[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:36

Mijn punten zijn net binnen, 204 *\o/* echt nog nooit zo blij geweest met een krap winstpunt :D

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:40

Gefeliciteerd super leuk!

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:38

Gefeliciteerd Urosa!! Echt tof!

Ik daarentegen ben direct genezen van online rijden :+

En Urosa, geeft niks dat het niet hoog is toch? Afwisseling is gewoon leuk. Ik ga vanmiddag weer huppelen denk ik.

Gister onverwacht erg fijn gereden. We zitten middenin een audit week, dus mn ma deed m eigenlijk, want met dagen van 10u was ik niet per se scherp meer :') Maar gister was de auditor verkouden, en met alle covid perikelen was de werkgroep ook direct dismissed voor de zekerheid. Aangezien ik mn uren dik gemaakt had voor de week lekker weekend gaan vieren op mn paard dus. Enige nadeel: nu moeten we volgende week nog een dag inhalen.

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:11

Oh nee noukie zo erg kan het toch niet zijn geweest

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:04

Noukie, haha ik zette altijd best een hindernis neer omdat ik het anders geen springen vond :') maar voor nu is het inderdaad erg leuk als afwisseling!

Wat fijn dat je zo fijn hebt gereden! Krijg ik altijd energie van. Klinkt druk van je werk zeg! Lekker dat je even wat eerder weekend had dan.

Even wat anders. Mijn moeder zou mijn dode punten even bijknippen. Heeft ze mijn hele haar kort geknipt ook nog schots en scheef, zo erg ;( ik had nog extensions liggen van de bruiloft dus daar vanmiddag mee bezig geweest om die te ontkrullen en wat bij te knippen zodat ik die aan kan als we op pad gaan.

Over 6 maanden maar laten corrigeren door de kapper, eerst wat lengte weer. Maar man, dit had ik echt niet verwacht. Weet ook niet wat haar bezielde, voor de rest is ze erg lief maar ze komt nooit meer aan mijn haar :+

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:11

Ohneeee! Wat erg!
Ik heb 20 maart gewoon een date met mijn trouwe kapper, om die reden :+
en ondertussen denk ik, heel erg, foto? :')

Ik ben een schijtbak met springen, haha, dat scheelt, kan ik dat lage beter voor mezelf verantwoorden. Vanmiddag wel lekker mee aan het spelen geweest.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:10

Karel begon vandaag zowat een klein beetje op een spring paard te lijken :') hij bleef nu beter wachten en daardoor kon ik hem goed helpen met de afstanden dus leuk!

Morgen naar les, zoveel zin in :):) ga ook in mijn nieuwe LeMieux setje rijden haha

Verder nog mensen lekker gereden dit weekend?

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:47

Lekker bezig! Hoe ging je les? Of moet je nog?

Ja, prima weekend gehad. Nu helaas weer tot donderdag wachten tot ik mag rijden :D (vandaag en woe doet mn ma m, morgen heeft ie zn wekelijkse longedag). Gister wel een beetje zitten stoeien, hij was op stal al mega druk in zn hoofd en dan kom je er net niet fijn door. Uiteindelijk wel gelukkig, dus fijn afgesloten weer :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:12

Noukie: nooit fijn dat soort stoei dagen maar scheelt wel dat je het goed kon afsluiten, hopelijk donderdag dan weer lekker meewerkend!

Mijn les ging fijn! Even weer met de neus op wat aandachtspuntjes gedrukt, en Karel heeft harder gewerkt dan ik, dus dat vind ik een goede ontwikkeling :+ Lekker bezig geweest met galop-stap en over algeheel dat hij niet te diep duikt

We zijn ook bezig gegaan met de piaffe, had ik gevraagd omdat hij daar ook mee over de zeik is gejaagd, dus spanning en het niet meer weten is voor hem piaffe. Als hij dan op ander terrein is kan ik dus echt piaffe storingen hebben, en ik hoop door er met hem mee bezig te gaan dat verdwijnt. Het heeft met de vliegende wissels wel zo gewerkt, kon hij dus ook in de galop kortsluiting krijgen en dan bv bij E of B terwijl ik niks vroeg rare sprongen maken omdat hij dan aan 'wissels' dacht. Doordat hij nu de wissels best snapt heb ik geen storingen meer in de galop.
Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:46

Urosa, slim om het op die manier aan te pakken dan. Hoop dat het weer werkt.
Oh enne... foto van je haar??? :Y) hihi :o
Gefeliciteerd met je wp!

