[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:14

Larissaabc schreef:
Iedereen mag lezen en schrijven waar ze dat zelf willen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd in welk topic dan ook! Blijft leuk om te volgen hoe iedereen vooruit gaat! Ik had afgelopen vrijdag als algemeen commentaar, meer gedragen en bergopwaarts. Helaas mee eens, maar oh zo moeilijk. Iemand nog tips????


Overgangen. Heel veel overgangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:16

nicky_rilana schreef:
Wat ik zelf vooral doe in het schakelen, maar dan zeker in het terug rijden is met mijn zweep boven op zijn kont tikken. Hierdoor hou je meer activiteit van achteren. Het is dan niet de bedoeling dat hij harder gaat.


En hopen dat ie niet met het kruis omhoog gaat lopen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:18

vonneke schreef:
nicky_rilana schreef:
Wat ik zelf vooral doe in het schakelen, maar dan zeker in het terug rijden is met mijn zweep boven op zijn kont tikken. Hierdoor hou je meer activiteit van achteren. Het is dan niet de bedoeling dat hij harder gaat.


En hopen dat ie niet met het kruis omhoog gaat lopen.


Grappig, want wat Nicky_Rilana zegt, is precies hetzelfde als wat Carl Hester doet. Echt bovenop tikken.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:29

Is een oefening wat vaak aan de hand wordt geleerd en dan zeker in de piaff. Dit is wel nog iets te hoog gegrepen. Maar als het paard in een goede verbinding loopt van achter naar voren. Heb ik hem nog nooit met zijn kruis naar boven zien gaan.

Met je been werkt ook. Zeker eentje met veel veer. Kun je om en om been geven. Dus eerst links en dan rechts. Maar met mijn been krijg ik te weinig reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:10

nicky_rilana schreef:
Is een oefening wat vaak aan de hand wordt geleerd en dan zeker in de piaff. Dit is wel nog iets te hoog gegrepen. Maar als het paard in een goede verbinding loopt van achter naar voren. Heb ik hem nog nooit met zijn kruis naar boven zien gaan.

Met je been werkt ook. Zeker eentje met veel veer. Kun je om en om been geven. Dus eerst links en dan rechts. Maar met mijn been krijg ik te weinig reactie.


Dat is fijn! Helaas zie ik als ik zit te jureren veel paarden met het kruis omhoog en schoft omlaag.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:18

Ik zal van de week wel eens proberen een stukje te filmen als ik hem longeren en aan tik.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:33

Vandaag ons debuut gehad. Was pittig rijden, moest om 15.00 starten in een ring die naast een rivier lag waar heeeeel veeeeeel recreanten in bootjes bezig waren. Dus kinderen die uit bootjes in het water sprongen. Moterbootjes enz. En dan ook nog aan die kant een aantal enge witte planken.
Dit resulteerde in niet meer richting V willen en verder die hoek in. Maar al met al uit een ring van geloof ik 8 deelnemers 2e prijs met 206,5 in de eerste proef. 2e proef zelfde ring. Was ze erg leeg en schrok ze ook meer. Toch nog 202,5 gereden dus al met al ben ik Super trots op haar
ook heel veel commentaar op de proeven ook bij 6,5en dus wel heel fijn want zo kan ik net nog wat meer puntjes op de i gaan zetten om er 7ens van te maken

Eclare

Berichten: 749
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:38

Oh fijn Kady, daar kan ik Floyd ook echt door kwijt raken. Maar zeker geen slechte punten dan! En wel weer een ervaring erbij!

@Larissa voor meer bergop krijgen naast gewoon overgangen en tempowisselingen vind ik schijnovergangen echt ideaal!

Ik heb as zaterdag mijn Z1 debuut, gisteren even mn proeven geoefend, viel niet heel erg tegen maar is zeker nog niet wat het zijn moet. Eenvoudige wissels komen er gelukkig al een stuk meer op alleen de afwerking moet bij alles net nog wat netter. Nu dinsdag nog even rijden en donderdag les en dan is het zaterdag showtime! Ben heel benieuwd naar de jurering, is toch altijd even kijken de eerste keer in een nieuwe klasse!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:28

Knap gedaan Kady!!! *\o/*

Spannend Eclare!

