[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:52

Dank je wel, het is een Wynton x Rousseau . Ik voel met de Rambo micklem weinig verschil maar vind het wel een fijn hoofdstel, maar met stang en trens de eerste keer deed ze ook alsof ze er al jaren mee liep. buiten de andere hoofdstellen die ik heb vind ik de micklem wel het mooist en fijnst zitten.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:36

Mooi paard inderdaad zeg!!

En die panter :') Leuk :')

Ik kan die van mij op het moment wel achter het behang plakken. Hij loopt constant te ouwehoeren op één plek in de bak. Stapelgek word ik er van. Hij zet gewoon z'n nek er op en dan kan ik gewoon helemaal niets. Ben ook niet bepaald sterk te noemen :+
Gisteren maar even een paar minuutjes genomen voor mezelf en daarna verder gereden. Het lijkt er op dat negeren en gas geven het beste werkt. Gewoon beter aan het been zetten geloof ik.
Vanavond weer een kans. En zaterdag les *\o/*

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:51

rondje met een slof eraan zodat hij niet zijn nek er op kan zetten?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:55

vonneke schreef:
rondje met een slof eraan zodat hij niet zijn nek er op kan zetten?


Heb ik ook wel even aan gedacht hoor. Maar volgens mij hebben we niet eens zo'n ding op stal liggen :') Daarbij gaat hij ook gewoon keihard tegen het bit in als je op dat moment het gevecht aan gaat. Dus ik betwijfel of een slof zin heeft. Terwijl gewoon constant met het tempo spelen wel bleek te helpen. Dus vol gas er naar toe, vlak van te voren terug, normaal tempo erheen eenmaal voorbij weer gas geven.

Als het aanhoudt wordt het wel even een retourtje ruitersportzaak.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:59

Zou er iig voor zorgen dat het geen gewoonte wordt om de kop erop de zetten en je buiten spel te zetten.

Lijkt me ook niet prettig rijden om er zo hard naar toe te rijden.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:03

vonneke schreef:
Zou er iig voor zorgen dat het geen gewoonte wordt om de kop erop de zetten en je buiten spel te zetten.

Lijkt me ook niet prettig rijden om er zo hard naar toe te rijden.


Niet loeihard met z'n kop ergens bij onze lieve heer op schoot :P Gewoon met tempo spelen zodat hij z'n kop er bij moet hebben. Dus gewoon 6 passen groot, 4 passen klein, 5 passen groot, 8 passen klein etc. Pak ik twee problemen tegelijk aan. Want hij wil ook nog wel eens achter het been blijven, en ik vermoed dat dat de aanleiding is. Samen met mijn overtuiging dat daar dan misschien toch wel iets zit, zoals een nest eenden ofzo (ik kan dat daar ook niet zien). Dan ga je natuurlijk twijfelend rijden.

Gewoonte moet het inderdaad niet worden hoor :n Dus ik blijf wel waakzaam :j

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:04

Welkom Martine!
En super knap paard hierboven inderdaad :)

Wij hebben gister onze tweede wedstrijd gereden in het M2. Na ons vorige fiasco was ik een beetje bang om weer te starten. Maar ik heb gister zo ontzettend fijn kunnen rijden, ik hoefde eigenlijk alleen te sturen en te controleren en te genieten uiteraard :D
Punten vielen me iets tegen maar toch 2 keer een eerste plaats met 2 winstpunten *\o/*

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:05

Gefeliciteerd!! *\o/*

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:13

Proficait Droversrun

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:00

Wat een stoer dier luffwinny!

Haha ach goed paard heeft geen kleur toch c_alsemgeest? :p

Ik heb zelf een aardig wedstrijd weekend achter de rug, geen winst maar wel weer een ervaring rijker haha. Mijn o zo actieve en voorwaartse fjord was fijn in te rijden maar in de wedstrijdbaan stopte die prompt met lopen :o Voor de 2e proef in de inrijbaan nog wat geknutseld en hij was daar gewoon fijn maar ook de 2e proef stopte die met lopen...
Dag later weer gestart op de zelfde locatie met 1 doel, lopen! Dat is gelukt, hij stond aan en bleef 2 proeven lang aan. Soms wat te veel aan het been maar beter dit als stoppen met lopen.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:45

Klopt dieseltje... zou niet eens weten hoe je deze kleur zou noemen trouwens :+

Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:57

Bedankt meiden! :D

Hahah apart he al die kleurtjes, vorige week kwamen ze mijn merrie insemineren met de vraag of ik zeker wist of het een fries was met haar 50 tinten zwart/bruin :')

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:37

Zijn dat niet gewoon gezonde appeltjes?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:50

Welke hengst droversrun?

