[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:08

Dat is hier bij selectie altijd. Al reed ik nu overigens met een andere kring mee. Het was voor mij geen selectie.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:13

Tjonge... dat is hier echt alleen op de kampioenschappen zo!
Nouja, laten we het dan van de positieve kant bekijken, de beide jury's waren het in ieder geval wel redelijk met elkaar eens qua punten. Verder nog opmerkingen gekregen?

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:20

Daarom hebben we het bij de selecties ook. Ben je er alvast aan gewend ;)

Ja in de eerste proef steeds spanning. Erg jammer want zo is ie eigenlijk niet.
2e proef eigenlijk alleen over mijn kw. Maar dat was ook begrepen zonder opmerking haha.

Nu weer door trainen thuis. Voorlopig even niet weg.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 01:21

Janine een proef vol verrassingen, wel goed dat je tevreden bent! Het gaat niet altijd om de punten, je gevoel is zoveel belangrijker.

Vonneke wat zuur dat de laatste wedstrijd toch meer spanningen hebben gebracht. Hoe reageert hij thuis op andere paarden? Of is het echt puur alleen op wedstrijd?

Bij ons is de kop eraf. 1,5 jaar geleden ons debuut gemaakt, daarna niet meer gereden. Enkele weken weer aan het rijden, en stiekem vandaag een oefenrondje gemaakt. Eerste proef 214 en een derde prijs, tweede proef 176.5. Prachtige 8ens voor het appuyeren en de uitgestrekte draf. Tweede proef was gewoon echt nog te veel voor ons. Beide moe van de spanning en hitte en natuurlijk nog echt geen conditie. Arme pony vond het deel bij de jury hartstikke eng, proef vol met 3en. _O- Ohja en ik reed natuurlijk bij beide proeven eens verkeerd. :+
Ontzettend fijn gevoel aan over gehouden, pony heeft zo haar best gedaan en we waren echt weer een team. Ik had natuurlijk alleen de eerste proef kunnen rijden, maar we gingen om te oefenen en de tweede was een super oefening op deze manier. Mega trots op m'n knapperd!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:59

Fijn dat je lekker gereden hebt Janine, punten zijn ook prima :) wanneer heb je nou weer wedstrijd?
@Vonneke, jammer dat je paard daar nog steeds zoveel last van heeft, nog knap gereden dan!


Haha wat een groot verschil heb jij gereden tussen je 2 proeven :Y) Nou wel fijn dat je in de eerste proef hoog hebt gescoord en dat je weet waar het aan ligt in je 2de proef. Kun je daar makkelijk aan gaan werken. :)

Ik mag het hele weekend weer starten, maar het wordt zo heet... vind het echt een beetje sneu. Zondag mag ik om 9 uur dus dat is wel te doen, maar morgen moet ik om 16.15....

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:34

Ja, in de jury's zat geen verschil, dus het is niet zo dat de hele groep de eerste proef mega hoog had en de tweede laag. Gewoon heel realistisch gejureerd en ik weet ook precies waar het aan lag. Maar dan is de keus, ga je voorlopig niet starten, of alleen 1 proef, of neem je voor lief dat de 2e gewoon echt minder is. Gister dus voor dat laatste gekozen. :+ Nu lekker verder met conditie en spieren opbouwen en dan komt het wel weer.
Nog twee foto's uit het filmpje;

Afbeelding

Afbeelding

Pff ik moet er niet aan denken om dit weekend rond 4 uur te starten, ik vond het gister al bloedheet. :=

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:37

Toch super nette punten in de eerste proef!

Ik start 8 en 9 juni weer.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:26

Ben net weer terug. Vond het zelf niet erg fijn gaan. Was naar mijn mening te vlak. 1e proef 215 en de andere 193,5.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:20

Gefeliciteerd lithya!! Goede punten in je eerste proef. Jammer dat je minder fijn gereden hebt..

Ik heb vandaag in de bloedhitte gestart... Ik heb echt maar 10 minuten losgereden, wat aan de ene kant te kort was maar aan de andere kant ook maar goed was met deze temperaturen. In de proef wel fijn kunnen rijden, eerste proef echt fijn gevoel. Tweede proef waren we alle twee wat bevangen door de hitte waardoor ik gewoon soms vergat te rijden. Toch ook nog goede onderdelen er tussen. Ik was 2de en 3de met 214,5 en 208 dus eerste punten zijn binnen!!! *\o/*

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:40

Ohh wat een nette punten! Gefeliciteerd!!!
Verschrikkelijk he die hitte, goed dat je lekker even wat korter hebt losgereden.
Mijn knappieflappie is drachtig van Cassanova du bois! Echt zooo gaaf!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:08

Jammer van je gevoel Lithya!

