[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:16

droversrun ohh heerlijk zeg om nu in de zomer weer lekker naar buiten te gaan! Ging ze zo hard ja? :')
Draven is zo fijn, dat heb ik echt gemist. :+:

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:21

Ja heerlijk, ze knapt er zo van op :D Was haar cadeautje voor moederdag :+
Ze gaat altijd ontzettend hard, maar gister was echt een niet record haha. Maffe merrie

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:40

Moet ik even zoeken. Heeft iig destijds in de paard&sport gestaan.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:12

Wat fijn dat je terug mag draven a_b!

In de reglementen staat er iig niets over...

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:20

Dit kan ik wel vinden: Artikel 139 – Publicatie van de resultaten
1. Zoveel mogelijk zullen tussentijds de behaalde resultaten bij het secretariaat of het rekencentrum bekend worden gemaakt.

Gevonden.

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43840
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:30

Muhh... balen...
Er is gisteravond ruim 40mm regen gevallen op stal... -O-
Hoef niet te gaan rijden dus :')

Wilde voor het eerst op de wei gaan rijden, maar als de bovenlaag glibberig is, is dat geen handige eerste keer van het seizoen :+
Morgen maar weer een poging, flink wat zon en wind er op scheelt een hoop! :)

Vanavond mijn gazonnetje maar even maaien.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:46

Zo dan hebben jullie wel de volle mep gehad. Hier is niet zo veel gevallen, ondanks dat we volgens buienradar echt raar weer zouden krijgen.

Over die witte rijbroeken. Heb er een van Equi theme. Ideaal, want is aan de binnenzijde grijs, waardoor hij niet door schijnt.

Janine1990

Berichten: 43840
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:58

Ik woon hemelsbreed nog geen 20km van stal, hier is maar 14 gevallen. :oo

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:26

Ik heb ook al jaren dezelfde witte rijbroek. Ik koop eigenlijk nauwelijks paardrijkleding :o daar moet ik binnenkort ook maar eens iets aan gaan doen :D

Hier heeft het ook niet zo veel geregend, wel is het nu erg benauwd buiten. Gelukkig heb ik gisteren al gereden dus mag hij vandaag lekker vrij.
Vrijdag ben ik alleen naar het bos gegaan en dat vond hij echt ontzettend leuk :) Elke keer denk ik: Dat moet ik vaker doen!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:18

Ja, wij hebben echt veel regen gehad.
Een hele lange bui met heul veul regen en onweer.
Moest ik nou net weer naar stal omdat stalgenootje dacht dat Wup koliek had, tijdens de onweersbui stond ik te longeren in de binnenbak, brrr...
Was gelukkig loosalarm, hij was aan het uitbuiken en daardoor wat sloom :P
Vanmorgen goede les gehad, even wat dingen uit proeven geoefend, vrijdag wedstrijd, ben wel benieuwd hoe hij loopt, heb de hele winter niet gestart, instructrice vond hem erg vooruit gegaan.
En zaterdag mag mn dochter voor het eerst met hem L2 starten :)

Spenk
Berichten: 21798
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:43

Wij hebben nog wel een mooie foto aan ons concours van laatst overgehouden :D


Afbeelding

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:41

Nice Yvank!

Is het alweer een beetje opgedroogd Janine? Bizarre weersomstandigheden lately weer. Die bakken regen op sommige plekken, gister die tornado in Duitsland..

Lekker buiten Droversrun! Vonden wij ook gister <3
Afbeelding
(hij was alleen na de rit alsnog kneiterfris, want hij mocht van mij alleen normaal galopperen. Hij heeft t zo zwaar met een baas als ik _O- _O-


Hier nog wedstrijdplannen voor het weekend? En starten er nog mensen uit het midden van het land in Blaricum next week?

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:44

Ik wilde eigenlijk bij de kamphorst starten maandag, maar de auto staat tot na dinsdag bij de garage. Dus ik kan niet weg jammer genoeg.

De week erop ga ik op fotoshoot, dus dan kan ik niet op de zondag op wedstrijd iig.

Ze hebben ook zaterdag wedstrijd toch?

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:46

ow, das wel balen!

ja, ook zaterdag. Volgens mij heb ik ook voor zaterdag opgegeven. Dacht ik :+
edit: even gekeken, zaterdag idd

Janine1990

Berichten: 43840
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:33

Het is weer behoorlijk afgedroogd gelukkig! Dinsdag lekker in de wei gereden en gisteren een poging gedaan om te rijden, maar de harde wind was echt vreselijk en ik kreeg het uiteinde van de vlecht meerdere keren hard in mijn gezicht. Dus toen was ik er redelijk flauw van :+
Zaterdag nog even tijd zien te maken voor een ritje (en een wasbeurt... Badr Wietse heeft weer huisgehouden in een plas) en dan hebben we zondag een proevenclinic! Heb ook een wedstrijd opgegeven :oo

Gave foto Yvank!!

Liss, jou zie ik morgen! *\o/*
Hopen dat alles op het werk wat gestroomlijnd blijft lopen :+ Zodat ik op tijd daarheen kan.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:42

Oh lekker Noukie!
Ik ben er volgende week zaterdag ook weer in Blaricum :)!

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:45

Yvank_ hij ziet er echt alweer goed uit zeg!

droversrun sterkte nog :(:) heel erg balen allemaal.. Hoop dat je snel weer kan genieten van je knappe paardjes! Hoe gaat het nu met spring in t veld Guusje?

