[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:18

Drammerig en loperig zijn imo twee verschillende dingen. Loperig is positief en kan je mee werken. Drammerig is ongehoorzaam of een ander rijtechnisch stukje was niet goed zit.
Als een paard goed verzameld blijft die licht en op eigen benen. En kan je ook makkelijk terug rijden naar stap. Misschien ben je inderdaad niet duidelijk genoeg?

Uni kan ook drammerig zijn. Maar dan heb ik hem er of niet goed doorheen of niet helemaal goed aan mijn been.

Warina was dit nooit... maar die was wel gigantisch loperig :+ iets te veel been en je zat bijna door de bakrand heen aan de overkant :')

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:49

Hij is sowieso loperig. Maar op dit stukje inderdaad drammerig, want hij vind het natuurlijk lastig en dan is het makkelijker om de oefeningen vanuit een paar passen draf te doen. En ik was daar niet duidelijk genoeg in. Wat je zegt stukje ongehoorzaamheid en ik was daar in het begin iets te soft in :+

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:14

Ja herkenbaar... ik ben vaak ook t3 soft, en Uni ramt dan dwars overal doorheen :+
Aan de andere kant... heb wel vaak op mijn protocol staan dat ik sympatiek gereden heb :')

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:22

Dat een paard op een recht stuk of in de contra via draf naar stap gaat heeft te maken met het feit dat het paard onvoldoende gesloten blijft.

dit is op een volte veel eenvoudiger.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:47

Gave Fries Eclare!! <3 Wat is z'n afstamming??

Drammerig, haha, een Fries :') Zijn ze best vaak :')
Galop stap geen idee hoe ik dat aan heb geleerd. Gewoon van de gelegenheid gebruik gemaakt geloof ik. En dat uitgebouwd. Gaat nog steeds niet elke keer goed, maar dat is een stukje timing van mijn kant.
Heb nu vooral het probleem dat de galop sprong mist. Dus daar moet ik echt even aan werken, iets voor les dit weekend.

Vanavond een stuk fijner gereden, geen gelegenheid gegeven om iets vast te pakken, dus hij was vrij snel klaar met 'kijkerig' zijn. Alleen met uitstappen kwamen er van die roteenden over. Of ze stegen op... Echt AAAAAAAAAAAAAAAAAAH... Dus meneer met een noodgang vooruit, en vervolgens bovenop de rem. Bijna m'n schaambeen gebroken :')

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:02

@Alsemgeest, haha, dat herken ik ook wel ja! Ach elk nadeel heeft zijn voordeel en andersom toch!

@Vonneke, klopt, alleen hij kon het op een gegeven moment wel aan op de rechte stukken of in de contra en was dan ook goed genoeg gesloten maar hij koos dan toch liever de makkelijkere weg (en neem het hem is kwalijk, zeker als ik dan niet duidelijk genoeg ben). Nu een aantal keer met hulp van mijn instructrice duidelijk tegen hem geweest op een moment dat voor de rest alle voorwaarden goed zijn en toen kon hij het wel. Merkte gelijk de keren erop met rijden dat het kwartje aan het vallen was :+ .
Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik ook de overgang van de M2 naar het Z1 vreemd vind wat betreft overgang eenvoudige wissels. Vroeger zaten de galop-stap overgangen toch ook in het M2? Nu niet meer en in het Z1 heb je gelijk een eenvoudige wissel ipv alleen een overgang terug.

@Janine, Dankje! Het is een Maurus 441xBeart 411. Verder valt hij qua drammerigheid best mee hoor, vaak blijft het gewoon bij ''enthousiast meedenken'' zoals ik het liever omschrijf.

Oef das niet lekker, hopen dat hij het niet onthoud voor de volgende keer als je gaat rijden anders kan je weer opnieuw beginnen. Ik ken een man die ooit een keer zijn perineumop die manier zo zwaar gekneusd/scheurtje had dat hij toen ook echt een tijd niet kon rijden, moet er niet aan denken :')

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:05

Heb je geluk! Die van mij valt qua drammerigheid ook mee, maar dat is meer ook omdat hij beter met mensen gaat dan met de rest van de kudde :')

Ik vrees dat die eenden-vrees nog niet zomaar weg is :') En die roteenden doen niets anders dan achter elkaar aan lopen en vliegen omdat ze geil zijn. Rotbeesten... :\ Ik heb 'm wel even naar voren geschopt, want de volgende keer kan hij gewoon blijven rennen. Hij gaat toch niet oncontroleerbaar in de bak.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:07

ik heb echt al ontelbaar veel paarden gereden maar nog nooit op een fries gezeten...

