[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:29

Heftig droversrun ja die onzekerheid lijkt me vooral lastig.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:31

Wauw Laura wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd! 9 september is een prachtige datum, ben ik zelf ook jarig :=

Fijn dat het fietsen goed ging! En idd.. Als je fietsen niet gewend ben, voelt dat niet zo fijn aan de billen, heel herkenbaar := Wel super dat je op die manier weer wat kan gaan werken maar dan wel zelf mag inschatten wat je aankunt en wat niet. Hopelijk is inderdaad de afspraak bij de arbo dan niet meer nodig!

Jeetje Noukie wat een gedoe zeg.. Dat is toch geen manier van oplossen?! Maar wat super dat de les zo fijn ging en vooral die wissels! En die foto <3! Knap dier!

Droversrun wat een enorm heftig zeg.. :oo :(:) En die onzekerheid... Pff..

Nouvel wat vervelend dat Ferro niet fit was zeg.. Waar komt dat dan toch vandaan he...

Fes doet zijn naam weer eer aan... Letterlijk iedere dag een feestje met hem... Soms alleen niet altijd even positief... Gisteren met longeren weer eens een ijzer afgetrapt... _-:(

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:04

Wat heftig Droversrun. Dat is wel even wat info die je moet verwerken denk ik als je dat voor t eerst hoort (en daarna ook..) die onzekerheid lijkt mij ook lastig.. maar wie weet komen we elkaar dan ergens in de zomer toch nog eens tegen :) Snap dat je niet wissels nu teveel wil oefenen, eerst even in die Grade proef groeien samen.


En Nouvel ook rot dat ie zo net niet voelt. Lastig als je er niet echt de vinger achter kan krijgen. Hopelijk krijg je snel helder waar t m in zit.

Thanks voor de complimenten voor mijn binkie!

En damn, altijd fijn, ijzers af Cindy.. Kan de smid snel komen?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:11

Ja klopt die onzekerheid is vreselijk en beangstigend. Maar probeer maar gewoon te genieten zo lang het 'goed' gaat.

Balen Cindy, zo irritant als ze dat doen of je ze zo opeens aantreft.. -O-

Hebben jullie binnenkort nog wedstrijd?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:49

Gelukkig was de smid mega snel! Toen ik gisteravond op stal kwam, zat hij er alweer onder :)
Wij zouden zondag weer wedstrijd hebben, maar die is helaas afgelast i.v.m. rhino op een stal in de buurt.
Volgende wedstrijd wordt nu 7 april pas weer.

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:46

Ik heb volgend weekend ingeschreven. Heb er alleen totaal nog geen gevoel bij. Ben wel echt fijn aan het rijden hoor! Maar voor mijn gevoel nog lang niet richting proef, laat staan een z2 proef :+
Ben eigenlijk nog aan t knutselen aan het gaan in t algemeen en niet aan zijgangen of überhaupt alles aan elkaar breien. Maar we gaan t zien, anders hc en sowieso t maar zien als kilometers maken en genieten van wat wel wil.
Achteraf gezien had ik beter even gewacht, maar dat is ook juist doordat hij zoveel fijner is na de check, dat ik nu weer in zo’n tussenfase zit.

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:14

Noukie we maken er een leuke dag van ik snap je gevoel helemaal maar ik ben heel benieuwd naar jullie!

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:23

Dat gaan we zeker doen! We maken t gezellig en doen wat we kunnen op paard, dan zien we wel wat er lukt en wat nog niet :)

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:53

Iedereen lekker weekend gehad?
Hier gister dagje vrij, lekker in t park gestapt en in de paddock. Vandaag weer heer-lijk gereden. Was zowaar nog sort of droog ook, dus extra fijn :)

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:09

Jeetje droversrun, echt heel erg heftig... Heb je ook iets van maatschappelijke hulp om er mee om te gaan? Niet niks, zo'n diagnose... :\

Cindy, lekker die ijzers :') Wij hebben daar gelukkig eigenlijk nooit last van... Hoewel, vorig jaar bij het trainen eentje afgetrapt. Maar toen moest hij ook opnieuw op ijzers haha.
Rhino gaat weer lekker of niet? Ik zag er alweer een stal bij komen, in een plek waar ik nog nooit van had gehoord... :+

Leuk dat jullie samen op wedstrijd gaan Laura en Noukie!! :D Spannend hoor Noukie, maar soms moet je het ook gewoon doen... Je kan niet oneindig blijven knutselen thuis ;) Even de drempel over maakt het knutselen ook weer leuker/anders!


