[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:40

Ivy_power89, och jeetje wat een pech weer! Hopelijk is het straks klaar en kun je lekker weer opbouwen.

Laura1982, wat jammer en ergens ook frustrerend dat Douwe toch weer zoveel spanning kreeg en je daarom niet kon laten zien wat jullie eigenlijk kunnen. Tips, denk dat wedstrijd ritme opbouwen en vertrouwen geven goed plan is! En misschien eens kijken naar Tristan Tucker/Featherlight technieken om hem te leren zijn spanning te kunnen afvloeien? Dat je met hem aan op de grond aan het werk gaat met verschillende obstakels etc. Ik gebruik daar altijd best veel van.

DG, gaaf filmpje, hij werkt er fijn en met haar! En de foto's zijn echt heel mooi! Ik ben nu wel een beetje benieuwd waarom het zo rampzalig was? Op de foto's lijkt het eerder fantastisch haha. Fijn dat je in training zo lekker gaat, dat is zoveel belangrijker ook :) En super knap van de 5 wissels om de 2! Dat doe ik je echt niet na.

Noukie, heerlijk dat je fijn met em hebt kunnen rijden! En super dat je merrie het ook zo fijn doet. Is toch even spannend hoe zo'n jonkie alles oppakt!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:46

Dg wat stoer van je serie! Ze pakt het echt lekker op hè! Hoevaak rijd je instructeur haar nu? Vind je het niet jammer dat je niet alles zelf geleerd hebt?
Waar heb je gestart?

Ivy wat onwijs balen die blessures hopelijk gaat het herstellen en opbouwen voorspoedig.

Noukie zo leuk die jonkies. En fijn dat de andere knappe lekker gaat. Heb je een idee wanneer je weer de ring in gaat?

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:35

Zit ik braaf te typen, post weg..

Poging 2.
DG, wel een stoer druk film hoor, knappe merrie! En knap van je serie! Foto’s van je wedstrijd zijn tof iig :) die heb je weer binnen! Wanneer mag je weer?

Balen van de spanning Laura. Heel veel kilometers…
En Ivy, echt zo zuur. Hoop zo voor je dat dit de laatste domper is en je toch weer kan genieten van je knapperd!

Kim, ja komend weekend! Eigenlijk net snel, maar deze maand nog de leuke proef (30) en dan zie ik t gewoon als leermoment om daar zelf nog handiger in te worden en m strak te kunnen rijden. Ook gewoon weer zin in.
Jij nog start plannen?

Deze loopt zo fijn rond dat ik bijna geneigd ben op te stappen :') gaan we niet doen, september mag ze uit logeren.
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28567
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:13

Oh noukie wat is ze leuk!
En succes komend weekend!

Ivy power, balen allemaal zeg, sterkte ermee…
Hopelijk straks weer lekker aan de gang!

DG, gaaf filmpje zeg, stoer!
En knap al je wissels!
Mooie foto’s ook!

Oh Laura, wat zonde van de spanning zeg, echt zo jammer, je kunt daar thuis zo weinig aan oefenen…
Scheelt het als je eens zomaar op ander terrein gaat rijden zonder wedstrijd?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:01

Noukie, leuk dat je komend weekend weer gaat starten! En ik ben echt fan van je jonkie <3

Ik heb gisteren fijn gelest met beide heren. Instructrice vond ze beiden weer goed verbeterd dus dat is fijn om te horen! Ze stelde voor om met Lakaj een L2 proefje te rijden, leek mij nog te hoog gegrepen maar hij liep er eigenlijk zo doorheen :D Dus misschien debuut maar wat concreter gaan plannen en voorbereiden. Kareltje deed ook goed zijn best, ook wat gespeeld richting passage en pakt ie leuk op.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:26

Nouvel nee is bijna niet te trainen behalve veel gaan. Ene keer kies ik een locatie waar je veel ziet en de andere keer waar het rustiger is. Vandaag weer onder het strenge oog van de juf getraind. Proef 25 ken ik intussen uit mij hoofd en besloten dat ik deze dit weekend dan ook uit mijn hoofd ga rijden.

Ik ga dit weekend weer lekker km's maken en proberen te genieten en kleine doelen stellen.