Laura, welke boa controleert er in het bos en weet aan te tonen dat we bij elkaar horen? Verantwoord vind ik het wel gezien de buitenlucht en het besmettingsgevaar daarin. Maar dat is persoonlijk, als iedereen het een slecht idee vind, dan moeten we een andere datum prikken.

Ivy wat een goed nieuws! Super fijn! Rustig ritje is prima wat mij betreft, zeker ook met oog op Henk z’n recente blessure. Racen in een groep is ook nooit zo mijn ding, brengt altijd brokken... :’)

Dr, mooie foto en gefeliciteerd met je b kader score!

Hier vandaag controle echo voor Henkie zijn pezen gehad. Goed nieuws, was duidelijke verbetering te zien!
Ik moet het verslag nog binnen krijgen, maar mag binnenkort verder opbouwen. We zitten momenteel op een half uurtje/drie kwartier met veel stap, stuk draf en 4 rondjes galop ongeveer. Kan niet wachten tot we meer kunnen weer! *\o/*

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:06

Ik stem voor de rit later dit jaar te doen! Om gewoon lak te hebben aan de regels is ook niet zo netjes haha.
Is er een specifieke plek waar we heen willen? Als ik mijn stalhouder lief aan kijk mogen we tzt vast wel bij mij van stal vandaan vertrekken, dan kunnen we evt over de Gooische heide of de lage Vuursche rijden. :)

@urosa, nog gefeliciteerd met je puntje! En of die nou krap is of niet, een punt is een punt!

@Noukie, oeps, hoezo slechte ervaring met online proef? Viel het filmen tegen?

@Mellamoshan, wat fijn dat de echo's verbetering lieten zien! Nu hopen dat dit zo doorzet!

Ik heb gisteren mijn proefje gefilmd. Echt super fijn gereden, Roneetje heeft zich super gedragen, ze is zoveel meer voorwaarts! Let ook echt goed op mijn hulpen. Ik ben echt heel blij met haar!

Ikzelf heb wel echt een paar lelijke fouten gemaakt haha, maar dat is niet erg. Heb het filmpje gewoon met fouten en al ingestuurd dus ga niet uit van winst, maar ben toch wel benieuwd naar het commentaar van de jury zodat we daar weer mee verder kunnen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:26

Oh, kleine edit, was er net op de persconferentie niet iets over buiten sporten met 4 personen mogelijk. Weet niet met hoeveel we zijn intussen. :)

Mooie foto’s dg! Jullie zijn met zulke sprongen vooruit gegaan sinds de nieuwe instructie. Echt tof!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:15

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn foto :)

@Noukie; waarom ben jij genezen van het online starten? Be wel heel benieuwd haha.
@Urosa; gefeliciteerd met je winstpunt, super leuk! Mooie kleur trouwens je dekje op de foto, is die van Le Mieux?
@Mella; fijn dat er verbetering in zit! Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan :)
@DG; leuke fotos hoor! Ben benieuwd naar je punten, halsstrekken wil ze wel zo te zien haha ;) Vanaf jou vertrekken zou voor mij echt top zijn en ik heb daar nog nooit gereden dus lijkt me leuk.

Hier ook lekker door aan het trainen... moest weer terug voor mijn zadel vorige week want was nog niet helemaal tevreden met hoe hij lag. Nu hebben ze bij Countrymill heel de boom op hem afgesteld en aangepast, zonder bijbetaling. Vind ik wel echt netjes qua service.
Heb mezelf ingeschreven voor ons internationale debuut in april, hebben we nu weer rhino... Wat een ellende... Ik hoop dat het tegen die tijd wat is afgezakt en door kan gaan. Wij hebben alle paarden hier wel vorige week voor het eerst laten enten. Zijn die van jullie geent of niet?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:33

Droversrun, oh helemaal vergeten bij de foto te zetten. Dat was eigenlijk de reden van plaatsen, dat ik zo blij was met mijn nieuwe setje :') Het is inderdaad LeMieux, de classic Loire champagne.

