[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:20

Maar wat geeft het als je punten tegenvallen? Niet teveel druk opjezelf leggen. Zie de wedstrijd als een trainingsrondje en niet te druk over maken en lekker genieten.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:26

wessjuhh schreef:
We rijden heel stabiel zelfs met het outdoor seizoen tot aan de provinciale kampioenschappen gereden en daar 21e geworden. Mag dus ook zeker niet klagen!
Het is echt iets wat tussen mijn oren zit. Voor nu zijn we lekker aan het trainen en voordat ik weer echt wil gaan starten weer een aantal lessen nemen en misschien inderdaad misschien een keer HC starten.

Moet me er gewoon een keer overheen gaan zetten en in het diepe duiken.

Ja dan gewoon doen... een keer verlies en verder stabiel goed, is de kans heel erg klein dat je dat ooit weer een keer rijdt ;)

luffwinny schreef:
Maar wat geeft het als je punten tegenvallen? Niet teveel druk opjezelf leggen. Zie de wedstrijd als een trainingsrondje en niet te druk over maken en lekker genieten.

Oh dat kan ik dan weer niet... als ik mee doe wil ik wel dat het goed gaat en ga ik wel voor de winst :+
Maar dat is een beetje een karaktertrekje :+

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:49

Ik kwam gister een filmpje tegen van mijn aller eerste Z1 wds ever. Was de laatste maand dat je nog met hoedje in het Z mocht starten. Ik dus een hoedje geleend (ietswat aan de kleine kant maar ach) als ik die proef dan terug zie denk ik echt van wat ben ik allemaal aan het doen haha. Proef is stuk minder logisch. Had toen wel winst maar als ik het zo terug zie zou ik nu me zelf nooit winst geven

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:54

Mijn debuut heb ik voor 19 maart gepland. Ik weet niet waarom, maar ik vind het zo spannend....

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:11

Oh dat is al gauw! :) tuurlijk is het spannend maar ga gewoon genieten dat je al zover gekomen bent.
Na de eerste keer weet je ook wat aandachtspunten zijn en kun je nog gerichter trainen.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:11

Spannend Larissaabc!
ik mag komende zondag weer, voor de 2e keer Z1. Vorige keer maar 1 proefje gereden, deze keer 2. Thuis lukt het allemaal wel, alleen nu op wedstrijd nog alles aan elkaar rijden ;)

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:35

Ik was al mijn wedstrijd kleding kwijt :oo
We zijn aan het voorbereiden voor een verhuizing... en m'n metgezel heeft nogal de neiging om van alles weg te gooien... toen ik de doos met wedstrijd jasjes, broeken en shirts niet meer kon vinden was er lichtelijk paniek... maar gelukkig... die was bij mijn moeder op zolder terecht gekomen :')

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:38

Vandaag 1 proef z1 gestart en er maar eens op gegokt voor het eerst z2 te rijden.

Ondanks dat ik niet tevreden was, maar ook echt niet tevreden was.
Kreeg hij in het z1 krap aan een winstpunt met 205.
Z2 was wat fijner en liep hij 207.5

Dus qua punten tevreden voor mijn debuut.
Qua rijden vanavond absoluut niet, maar die dagen zitten er soms tussen helaas.

Nog meer op concours dit weekend, z debuut ergens? :D

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:31

Proficiat! Mooi Z2 debuut.

Ik mag volgende week weet starten mits het deze week beter gaat.

Mijn zadel was niet meer aan te passen en nu ben ik van een flexboom terug naar een houten boom. Hij moet er echt extreem aan wennen. Draven gaat oké maar het galopperen... hij loopt net wat uit balans.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:38

Leuk topic met leuke verhalen! Ik wil in april ook debuteren maar dan in het Z2. Ik heb hem nu 3/4 jaar en ik denk dat we er wel klaar voor zijn..

Ik kan me goed herinneren toen ik mijn eerste Z debuut reed dat mijn moeder riep "A afwenden en L volte 8 meter" dan leg ik gelijk uit dat ik nog nooit in een Z baan had gereden en al helemaal niet wist waar alle letters zaten (vet goede voorbereiding) en dat ik terug riep "waar is L dan?" mijn moeder terug riep "geen idee maar bij L volte 8 meter" :+

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:45

Ja Vonneke ik ken dat, ben het afgelopen half jaar ook samen met de zadelmaker op zoek geweest naar het perfecte zadel die goed op hem lag, waar hij goed onder kon bewegen en waarbij hij ruimte bleef houden om spieren te ontwikkelen... eerst wilde ik er ook nog echt lekker op zitten. Maar daarin heb ik zelf een compromis gesloten :'), toen we voor hem het perfecte zadel hadden. (terwijl ik de hoop al had opgegeven) :+
En daarbij... op United zit je nooit echt "lekker"
in draf geeft hij een soort zwaai mee in de beweging waardoor je benen een rondje maken en je gelanceerd wordt de lucht in. Hoe meer hij los laat en hoe meer veer hij krijgt in het lopen... des te groter wordt de heuvel waar je overheen moet in draf :Y)
Zelf ben ik er nu na bijna 10 jaar redelijk aan gewend... maar als anderen weleens voor het eerst op hem zitten, komen ze er allemaal vanaf met spierpijn :')

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:48

Hoi :D
Mag ik ook mee kletsen? :D.
Ik heb drie paarden waarvan ik de ene M1 heb gestart, die is geblesseerd geweest en voorlopig rijd een meisje van 15 daarop om te leren :o.
Ik heb sinds een klein maandje een PRE erbij.
En dan heb ik een zwarte KWPN ruin van Dreamcatcher x Contango.
Die start ik nu Z1+5.

