[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:36

Dubbel denk ik? Enerzijds fijn dat je duidelijkheid hebt, maar ook gewoon mooi k-lote. Hopelijk kan je met de diagnose m nog beter ondersteunen en verder blijven genieten van de mooie dingen die jullie samen doen!

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:27

Ja precies dat, ik zei hetzelfde.
Het bevestigt wel veel dingen die vaag bleven, en het geeft de mogelijkheid om hem nog beter te ondersteunen maar het blijft wel oliebol...

Vanmorgen weer gestart, flink aan gereden.
Met losrijden had hij echt fijne stukken.
Eerste proef was ik zelf echt tevreden over, missie om hem aan de gang te houden geslaagd!
Tweede proef sloot hij meer af, paar keer een galopsprong tussendoor, niet direct naar voren reageren op mij hulp.
Maar al met al niet ontevreden.
Helaas heb ik dan altijd als ik zelf tevreden ben een strenge jury :+ :D
194,5 en 195, 2x eerste van de 2... :D
Dus startgeld bijna terug aan cadeaubonnen, altijd leuk!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:02

Nouvel ik heb er geen ervaring mee dus geen adviezen voor je.
Wat jammer van je punten, wel fijn dat je startgeld eruit is. Ik ga einde van de maand voor de tweede keer Z1 en ik vind het nu alweer spannend.

Noukie klinkt leuk, qua reistijd ook goed te doen?

Vandaag heb ik Ice 3 jaar. De tijd vliegt maar allemachtig wat heb ik een plezier van dit paard

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:07

Gefeliciteerd!
Super toch, lekker van genieten! *\o/*

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:16

Ik kom even onder mijn steen vandaan.
Nouvel wat fijn dat je meer duidelijkheid hebt en gericht kunt behandelen. Gaaf filmpje van jullie bij Herman.

Nimber gaaf al over naar het Z2. Gefeliciteerd met jullie 3 jarige jubileum.

Roos fijn dat je zadel aangepast is kan je weer maximaal trainen.

Noukie succes met niet verdwalen en je draai vinden op je nieuwe werkplek.

Hier gaat het weer beter met Dex voorlopig nog therapie maar hij lacht weer en dan straalt de hele wereld.
Lekker aan het trainen met douwe ik geniet echt van onze momenten.

Dr hoe gaan de wedstrijden?
AD hoe gaat het met de drachtige dames?

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:57

Haha nee hoor Laura voorlopig lekker Z1
Mooi dat t beter gaat en je zo geniet van t trainen

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:02

Oh niet ik denk die gaat gewoon lekker over zo zelfverzekerd kom je wel over.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:17

Eerst kilometers maken, pas 1 keer gestart. En m’n wissels moeten iets meer bevestigd voor ik over ga.

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:09

Oooh Nouvel, zó herkenbaar! Ik rijd ook altijd mijn beste proeven bij de strengere juries en áls ik dan eens een 'sinterklaas' tref rijd ik echt als een natte krant de meest kansloze proeven :+
Wel balen, maar dat goede gevoel is fijn!

Kim, ja, superfijn, maar op 11km van mn huis en op de terugweg kom ik langs stal. Kan bijna niet beter qua locatie :D Qua werktijden zijn ze ook relax, vroeg beginnen geen probleem, waardoor ik uiterlijk half 8 start en over het algemeen 4u naar huis kan. Ook dat is in combi met paard best ideaal.

Laura, wat lekker dat Dex de goede kant op gaat. Kan me voorstellen dat zo'n lach echt de wereld kan veranderen, zeker na alle zorgen. Top dat Douwe zo het lichtpunt is ook, vooral van blijven genieten!