Urosa wat goed dat die l2 proef zo fijn ging wanneer ga je met hem op wedstrijd?

Noukie ik ben benieuwd hoe het gaat bij jullie komend weekend

Dg stoer dat je het uit durft te besteden aan je instructie. Soms helpt dit om kwartjes eerder te laten vallen of als jezelf geen ervaring hebt op dat niveau.

DR toch nog reserve voor Tokio gun het jullie zo enorm jullie hebben mooie stappen gemaakt samen. Fij dat guusje op haar nieuwe plek is en logisch dat je haar mist.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:20

Lekker bezig Urosa! Passage duurt nog wel even voor ijsje dat doet ben ik bang.

Noukie ik heb ons wedstrijd “ strafkamp” gegeven. Even een paar weken elk weekend om zo alle soorten rustgevende dingen te proberen en in ons ritme te komen.

Gister weer even door gespeeld met de pirouettes en ik geloof dat ik t randje heb gevonden waar ik klein kan draaien zonder dat hij verspringt.

S avonds naar de zandverstuiving gewandeld waar de fotograaf die mij sponsor is foto’s heeft gemaakt Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de eerst paar van ByMiek

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:21

Mooie foto's nimber!

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:34

Jullie gaan soms hard hier!

Nimber zo’n ‘strafkamp’ kan soms enorm helpen om in het wedstrijdritme te komen en wedstrijden ‘gewoon’ te maken. Hier ook aan een soort ‘strafkamp’ begonnen met dat idee.
Ik ben trouwens wel benieuwd. Rijd jij de pirouettes als een soort mini-voltes, of zet je hem als het ware travers in?

Laura fijn dat je les goed ging. Alvast heel veel succes zaterdag!

Noukie jij ook alvast succes zaterdag! En dat jij proef 30 leuk vindt. :')

Urosa heb je weer wedstrijden gepland?

DG leuk filmpje! Waarom ging je wedstrijd rampzalig? Foto’s zijn enorm gaaf geworden.

Wij zijn ook nog aan het puzzelen met de wissels. De moeilijke kant springt ze inmiddels netjes op de hulp, maar errrg hoog gesprongen of zelfs met een uitzwaaiend achterbeen zegmaar. :+ Mocht iemand tips hebben.. want in principe kunnen we nu nette series springen, behalve dat die achterbenen bij die ene wissel dus flink wat ruimte nodig hebben. Volgende week weer les, heel erg zin in!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:59

AD dank!
Ik sprak een fysio/masseur en die gaf aan liever wat hoger gesprongen dan in 2en of niet ik dek dat hoe vaker je het doet het beter wordt. Zolang die maar door gesprongen wordt

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:52

Absque_dubio, ik heb er nog 3 op de kalender staan 28 augustus, 15 en 19 september. Z1 met Karel. En ik zou al heel blij zijn met de moeilijke kant in 1x op de hulp. Komt denk ik vast ook vanzelf met lekker dooroefenen wel goed!

Nimber, bij ons ook hoor! Het voelt ergens dichtbij, maar voordat je dan echt meerdere passen de baan doorgaat... Net als piaffe, dat lukt dan soms paar passen en dan is hij het kwijt. Maar vind het wel leuk om samen mee te spelen! En lekker bezig qua plan van aanpak zo! Ben echt heel benieuwd hoe het gaat, deel je de rustgevende dingen, het effect en hoe het elke keer ging? Vind ik wel leuk :o
En mooie foto's van Ice, heel bijzonder zo!

Laura1982, lekker getraind met instructrice dus! En heel veel plezier en succes weer dit weekend! Lakaj gaat denk ik dit najaar zijn debuut maken. We moeten eerst weer even te oefenen op vreemd terrein opnieuw inplannen.