Ik heb een supersaai weekend gehad :') Gisteren even wat boodschapjes gedaan, beetje huisgehouden... En thee gedronken :+
Vandaag ben ik naar stal geweest, gepoetst, wat een haaaaaaaaaaaar :oo en even de manen gewassen en opnieuw gevlochten... :D Ik denk dat ik in de loop van volgende week weer eventjes opstap!
Was sinds het ziekenhuis 5 kilo kwijt _O- Ik gok dat ik heeeeeeeeeeel veel vocht vast heb gehouden toen ik ziek was.
Afbeelding
Zo'n hoofd had ik... :oo
Zo zie ik er normaal uit
:')

Eigenaar vroeg vandaag al of Wietse deze week al op ijzers moest... Naaahhh... eerst maar weer aan de rit zijn... :P

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:24

Jeetje heftig zeg droversrung!

Fijn gereden dus Noukie :)

Haha! IJzers doe ik er niet eens meer onder := de graswedstrijden zijn hier wel uitgestorven.. En met de beslissing van de knhs dat er voortaan tijdens outdoor ook indoor gereden mag worden helemaal :=

Hier vorige week op kliniek geweest. Gebit was inderdaad niet goed. Bloed gelukkig wel! Sinds bezoekje is die weer heerlijk hij loopt zo fijn... Nu lekker zo verder doen.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:28

Oh ik vind gras nog steeds zooo leuk! Ik hoop dat het hier nog wel een poosje blijft...
Zal wel sentiment zijn ofzo :')
En hier in de buurt is maar weinig goed op zand vind ik persoonlijk :o

Goed dat je op je gevoel af bent gegaan! Mooi dat het nu weer goed is!

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:34

Hier is ook bijna niets meer op gras. Ik vond die gecombineerde concoursen altijd wel super gezellig!
Gelukkig wel top zand locaties vlakbij.

Goed nieuws Yvank, kan je weer vooruit gaan kijken!

Is ook wel zo hoor Janine, maar twee weken geleden mocht ie voor t eerst draven weer, dus tis best snel knutselen :')
En diep van binnen ben ik idd ook meer een knutselaar dan een concours ruiter, dat klopt wel :+

En jeetje, idd een ander gezicht, letterlijk ook :') zo zie je maar weer hoe zo’n virus echt je hele lichaam van slag brengt. Gelukkig ga ook jij weer de goede kant op.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:35

Oh ja die Rhino, had je inderdaad al gezegd Cindy. Ga je in april dan Z1 starten?

Spannend Noukie!! Ja het Z2... die oefeningen zijn inderdaad opzich los niet zo het probleem, maar ik vind de proeven best heftig. Had een paar maanden terug een proefgerichte clinic gereden om eens te kijken waar we stonden maar viel me toen behoorlijk tegen al die lijntjes zo achter elkaar. Ben benieuwd :)

Haha Janine wat zo ziek zijn wel niet et je kan doen he, wel fijn dat het weer de goede kant op gaat. Zou super fijn zijn als je weer lekker op kunt stappen van de week.

Hier starten we ook bijna nooit op gras, hooguit een selectie maar alles staat hier wel op ijzers. Merrie houdt helaas geen hoeven over zonder ijzers en mn ruin heeft zooltjes vanwege zn artrose.

Fijn Yvank, nu weer lekker verder trainen!

Hier ook een relaxt weekend. Niet zo fijn gereden helaas. Ze was zooo fijn afgelopen 2 weken, ik zei dinsdag nog tegen mn instructrice; ik durf er niet meer op straks verpest ik het :+ en ja hoor dit weekend dacht mevrouw weer dat het een goed idee was om zichzelf strak en vast te zetten. Toppppp met de laatste selectie voor Indoor Brabant op de planning deze week... -O- Ik kan daar dan zo gedemotiveerd van raken meteen, hebben jullie daar ook snel last van? Wel dit weekend toch maar stiekem begonnen aan een kur te maken.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:48

Nah, niet heel herkenbaar gelukkig, ik rij tegenwoordig sowieso heel gemakkelijk door een stugge dag heen.
Gaaf joh, een kür! Ik hoop in de loop van de zomer ook eens wat te kunnen gaan maken :D

Voor nu ben ik ff aan het kijken naar kleuren om mijn jasje te pimpen... Ik heb een leuk kingsland jasje gekocht, moet andere kraag op (rood met wit nu), ik wilde eerste voor minty/grass green gaan... Maar nu denk ik toch weer aan rose goud (makkelijker frontriem bij te scoren :P )
Maar ik kan online geen satijn vinden ervoor :\

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:12

Die van mij heeft alleen maar stugge dagen lijkt. Hij is op bootcamp en vind dat niet fijn.
Na een half uur ofzo gaat hij machtig lopen, maar dat houdt hij nog maar tien minuten vol.
En dat half uur klooien is zo. Vermoeiend. Maar ja.

