[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:23

Geen ervaring mee.

Fijn dat die van jou ook terug de goeie weg opgaat liss!

Gossa, nou hij wisselt enkel achteraan.
Hop-hop twee wissels, je merkt het bijna niet maar ondertussen is je oefening wel naar de -piep-
Hij springt ook enorm graag over achter aan de longe. Daarom dat bekken dus eens behandeld.

Eind juli is het oefenwedstrijd bij ons op stal. Ga Z2 starten met de zwarte en Mn ouwe vos die in de lessen loopt Z1. Vandaag eventjes wat geoefend, moest toch even de autopiloot afzetten. Die is zoveel langer en groter, als ik voor de galop-stap maar voorbereid zoals met Mn zwarte ben ik vijf meter te laat!
En vanavond mag ik op n paard van de eigenaresse eens rijden, dus die vitamine H(orse) ontbreken we gelukkig niet.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:22

Afbeelding

:+:

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:15

Aaahh wat schattig. Nog lekker wiebelig op de benen. Genieten!

Ik blijf zelf ook stuntelen met de eenvoudige wissels. En Nash vind het een leuk spelletje. Dus gaat hij al voordat ik goed en wel zit, dan raak ik uit balans en gaat hij via draf naar stap. Ik ben nu wachtoefeningen aan het doen. Maar jeetje wat kan dat soms lastig zijn.

Gossa. Balen dat jou nieuwe zadel niet lekker zit. Is het niet een kwestie van wennen? Ik heb geen idee hoor.

Over nieuwe zadels gesproken. Ik heb vandaag mijn nieuwe zadel opgehaald. Ik ben een beetje verliefd denk ik <3

Afbeelding
Afbeelding
Hij zit zooooo fijn :D

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:23

Leuk Peelie!

Veel plezier met de spierpijn.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:49

Optiwolk schreef:
Leuk Peelie!

Veel plezier met de spierpijn.

Spierpijn?

Voor mij, mn paard of allebij?

Iig. Dit zadel is precies het zelfde zadel wat ik al had, alleen een nadere wrong en andere details. Dus voor mn paard niks nieuws en voor mijzelf nog lekkerder zitten :D

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:07

Knap ding Janine! Kan ik ook van je zadel zeggen peelie +:)+ Wat kun je toch blij worden van mooie nieuwe spullen! Heel herkenbaar :D

Die eenvoudige wissels zijn idd lastig soms... Terug gaat best als ik mijn timing goed heb en weg lukt ook als ik maar gewoon mijn hulp geef en niet blijf plakken := Maar als paardlief heet of kriebelig wordt... maaaannn... dan krijg ik alleen maar dribbels :') Wat een gedoe...

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:17

shirleyp schreef:
Knap ding Janine! Kan ik ook van je zadel zeggen peelie +:)+ Wat kun je toch blij worden van mooie nieuwe spullen! Heel herkenbaar :D

Die eenvoudige wissels zijn idd lastig soms... Terug gaat best als ik mijn timing goed heb en weg lukt ook als ik maar gewoon mijn hulp geef en niet blijf plakken := Maar als paardlief heet of kriebelig wordt... maaaannn... dan krijg ik alleen maar dribbels :') Wat een gedoe...

Dankjewel!

En ja. Dat herken ik. Nash vind het een mega leuk spelletje, die wissels. Zeker als ik ze een paar keer achter elkaar doe dan kan hij erg heet worden. Lastig. Maar wel leuk om weer uitdaging te hebben.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:22

Gefeliciteerd Janine! Wat is het geworden (behalve een veulen :D)? En gaat het goed met moeder en kind?

Peelie gefeliciteerd met je nieuwe zadel. Wat voor merk is het?

Ik moet met Beer aanspringen vanuit het achterwaarts. Dus achterwaarts en dan naar voren aanspringen in galop. Dan blijft hij veel beter aan elkaar. De overgangen terug gaan niet naar stap maar naar het halthouden. Ik moet dit een paar dagen blijven doen zodat hij in de overgangen terug ook echt gaat zitten om halt te houden. Als hij dat doet dan gaan we weer van galop naar stap. Ik moet zeggen dat het echt steeds beter gaat.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:36

Skyway.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:55

Zadel ziet er goed uit Peelie!