En super van de service voor je zadel! En verschrikkelijk van de rhino uitbraak, maar merk aan mezelf ook dat ik wel een beetje virus moe begin te worden :+ Hopelijk lukt in april starten! Hier worden ze niet geënt, maar als ik internationaal zou starten zou ik het ook wel graag willen.

Dreamguide, leuk dat je ook gefilmd hebt! Foto's zien er goed uit! Ben benieuwd naar je punten, maar leuk om te lezen dat je super fijn hebt gereden, dat is uiteindelijk toch het belangrijkste :D

Mellamoshan, wat super fijn van het goede nieuws over Henkie zijn pezen *\o/*

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:58

Mella ja we mogen met 4 buiten sporten!
Mocht je mee willen stuur me even pb dan weet ik wie er mee gaan en kunnen we misschien app groep maken om een en ander kort te sluiten.

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:40

Klinkt goed je les Urosa, en gave set! Slim wel om dingen die hem stress geven mee te pakken en daarmee normaal te maken :)

Goed nieuws Mella!

DG fijn dat ze zo'n goed gevoel gaf in de proef! Dat is sowieso winst :) En dan is het nu ongeduldig wachten op de punten dus :D Grote fouten kan je wel weer wegpoetsen volgende keer, zeker als de basis zoveel beter is.

DR, klinkt als top service idd, fijn dat je zadel weer is aangepast. Luistert ook echt nauw gewoon.. en spannend je internationale debuut! Ook nu helemaal met alleen al de vraag of het door kan gaan.
Die van mij is niet tegen rhino geënt. Stond eerder op een stal met veel fokmerries, daar was het verplicht. Snap ik ook goed, dus toen wel. Hij werd er alleen best beroerd van en met onze reisbewegingen toch de keuze gemaakt het niet meer te doen. Maar in jouw situatie zou ik dat ook weer heroverwegen hoor :)

Ik heb zo fijn gelest vandaag. Deze week twee grote projecten afgerond op werk en ik zag helemaal voor me hoe ik dan helemaal blij naar huis zo gaan en er lekker een wijntje op ging drinken. Nou, fysiek en mentaal compleet uitgeput komt dichterbij de waarheid :+
Dus dat klonk als een uitdaging met ook nog dit weer in de buitenbak, maar paard pakte zo fijn aan. Veel meer verbinding en daardoor lukte alles ook gelijk beter. Eindelijk richting werkpirouettes kunnen werken zonder dat hij bij voorbaat al boos wordt en afslaat :') En gewoon fijn in zn lijf enzo. Geeft dan wel weer energie!

Oh btw, ik heb ergens gelezen om een foto van mn zadel. Die vergeet ik dus al dagen te maken :+ Kan wel met een internet foto komen, anders nog even geduld tot mn hoofd weer eens werkt :')

Oh god, en ook zo handig, nu met die registratieplicht kom ik er dus achter dat de mijne nooit in NL geregistreerd is. Wat een gedoe zeg, kan je ineens weer aan de slag met dierenartsverklaringen etc, terwijl t beest gewoon keurig gechipt is en al jaren in NL in de sport loopt.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:56

Hoi allemaal, lees stiekem al een tijdje mee maar op dit moment is dan eindelijk de topic titel van toepassing. Alleen niet op mij maar op onze dochter.
Zij heeft al een jaar of 2 haar droom om eens Z1 te starten (beetje strebertje want ze is net 11). Dit had ze eigenlijk voor haar 11e verjaardag gewild maar toen gooide corona, en dus het gebrek aan wedstrijden, een beetje roet in haar droom. Online heeft ze aantal keren mee gedaan maar dat viel nog niet mee met haar kleine C pony om daar de oefeningen goed op beeld te krijgen. Nou heeft ze dus haar laatste benodigde punt behaald (veel tranen van blijdschap toen) en gaat ze Z1. Het gaat haar helemaal niet om een wp, alleen het legaal (mogen) starten ervan.
Nou lukken de eenvoudige wissels nog niet helemaal zo als ze horen. Kunnen jullie toevallig nog wat tips geven? Ze is natuurlijk met haar instructrice ook bezig maar misschien hebben jullie nog net een tip waar ze wat mee geholpen is.