Zaterdag gaan we naar een clinic van L. L.ouws, eerder ook meer met de gedachte “hard werken op een andere locatie” dan “van die wil ik echt eens een clinic meerijden”

Bah heb me vorige week lelijk verbrand en t ziet er niet fijn uit. Toch maar eens naar de HA proberen geraken.

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:26

Veel plezier optiwolk bij de clinic.
En succes met je brandwond hopelijk valt het mee.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:03

Zo, ik kon enige tijd niet inloggen op bokt wegens problemen met wachtwoord, wat irritant was dat zeg, maar ik ben eindelijk weer terug. Dus lees weer gezellig mee hier. *\o/*

Optiwolk, hoe gaat het met je verbranding?

Janine, gave ideeen voor een jasje zeg! Online helemaal niks te vinden? Je zou denken dat juist online alles te bestellen is.

droversrun, wanneer heb je de laatste selectie voor Indoor Brabant?

Yvank, wat fijn dat het bloed verder goed was en hij nu weer fijn loopt!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:17

Noukie ik ben heel benieuwd hoe je wedstrijd zal gaan! Aan de trainingen zal het iig niet liggen, volgens mij gaat het echt fijn de laatste tijd he?! :D

Jeetje, dat is een heel ander gezicht Janine! Gelukkig ga je wel weer de goede kant op nu en kun je weer steeds wat meer doen :) En ja...Die haren! Zo herkenbaar! Ik dacht dat die van mij amper wintervacht had, maar dat is niet te merken aan de hoeveelheid haar wat er vanaf komt...
Ooh gaaf, je jasje pimpen! Laat je wel even het resultaat zien hier?

Yvank_ fijn dat het nu weer helemaal goed is!

Helaas in april nog steeds M2 droversrun... :( Deze vereniging kiest ervoor om in mei pas voor het eerst outdoor te gaan, en dus kan ik dan pas Z1. Op zich niet heel erg, hebben we nog een extra maandje om op die Z1 door te trainen. Wel balen dat je afgelopen weekend niet zo fijn hebt gereden :( Wanneer is je laatste selectie? Dat demotiveren herken ik ook wel hoor!

Oh gaaf, clinic! Veel plezier alvast :D Staat bij ons ook nog eens op het lijstje om te doen.. Maarja, trailer he :') Ai, altijd zo naar, brandwonden! Sterkte!

Gezellig dat je er weer bent absque_dubio! Hoe gaat het daar?


Over een kür gesproken trouwens... Wij hebben ons ingeschreven voor een kür op muziek in het Z1 op 10 juni := Nog even wat in elkaar knutselen haha. En zaterdag hebben wij even wat grappigs weer gedaan... Gesprongen! :D Sinds juli 2018 al niet meer gedaan, en hij vond dat altijd zó leuk om te doen... Het is en blijft natuurlijk een echt dressuurpaard, dus heel handig is hij niet... Maar hij wordt er wel altijd lekker enthousiast van, er zat zaterdag gewoon geen rem op _-:( Maar goed dat hij wel altijd alles springt, want als ie in dat tempo vol op de rem gaat wordt het denk ik vliegen := En het is zó goed en leuk voor de afwisseling... Misschien dat als we het weer wat vaker meepakken, dat hij dan weer wat kalmer wordt 8)7
Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:46

Pony nog steeds drachtig, nog 3 weken en dan is ze eindelijk van haar buik verlost. :+
[KS-MK] [VOLG] Welsh NWR x Welsh B, wie volgt mee?
Afbeelding

En afgelopen vrijdag wel de 3 jarige opgehaald. Helemaal wijs mee. <3
Afbeelding
Afbeelding

Ga je naast je vereniging nergens anders op wedstrijd? :)
Je paard kijkt echt heel blij op de sprong :D jij iets minder. :')

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:36

Cindy leuke dingen in het vooruitzicht gaaf hoor die kür rijden. En gave spring foto.

AD leuk dat je er weer bent zag op fb al mooie foto's van je drachtige dame en de jonge dame ziet er prachtig uit na de toileteer sessie.
Ik mag zaterdag om 10 uur starten mooi op tijd heb er zin in.