Mahitri, een kleine Olgert merrie uit een Sjaard x Leffert merrie. (merrie is halfzus van mijn ruin)
Gaat erg goed met moeder en kind. De kleine is erg stiekem geboren. Eigenaar heeft een paar avonden tot 3 uur in de stal gezeten, maar merrie ging gewoon rustig eten. :+
De laatste nacht is hij om 3 uur maar gaan slapen en om 6 uur stond de kleine er al naast en dronk al. :+ Dus bijzonder taai.

Vandaag wel wat aan de diarree, wat wel erg vroeg is voor veulenhengstigheid. Dierenarts vond dat ook, maar ja je weet het niet :+ Aangezien het veulen gewoon aan het spelen is nog geen zorgen voor hem. Drinkt ook als een malle. Dus kwestie van billen een beetje schoonhouden, en aangezien ze ook errug aanhalig is is dat geen probleem. Merrie is een hele kwaaie naar anderen toe (haar volle zus is alleen oké zeg maar) maar laat ons zonder problemen er bij. Beter kan niet zeg maar.
Nu gezond groeien :D

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:02

Nou. Vrijdag wedstrijd. Halverwegen de proef worden de geluidsboxen aangezet met harde muziek en een hoop gepiep/gekraak uit de boxen die in de in stonden de tetteren. Paard echt compleet over de zeik.

2e proef nogsteeds veel spanning van de 1e proef dus de galop (waar het de eerste proef ook mis ging) weer compleet over de zeik. 1e proef 198 ondanks de enorme spanning en 2e proef 203. Echt een rot score.

Zaterdag proefgerichte clinic gereden. Weer in de 1e ring. Weer veel spanning, maar doordat er weinig druk op lag gewoon terug in stap genomen om hem tot rust te krijgen en dan weer door rijden.

Jury was onder de indruk van hem. Maar vooral de rommeltjes door de spanning zorgen er voor dat ik heel veel punten laat liggen. Ze gaf aan dat als ik die spanning van mn paard onder controle krijg dat ik heel dik kan gaan scoren in het Z1. Ze zei ook dat de rek er nog lang niet uit is, maar dat voel ik zelf ook.

Vandaag weer wedstrijd en de spanning best behoorlijk af kunnen laten vloeien en hij is zonder te schrikken door de schrikring heen gegaan. Echt super trots op :D had ik ook nog eens 210 punten!

2e proef was hij echt moe. Dus jammer genoeg 200.5 punten. Hij was wel heel braaf, dus ondanks de punten wel super trots op hem.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:14

Klinkt goed Janine! Mooi bloed voor een merrie :) Hopelijk mag het zo goed blijven gaan.

Gefeliciteerd met je puntje Peelie en super commentaar van de jury tijdens je clinic. Gaat wel goedkomen met jullie!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:53

Gefeliciteerd Janine, super leuk dat kleine spul :)

Mooi zadel Peelie! En balen van die spanning bij je paard, maar dat blijft toch ontzettend lastig om eruit te rijden tijdens een wedstrijd vind ik.

Hier gister Z1 debuut gehad met Watse, ben echt trots op hem. :) 2 jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik door zijn blessures ooit nog zou kunnen starten en nu loopt hij gewoon even een Z1 proef. De proef ging best goed, in het drafgedeelte was hij alleen vrij dood. Toen dacht ik nog; hallo vriend ik weet niet maar we moeten nog een heel galop gedeelte :Y) Alleen het galop gedeelte deed hij wonder boven wonder echt super goed, zelfs 3 keer uitstrekken over 60 meter dus ik was helemaal blij. Hier ook alleen zure punten 202.5 -O- Maar goed we komen in de buurt, helemaal niet slecht voor de eerste keer vind ik zelf ;)

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:12

Mag ik me hier vast komen melden? Dan kan ik vast meelezen en tips en ervaringen opdoen.

Ik ben Merel en mijn paard heeft Fabulous Faline (Fien voor intimi). Zij is 8 jaar en ik heb haar zelf opgeleid. Naast dressuur zijn wij ook actief in de SGW. Foto's staan in mijn profiel.
Ik ben in februari M2 gestart en nu 8 proeven later staat de teller op 14. Ik blijf nog even M2 om de regiokampioenschappen te kunnen rijden, maar daarna wil ik graag Z1 starten. De oefeningen zitten er wel op, maar het moet allemaal nog wat sterker worden. Daar gaan we de komende 2 maanden hard mee aan de slag en dan hoop ik in augustus of september mijn debuut te kunnen maken.

miicchhellee

Berichten: 1350
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:40

Hi Merel,

Leuk je hier te zien! gaat vast goedkomen.
Wij hebben ooit samen de crossclinic op horse event gedaan, toen nog met jou vos!