Ik kon vandaag helaas niet rijden omdat de eigenaar moest werken en ze willen ivm veiligheid dat er iemand bij is. Dus beide gelongeerd, Karel met bijzet en cavaletti neergelegd. Deed hij braaf. Lakaj gewoon aan het halster, die heeft zo'n mooie zelfhouding daar hoeft geen bijzet aan. Hij vond de cavaletti te spannend nog, maar balkjes wilde wel :) Met beide naderhand nog even aan de hand gewerkt om de piaffe aan te leren. Met Karel kwam ik daar dus even bij stap 2 ook het opslot slaan tegen wat hij ohz doet, dus mooie aanvulling zo. Met Lakaj moet eerst stap 1 nog bevestigd worden, achterbenen optillen als ik ze aantik/aanwijs. Nou, dat kon ik eerst vergeten. Ze bleven strak aan de grond :') maar de aanhouder wint. Uiteindelijk 2x voetje naar voren, gestopt en beloond :D

Vind het echt een leuke uitdaging zo en benieuwd of ik dan uiteindelijk 2 piafferende paarden heb vanaf de grond.

Nouvel

Berichten: 28567
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:16

Urosa, lekker bezig geweest zo, ook leuk om andere dingen naast het rijden te doen, voor de paarden ook mooie afwisseling!
Succes met je komende wedstrijden!

Nimber, hele gave foto’s zeg!
En succes met je wedstrijdstrafkamp!

Laura, succes en sterkte met de spanning, hopelijk krijg je het zo wat meer onder controle.
Succes komend weekend!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:57


droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:06

Leuke foto's Kim, heerlijk zo die zandverstuiving in je achtertuin <3.

@Urosa; lekker bezig!
@A_B; die foto's van je valkje op FB waren zoooo prachtig, wat een heerlijk beestje, jammer dat ze niet 30 cm groter is :+ Ik heb helaas geen tips voor de 'grote' wissels, ik heb gewoon een wisselkoning gekocht :')
@Laura; bednakt voor je lieve woorden, ons tokyo avontuur zit er sinds deze week echt op. Ben er wel 'blij' mee. Ben echt ontzettend moe van alles stress en geregel en je vergeet bijna te genieten van je paard daardoor. Nu weer lekker genieten samen :) Had jij nog wedstrijd gepland staan of heb ik daar overheen gelezen?
@Noukie; je jonkie wordt leuk zeg! Hoe groot is ze nu?
@DG; stoere foto's en filmpje, blijft een gave merrie!

Hier hadden we zaterdag ons ZZzwaar debuut gepland staan maar helaas liep winnie niet helemaal fijn de laatste tijd. Kon niet echt mn vinger erop leggen maar dacht zelf dat het ut zijn SI gewricht kan. Dinsdag onderzoek gehad bij de dierenarts maar hij bleek in zijn hoefgewrichten dus te veel vocht te hebben en daar niet goed op te lopen op de volte op het harde. Dat hebben we behandeld met Mesotherapie en ook zijn SI gewricht en lendenen op mijn verzoek omdat hij daar altijd wat gevoelig voor is. Hij moest even een paar dagen vrij maar van het weekend mogen we hem weer oppakken en aan de slag :)

Nouvel

Berichten: 28567
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:58

Jammer dr, maar gezondheid paard gaat voor inderdaad, goed dat jullie het hebben kunnen vinden en kunnen behandelen!
Wat doen ze met mesotherapie?

Echt hele gave foto’s kim!

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:17

haha, Urosa, dat wordt met beide starten! ;) Lakaj 'moest' je ook L2 klasseren voor het stamboek toch?
Lekker dat je ze gister toch nog een soort van hebt kunnen werken,al was het niet onder het zadel.

Laura, thats the spirit! Gewoon lekker veel op pad, het wordt beter, echt! En gezellig zondag :)

Kim, slim idd, even 'doorpakken' met m. En wat een gave platen! Die laatste in je topic is echt geweldig.

AD, wissels om de wissels achter omlaag t krijgen heb ik niet, I wish :+ Kost mij een hoop punten... (want kruis hoog wordt toch 9 van de 10 x gezien als verzet, al is het met de oortjes naar voren :'))

DG, balen dat ie even niet goed was! Hoop dat de behandeling goed aansluit.