Edit 1
Urosa proficiat met je winstpunt.

En allemaal veel plezier op de buitenrit

Edit 2
Ze gaat al zo snel over omdat de tijd een beetje dringt ivm het ontgroeien van haar pony

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:11

Tammiebels wat leuk voor je dochter.
Ik zou het sluiten in galop wat oefenen bv doormiddel van balkjes neerleggen waartussen het moet gebeuren. En schakelen naar voren en terug en dan steeds iets meer terug. Vooral spelenderwijs zodat het leuk blijft voor ze! Veel succes en plezier

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:21

Tammiebels, jeetje wat een prestatie zeg met haar nog maar 11 jaar, harstikke knap! En ik ga mee met Laura1982, ik persoonlijk vind galop-stap al niet echt een fijne oefening om goed te rijden, dus denk belangrijk om het luchtig en leuk te houden. Ik maak galop-stap in training amper, ik verzamel de galop 3 passen goed door en rij er dan weer uit.

Noukie: haha, afronding wat minder 'romantisch' dan je gehoopt had maar alsnog heel fijn dat ze nu klaar zijn! En je bent wel een doorzetter dat je vandaag gelest hebt! Ik zou eigenlijk rijden vandaag, maar vanwege het weer verplaatst naar morgen. Extra fijn dat met het afzien vanwege het weer paard zo goed zijn best deed, klinkt als een constructieve les! Vervelend dat je nu nog extra werk hebt van die nieuwe regel! Hopelijk nog makkelijk te regelen in de praktijk.

Ik ga dus morgen rijden en dan zondag weer een proefje opnemen, vind het wel weer spannend. Eerste keer was ik best tevreden hoe het ging en direct een winstpunt. Ik weet dat we nog beter kunnen dan dat, maar aan de andere kant ligt de lat ook best hoog nu voor mezelf. Terwijl ik daar eigenlijk helemaal niet mee bezig moet zijn en gewoon lekker met trainen en oefenen.

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:44

Welkom tammiebels en knap! Spannend zo'n Z debuut, zeker op die leeftijd :D
Eenvoudige wissel veel schakelen idd en wat mij in het begin hielp was achterbeen iets naar buiten drukken, zodat ze meer gewicht opnemen. Maar dan moet je niet later weer in de knoop komen dat z scheef blijven gaan. Veel succes iig!

Doorzetter of autist: er staat vandaag les gepland, dus er is vandaag les :') Nee, het viel mee ook (rond 14u) en uit ervaring weet ik wel dat paard over het algemeen braaf is met storm. Enige wat even spannend was, was of de dakplaten van de videotoren op het voetbalveld naast de bak het zouden houden :D
Het zal wel goedkomen met t registreren hoor. Moet een DA moet dus weer formulier invullen en dat met paspoort opsturen. Hoop gedoe (en kosten) weer.

Snap je spanning wel stiekem hoor! Nu wil je nog beter en liefst dan ook weer daarbij passende punten. Maar makkelijker gezegd dan gedaan is het idd vooral kwestie van plezier hebben met trainen en dan hopelijk ook weer een fijne proef neerzetten :)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 04:58

Ik zal morgen even uitgebreid bijlezen en reageren, maar een oefening die hier goed in de smaak valt bij de pony ruiters is overgangen op de slangenvolte.
Eerst in draf met paar pasjes stap over het midden afgewisseld met af en toe een keer halthouden. Dit kan je daarna in galop doen met paar pasjes draf in het midden en later stap. Omdat het wisselen van de buiging voor pony/ruiter normaal is op de slangenvolte, gaat de eenvoudige wissel vaak iets makkelijker.
Als de pony iets te fanatiek is om aan te galloperen kan je een 10m volte toevoegen zodra je stapt. Op deze manier kun je de kwaliteit van de stap bevestigen voordat je weer aangallopeerd.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:07

Zorgen dat je genoeg tempo controle hebt. Je galop klein maken al dan niet met behulp van een kleine volte. Sluiten en stap.