Lijken mij ook gewoon appeltjes hoor. Bruin is sowieso geen basiskleur, het heeft te maken met het agouti-gen geloof ik. Die beinvloed de kleur van de vacht. Ja ja, lang leve een nieuw online paardenspel _O-

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:12

Janine1990 schreef:
Welke hengst droversrun?

Lijken mij ook gewoon appeltjes hoor. Bruin is sowieso geen basiskleur, het heeft te maken met het agouti-gen geloof ik. Die beinvloed de kleur van de vacht. Ja ja, lang leve een nieuw online paardenspel _O-



Je zit aardig goed hoor :)

Een bruin paard is qua basiskleur zwart. Het agouti gen zorgt ervoor dat het zwarte naar de "uiteinden" gedreven wordt. Daarom heeft een bruine altijd zwarte manen, staart, benen en oorpunten.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:31

Hahaha wat voor spel speel jij dan :+

We zijn voor Elias 494 gegaan op 2 van onze merries. We vonden het erg lastig maar toch maar op een gegeven moment de knoop doorgehakt. Het zijn namelijk geen preferente stermerries (hoewel we hopen dat ze op de keuring in juli misschien tweede premie ster worden met een beetje mazzel) maar het zijn wel goede sport friezen. Ook hebben die van ons nu al een hoog verwantschap dus dat wilde we ook graag naar beneden krijgen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:36

cp112 schreef:
Je zit aardig goed hoor :)

Een bruin paard is qua basiskleur zwart. Het agouti gen zorgt ervoor dat het zwarte naar de "uiteinden" gedreven wordt. Daarom heeft een bruine altijd zwarte manen, staart, benen en oorpunten.


Jeej, weer wat geleerd! *\o/*

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:39

droversrun schreef:
Hahaha wat voor spel speel jij dan :+

We zijn voor Elias 494 gegaan op 2 van onze merries. We vonden het erg lastig maar toch maar op een gegeven moment de knoop doorgehakt. Het zijn namelijk geen preferente stermerries (hoewel we hopen dat ze op de keuring in juli misschien tweede premie ster worden met een beetje mazzel) maar het zijn wel goede sport friezen. Ook hebben die van ons nu al een hoog verwantschap dus dat wilde we ook graag naar beneden krijgen.


Horse Reality :') Is een beta, ben net twee dagen geleden begonnen dus nog lang geen pro :')
Maar ik heb in een kleine 3 maanden tijd de complete serie Bones gekeken (12 seizoenen) en geen zin om iets nieuws beginnen. Dus doe ik dit om de tijd te doden, maar het is vrij verslavend :')

Ooh gave hengst! Ben heel erg benieuwd naar zijn nakomelingen! Vooral ook omdat hij best een uitzondering is qua papier, als ik het goed heb begrepen. Maar zó goed zit ik ook niet in de friezen.

De twee halfzussen van mijn paard (v. Sjaard x Leffert) heeft de eigenaar 3 jaar op rij geprobeerd met Fabe, omdat die van mij zo goed gelukt is. Maar dat sperma is volgens mij morsdood :+

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:20

Klinkt logisch allemaal :D


Lithya schreef:
Zijn dat niet gewoon gezonde appeltjes?

