel minder contact had met mijn paard, mijn knie lag aan het zadel maar daaronder voelde ik niets. Nu heb ik een Fryso en voel ik gewoon een paard tussen m'n benen, ik kan hem aanraken met mijn kuit.

Zal wel aan mij hebben gelegen hoor :+ Maar het rijden is echt enorm verbeterd sinds ik dit zadel heb.

Gisteravond zeik en zeiknat geregend :') Maar de bak was goed! *\o/*

Een goede voorbereiding op zaterdag, de travers gaat echt met sprongen vooruit. Ik was een blij mens gisteravond!

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:25

droversrun dan valt het bij mij ook nog wel mee ja haha. Merk je echt positief verschil met zwanenhalssporen? Ik heb daar in het aller begin met mijn pony eens mee gereden op onze eerste wedstrijd, wat een drama was dat. En vind die sporen eigenlijk vaak wat minder mooi ogen. Ik probeer nu echt zoveel mogelijk de hulpen duidelijk te maken met kuit/gewicht etc. maar ik mis soms toch wel iets de verfijning van een spoortje op de juiste plek zonder je been te hoeven optrekken.

Dit was trouwens afgelopen najaar toen ik er weer 3 x op had gezeten na haar zwangerschapsverlof. Alletwee duidelijk wat vetjes erbij _/-\o_ :') :o

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5950F019
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59537974
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5998E328

Daarna dus weer stil gestaan, en nu weer 5 keer opgezeten. :)
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 13-04-17 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:31

Ja ik merk wel echt verschil, toevallig had ik eergisteren weer eens met rechte spoortjes gereden maar dat was echt een fiasco haha. Gelukkig heb ik een fries die onwijs scherp voor mn been is, dus voor voorwaarts heb ik alleen mijn kuit nodig gelukkig maar inderdaad voor de verfijning in de oefeningen heb ik toch echt spoortjes nodig. In principe zijn dan de zwanenhalssporen prima, maar het enige nadeel is wel dat als je hier wat scherper in wilt dat je dan meteen van knop sporen naar wieltjes gaat inderdaad. En dat wil ik eigenlijk ook weer niet maar soms zou ik der net wel even wat scheper willen doorvragen en dat is soms lastig met deze sporen.

@Janine haha ik dacht gister nog aan je, hier in almere is tot aan de avond amper regen gevallen, maar dat was in het noorden wel anders geloof ik :') . Ik heb sinds kort ook een nieuwe Fryso, inderdaad een wereld van verschil! Welke heb jij?

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:36

absque_dubio schreef:
Wat een knappe paarden zeg! En die aftekeningen van die tinker merrie, heel wijs!

Ik rijd met een welsh pony tussen de paarden. :+ Ze is +/- 1.53-1.54 en ik ben 1.69 met lange benen, voor het plaatje misschien niet mooi meer en soms wat onhandig met beenhulpen, maar dit is mijn grote liefde dus het is zoals het is. :)

Ik heb haar dochter trouwens ook, ook pony gefokt, en ik hoop zelfs dat dat de opvolger wordt.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En de kleine spruit:

[ Afbeelding ]


Wow wat een leuke pony, ik vind jullie echt een gave combinatie!

Ik heb ook een kleintje 1.53 maar ben zelf ook maar een ukkie pukkie 1.63 ;)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:36

droversrun schreef:
Ja ik merk wel echt verschil, toevallig had ik eergisteren weer eens met rechte spoortjes gereden maar dat was echt een fiasco haha. Gelukkig heb ik een fries die onwijs scherp voor mn been is, dus voor voorwaarts heb ik alleen mijn kuit nodig gelukkig maar inderdaad voor de verfijning in de oefeningen heb ik toch echt spoortjes nodig. In principe zijn dan de zwanenhalssporen prima, maar het enige nadeel is wel dat als je hier wat scherper in wilt dat je dan meteen van knop sporen naar wieltjes gaat inderdaad. En dat wil ik eigenlijk ook weer niet maar soms zou ik der net wel even wat scheper willen doorvragen en dat is soms lastig met deze sporen.

@Janine haha ik dacht gister nog aan je, hier in almere is tot aan de avond amper regen gevallen, maar dat was in het noorden wel anders geloof ik :') . Ik heb sinds kort ook een nieuwe Fryso, inderdaad een wereld van verschil! Welke heb jij?


Ja het was hier heel erg anders... ;(
Had tot na 8 uur moeten wachten, dan was het wel een beetje droog. Maar daar had ik geen zin in. Bak was gelukkig heel goed, dus alleen paard en ik zeiknat. Tot op de onderbroek :')
Ik zag het maar als een goede oefening voor het outdoorseizoen :P

Ik heb een oude Legacy en jij? Waar kom jij vandaan? (als in welk zadel had je hiervoor?)