Dit zijn wij.
Afbeelding

En dit is de Pre waar ik mee aan de slag ga!

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:54

Welkom! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:02

Welkom!!


c_alsemgeest schreef:
Ja [naam] ik ken dat, ben het afgelopen half jaar ook samen met de zadelmaker op zoek geweest naar het perfecte zadel die goed op hem lag, waar hij goed onder kon bewegen en waarbij hij ruimte bleef houden om spieren te ontwikkelen... eerst wilde ik er ook nog echt lekker op zitten. Maar daarin heb ik zelf een compromis gesloten :'), toen we voor hem het perfecte zadel hadden. (terwijl ik de hoop al had opgegeven) :+
En daarbij... op United zit je nooit echt "lekker"
in draf geeft hij een soort zwaai mee in de beweging waardoor je benen een rondje maken en je gelanceerd wordt de lucht in. Hoe meer hij los laat en hoe meer veer hij krijgt in het lopen... des te groter wordt de heuvel waar je overheen moet in draf :Y)
Zelf ben ik er nu na bijna 10 jaar redelijk aan gewend... maar als anderen weleens voor het eerst op hem zitten, komen ze er allemaal vanaf met spierpijn :')


In draf loopt hij echt geweldig de oefeningen maar in galop is hij normaal geweldig en nu net niet.

Ik kan overal wel in zitten. Dat is niet zo'n probleem.

Maar het zadel is zo anders van model. Andere boom, plattere kussens, andere singel ophanging. Daarbij is het paard ook wat mutsig.
Het is overigens wel weer een custom.

Ligt er ook mooi op.

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:35

Wel een mooi zadel idd :j

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:28

Wat zadels betreft is het voor mij wel heel belangrijk dat ik er goed in zit. Heb mijn rug op twee plaatsen gebroken gehad en ook nog eens heel smal bekken waardoor ik een zadel moet hebben wat voor de ruiter smal is opgebouwd. Paardje waar ik Z mee wil gaan starten heeft geen makkelijke rug. Hoge schoft en had heel weinig bespiering naast de schoft toen ik met haar begon dus dan krijg je zo n deuk naast de schoft waardoor de meeste zadels naar achter schuiven. nu wel een zadel wat haar past voor nu voor mij niet super zit maar het gaat. En als ze dan wat bespiering terug heeft op zoek naar het juiste zadel voor ons beide. Paard heeft ook nog eens heel veel veer en beweging dus voor een hele proef te kunnen doorzitten met mijn rug moet ik wel echt een goed zadel hebben. Heb nog een hulsebos waarvan ik hoop dat ze in gaat groeien maar ik vrees dat we uiteindelijk toch aan maat werk gaan moeten beginnen haha

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:54

Mooi zadel Vonneke!
Ik ben ook aan het wachten op mijn nieuwe zadel. Tot dan gelukkig een leenzadel waar we mee kunnen rijden.
Afgelopen weekend op wedstrijd weer 2 winstpunten met 216 en 206, maar ik moet nog erg wennen aan de 60 meter.
Volgend weekend gaan we weer, even een beetje thuis raken in de proefjes.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:15

Mag ik me ook gaan melden?
Ik heb binnenkort ook mijn Z1 debuut(begin april met de start van hetboutdoor seizoen), super spannend en heel veel zin in. Ben benieuwd wat ze van mijn Fjordenfrutsel vinden in het Z1 :D

Hij loopt de proef eigenlijk wel heel fijn door met de training, uitstrekken blijft een dingentje, iets met past niet echt bij zijn lopen haha. Het sluiten doet hij juist wel fijn dus calculeer net als het M maar minimaal 3x een 4 :') voor de uitgestrekte gedeelte, en dan hopen dat ik het bij de rest weer goed maak.

Ik weet alleen nog niet of ik op stang en trens start of op mijn trensje. Hij loopt op zijn stang en trens wel fijn qua aanleuning en buiging maar op zn trens gaat dat ook nog steeds prima dus vandaar de twijfel

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:39

Wat leuk ook een fjord :D

Veel trainen ook met balkjes! Wij halen nu in de M2(ook fjord) 7ens en 8en voor de uitgestrekte draf. Maar dat heeft uiteraard wel veel werk gekost :) .

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:53

Leuk tesjazz Ik heb ook een dreamcatcher.

Helaas Gaat mijn Z1 debuut weer verschoven worden. We hebben Droes op stal.
5 April kan ik wel starten op de stal waar ik sta, dit omdat we vrij veel thuisstarters hebben. De trainingen gaan steeds beter en mijn zadel is weer opgevuld/ aangepast, waardoor Esprit ook weer een stukje fijner loopt.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:42

Dat is balen! Wij hebben vorig jaar droes gehad. Hebben maar 15 paarden op stal maar zijn van november tot maart zoet geweest! Een rustige wedstrijdperiode toen ;)

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:51

Mag ik mij ook melden? :)
Ik heb de punten nog niet voor het z1 maar hoop toch in de zomer dat wel te hebben.
Ik ben niet zo van met 10 winstpunten gelijk overgaan maar die m2 is toch een rotklasse
:( Daar ga ik direct uit als ik de punten voor het Z heb haha

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:12

Bale larissaabc. Gelukkig heb ik nog nooit droeg gehad. Misschien scheel het ook wel dat ik mijn paarden thuis heb staan.

Ik heb vandaag besloten om maar een nieuw zadel te gaan kopen. Hoop dat mijn paard dan ook fijner gaat lopen.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:05

Ik vond m2 juist heel erg fijn :')
1 wedstrijd en almelose ruiterdagen incl finale en ik kon meteen door naar het Z1 :+

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:43

Ik vond de M2 ook top. Liep eigenlijk altijd 69% en hoger.