Droversrun, gefeliciteerd!! *\o/*

En Absque_Dubio ook gefeliciteerd met de dracht van je pony!! *\o/*

Wat betreft gevoel, wat hebben jullie in je carrière doorgemaakt qua gevoel?
Ik merk namelijk dat ik eerder heel erg focuste op het gevoel dat met de punten 'moest' matchen. En dat ik het op dit moment belangrijker probeer te vinden hoe ik het zelf vond gaan.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:17

Gefeliciteerd droversrun!

Ik vind het gevoel toch belangrijk, maar wanneer het gevoel niet super is en toch een winstpunt, ach. Das ook mooi.

Vanavond met een flexchair bezig geweest. Ook interessant!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:33

Bij wie heb je flexchair gedaan Lithya?

Ik heb vanavond even op de wei geoefend in de 20x60 baan. Hij liep erg fijn, meteen een proefje gereden (23) en hij liep er naar mijn idee veel fijner door dan de vorige keer.
Wel een beetje onhandig geweest van mezelf, hij liep met losrijden superfijn, kon hem heel fijn doorverzamelen in galop zonder activiteit te verliezen. Hele fijne overgang galop-stap met name rechtsom. Maar ook linksom mocht ik niet klagen over de progressie!
Komt er een trekker langs en ga ik gas geven terwijl deze achter ons rijd (baan ligt parallel aan de weg), toen was ik hem een klein beetje kwijt :') Nouja, nog eventjes door oefenen :)

Ik ben nu een beetje in twijfel over mijn Z1 debuut, ik wilde gaan voor 25 juni, maar nu blijk ik al heel erg snel de sleutel van mijn huis te krijgen. Dus misschien stel ik het even een week uit ivm klussen.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:35

Wij hebben afgelopen zondag ons Z1 debuut gehad. Hadden 207,5 en 200 en twee keer een eerste plaats. Wel een paar kleine foutjes maar verder tevreden voor de eerste keer :D

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:38

luffwinny schreef:
Wij hebben afgelopen zondag ons Z1 debuut gehad. Hadden 207,5 en 200 en twee keer een eerste plaats. Wel een paar kleine foutjes maar verder tevreden voor de eerste keer :D


Gefeliciteerd! *\o/*

c_alsemgeest

Berichten: 20699
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:42

Vandaag is bij ons de zadelmeneer geweest, zoals ik al dacht was Uni flink gegroeid in de breedte... dus even alles op zijn nieuwe figuur aangepast :+
Ook de wrongen wat aangepast en naast de zit een frummel dingetje er onder gestopt :') tegen mijn wiebel benen en het leek wel een stuk te schelen. Helemaal wiebel-loos gaat helaas niet lukken, daar zit mijn paard echt te slecht voor :')

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:33

Ahh weer allemaal goede dingen lees ik, super zeg!

Even snel een vraag hier, misschien dat jullie het weten. Ik heb totaal geen verstand van trailers maar we willen graag een tweedehands trailer kopen. Ik snap dat de bodem/wanden en technisch in orde moeten zijn, maar hoe controleer je dat als je er zelf geen verstand van hebt? :+ Verkoper geloven op het feit dat hij recent is nagekeken en alles goed is? Wat is hierin gebruikelijk?

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:41

Als de wanden en bodem rot zijn dat zie en voel je direct.
Je kan de trailer ook laten keuren bij een onafhankelijk bedrijf

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:00

Ik heb ook vroeger een oude gekocht, heb hem nu al 10 jaar. Ik heb het toen puur op zicht gedaan en gecheckt wat ik voor zover kon checken.

Later heb ik hem nog op de brug gehad, en grondig geïnspecteerd, toen had ik hem al wel gekocht.

Ook heb ik zelf de bodem vervangen in 2009 ofzo. Nu heb ik een losse mat, dat maakt het inspecteren veel makkelijker dan met een gietvloer.