Janine1990 goedzo weer een wedstrijd opgegeven! *\o/*

Noukie succes morgen! :D

Mijn merrie is drachtig gescand *\o/* heeft dan wel niks met Z rijden te maken, maar ben er toch erg blij mee. :+

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:48

Ik moet vanavond om 19.55 starten.
Hopelijk hoor ik de voorlezer, het waait nog steeds te hard naar mijn idee.:)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:10

Ik mag morgenochten om 9.00 uur.
Iedereen succes die dit weekend start!

En absque_dubio gefeliciteerd!
Mooi foto Yvank :D

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:21

Lekker bezig weer Janine, fijn!
En droversrun, hoe laat mag jij? Wie weet zie ik je nog (en dat we dan wel elkaar ook herkennen _O-)

Gefeliciteerd absque_dubio ! Elk goed nieuws is goed nieuws hoor, of het nou Z rijden is of iets eromheen :D

Liss en Mahitri, hoe is het gegaan?

Mijne was alweeeer knap vanmorgen in de springring. Eerste rondje door een ruiterfout een balk op de laatste. Snel bijgeschreven voor een rondje hoger en daar liep ie heerlijk foutloos. Nog niet heel lang geleden vonden de dokters dat ik springen maar moest vergeten, maar nu héél langzaam begint het wel te kriebelen om B te gaan rijden :)
Eerst volgende week weer eens dressuren _O-

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:13

Ik heb gisteren gereden, had 2x 194.
Ik ben tevreden want mijn doel was om het gevoel van thuis in de ring te krijgen, dat is gelukt, met af en toe wat slordigheden maar ik had niet meer het gevoel dat ik er maar opzat en me door de proef worstelde omdat paardlief de regie overnam zoals de laatste paar proeven in de zomer vorig jaar.
Ben best tevreden!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:16

Top Liss! Belangrijkste blijft je eigen gevoel.
Gefeliciteerd met je foutloze ronde Noukie!

Ik was vandaag ook heel tevreden. Losrijden ging fijn en hij liep zo heerlijk de ring binnen. Ik dacht meteen even schakelen zodat hij ook in de ring scherp blijft en dat lukte ook nog :D maar.......... toen zag Beer ineens de vrachtwagen of de auto en toen was het even als tuiger door de baan.
Daarna was ik hem kwijt, hij sluit zich dan af en is niet meer voor mijn been. Jammer, maar mijn doel om vooral zelf ontspannen te blijven rijden en ademen is wel gelukt! We hadden 194,5 punt. Volgende week weer een kans.

Janine1990

Berichten: 43840
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:37

Knap gedaan Mahitri! Dit was jullie debuut toch? :D

Liss, lekker bezig! Knap dat je zo'n doel kan stellen hoor!

Vandaag bij de proevenclinic heel wat goede dingen opgedaan. Waarbij de spijker op z'n kop werd geslagen met bepaalde punten. Ook een stukje psychologie bij de paarden gekregen, wat ook wederom de spijker op z'n kop was! Simpel voorbeeld is de uitgestrekte draf.
Oh wacht... eerst even uitleggen dat hij thuis dus echt beter loopt dan op ander terrein. Dit was nu heel duidelijk merkbaar. Hij ging weer compleet op de rem.
En dan krijg je dus de uitgestrekte draf (vanwege de traver en appuyementen heb ik proef 25 gekozen), waarbij hij vol goede moed vertrekt en na een meter of 20 denkt: "Hoe kom ik ooit aan de overkant." Hij houdt het niet vol. Waarop ik eigenlijk denk: fiets nog lang niet aan de overkant.
Ja, dat gaat natuurlijk niet lekker samen!
Advies gekregen om er aan te werken dat hij het langer kan volhouden en in de proef gewoon niet de hele diagonaal te doen, maar bewust in stukjes. Later beginnen en dan in twee stukken bijvoorbeeld, ook weer eerder stoppen.

Thuis is het probleem lang zo aanwezig niet, dus niet starten is ook eigenlijk geen optie. Verder waren ze ook erg verbaast over hoe twee subtop amazones vonden dat ik travers moest rijden (zonder binnenbeen, waar ik twee jaar lang vraagtekens bij heb gezet) en kreeg ik de bevestiging dat ik met mijn huidige instructrice weer op de goede weg zit. Ook niet extreem commentaar op de travers gehad! Alleen dat het niet op vier hoefslagen was, maar qua lengtebuiging het wel goed komt. Waar ik eerder veel commentaar kreeg op lengtebuiging.

Nu eerst een weekje zelf aan de bak, volgende week maandag les. De zaterdag er op misschien onderlinge van de club en de vrijdag daarop wedstrijd.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:55

Klinkt als een fijne proevenclinic! Lekker motiverend als je goede tips krijgt! Ben wel heel benieuwd hoe jij je travers dan gereden hebt en waarom dat zo moest zonder binnenbeen? En hoe moest je de appuyementen dan rijden? :?

Lekker fanatieke planning ook! Ik blijf even thuis trainen en ga in juli weer twee of drie concoursen doen. Eerst maar weer even kijken of ik thuis naar meer gedragenheid en oprichting kan rijden...

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:15

Ik zou nieteens een travers zonder binnenbeen kunnen rijden. Dan mis je toch compleet je lengtebuiging? En daarbij gaat die van mij dan gewoon de hoefslag af :')

Ik ga in juli naar een 3 daags evenement. Vrijdag wedstrijd en bestgaand. Zaterdag clinics en kur en zondag weer wedstrijd en misschien finale bestgaand en een buiterit.

Lekker volle planning maar dat moet soms best kunnen.