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:38

Mag ik mij ook melden in dit topic? Ben al een poosje een stille meelezer, maar durfde me nog niet echt te melden :P
We zijn inmiddels M2 +7 en zijn langzaamaan de knopjes van het Z erop aan het zetten.
Ik heb helaas niet een hele makkelijke dame en we rijden dan ook zeer wisselend. We kunnen tijdens een wedstrijd 1 proef soms echt knallen en de tweede proef wordt madam dan net te heet en kunnen we niet echt meer rijden. We werken met de lessen hier heel hard aan en het wordt ook steeds beter, alleen wil dit op wedstrijd nog niet altijd lukken.

Ik hoop in augustus / september mijn Z debuut te maken, maar dat hangt er wel een beetje vanaf hoe ze aankomende wedstrijden loopt (met name dan het gedrag :P )

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:09

Welkom nieuwe mensen :wave:
En gefeliciteerd kadi. Ondanks alles toch een net debuut gereden!

Mijn paard heeft de kring kampioenschappen met bijrijder gereden. Helaas heeft bijrijder soms last van dat ze niks meer doet. Een soort bevriest. Dan wordt het gewoon een redelijk braaf proefje maar geen knalproef. Ze is 1ste reserve. Dus mocht iemand uitvallen kan ze naar regio. Echt zonde want ze had makkelijk bovenin kunnen meerijden.

Maar ja c est la vie :7

Ook is ze verhuisd naar de nieuwe boxen. Alles is bij ons op stal nieuw. Helemaal super _/-\o_

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:09

Welkom nieuwelingen!

Wij zijn zondag in de hitte ook gestart.

Eerste proef volledig naar de kl*ten hier.
Beginnen ze net een prijsuitreiking tijdens de proef en dan fout van de lezer.
173.
Tweede proef ging dan wel weer goed, gewoon 191 gescoord.
Waren beide jury's die niet vies waren van een vier - maar ook niet van een zeven. Vind ik wel fijn.

De stand is iig M2+5 alweer.

Lengtebuiging blijft in de proef een heikel punt. Kakt hij (ik? Wij?) echt in.

haike
Berichten: 13525
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:24

Ik wil me hier graag ook melden, lees zo af en toe wel eens iets mee maar raak het topic steeds kwijt dus zo wat makkelijker. Zie dat er meer nieuwelingen zijn in het topic de laatste dagen, en er ook alweer een aantal die bijna Z1 uit zijn en richting de Z2 gaan.

Ik wil in augustus/september de overstap gaan maken, hopelijk mag ik eerst nog op de kampioenschappen starten eind juli en dan even kijken hoe het zit met vakantie. Heb mijn punten al en in juni even maandje thuis doortrainen. Thuis gaat het allemaal fijn en de laatste wedstrijden gingen ook super, maar blijf zelf wat te afwachtend vaak dus daar nu mee bezig.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:54

Ok, zal me even verder voorstellen!:)

Mijn naam is shanna, heb drie paarden. Een oldenburger van 7, kwpn 8 en een Fries van 2.

De oldenburger, henkie, is mijn wedstrijdpaard voor dressuur. Heb hem nu anderhalf jaar. Toen ik hem kocht, zocht ik een project (was nogal een staker), en hij pakte zo leuk uit dat hij mocht blijven. :p

Intussen zijn we in die tijd van, geen enkel rondje netjes zonder problemen de bak door, naar m2+2 op het moment gekomen.

Hieronder een foto Van een jaar geleden, helaas even geen recente foto's in de buurt.

Afbeelding

En een iets recentere, twee maanden geleden.
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:51

Wauw wat een hoop nieuwe opeens! Maarja we hebben dan ook een mega gezellig topic natuurlijk :D

@Janine eindelijk je soort van Z1 debuut! Mooie punten hoor!! Wanneer ga je voor het echie?
Gefeliciteerd met je punten Optiwolk :)

Eclare

Berichten: 749
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:15

Welkom iedereen!