Ik heb de mijne nooit laten keuren; wel doe ik jaarlijks remmen smeren etc. Ook de bekabeling al keer vervangen :j

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:03

Splinter, wat vind jij oud? Zie ze zelfs uit 82 voorbij komen. Ik zie enge dingen zoals dat de trailer op de snelweg instort :') maar we zoeken voor nu even een goedkopere 1,5 paards trailer voor een jaar of 2-3. Daarna wordt het waarschijnlijk een nieuwe (evt. 2 paards).
Jouw verhaal maakt het wel iets minder eng. :+

c_alsemgeest

Berichten: 20699
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:05

Ik ga er gewoon onder liggen en prikken met een kruiskop als het een gietvloer is :') gaat die er doorheen is de bodem rot :+

Aluminium vloeren lijken een uitkomst... maar daar heb ik al veel engere dingen over gehoord.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:08

Geen idee wat voor soort trailer je mee bezig bent... Maar in het geval van een gietvloer even de hele rand nalopen op zachte plekken. Wij hebben vorig jaar onze trailer schoongemaakt en vonden een randje van de gietvloer dat los had gelaten. Daaronder begon de bodem te rotten.

Is toen een nieuwe bodem in gekomen, inmiddels een splinternieuwe trailer. Dat voelt toch wel prettiger.
Betreffende trailer was toen 15 jaar oud. Oude bodem was maar op één punt aan het rotten en was nog lang niet doorgezakt, omdat er nog een bodemplaat onder zat geloof ik? Anyhow, ga ook even onder de trailer liggen.

En inderdaad even laten keuren, zeker als je niet bij een aanhangerbedrijf koopt.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:13

absque_dubio schreef:
Splinter, wat vind jij oud? Zie ze zelfs uit 82 voorbij komen. Ik zie enge dingen zoals dat de trailer op de snelweg instort :') maar we zoeken voor nu even een goedkopere 1,5 paards trailer voor een jaar of 2-3. Daarna wordt het waarschijnlijk een nieuwe (evt. 2 paards).
Jouw verhaal maakt het wel iets minder eng. :+


mijne is uit 93, was 14 jaar toen ik hem kocht

met schroevendraaier zou ik niet doen, als het echt rot is merk je het wel en anders prik je al snel de coating weg en koop je de trailer en rot ie alsnog

bodem vervangen was ik zo'n 400 eu kwijt voor al het materiaal
banden moet je ook vaak vervangen tenzij er echt nieuwe opzitten, en dan nog.
al is het profiel goed kan het ook zijn dat de banden zijn verdroogd omdat dat ding mss al jaren stilstaat :j

gewoon gaan kijken en goed doorvragen :j

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:00

vonneke schreef:
Oooo dat is echt verschrikkelijk! Moet je zo ver rijden dat je zo vroeg op moet staan?


Ik heb een uur nodig voor vlechten en poetsen :')

Omdat het woensdagavond nog zo warm was heb ik dan gelongeerd ipv gereden en al kunnen vlechten. Dus het was 5u30 ipv 5u haha

En ik reken graag ruim. Als de gps zegt 45min rijden dan reken ik een uur. Meestal gaat Mn papa mee en die moet dan nog een keer of zeven naar de wc enzo. Maar stress heeft-ie niet hoor neu neu.

Eerste proef 189,5 en tweede plek, tweede proef 173,5 en laatste plek (telkens van zes deelnemers).
Aanleuning komt op beide protocollen wel terug als opmerking, dus daar gaan we even aan sleutelen. Gelukkig is gisteren de tandarts geweest, donderdag kruip ik er terug op.
Tweede proef was hij heel erg kijkerig naar een iemand die perse met dranghekkens moet gaan slepen. Dus dan weet je dat de jury daar rekening mee kan houden - en dan had ik winst- of dat hij dat niet doet, drietjes en viertjes geeft en dan krijg je dus deze punten. Dus voor 4x4 en een 3 vind ik 173,5 alsnog niet slecht. Maak daar overal een zes van en je zit aan 184.
Kan me zeker vinden in de opmerkingen die op t protocol staan.
En behalve in de tweede proef dus was ponymans erg braaf en zelfs een beetje onder de indruk van de eerste outdoor wedstrijd. En dan direct zes dressuurringen, springen en muziekjes enzo erbij.

Dus na drie wedstrijden en zes proeven vier winstpunten. Die aanleuning goed krijgen en dan zijn we de goeie richting uit.

Eclare

Berichten: 749
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:36

Zo ik ben er weer, beetje hectische periode geweest. Wat zie ik een mooie punten en debuten voorbij komen zeg! Gefeliciteerd. Ben ook wel een beetje nerveus voor mijn eigen debuut 24 juni maar heb er wel zin in. Gaat gelukkig goed vooruit nu.

@c_alsemgeest, Wat voor frummeldingetje dan? Heb nog nooit gehoord dat daar wat voor is, heb er zelf namelijk ook erg last van!

@Optiwolk, komt wel goed, als je nu zelf het goede gevoel krijgt en weet waar je aan moet werken kan het alleen maar beter gaan!