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:37

Een voorwaartse fries scheelt al echt een hoop ja! Merk je met de zijwaartse oefeningen dat het een fries is, of net zo lenig als elk ander paard? Daar ben ik ook wel benieuwd naar bij de tinkers. :)
Mijn pony kan nogal tegen het been zijn, in de zin van bokken en kribbig doen op het been. Dus ik moet altijd heeeel erg oppassen dat ik alleen mn been gebruik als madam het ermee eens is. Merrie's..
Gelukkig is ze tegenwoordig ook erg voorwaarts, ik rijd thuis dan ook niet meer met zweep nu. Dit terwijl we vorig jaar echt wel een zweep nodig hadden, zo snel ik deze aan de kant legde had ze het door en vertraagde ze behoorlijk. Dat was altijd zo frustrerend, ik ben blij dat dat nu over is.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:45

Ik had hiervoor de Legancy en die heb ik nog steeds want ik vind het gewoon een fijn zadel maar die gebruik ik nu op mijn andere fries. Ik heb nu een Fryso Comfort aangepast op mn lange benen. Bij de Legancy trok ik altijd mijn benen op in de galop en in de travers. Deze heeft kniewrongen op het zadel waardoor dat gelukkig onmogelijk wordt. Ook heeft deze een monoflap wat het contact nog iets fijner maakt.

Uhmm nou ik moet zeggen dat het aanleren van zijwaartse oefeningen best moeizaam ging, nu doet ze het wel goed nu ze het principe snapt. Maar met een appuyement schaart ze niet zo mooi en lichtvoetig als een kwpn'er dat doet nee....

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:51

droversrun schreef:
Ik had hiervoor de Legancy en die heb ik nog steeds want ik vind het gewoon een fijn zadel maar die gebruik ik nu op mijn andere fries. Ik heb nu een Fryso Comfort aangepast op mn lange benen. Bij de Legancy trok ik altijd mijn benen op in de galop en in de travers. Deze heeft kniewrongen op het zadel waardoor dat gelukkig onmogelijk wordt. Ook heeft deze een monoflap wat het contact nog iets fijner maakt.

Uhmm nou ik moet zeggen dat het aanleren van zijwaartse oefeningen best moeizaam ging, nu doet ze het wel goed nu ze het principe snapt. Maar met een appuyement schaart ze niet zo mooi en lichtvoetig als een kwpn'er dat doet nee....


Oeh, de comfort zit inderdaad ook zaaalig! Tsjah, als ik het geld had...
Oké, ik kan het wel betalen, maar ik wil m'n geld liever bewaren voor mijn huisje. Dat er hopelijk aan zit te komen, maar dat is weer een ander verhaal :x

Sybren had mij ook liever een ander zadel gegeven. Eerlijk is eerlijk, heb het niet bij hen gekocht. Maar laat alles wel checken door Tweespan :j

Optrekken van mijn benen heb ik gelukkig geen last van, had ik op die stubben wel heel erg. Waardoor ik al mijn zijgangen kon verprutsen...

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:21

Je Janine wat een verschil dan. Ben tegen 19:30 gaan opzadelen en rustig droog gereden. Van het weekend springen en volgende week dressuur. Even weer de detailsdoornemen.

Wat is het oneerlijk verdeeld. Ben zelf 1.75 en paard 1.85. Jullie mogen best wat cm hebben hoor.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:49

Hier in het zuiden is het heel de dag droog geweest. Heb tussen 17:15 en 18:45 2 paarden gereden en tussen 19:00 en 20:15 2 lesjes gegeven en mooi droog gebleven.

Ik rijd altijd met een heel kort sprenger spoortje met daar een glad wieltje aan. Niet scherp en werkt prima bij alle paarden.

Ik wacht nu ongeveer 4 weken op mijn nieuwe zadel. Gok nog een week of 10 te gaan.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:58

Lithya, mijn paard dan liever dan ik :')

Wat voor zadel heb je besteld Vonneke?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:01

Afbeelding

Zo nat... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:11

Janine1990 schreef:
Lithya, mijn paard dan liever dan ik :')

Wat voor zadel heb je besteld [naam]?


Een Custom Advantage-R. Had voorheen een Custom Icon Coda maar daar is hij helaas uit gegroeid.

Heb nu de Advantage te leen tot mijn zadel klaar is. Het is echt super fijn rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:11

Janine1990 schreef:
[ [url=m/YsYN3j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo nat... :')


Das best nat haha

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:13

Oehh Custom... Als ik toch de loterij win <3

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:16

Het zijn echt geweldige zadels. Heb een donkerbruine besteld met zwarte stiksels en lak zwarte lijn langs de voorkant en langs de lepel. Ben heel benieuwd.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:20

Oeh chique! Jij start verder ook in het bruin?