[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:05

Net heerlijk gelest en helemaal klaar voor de wedstrijd van morgen. We gaan toch een keertje op s&t starten!

Vriendlief heeft ook n paar stukjes van de les gefilmd, altijd fijn om jezelf eens te zien!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:08

Veel succes morgen optiwolk

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:44

Succes morgen Optiwolk!

Hier na 2 dagen Redplex en lekker kijkerig paard... Fijn die extra energie, nu omzetten in werken!
Ook na training niet enorm pompen.

En dat terwijl ik zelf ff totaal niet lekker in mijn vel zit.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:26

Succes morgen optiwolk :D

Fijn Janine dat je al zo snel verschil merkt. Hopelijk voel je jezelf ook snel beter.. :(:)

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:47

Dat is goed nieuws Janine

Noukie
Berichten: 10953
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:16

Succes optiwolk!
En fijn Janine, ik vind dat echt (zeker voor wat t kost) het meest duidelijk werkende supplement dat ik ooit gebruikt heb :D

Sofie, wat balen als t dan ineens zo dik staat. Ik vind t soms ook best lastig hoe dat per wedstrijd kan verschillen. Wel fijn dat je paard t verder gewoon goed doet! Heb je alweer dressuur gepland staan?

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:26

Succes Optiwolk, ik ga ook vanmiddag weer!

Super nieuws Janine!!!!

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:40

Vandaag redelijk fijn gereden, nog niet hoe ik het graag zie maar verbetering sinds de vorige keer dat we gestart zijn!

222,5 en 217,5 en 1ste en 2e!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:42

Gefeliciteerd!

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:01

Super!

Noukie
Berichten: 10953
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:29

Top Michelle! Op naar het z2 in Haaksbergen dus?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:39

Wauw Michelle, knap gedaan!

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:20

Yes! Al heb ik totaal geen verwachtingen in het Z2 hoor.
Maar mag ik wel hier gezellig blijven kletsen?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:05

Mooie punten Michelle, gefeliciteerd!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:29

Dames ik kreeg dit antwoord van Paul van het zwarte paard:
Beste Laura,

Het gaat dus om 4 uur de binnenbak  (zelf mest opruimen, uit binnenbak mag in kruiwagen)
Voor een aantal auto met trailers is er wel ruimte op de parkeerplaats anders langs de weg (rustig) .
Gebruik toilet
Tafel en stoelen staan wel in de binnenbak voor een zelf mee gebracht broodje.

Kosten:

Koffie/Thee 1,50
Binnenbak per uur: 30,-

Zelf alles opruimen en schoon achterlaten, als ik dat moet doen extra kosten 50,-

Dat komt neer op 12 euro pp extra kosten

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:55

Oef, wat heb ik veel verhalen gemist!!
Moet hoog nodig even terug lezen, maar dat heb ik nu dus nog niet gedaan; alvast sorry!!

Mijn wedstrijd van 5 aug was helaas niet goed gegaan, aangezien meneer de dag van tevoren besloot om niet goed te lopen -O- Dus mezelf afgemeld en 2 weekjes wat rustig aan gedaan. Daarna weer fanatiek aan de slag; 2 sept dan eindelijk mijn Z1 debuut gemaakt... loopt ie met losrijden echt mega mega meeeeega fijn.... Komt ie in de ring, volledig van slag. Alles was eng, kreeg hem bijna nergens langs, kop in de lucht als een giraf, rug weggedrukt dus kimmutjuh stuiterend op zijn rug, hulpen kwamen niet meer door, handrem erop.... Het was puur survivallen. Punten waren dan ook niet om over naar huis te schrijven: 189,5 en 186,5... _-:(

Dus bij thuiskomst gekeken waar ik me nog voor dit weekend tussen kon proppen en dit was in Zevenaar. Wilde voor het allereerst een keer HC starten, want ik wilde eventjes een zweepje erbij in de ring... voor het geval DAT... en ja hoor, eerste proef... Giraf en ezel tegelijk... Hij dacht even weer op dezelfde voet verder te gaan als die keer daarvoor. Maar nu kon ik hem even achter de kuit bij tikken, zo van: "Nee, opletten. Hier ben je bezig." Dit heb ik zeer regelmatig moeten doen; hij liet me ook niet zitten op zijn rug hihi. Zevenaar is ook wel een heftige locatie waar wel honderd enge dingen staan, maar goed... lopen moet ie. Die laatste onderdelen werden al beter... een 8 voor B-X halve volte halve baan en daarna 7 voor halthouden... Al met al 198,5 voor de eerste proef. Nog niet slecht!
Tweede proef was ie er eindelijk weer!! Hij ontspande de rug en ik kon weer zitten; was echt genieten... Zouden we dikke winst hebben gehad met 216,5! *\o/* Helaas HC dus, anders was ik officieel Z1 geweest, maar daar ging het me even niet om vandaag. Het ging me om het gevoel en dat ie gewoon moet lopen en me niet in de steek moet laten. Hij kan het zo goed...