Jullie al weggewaaid? Hier begint het nu wat aan te trekken, maar zal al eea aan schade voorbij komen online. Best lekker om niet meer in de verzekeringen te werken met dit weer _O- :D

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:50

Ik zit lekker op de bank en had vandaag als piama dag ingepland samen net manlief en Dex. Nu lekker pannenkoeken eten en daarna terug de bank op.
Paardje is lekker vrij en veilig op stal morgen weer een dag

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:09

Ik ben vroeg al naar stal geweest om te mesten. Daarna naar t werk, met 2 les gehad en 1 aan de longe gedaan. Hier lijkt de storm mee te vallen

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:06

Ik had om 7.30 de paarden buiten staan en zat er om 7.50 op...
Snel een rondjes duin en strand gedaan, waaide toch al best flink, sommige stukken dacht ik, waar ben ik aan begonnen, maar verder was het eigenlijk heel prima te doen.
Lekker uitgewaaid dus!
Ze hebben tot 15.00 buiten gestaan en toen ging het ook nog eens regenen, alles binnen gezet.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:04

Zo, niemand weggewaaid gister?
Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen tijd en dat ik ook even geen bijleespost ga plaatsen, want ik heb eerlijk gezegd ook niet bijgelezen de afgelopen periode. Wij hebben helaas heel onverwachts een van onze paarden moeten laten inslapen. Mijn paard (niet de nieuwe ;)) heeft hem een gebroken been geslagen en er was niets meer aan te doen... Dus ik had even een dipje met de paarden moet ik eerlijk zeggen.

Nu weer hard aan het trainen want volgende week weer selectie voor IB. Ik had een beetje gehoopt morgen mee te morgen rijden met de Future Training voor de para's. Dat is normaal voor mensen die in de afgelopen 9 maanden een score van 68% of hoger hebben gereden, dus daar zou ik bij zitten. Hebben ze het per 1 februari verhoogd naar een percentage van 69,5% en ik had 69,05%... -O-

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:01

Nouvel hoe zuur ook, je kan de klachten nu wel verklaren en ermee verder, dat stukje duidelijkheid lijkt mij wel fijn.. :(:)

Nimber wat gaat de tijd hard zeg met Ice!
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik best eens een lesje van je willen hebben. :Y)

Laura1982 wat fijn dat het weer de positieve kant opgaat met je mannen. :D
Lief dat je vraagt hoe het met de drachtige dames gaat.
Passie haar buik begint wel uit te zetten, vooral opzij. Merk je met zadel erop leggen etc. maar het valt me allemaal nog mee. Ze zou dit weekend de Utrechtse Kampioenschappen in het M2 met de bijrijdster hebben, deze is nu 2 weken uitgesteld ivm de storm. Verder loopt ze eigenlijk nog heel best, dus ik ga denk ik nog wel een paar keer Z2 starten voor de ervaring. We hebben nog zat te knutselen, vooral aan de wissels pff.
Pret daarintegen, die was natuurlijk al dik, maar die krijgt echt al een mega buik nu. _O- Heel apart omdat ze een dag na elkaar uitgerekend zijn. Nu moet ik zeggen, dat die ook niet veel meer wordt gereden. Lekker aan het afbouwen, ze wordt nog wel een beetje bijgehouden voor het idee. Maar ze heeft het al zoveel gedaan en gezien dit jaar, en nog jong zat, de rest komt na het veulen wel weer. :)
Ze staat sinds een aantal weken op magnesium, en het scherpe randje gaat er nu eindelijk af. Heel blij mee dat het resultaat heeft!

Noukie wat fijn zeg zo dichtbij allemaal, ik ben nu echt jaloers. :+

droversrun ach wat rot zeg, sterkte met het plotselinge verlies. :(:)
Ik zat dit weekend nog te denken, hoe is het met Guusje?!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:23

Zadeljacht wil nog niet echt lukken Noukie. Heb nu een tijdelijk leenzadel omdat er nu niets tweedehands op voorraad is wat zij past. Zit erover te denken om misschien naar country mill te rijden met haar en daar te kijken.
Syl voelde zich kiplekker :+ . Die heeft de tien dagen alleen maar vrolijk erbij gestaan haha. Hij begreep volgens mij niet zo goed dat hij rustig aan moest doen :') . Gelukkig bevalt de baan!

Fijn dat je tevreden bent Roosje! En dat hij zich ook goed gedroeg na drie maanden op een andere wedstrijdlocatie. Veel plezier op skivakantie!

Nouvel, jullie komen er wel! De aanhouder wint :D. Filmpje ziet er goed uit! Wat een stom nieuws , maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is.

Dat ben ik helemaal met je eens Nimber. Vind niets aan dit weer, van mij mag het lente worden!