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:41

Ik meld mij opnieuw in dit topic. Ondertussen wel altijd mee gelezen met jullie, maar ivm zwangerschap waren de wedstrijden even van de baan.
Intussen een prachtige kleine meid verder en alweer wat km-ers te paard gemaakt, dus ik durf alweer voorzichtig aan wedstrijden te denken.
De teller is blijven hangen op m2+8. Helaas want we hadden eigenlijk makkelijk die laatste punten binnen kunnen slepen. Maar door een combi van mijn lichaam dat veranderde, zadel waar hij uit groeide, en het veel te grote ego van mijn Henkie, hebben we die laatste paar punten laten liggen.

Nu zijn we weer aan het oppakken en behalve dat hij wat kracht mist, gaat hij echt heel fijn. Morgen komt de zadelmaker en dan hopen we weer echt mee te kunnen gaan draaien :D

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:52

Heel mooi resultaat voor je debuut Droversrun! En wat moet dat genieten zijn dat je nu toch zo ver gekomen bent met hem!

Welkom Merel!

Succes met het oppakken Mellamoshan. Soms is het beter om even een stapje terug te doen om daarna weer te kunnen groeien.

Mijn les gisteravond was echt zóóó fijn :D :D Hij liep als een tierelier. Mijn instructrice was ook helemaal verbaasd. We hebben de afgelopen week heel hard geoefend met zijn achterhand actiever maken en hij pakt het ontzettend goed op. Aan het eind van de les liep hij echt te sjouwen. Goh, hij kan dus echt nog veel meer dan ik steeds denk. En volgens mijn instructrice echt met twee hoeven in zijn neus. Ik ben zo blij!

miicchhellee

Berichten: 1350
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:12

Wij hebben even een kleine tussenstop, zadel ligt niet meer goed genoeg maar ik kan met het zadel van mijn instructeur/stalhouder rijden.
Vandaag ook de osteopaat/chiro eraan gehad, zat wat vast in de rechterschouder en in de hals waaraan ze haar blessure heeft gehad, dus nu paar dagen vrij en dan rustig aan weer oppakken en hopelijk volgende week weer ergens kunnen lessen.

Mijn zoektocht naar het zadel duurt even voort, ik twijfel of ik mijne zal laten aanpassen of dat ik toch voor een ander zadel ga (rij tijdelijk met een custom waar ik veel makkelijker in zit) aangezien Celly moeilijk zit en heel veel beweging in haar rug heeft...

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:20

Gefeliciteerd met je punt Peelie

en ondanks net niet wel een top debuut droversrun! Zeker na alle ellende! tis jullie gegund :)

Welkom Merel, en superleuk, nog meer Nonstop bloed in de Z dressuurbaan! Zie je niet heel vaak :D

Lekker bezig Mahitri!

En links en rechts nog wel wat zadel gedoe lees ik (en een mooie nieuwe van Peelie!) Hopelijk vindt iedereen snel iets wat goed bij paard en ruiter past :)

Ik mag de mijne nu simpel rijden na de behandeling en... hij springt wissels :wow:
Hij zat al steeds vaker goed, maar sinds de behandeling 6 van de 6 pogingen goed (verdeeld over meerdere dagen hoor :D). Ik vind het bijna eng, half jaar geleden werd ie nog zó spastisch van de gedachte alleen al :=

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:19


mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:11

Mooie foto's Liss!

Gaaf noukie, als dat kwartje plots valt. De mijne springt soms achter wel maar voor een pas later. Moet meer de tijd nemen om voor te bereiden en hem beter op het achterbeen te zetten. Maar kwartje rolt wel al :')

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:45

Gefeliciteerd met je debuut Droversrun!! Hartstikke mooie punten voor de eerste keer! *\o/*

Mellamoshan, gefeliciteerd met jullie kleine! Lekker dat je weer aan de slag kan!

Mahitri, ga je de 24e ook naar J.?
Heerlijk dat het zo lekker gaat, misschien moet ik ook een keertje meedoen aan die lessen van Rien :P Vind het alleen dooodeng :')

Noukie, wat goed dat je de wissels ineens er op hebt! Doet hij ze nog steeds? :D

Leuke foto's Liss! Echt knap voor iemand die normaal geen paarden doet!