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:08

Eenden := , wij hebben fazanten die in de bosjes naast de bak zitten. Ook zo leuk.. komen ze ineens tetterent de bosjes uitgevlogen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:10

vonneke schreef:
ik heb echt al ontelbaar veel paarden gereden maar nog nooit op een fries gezeten...


NB is een beetje ver weg, maar je bent hier van harte welkom hoor :P
Dus mocht je eens in de buurt zijn...

Ergens wel bijzonder voor mij :') Ik had echt het idee dat elke Nederlandse ruiter wel eens op een Fries had gezeten :oo Op Instagram heb je van die Russen en Amerikanen die van die lifegoals hebben als 'pet a friesian', 'watch a friesian in real life' WTF :')

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:10

Yvank_ schreef:
Eenden := , wij hebben fazanten die in de bosjes naast de bak zitten. Ook zo leuk.. komen ze ineens tetterent de bosjes uitgevlogen.


Neeeeee _O- Kan je ook leuke dingen mee beleven!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:11

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:
ik heb echt al ontelbaar veel paarden gereden maar nog nooit op een fries gezeten...


NB is een beetje ver weg, maar je bent hier van harte welkom hoor :P
Dus mocht je eens in de buurt zijn...

Ergens wel bijzonder voor mij :') Ik had echt het idee dat elke Nederlandse ruiter wel eens op een Fries had gezeten :oo Op Instagram heb je van die Russen en Amerikanen die van die lifegoals hebben als 'pet a friesian', 'watch a friesian in real life' WTF :')


Ik ga ze weleens jureren, dat vind ik dan wel weer leuk om te doen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:16

Kan ik me voorstellen! Kwaliteit daar een beetje goed?

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:22

Janine1990 schreef:
Yvank_ schreef:
Eenden := , wij hebben fazanten die in de bosjes naast de bak zitten. Ook zo leuk.. komen ze ineens tetterent de bosjes uitgevlogen.


Neeeeee _O- Kan je ook leuke dingen mee beleven!!!

Ja _O-

Net nog, uitgestrekte draf over de diagonaal en halverwege kwam er één de bosjes uit. Dus we waren zo weer terug op ons startpunt :Y)

Fries heb ik ook nog nooit gereden haha :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:23

tja of dat aan de ruiter ligt of aan het paard?

zitten wel wat betere tussen, maar zie ook heel veel matige dieren rondlopen. Maar dat doe je bij de warmbloeden ook.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:24

Ik heb ook nog nooit op een fries gezeten... terwijl ik wel veel kenissen heb die er een hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:25

c_alsemgeest schreef:
Ik heb ook nog nooit op een fries gezeten... terwijl ik wel veel kenissen heb die er een hebben


welke dagen ga jij starten in Almelo?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:27

Alle *\%/*

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:28

Dan zijn we elkaars concurrent denk ik?

Ik start wo/do/vr/za. Vind ik eigenlijk al wat veel haha
jij maandag en disndag nog erbij?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:41

Ja, doe ik met de mijne altijd. Het scheelt dat hij zich altijd overal erg thuis voelt, en ook lekker liggend slaapt. Dus hij pakt ook voldoende rust. Het is ook een paard wat wedstrijden erg leuk vindt dus dat scheelt. Met die ander sloeg ik weleens een dag over.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:42

is er maar 1 Z1 rubriek per dag of meerdere?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:43

Nee normaal 2 a 3 per dag

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:45

Vriendin van me is ook mijn concurrent :Y)
Die gaat ook in het Z1 op almelo... die valt trouwens wel op in het veld hahaha een kasteel van een schimmel, blauw dekje en oornetje.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:45

Ik woon in Friesland en heb nog nooit op een Fries gezeten :D. Ik vond de keuring wel mooi om te zien op tv Fryslân.

Dankzij 2 eenden kon die van mij vandaag eindelijk weer eens normaal vertrekken met verruimen. Eerlijk is eerlijk. Ik ga altijd eerst eendjes kijken voor ik op stap. En dan nog ontkomen die krengen mij nog wel eens.

Laatst 2 hazen die tikkertje spelen in het donker. Toen er 1 in de bak stond was het klaar. Boswal in en uit was echt geen probleem. Gek geboren gek gebleven denken we maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:24

c_alsemgeest schreef:
Nee normaal 2 a 3 per dag


A oké en de beste scorende over 4 proeven gaan naar de finale op zondag?

ben bijzonder benieuwd naar het niveau.

Wel beetje suf alle dagen dezelfde proef.