Hihi Roosje en Nimber, dat doet mij denken aan een keer dat ik een proef voorlas en moest hoesten. Ruiter dacht dat ze op het verkeerde been zat en wisselde netjes. Maar ik moest echt hoesten en het had niets met haar te maken _O-

Wat lekker dat Dex de goede kant op gaat Laura!

Wat een rot nieuws DR! :(:)

Wanneer zijn ze ook al weer uitgerekend AB?

Syl die wordt ondertussen weer gereden. Wedstrijd van aankomende zondag maar af gezegd, dat vond ik wel wat snel. Hij voelt zich kiplekker en wilt graag weer aan het werk. Gisteren heb ik om 15.00 nog gereden. Hij gaf geen kik. Het maakte hem echt niets uit dat het zo stormde. Ook juul was braaf. Vanavond heb ik met allebei les en gaat mijn instructeur ook eventjes op Syl. Ben benieuwd! Morgen komt er een osteopaat voor Juul.

roosje78

Berichten: 2270
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:42

Goedemorgen!

Wat balen, Xemma, dat de zadeljacht niet wil lukken. Hoe ging het bij de osteopaat?

Fijn dat je dames zo groeien, A_D. Gaat ze nog wel de kampioenschappen starten met je bijrijdster? En knap hoor, dat je haar nog z2 wil starten.

Wat ontzettend rot, Droversrun :(:) dat je afscheid hebt moeten nemen van een van je paarden. En dan ook nog niet mogen starten bij de Future Training. Ben je klaar voor je selectie voor IB?

Lekker fanatiek geweest, Nouvel, met zo vroeg rijden! Wat balen van de uitslag. Kun je hier wat aan doen met supplementen of iets dergelijks?

Pannenkoeken zijn erg lekker, Laura :9 Fijn dat je kleintje beter gaat.

Gefeliciteerd met je nieuwe funcite, Noukie!

En hier dus terug van het skien. Dat ging echt super fijn en nergens last van gehad. Wel in de middag een dutje gedaan en daarna kon ik meteen door naar de apres-ski :D Gisteren Forza gelongeerd en hij had er zin in! Vandaag hopelijk er weer voor het eerst op. Ik heb er in ieder geval ook zin in!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:47

Osteopaat was wel nodig! Zat redelijk wat scheef en vast. Nu 3 dagen rust, 3 dagen longe en dat rustig aan opbouwen.

Klinkt als een fijne vakantie Roosje! Gaan er nog mensen op wedstrijd dit weekend?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:13

Bedankt voor jullie lieve berichtjes <3

@A_B: Leuk hoor het kampioenschap voor Passie (alweer haha!). Verstandig dat Utrecht het afgelast heeft, maar twee weken kan altijd een groot verschil maken bij een drachtige. Gelukkig is passie het gewend :) Fijn dat bij je pretletter de magnesium werkt, voor beide partijen.
Met Guusje gaat het goed A_B, lief dat je er naar vraagt. Ik ben toevallig nu al een maandje niet geweest, maar staat voor het weekend weer op de planning om even bij haar te kijken. Ze is zo lief :)
@Emma; uit welke omgeving kom jij? Ik heb nu Jonne haar zadel op Winnie liggen en die ligt opzich wel okee maar zou hem graag nog door een goede zadelpasser laten nakijken. Ik weet alleen niet zo goed wie in de omgeving Utrecht goed is?
@Roosje; fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad. :) Wij zijn redelijk klaar voor IB. Voel me in ieder geval beter voorbereid dan vorige keer maar dat is ook niet zo moeilijk :+ Ik hoop dat we foutloos kunnen blijven, in de tweede draf heb ik soms nog wat balans foutjes en dan springt hij vaak aan en dat mag natuurlijk niet. Veder gaat het wel heel lekker eigenlijk. Vind het wel spannend omdat we vorige keer heel hoog hebben gescoord terwijl ik het zelf niet zo denderend vond gaan. Ben nu een beetje bang dat nu ik het zelf goed vind gaan, de score tegen gaat vallen..