Mn merrie is op de stamboekkeuring in juni 1.64 gemeten. Nog niet zo heel groot dus en hoop ook wel dat er ietsje bij komt, maar anders is ze gewoon klein en fijn :)
Vandaag voor t eerst los bijzetje eraan, reageerde ze ook wel heel fijn op. Ze is scherp zat, maar ze heeft zoveel bereidheid om dingen te willen begrijpen, dat is echt heerlijk!
Grote ging ook weer fijn. Van de week in de les gingen zelfs de zig zag appuyementen goed lukken, terwijl buigen echt niet zn sterkste kant is. Ondanks dat ie geen ideaal dressuurlijf heeft blijft ie gewoon leuk en leer ik er nog steeds een hoop van :)

Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:20

Urosa wat leuk dat je vanaf de grond ook zo fanatiek bent! Ben benieuwd hoe je wedstrijden met Karel gaan.

Nimber wat een gave foto’s!

DR de valk is leuk hè. :D
Balen van je debuut. Hopelijk zijn jullie snel op de rit en kunnen jullie een nieuw debuut plannen.

Noukie hij wordt met de tijd wel echt steeds ruiger he!

Wij zijn gister behoorlijk impulsief nog gestart. 204 punten en een 2e plaats van de 6 Z2. Prima dus. Ik had haar eigenlijk echt veeeel te scherp. Heel fijn maar even wennen. En die wissels blijven een dingetje op wedstrijd, terwijl ze thuis zo goed gaan. Dus lekker blijven gaan tot het ‘normaal’ wordt op wedstrijd.

Dit is trouwens m’n valkje met bijrijdster.
Is dus de dochter uit m’n bruine, loopt nu een veulen bij en is weer drachtig. Maar zoals te zien loopt ze prima mee.
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:09

Oeh wat een gaaf valkje!

Ik heb er gister een spuit chillspul in gedrukt en zowaar hij bleef lopen! Nog niet zoals thuis maar een verademing na twee weken geleden. Met 220,5 vielen de punten iets tegen. 2e proef was hij bang in 1 hoek en daardoor veel fouten in de richting of bij die hoek. 206 en dat had misschien ook nog lager mogen zijn.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:36

Hey wat fijn dat de spuit heeft gewerkt! En kwa punten blijft het een jurysport, lastig omdat elke jury wat anders wilt zien en anders beoordeelt. Maar wel hele mooie punten.

Laura en Noukie succes vanmiddag.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:50

@Absque, mooie valk om te zien zeg!
@Nimber, Jammer dat de punten een beetje tegen viel! Verder zelf wel redelijk tevreden?

Hier een tijdje niks laten horen van mij. Wel geprobeerd regelmatig mee te lezen, maar vergeet het vaak:)
Donner mag aankomend weekend weer mee op pad, Z1 debuut staat nog niet gepland omdat we aankomend weekend de selectie voor de Welsh Cup mee gaan rijden :D

Gestoa heeft dit weekend wedstrijd gehad. Gisteren L1 gestart en behaalde 2x een eerste plaats met 193 & 216 punten, voor mij een nieuwe PR *\o/*
Vandaag L2 debuut met een 2e plaats met 195,5 en de andere proef 184 en bij beide mooi commentaar :D

Afbeelding

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:43

Veertje99, wat een mooie scores! Gefeliciteerd en veel plezier volgende week op de Welsh Cup.

Nimber, fijn dat je al iets gevonden hebt wat verschil maakt! Kun je weer op verder borduren.

Abseuq_dubio, je valkje <3 Gefeliciteerd met je winstpunt en prijs! En het is altijd weer even afstemming vinden als je net een nieuwe weg in bent geslagen!

Noukie, ja hij moet 3x 1e klasseren op wedstrijd volgens de eigenaren. Klasse maakt daarin volgens mij niet uit. Beetje aparte regels maar ik heb me er verder ook niet in verdiept :+ Je merrie klinkt echt als een droom paard, en grote is echt wel heel stoer zo. Bonk spieren ook!

DR, jammer dat je debuut niet door kan gaan. Hopelijk is Winnie snel weer fit, hoe ging het rijden dit weekend? Behandelingen aangeslagen?