Urosa wat een mooie mijlpaal gefeliciteerd met je punt!!

Noukie jammer dat t zo tegen viel.

Ik ben echt zo lekker aan t sturen met Ice. Ik kom er al de hele week intens gelukkig vanaf.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:33

Nimber, bedankt! En wat fijn dat Ice het momenteel zo ontzettend fijn doet!

Ik heb vandaag ook fijn gereden, het weer was nog steeds verre van ideaal. Achter in de bak stormde het zowat :') Maar Karel was echt heel braaf en meewerkend. Deed braaf alle tempowisselingen en ik had een paar weken geen galopsappuyementen meer gereden, maar die gingen vandaag zo fijn <3 denk door de basis die steeds een beetje beter wordt en wel telkens travers in galop meegepakt.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:51

Laura1982, ok top, bedankt voor de tip. Gaan we proberen

Urosa, wij moeten hem wel oefenen. Ze heeft een pony die zich heel sterk kan maken en dan gaat zij op de verkeerde manier er sterk tegen in doen. Ze moet leren ontspannen. Maar ben het met je eens, het is geen fijne oefening. Succes morgen met je proef opnemen.

Noukie, ook bedankt voor de tip. Schakelen doen we inderdaad al veel, we gaan met de achterhand proberen. Fijn dat je paard braaf is met storm, was vandaag ook wel weer winderig.

Snow-white, bedankt. Deze deden we inderdaad, de pony is inderdaad vrij fanatiek. Wij pakken expres ook slangenvolte 5 bogen zodat ze wat makkelijker gesloten blijft. En hebben ook gezegd, meer stappassen vinden we voor nu niet erg, wachten tot de stap rustig en beheerst is. Volte ertussen nog niet geprobeerd, gaan we doen.

Nimber, dank je. Zo hadden we inderdaad het begin gemaakt, op de volte, verkleinen en dan stap. Deze gaat redelijk, zijn nu aan het oefenen om er wat meer achter elkaar te krijgen en toch de rust te bewaren. Fijn he, als je paard zo heerlijk te rijden is.

FriesWytske
Berichten: 9900
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:29

tammiebels schreef:
Laura1982, ok top, bedankt voor de tip. Gaan we proberen

Urosa, wij moeten hem wel oefenen. Ze heeft een pony die zich heel sterk kan maken en dan gaat zij op de verkeerde manier er sterk tegen in doen. Ze moet leren ontspannen. Maar ben het met je eens, het is geen fijne oefening. Succes morgen met je proef opnemen.

Noukie, ook bedankt voor de tip. Schakelen doen we inderdaad al veel, we gaan met de achterhand proberen. Fijn dat je paard braaf is met storm, was vandaag ook wel weer winderig.

Snow-white, bedankt. Deze deden we inderdaad, de pony is inderdaad vrij fanatiek. Wij pakken expres ook slangenvolte 5 bogen zodat ze wat makkelijker gesloten blijft. En hebben ook gezegd, meer stappassen vinden we voor nu niet erg, wachten tot de stap rustig en beheerst is. Volte ertussen nog niet geprobeerd, gaan we doen.

Nimber, dank je. Zo hadden we inderdaad het begin gemaakt, op de volte, verkleinen en dan stap. Deze gaat redelijk, zijn nu aan het oefenen om er wat meer achter elkaar te krijgen en toch de rust te bewaren. Fijn he, als je paard zo heerlijk te rijden is.



Stille meelezer in dit topic

Ik heb het de mijne geleerd door vanuit stap naar galop te gaan. En dan eerst na 2 of 3 passen galop weer terug te gaan. Ging dit goed, dan bouwde ik dat uit naar steeds meer galopsprongen. En eerst op een kleine volte.