[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:00

Ik had vandaag een mooie serie om de 3 dus het is nog een beetje op en af. Ach zo gaat t meestal. Echt fijn en dan een tijdje wat minder.

Vanmorgen verhuisd. Hij staat nu naast m’n werk. Fijne stal en mooi alles bij elkaar. Gaat een boel tijd schelen.

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:07

Dat klinkt beide fijn!

En bij noukie ook!

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:16

@Laura1982, oh wat grappig zeg! Ja, denk niet dat de Schalm zo ideaal is voor dressuurruiters, maar ze organiseren wel leuke crossen!

@Nouvel, ziet er goed uit! Oranje staat hem ook goed. :D

@Noukie, stond nog niet op de planning, maar is misschien wel leuk om te doen. Bedankt voor de tip! En jouw pony is altijd knap.

@Nimber, zoo!! Knap zeg! Fijn dat hij nu vlakbij je werk staat, dat scheelt weer reistijd denk ik zo.


Vandaag echt geweldig gereden. Pasjes verzamelen die verrassend veel afdruk hadden en naar een passage/piaffe begonnen te neigen, en een aantal kneitergoeie wissels. Ook een paar wissels waarbij ik gelanceerd werd, maar dat is okay.

Even ter oriëntatie, met wat voor sporen rijden jullie?

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:45

DG - Nice!! Ik rijd meestal zonder sporen, maar heb op wedstrijd de kleinste sporen die ik kan vinden aan :')

Nimber - Fijn dat hij nu zo dichtbij staat!

Noukie - geslaagd weekend dus :D

Nouvel - Leuke foto's! Dat flink zweten in de les herken ik haha

MM - Hmm, ik hoop dat jullie uitvinden wat er "mis" is. Altijd lasting als je op een dalende lijn zit en niet weet waarom :(:)


Wij hebben gisteren weer van Cindy les gehad. Ze heeft ons flink laten werken, maar we hadden wel echt hele fijne stukken. Roz heeft af en toe een valse buiging, dus het ziet er wel goed uit, maar ze doet het eigenlijk niet. Ze was er niet zo blij mee, dat we dit gingen aanpakken, maar ze liep wel direct beter toen het gecorrigeerd was.

We hadden ook nog eens speciaal publiek :+

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:44

Dat klinkt alweer stukken beter Kim! En lekker dat je nu alles naast elkaar hebt, kan je wat meer in de flow door he?

DG, klinkt ook weer goed! Ik heb een spoortje met glad wiel, zoiets: https://www.agradi.nl/horka-wiel-sporen ... al-l20.htm

SW, is Cindy Cindy I? Ineens gaat zo'n belletje rinkelen met die voornaam en GP amazone. Niet dat ik haar verder ken hoor, maar wel beeld bij de naan. Enne, leuk publiek wel! Wij komen niet verder dan vogels en een verdwaalde eekhoorn :D

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:20

Noukie schreef:
Dat klinkt alweer stukken beter Kim! En lekker dat je nu alles naast elkaar hebt, kan je wat meer in de flow door he?

DG, klinkt ook weer goed! Ik heb een spoortje met glad wiel, zoiets: https://www.agradi.nl/horka-wiel-sporen ... al-l20.htm

SW, is Cindy Cindy I? Ineens gaat zo'n belletje rinkelen met die voornaam en GP amazone. Niet dat ik haar verder ken hoor, maar wel beeld bij de naan. Enne, leuk publiek wel! Wij komen niet verder dan vogels en een verdwaalde eekhoorn :D


Ja, dat klopt. Cindy Ishoy is inderdaad een GP amazone. Ze heeft vroeger veel in Europa getraind, dus haar manier van lesgeven sluit wel bij mijn training aan :j

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:49

@Nimber; leuk! Misschien kom ik je nog wel eens tegen als jury dan, ik start bijna altijd wel in Almere Haven :) .
@Laura; mijn lessen bij joyce gaan heel goed. Ik vind het persoonlijk super fijn trainen bij haar. Ze is wel echt van het niet banketstaaf maar poetsen mentaliteit maar daar hou ik persoonlijk wel van. Ze heeft onwijs veel ‘trucjes’ waardoor het voor mensen met een beperking (ook zonder trouwens) een stuk makkelijker en minder intensief wordt.

Wat een raar advies trouwens van je DA…. Ik zou gewoon naar een goede kliniek gaan en een bloedonderzoek moet elke DA kunnen.