Gister les bij Joyce gehad, ging lekker. Gewerkt aan de afwerking, dus echt overgangen markeren etc.
We hebben wel super leuk nieuws en dat is dat de eisen voor het NK bekend zijn gemaakt voor de para's en die zijn zo dat wij er bij zitten!! *\o/* *\o/* Echt zo blij mee. Dit was eigenlijk mijn doel voor dit jaar, dus dat dit nu al gelukt is, is wel echt een cadeautje. Nu toch maar snel aan de slag met die kur. Iemand nog tips hiervoor trouwens? Ik vind het echt heel lastig..

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:15

Ik kom uit Amersfoort DR. Ik kan je straks wel even PB'en. Wat een goed nieuws, gefeliciteerd! *\o/*

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:37

Dr gefeliciteerd wat stoer dat je erbij bent.

Sorry dames verder niet bijgelezen.
Kruip weer onder mijn steentje

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:37

DR, wat een rotnieuws van jullie paard, sterkte nog daarvoor..
En ook fantastisch nieuws voor het NK! Gefeliciteerd!!
Snap dat het best spannend is om nu de ring in te gaan, de eerste keer was gewoon zien hoe en wat, nu wil je er echt voor gaan. Maar komt vast wel goed zo te lezen, je bent iig lekker bezig!

Fijn dat Syl weer goed gaat Emma. Nu nog dat zadel voor je eigen paard :) Leenzadel bevalt wel? Of iig goed genoeg voor tijdelijk?

Mooi dat je vakantie zo goed ging Roos, en vooral dat je lijf het oke vond!

AD, jammer idd van de regio, maar verstandig. Hoop dat de buik straks nog meevalt. En magnesium is wel fijn he, doet de mijne t ook goed op. Ben echt benieuwd wat de dames ervan gaan maken :D ik gok zomaar dat er knappe veulens komen :)

Verder hier rustig. Mogelijk april weer op pad, maar misschien ook niet :) Wel thuis echt heel fijn aan het rijden.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:08

Omdat ik hier altijd fijn heb mee gekletst wil ik een bericht met jullie delen die ik gisteren op mijn Social heb geplaatst...

------------------------------------

Dag lieve Dior..

Met een dubbel gevoel, veel tranen en liefde heb ik afgelopen week afscheid genomen van mijn allerbeste maatje. Dior gaat zijn sportcarrière voortzetten in Amerika, Florida. ✈️ ✨

Wat ben ik dankbaar voor alles wat we de afgelopen 9 jaar hebben mogen meemaken en wat zijn we (letterlijk) en figuurlijk gegroeid samen. Dior heeft me zóveel gegeven; levensvreugde en houvast in de meest moeilijke tijd in mijn leven. Maar ook heel veel inzicht op rij-technisch en sportief vlak, door en met hem heb ik écht leren rijden. Ik heb momenten met hem mogen beleven waarvan ik vroeger alleen maar kon dromen; vele overwinningen, het mogen rijden op het NK tot het succesvol meekomen in het Z2. En dit alles als kleine gouden kanon tussen de paarden. <3

Dior is zijn gewicht letterlijk in goud waard. Ik ga hem immens missen want wat is hij bijzonder. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij voor zijn nieuwe baasje net zo speciaal gaat worden als dat hij voor mij is geweest. Want ook dat is Dior; de gave om iedereen verliefd op zich te laten worden.

‘’Trust that an ending is followed by a beginning.’’


Afbeelding

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:04

Oh moeilijk besluit, wel gaaf dat hij naar USA gaat. Via welke agent vliegt hij?

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:17

Pittige keuze, je maatje zo ver weg, maar ook weer super gaaf!
Gefeliciteerd met de verkoop en sterkte met het gat dat er zal vallen...
Ga je voor een ander paardje?

roosje78

Berichten: 2270
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:32

Goedemorgen!

Hoe gaat het me je paardje, Nouvel? Al wat kunnen vinden aan supplementen?

Wat een moeilijke beslissing, Sanne, maar wel begrijpelijk. Sterkte in ieder geval!

Trainen gaat thuis goed, Noukie? Waar ben je mee bezig?

Wat stoer, DR, dat je erbij zit! Gefeliciteerd! Wat voor kur ga je maken? Welke muziek?

Hoe gaat het met die van jou, Emma? Al weer kunnen rijden en merk je verschil?

Hier ondertussen lekker aan het oefenen. Zaterdag weer les en heb er zin in!