Gezond is die wel... maar het zwarte is nog restant wintervacht :+
Hij is in de winter namelijk donkerbruin en in de zomer normaal bruin... daar tussen in meer hyena bruin :Y)

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:22

Hallo, ik wil me ook graag hier melden!
Ik ben Michelle en mijn paard is Floyd. Een fries van 8 jaar. We zijn momenteel M2+7 en de planning is om in mei de laatste puntjes bij elkaar te rijden en in juni/juli ons debuut in het Z te maken. We werken nu vooral aan scherper aan het been, vooral in de zijgangen komt hij nog te veel terug en de eenvoudige wissels (voornamelijk vanuit de contra zijn ze erg pittig). Afgelopen weekend 1 proef meegedaan met een oefendressuur bij ons op stal en toen had ik 202. Wel wat lief gejureerd maar we zitten er dus niet ver vandaan! Hebben jullie nog tips voor de eenvoudige wissels? Hoe hebben jullie ze aangeleerd?

Dit zijn wij trouwens (voor meer foto's, link in onderschrift voor een topic :) )
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:30

Welkom!

Ik vindt het zelf het prettigste om de eenvoudige wissel niet als oefening te zien. Maar gewoon als een paar keer galop-stap stap-galop bij elkaar in de buurt :)
Dus ga eerst goed deze overgangen oefenen. Vanuit galop netjes terugrijden en een mooie overgang naar stap. Paar passen later weer aangalopperen en herhalen. Kan prima op dezelfde hand. Ook vanuit stap contra aanspringen kan je oefenen los van de oefening zelf. Als deze overgangen goed gaan doe ik hetzelfde, maar spring dan daarna aan in de andere galop. En daarna met steeds minder stap passen ertussen tot ik een mooie eenvoudige wissel heb.

Uni doet dit gelukkig altijd erg makkelijk. Moet bij hem alleen opletten dat ik heel ligt been geef anders knalt die weleens uit elkaar en onder me vandaan.

Uni is trouwens op dit moment ook een boefje, maar wel op een leuke manier. Hij is een beetje stout en kijkerig en vindt zichzelf vooral erg grappig. (Ik ook dus ik hou het lekker in stand :') )

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:44

Dankje!

Ja je hebt ook gelijk, had ook eigenlijk de overgang van galop-stap moeten zeggen. Stap-(contra)galop is namelijk geen probleem maar het is heel lastig om hem in een vloeiende beweging naar stap te laten gaan. Op de volte/in de bocht gaat het wel goed alleen op een recht stuk vind hij ze erg moeilijk. Zeker als ze dan vanuit de contra zijn. Vorige week heb ik ze in de les weer goed meegenomen en het was bij mij voornamelijk een stukje strenger en duidelijker zijn. Maar vroeg me af hoe jullie de overgangen galop-stap hebben aangeleerd. Floyd heeft heel veel go en kan nu sinds een klein jaartje pas beheerst galopperen dus dit was echt 1 van de lastigste oefeningen voor ons haha.

Die fases ken ik ook, dat ze dan denken alles door te hebben en dan heerlijk op je reageren. Kan er ook altijd wel om lachen. :+

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:52

Ligt het niet aan je verzameling voor je overgang? Om een goede overgang naar stap moeten ze goed verzamelen (niet teveel), rond blijven en actief. Anders duiken ze uit elkaar. Of komen ze op de voorhand.

Met het oefenen rij ik de overgang, voel ik dat die niet op de goede manier terug komt stel ik hem uit, of rij ik juist weer naar voren.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:59

Nee, want ik heb hem hetzelfde verzameld als wanneer ik de overgang op een volte of in een bocht rijd, hij dramt alleen gewoon nog net een stukje door waardoor er vaak nog een paar drafpassen tussen zitten. Vandaar dat mijn instructrice vorige week zei dat ik gewoon even wat duidelijker moest zijn want ik was te lief en voorzichtig waardoor hij ook niet snapte wat ik nou echt wilde. Nu gaan ze al veel beter, na 2x zelf meepakken met rijden.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:03

Welkom Eclare, leuk topic van jou!
Ik herken dat probleem wel, Wup heeft ook behoorlijke drang naar voren en galop-stap blijft, vooral linksom, lastig.
Inderdaad op de volte gaat het nog wel goed. Ik doe ook veel overgangen galop-stap-galop-stap.
Maar ik ben vooral nu veel bezig om te schakelen in de galop, best lastig met zo'n drammerd :)