@Emma; gefeliciteerd met je 3 winstpunten, dat schiet inderdaad lekker op zo! Gefeliciteerd.
@Noukie; haha jij hebt dus ook moeite met proef 30 met die rot A-C lijn :+
@SW; pff 30 graden, hier was het afgelopen week ook zo heet. Niet te doen voor de paarden. Goede timing van je verstandskiezen in ieder geval. Fijn dat jullie ook bijna weer op wedstrijd mogen, heb je al wat gepland staan buiten het meetmoment? Leuk het wasbeertje ook :D Wij hebben een huis uil op stal en dat vind ik al bijzonder haha! Succes alvast de 4de.
@Cindy; welkom terug. Lekker bezig lees ik zo, hoe is de trailer training gegaan? Succes met je wedstrijd komend weekend.
@Mella; jammer dat je meetmoment niet zo ging als dat je gehoopt had! Was inderdaad ook wel echt warm donderdagavond. Heb je al iets nieuws gepland staan? Vervelend ook dat het lijkt alsof je paard ergens last van heeft…
@DG; ach mag ook wel eens een keer toch, was toch te heet om echt fanatiek te trainen vorige week. Hoe was je oefencross? Heb je alweer een wedstrijd gepland staan?
@Nouvel; leuke foto’s weer!


Bedankt voor jullie lieve woorden op ons debuut :D We mogen aankomende donderdag weer, dus ben heel benieuwd. Persoonlijk vind ik proef 30 echt een rot proef dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen…
Ik rijd trouwens zelf met deze sporen van Sprenger: https://www.ej.nl/ruiter/sporen-zwepen/ ... orId=10429

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:26

DR hoe ging het donderdag?

En SW, jij mag vandaag toch? Succes!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:04

Ja ik durf niet zo goed te zeggen hoe het ging donderdag := 240 en 237,5 8)7

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:15

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Held!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:29

droversrun schreef:
Ja ik durf niet zo goed te zeggen hoe het ging donderdag := 240 en 237,5 8)7

*\o/* *\o/* *\o/*

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:09

Waauuww, super goed! Gefeliciteerd!

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:26

Wow mega!
Van harte gefeliciteerd! *\o/*

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:58

Wauwwwwwww DR wat super knap man!!!!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:18

Jeeetje, wat goed DR!! *\o/* **\O/**

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:35

Wow! Wat een top score!! *\o/*

Ik mag inderdaad vanavond ook. Om 7 uur, dus ik hoop dat het dan wat afgekoeld is, want het is nu om 10 uur smorgens al 29 graden :')

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:42

SW succes en veel plezier!

Afgelopen weken druk geweest met de vliegende wissel. Nu iedere lijn die ik op tijd in galop wisselt hij. Contra lukt nu even niet dus die spring ik nu apart aan en moet hem echt even instellen en begrenzen om hem dan in contra te houden. Grappig om t zien dat nu hij het snapt hij het leuk vind om te doen. Ik moet ook iedere keer lachen en rij hem terug om weer goed aan te springen.
Afgelopen dag alleen maar in de regen gereden en bijrijdster was echt tot op de box nat ze trof het niet deze week.

Fijn weekend allemaal!

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 03:05

Zal later uitgebreider reageren, maar ik heb me maar 1x verreden vandaag en maar 1 wissel verprutst :')

Geëindigd met 62.2% en een 8 & 9 voor uitgestrekte draf & stap *\o/*

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:21

SW lekker bezig! Mooie score

Mooi dat hij het zo makkelijk doet Laura.

Ik mocht gister ook in de regen. Voor nu heel tevreden. Bij t losrijden sloot hij zich al bijna niet meer af. Helaas liep het enorm uit, maar hij bleef mee doen. In de eerste proef haakte hij nog een beetje af na de eerste helft. Daarna even twee rondjes een stokje erbij en toen ging hij echt weer voor zijn doen wel scherp t proefje door. 194 voor de eerste en 209,5 voor de tweede. Hij sprong nu alle wissels en 1 was er na de rest ook goed. Niet zoals de vorige 2 keren dat hij zo afsloot door de spanning dat hij niets meer deed.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:12

SW wat goed ook, gefeliciteerd!

En Kim ook! Klinkt als weer een mooie stap in de goede richting zo

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:49

Gefeliciteerd nimber, jammer dat het zo uitliep. Tweede proef in ieder geval weer puntje kunnen bijschrijven en een paard dat bij de les bleef.