Jammer van je eerste proef Optiwolk, wel fijn dat jullie in de tweede wel tot jullie recht kwamen!

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:18

Proficiat met de behaalde resultaten! knap gereden allemaal!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:48

gefeliciteerd mellamoshan *\o/*

ik ga zo even kijken voor nieuwe laarzen, mijne zijn echt op en ik ben bang dat de rits breekt :')

heeft iemand ervaring met de petri melbourne of padova?

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:08

Thx!! Wie had er nog wedstrijdplannen voor het weekend? Temperatuur gaat iets naar beneden dus moet lekkerder zijn om te starten :)

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:23

Ik ben niet zo tevreden van mijn petries.
Ben tevreden van t leer, dat is nog steeds prima na tien jaar. Drie jaar als wedstrijdlaars en zeven jaar intensief gebruik.
Maar de flapjes over rits zijn al twee keer vervangen, de rits elk jaar ofzo. Reken dus tien x rits vervangen a €70, das wel wat.

Ben momenteel wel heel tevreden van mijn lipicas, maar die gebruik ik (nog) niet zo intensief.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:39

Heb petri Coventry, dat zijn anderen, maar heel tevreden mee. In 5 jaar alleen het elastiek vervangen :o . Ook zeker tevreden met mijn Pablo van Celeris.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:10

Wij mogen komend weekend ook de ring weer in, heb er wel zin in :) Ze loopt fijn op het moment. Ook wel prettig dat de temperatuur iets omlaag gaat inderdaad..

Ik ben trouwe Petrie gebruiker, heb mijn polo's al bijna 10 jaar en heb vorig jaar de rits voor het eerst vervangen. Heb pas een nieuw paar voor erbij gekocht, is volgens mij de Leeds dacht ik..

De Melbourne heeft iemand die ik ken maar die vind ik er zelf wat "cheap" uitzien.. Lijken me ook wat stug maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

haike
Berichten: 13525
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:54

Fijne verjaardag Shanna!

En zie nog mooie resultaten voorbij komen, gefeliciteerd!

Ik heb jaren Petri laarzen gehad en dik tevreden over, alleen nu begint helaas de binnenkant los te laten waardoor ze niet meer fijn zitten. Schoenmaker heeft geprobeerd te maken maar helaas na 3 weken weer hetzelfde probleem. Voor wedstrijd heb ik de niro triclore en die bevallen ook goed, dus die nu doorgeschoven naar thuis en voor wedstrijd nieuwe (blauwe) gekocht en die zijn hopelijk halverwege volgende maand binnen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:46

Mijn Z1 debuut is afgelast... :\ Vet balen :+

Nu bedenken of ik nog ergens anders ga starten of toch niet :+
Iemand bekend met Hoogezand hier?

Laarzen... Ik heb Petries gehad, prachtig hoor, ook erg goed bevallen voor een laars te te groot, te wijd en te kort was :P En ik gebruik ze nog bij winterdag als de bak erg nat is. Maar als ik weer nieuwe laarzen (heb pas 8 maanden nieuwe laarzen voor trainen) moet, wordt het een tweede paar Celeris.

Zou wel even goed kijken met die nieuwe types, volgens mij zijn dat de budget-modellen van Petrie? Kijk even goed of het leer wel oké is. Als ik me niet vergis hadden ze vroeger de Petrie Standaard en de Perfect (als budget uitvoering van de standard) en had de Perfect gecoat leer (minder goede kwaliteit, dus werd het gecoat). Althans, dat heb ik hier op Bokt gelezen. Bij verschillende mensen kwamen er rare bubbels in de coating.
Dan is misschien de Athene of Olympic een betere optie voor niet heel veel meer geld.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:50

is Noord Sleen voor jou af te reizen? netjes concours met goede banen.