Hier weer fijn gereden. Heb het al eens eerder gezegd, maar Karel is eindelijk zacht aan het worden qua aanleuning, zo fijn! Op het laatst nog even een WE onderdeel klaargezet, wat gespeeld met de vliegende wissels en ik vond het zo knap van hem <3 Ik draai 2 extra voltes door dan eigenlijk hoort, maar het het voelde goed. Ze zijn nog niet perfect, maar deze manier helpt erg om er mentaal bij hem minder een ding van te maken :D

Lakaj deed ook goed zijn best, instructrice begon de vorige les al over contra. Maar ik wil eigenlijk eerst de vliegende wissel leren voordat ik contra ga bevestigen. Dus hem op een simpel diagonaal lijntje gevraagd en sprong hij toch al half om (reactie vond ik knap). Dat pakken we gewoon heel spelenderwijs mee met logische en simpele lijnen. Als hij dat snapt ga ik verder met de contra.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:16

Oke even snel een bericht vanaf mij friese wolkje! 1e proef uit mijn hoofd gereden lichtelijke paniek omdat ik even niet wist waar ik heen moest maar goed gekomen resultaat 201.5 2e proef wel voorgelezen ging voor mijn gevoel wat rommelig maar 202.5 zo blij met hoe fijn hij bleef doorlopen en we hebben nu echt goede ritme en tuurlijk nog genoeg om aan te werken maar kan me helemaal vinden in jury commentaar!

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:53

Hier ook een snel berichtje, nu pas thuis.. dus sorry voor de ego post. Laura nogmaals gefeliciteerd! Super gaaf!

Vanmorgen m’n valkje en bijrijdster gestart, 192 en 194,5 in het L1 dus dik tevreden.
Afbeelding

Vanavond ik nog gestart en een winstpunt in het Z2 met 204. Geen hele dikke punten maar dat was ook terecht. Was zelf enorm moe en overprikkeld en had al pilletjes genomen om rustig te worden en met de hitte werd het net wat te slordig := wel erg tevreden over de wissels!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:55

@Nouvel; met mesotherapie spuiten ze een soort medicijnencocktail in de mesoderm van de huid. Wel apart hoor, Winnie was altijd gevoelig op zijn rug/lendenen en dook vaak weg met zijn rug zodra je er aan zat. Nu kan ik zelfs mn nagels erin zetten en reageert hij nog amper. Ik ben heel benieuwd of ik onder het zadel ook zo'n groot verschil ga merken. Ik ga er morgen weer op :)
@noukie; oh ze toont veel groter dan 1,64! Fijn dat je ook lekker hebt gereden op de volwassenen ;)
@Gefeliciteerd met je eigen puntne en voor valkje :) Is Passion ook weer drachtig dit jaar of niet?
@Kim; ook weer gefeliciteerd met je punten, fijn dat die spuit geholpen heeft. Wat had je hem nu gegeven? Ik zag je trouwens als jury op de startlijst staan voor de hippiade, klopt dat? Veel plezier alvast.
@Veertje; gefeliciteerd met je punten ook!
@Urosa; fijn dat het rijden zo goed gaat. Heb je wat veranderd waardoor hij nu zo fijn is in de aanleuning?
@Laura; wat fijn voor je! Nu lekker doorpakken :) heb je al wat anders op de planning staan?

Nouvel

Berichten: 28567
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:58

DR, oh dat klinkt wel interessant zeg, wat fijn dat het zo duidelijk helpt!

AD, knap van je bijrijdster, leuk paardje ook zeg!
En jij ook gefeliciteerd, super knap in de Z2!
Leuke foto’s!

Laura, wat een fijn bericht zeg!
Super dat je fijn hebt kunnen rijden en dat hij bleef lopen, echt een hele overwinning! En nog nette punten ook, top gedaan!

Urosa, gaaf je filmpje met de wissels, lekker bezig zo!
Waarom wil je eerst een vliegende wissel aanleren voor je contra aanleert?

Veertje, gefeliciteerd met je punten en succes komend weekend!

Nimber, wat fijn dat die spuit heeft gewerkt, dat is toch weer een stap de goede kant op!
Lekker dat hij er fijn aan bleef en bleef lopen!

Noukie, fijn dat je merrietje het zo goed oppakt, genieten!
En lekker aan de slag met de andere, fijn dat het toch steeds weer vooruit blijft gaan!
En dat geen dressuurlijf klinkt helaas heel bekend…
Mooi plaatje!