Sw gefeliciteerd, en wow je punten voor je uitgestrekte stap en draf!

Laura, fijn dat ze wissels zo goed gaan. Contra komt wel weer. Soms kunnen ze beetje in de war zijn als je met de wissels vanuit contra gaat aanleren.

Dr, wat een asociaal hoge score! :+ echt super knap! Gefeliciteerd! Zei de jury achteraf er nog iets over?

Dg, ik rij altijd met grove wiel sporen. Dat zijn de enige waar hij genoeg respect voor heeft om niet af te slaan als ik m'n zweep weg gooi of niet mee opstap. :=

Intussen kan ik wel uitleggen waar het grootste deel van de rijtechnische problemen door kwam, aangezien ik het zarel nu terug gebracht heb naar de zadelmaker.
De eerste maand dat ik hem had was fijn. Daarna begonnen er wat probleempjes.
Afspraak gemaakt en had ze wat met de vulling gedaan. Vervolgens schoof hij naar voren.
Ik weer terug, daarna lag hij scheef.
Weer terug, toen leek het even beter, maar eigenlijk al een tijd dat ik het idee had dat hij minder ging lopen. Minder ruim, draf strekken kwam er niet uit, arbeidspirouette ging om de middenhand, keertwending was drama, vliegende wissels vaak in tweeën. Hij zette me als hij de kans kreeg compleet op rechts. Hele onrustige aanleuning en dit was alrijd al een beetje een dingetje. Alles sloop erin en werd minder en erger.

Afgelopen zondag was ik aan het rijden en ging het oliebol... Had er zo de pest over in en het speelde al even in m'n achterhoofd dus ik zadel van mijn andere paard erop gegooid. Drie rondjes verder en vrijwel alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon...
Het zadel van m'n andere paard ligt qua drukverdeling echt niet super en we hebben best weer wat recht te breien, maar we kunnen weer even vooruit kijken. Nu alleen opzoek naar iets passend dus als iemand nog goede tips heeft... ;)

Afgelopen vrijdag springparcours meegereden met mijn andere paard. Ik scheet 7 kleuren (op 60 cm :o hoor), maar vond super gaaf om te doen en paard ook. Tweede rondje snapte hij het en gas is alles bij hem dus helemaal zijn ding. Smaakt zeker naar meer!

Ik ga een zonnedans doen ondertussen want ben zo zat van dit weer. Gadverdamme. Het is verdorie juli...

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:54

Mella jij had toch een zadel waar al meer mensen niet blij mee waren en deze zelfde dingen ervaarde? Is het netjes opgelost? Ik kan je een sella zadel aanraden. Ali is een fijne man met veel kennis en kunde. Afgelopen woensdag is hij geweest voor mijn zadel die ik nu 5 jaar heb en ik rij weer heerlijk rond.

Springen wat tof! Snap dt je daar enthousiast van word.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:34

Ja klopt inderdaad. Toen ik hem net in bestelling had, zag ik meerdere berichten voorbij komen. :o

Sella heb ik gehad. Super fijn zadel, maar doordat het een u kopijzer heeft en mijn paard vrij smal is, kon het neit passend gemaakt worden. Was overigens niet ali zelf die dat constateerde. Als het kopijzer zeg maar smaller gemaakt werd, dan zou hij bij de takken gaan knijpen en bovenaan teveel breedte behouden zeg maar.
Helaas want dit vond ik een fantastisch fijn zarel!

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:36

Laura, jou helemaal vergeten! Herkenbaar met die wissels. Idd gewoon rust erin houden, galop corrigeren en weer door.

Mella.. wat klote. Maar verbaast me ook niet helemaal na het topic hier op bokt. Alleen alsnog zuur, want je bent al zo lang bezig met die zadels.. en over vele zadelmakers hoor je ook mindere dingen, dus ergens hoop je gewoon toch dat het wél gaat werken

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:52

Mella dat is echt heel klote, welk zadel heb je?
Nemen ze het terug?

Ik rijd thuis met een klein glad wieltje op concours met langer spoor en grof wiel.
Voor nu is het even overleven. Zo zonde. In t Z1 trok hij zo mooi aan maar toen zaten we lekker in t wedstrijd ritme. Nu door de Corona ben ik weer terug bij af zoals hij in de L ook door spanning op de rem ging. Komt wel weer en met hoe het gister was ben ik alweer heel blij.