Ik heb vanmiddag (heb een weekje vakantie) weer les gehad... Ik weet even niet waarom, maar ik heb het idee dat we een beetje in een dipje zitten. Er zijn dingen die steeds een beetje beter gaan. Maar ik denk dat ik het zelf niet genoeg tijd geef. Vraag me niet waarom...
Opzich fijn gelest, alleen even op een ander weiland, dus hij was wat kijkerig.
Wel wat positieve punten, zadel moest een stukje naar achteren van juf, waar hij meteen veel beter op loopt, hij loopt veel lekkerder door. Dus dat is een heel stuk winst!
Alleen travers én doorstappen valt nog niet mee... En dat vind ik enorm frustrerend. Ik heb nu een extra lange zweep gekocht, zodat ik niet mijn hand naar achteren hoef te doen en hem uit balans breng. Dan heb ik ook nog iets aan de reactie.
Juf raadde aan om even een keer met slof te rijden zodat het kwartje een beetje gaat vallen in de travers en ik niet met 300 dingen tegelijk bezig ben. Dus dat ga ik denk ik maar even doen. Het kwartje moet voornamelijk bij mij vallen, maar doordat ik niet goed zit, gaat hij natuurlijk never nooit goed buigen.

Verder wilde ik gaan opgeven voor de 30e, maar in overleg besloten dit niet te doen. Ook HC even overwogen. Maar ik ben zo bang dat het beetje dat ik nu heb opgebouwd, straks weer verdwenen is. Dat ik vol goede moed op concours ga, de ring in rijdt en hij als een plumpudding in elkaar zakt. Dan is al mijn vertrouwen weg en sta ik 2-0 achter :+
Ik heb 1 juli weer een proevenclinic, afspraak met juf is dat als ik daar tussen de 200 en 210 rijd, we een concours uitzoeken waar zij er ook bij kan zijn.

Dus dat betekent lekker doortrainen en misschien mezelf wat verder motiveren op een manier waarbij ik de lat niet ultrahoog leg en kan accepteren dat er dingen niet perfect gaan en ook beter ga zien wat er wél goed gaat.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:50

Mooie foto's Liss! Ik vind de foto waarbij je met de bandage bezig bent echt prachtig. Het vertrouwen tussen jullie is zo mooi te zien.

Janine, vervelend dat je in een dipje zit. Het zou mooi zijn als het je lukt om de lat niet te hoog te leggen, zeker niet zo hoog dat je eigenlijk wel weet dat je het niet gaat halen om daar dan vervolgens toch nog van te balen. Dat was altijd mijn valkuil :D Ik heb nu geen lat meer en dat rijdt echt een stuk fijner. Schijt wat de rest er van vindt, ik rijd voor mezelf en niet voor anderen. Hopelijk lukt het je om je eigen gedachtes om te buigen naar gedachtes die je helpen.
En les van Rien daar was ik ook heel erg bang voor maar hij doet het zo prettig dat je daar echt geen stress voor hoeft te hebben.
Hoe is het met de kleine Olgert merrie?

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:52

mellamoshan, dat is een start toch? Als t kwartje eenmaal rolt, gaat ie vanzelf een keer goed vallen!

@Janine, heb vandaag een paar sprongetjes gemaakt en hij was zo scherp dat alles een beetje energiek ging, zo ook de wissels :+ Heb ze maar niet bewust opgezocht, want hij werd veel te heet (ook omdat ie dan op de diagonaal ging scannen welke hindernis de volgende was en dus zn hoofd bij andere dingen had _O-)

Balen die dip in je zelfvertrouwen Janine! Je 'actieplan' klinkt wel goed iig en fijn dat de juf meedenkt/helpt. Iig niks overhaasten, dan maar een tijdje niet weg. Je moet t leuk blijven vinden en lekker rijden op 1. Als dat thuis even meer tijd kost om het goede gevoel terug te krijgen en bevestigen, dan is dat wat je nu moet doen :) En niet vergeten ook te genieten!

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:44

@noukie, jij zegt het, en vandaag is het kwartje definitief gevallen.
Sprong ze allen netjes, op 1 na maar dat lag aan mijn voorbereiding.
Blij met hem!
Om hem sterker te krijgen ben ik ook begonnen richting pirouette toe te werken. Een kwart kan hij maken nu. Nog niet op een dubbeltje gesprongen ofzo, maar hij kan zo goed galopperen dat galop training voor de kracht echt super fijn werkt voor hem.

@janine, beetje gek idee, misschien een beetje out of the box. Maar even twee weken vakantie voor jullie beiden?
Soms kan dat fantastisch werken.
Het is maar een idee hé :)