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:09

Droversrun, ik ben wel selectief met de proeven hoor :D 27 vind ik heel fijn, op die contra/contra wissel na.. Die heb ik een keer HC gereden en had toen 198 (met een 1 voor die bewuste wissel, was expres door draf gegaan :+)
30 vind ik het drafgedeelte wel heel leuk, maar zó véél wissels :')
Maar mijn wissels zijn ook gewoon nog niet goed genoeg, dus dat heeft wel invloed op t geheel nog. Maar de enige manier om er handiger in te worden is door ze te rijden, dus dat gaan we dit weekend doen!
Wel helaas een stuk later dan Laura, dus minder gezellig dan we hoopten, maar we gaan elkaar gewoon op afstand positieve vibes toesturen :)
Wel balen dat ze nu ineens weer minder gaat! Ik herken t wel, en ook t demotiverende, zeker als je juist net zo fijn ging. Maar ademhalen en door, dat goede gevoel komt echt weer. Misschien voor IB te laat (misschien ook wel niet), maar dan wel op tijd voor iets anders.

Vervelend Optiwolk. Heb je de huisarts nog kunnen zien? Kan zoveel pijn doen zoiets he?
En oko lastig dat je paard zo stug voelt t eerste stuk. Komt ie vast ook weer doorheen, maar snap ook dat je wel even een positief gevoel gebruiken kan.

Welkom terug AD! Met je knappies :)

Cindy, jaaa, ik ben een happy ruiter lately. Hij ging al best fijn, maar na de apk heb ik echt nog geen dag niet lekker gereden :D En mooie vooruitzichten, weer Z1 en kur! Hij kijkt idd zeer content op die sprong, volgens mij mag je dat vaker doen van m ;)

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:45

Meld me ook maar weer eens. Ben telkens af en aan even aanwezig geweest hier. Maar zwangerschapsstop gehad. Weer oppakken en weer tegen oponthoud aanlopen, deed telkens weer dat die z start weer verderop geschoven werd.
Had er zelf gewoon geen goed gevoel bij, paard moest gewoon meer bergop.

Nu weer tijd stop gehad ivm wondjes aan de zijkant van zijn mond. Kreeg hem bitloos gewoon niet knap aan het lopen en hem daarom maar weer een maand vakantie gegeven. Althans, dat dacht ik. Bleek het het zadel te zijn waardoor hij niet lekker liep.
Dat weer opgelost momenteel, nog wel bitloos, maar hij begint echt weer te sjouwen. Yay!
Hopelijk als bit weer in kan, dan toch maar eens een rondje z proberen :Y)

A_d, wat een mooi luxe dier. Wat zijn je plannen met je neiuwe aanwinst?
En veulen fokken, super gaaf!

Cindy, leuke foto! Zag hem op feestboek al voorbij komen.

Optiwolk, vervelend is dat. Frusterend als je telkens niet fijn kan rijden. Enig idee wst de oorzaak hiervan kan zijn?

Janine, ben heel benieuwd naar je jasje als je die gepimpt hebt. Ga je hoop ik wel showen hier toch?

Droversrun, ontzettend heftig zo'n diagnose...

Yvank, super fijn als ze zo op kunnen knappen van behandeling hé. In jouw geval gebit. Ik had dus met zadel. Kan zo'n wereld van verschil maken soms.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:00

Janine, leuk zo creatief bezig zijn! Maar heel vreemd dat je anno 2019 niet zoiets kunt vinden eigenlijken?
Optiwolk weet je al wat over je brandwond? Kan zo zeer doen he...
A_B wat gezellig dat je ook weer terug bent :D!! Leuk om dt je je jonkie hebt opgehaald, ben heel benieuwd wat die gaat doen! Is je Z2 nog gelukt met passion?
Altijd leuk voor de afwsseling een keertje springen Cindy, ziet er goed uit! Heb jij al enig idee op wat voor muziek je wilt gaan gebruiken voor je kur?
Haha ja snap ik hoor Noukie, er zitten echt een paar killer proeven bij vind ik! Ben heel benieuwd hoe je debuut gaat, wil je het filmen?
Welkom weer terug Mellamoshan :) Gezellig dat iedereen zich weer meld haha. Hopelijk zit het binnenkort wat meer mee voor je met rijden.

Ik heb vrijdag de laatste selectie A_B, hopelijk vergeet ik nu niet te groeten scheelt alweer 4 punten :+

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:24

Dankje voor de bezorgdheid iedereen!
Ze doet het gezien de omstandigheden oke, maar heb toch een nieuw zalfje meegekregen. Het gaat tijd, veel zalf en veel zorg vergen.
Het jeukt zo verschrikkelijk!

Paard is sowieso het koppige type, maar was gisteren ook niet geheel correct achteraan.
Zat dat te spoken? Misschien wel.
Even straks aan de longe kijken wat het geeft.