Dus wij gaan ons nu focussen op iets vaker op ander terrein rijden ivm zijn problemen voor verandering en bakwissels. En de volgende keer dan voor het echie :D :+ We gaan ervoor!

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:01

Dan was je aanpak dus nodig en zinvol geweest. +:)+

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:05

liss schreef:
Dan was je aanpak dus nodig en zinvol geweest. +:)+


Ja, helaas wel... Was alleen even op de kont of achter de kuit bijtikken, maar was al voldoende... Hij is momenteel ontzettend met zijn omgeving bezig en dan is hij daar zo van onder de indruk dat hij de rest vergeet... ook het feit dat hij midden in de ring op wedstrijd loopt en zich dus eigenlijk gewoon met mij bezig moet houden. Ik kom dan gewoon niet meer door helaas. Denk wel dat dit altijd wel een dingetje van hem zal blijven; het is niet erg dat ze kijken, als ze maar wel door blijven lopen. En die van mij vertrok naar Mars ofzo :? Heeft ie denk ik van zijn vader Voice. Die kan dat ook heel erg doen; zo zijn ze er en lopen mega top. En het volgende moment ben je ze helemaal kwijt.
Ach ja, we zullen het zien de volgende keer. Ik geloof in hem dat ie het kan :j

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:50

Gefeliciteerd kim! Je weet duidelijk waar jullie aan moeten werken gaat goed komen

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:53

Yvank neem jij 2 paarden mee? Zo ja dan heb ik 9 aanmeldingen voor de clinic. Bij 10 komt Jill onze kant op.

Merel heb jij al overleg gehad met je top groom?

Zijn er nog mensen die mee willen doen maar niet gereageerd hebben op de datumprikker van Peelie?

Zou leuk zijn om het door te kunnen laten gaan.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:02

Gefeliciteerd Michelle en Kim!

Dan ook maar even verslagje van hier.
Ik ben ... teleurgesteld en vertwijfeld.
Ik had een oké gevoel. Ja tweede proef een middendraf verprutst (ik wil gallopeeeereeeen) en naar links i.p.v. rechts gedraaid -mept zichzelf- maar de eerste proef had ik net winst - dacht ik.
Nou ergens 187 oid en 178oid.

Ik snap het nog even niet. Was t echt zo slecht? Zit mijn gevoel echt zo verkeerd? Vrijdag nog proefjes geoefend met juf en ze gingen goed - is zij ook zo verkeerd?
Vriendlief heeft een stuk gefilmd dus dat analyseer ik even later nog vanavond en volgende wedstrijd moet juf mee.

Khebbet nog eventjes gehad ermee

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:20

Wat rot optiwolk zo wil je inderdaad niet starten als gevoel en punten zover uit elkaar liggen. Maar onthoud ook het is jury sport misschien was het niet zo slecht maar was deze onwijs streng.

MerelV

Berichten: 1767
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:26

Vervelend zeg Optiwolk! Hoop dat je met de analyse van de filmpjes nog wat verder komt.

Ik heb toevallig vanmiddag kunnen overleggen. Mijn groom vindt Emst echt te ver helaas, ik doe dus niet mee.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:09

Fijn kim dat doormiddel van je hc start, de punten waar je tegenaan liep, opgelost konden worden.
Volgende keer moet dus helemaal goed komen.


Opti, wat vervelend. Hoop dat de filmpjes je wat duidelijkheid geven. Misschien was je gevoel anders als hoe het eruit zag. Kan wel eens natuurlijk. Zowel positief als negatief.
En misschien was de jury wel erg kritisch. Ene keer zit het mee, andere keer tegen. Volgende keer juf mee is denk ik een goed idee

Wij vandaag voor eerst sinds bijna een jaar weer gestart. En... We zijn dan nu officieel Z1 startgerechtigd en mogen dus meedoen met clinic :+

Eerste proef fijn maar wat tam gereden. Zo kwam uitgestrekte draf niet helemaal eruit. Tweede proef paar haperingen. Hij moest plassen en precies bij start van travers moest hij mesten. Daardoor sprong hij aan in galop, want tja das makkelijker dan hé.

Was er zelf niet helemaal te spreken over, maar beiden winst. Blij nu!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:51

Gefeliciteerd mellamoshan is erg leuk om officieel z te zijn :d
En je weet duidelijk waar jullie aan moeten werken.
Leuk dat je mee doet met de clinic