[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:22

ivy_power89 schreef:
Ik heb de afgelopen dagen braaf mee gelezen maar van reageren kwam het niet echt....
2 weken geleden onder het mes gegaan, heb 5 nachten in het ziekenhuis gelegen, en ben nu thuis aan het herstellen van een toch wel heftige operatie.
Dat ik over een week of 4 gewoon weer op een paard zou zitten, (dat vond ik dan tenminste) schuif ik maar even aan de kant haha.
Met een ritssluiting van mn lies tot bijna aan mn knie, en een grote wond aan mn elleboog waar ze ook nog donorhuid (van mn eigen huid gelukkig) hebben gebruikt, valt herstel mij best zwaar.

Paard wordt gelukkig gereden door 2 dames, zodat hij niet 3 maanden stil kwam te staan. Mijn andere project (fries) wordt ook door hun door gereden, dus ik hoop niet al teveel stappen terug gedaan te hebben als ik begin november weer een poging wil gaan doen.


Woow... wat klinkt dat heftig zeg! :oo

Geneest het allemaal een beetje goed?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:28

Cindy, jouw wissel! :oo Jammer van die miscommunicatie bij het aanspringen!

AD, knappe punten in het Z2!!! :D

Blijf echt jaloers op die heide en strandfoto's...

Ik heb van de week mijn protocollen eens geordend... Blijk ik van die jury van vorige week 2 jaar geleden 190,5 te hebben gekregen... Dat is maar 2,5 punt minder dan vorige week... Terwijl het toch echt niet te vergelijken is... :')

Van de week les gehad, hij ging heel erg fijn! Op naar volgende week! :D

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:35

Hee, zou ik me hier ook mogen melden?

Ik rijd met mijn eigen paard in de Z1, B t/m M2 waren we binnen een jaar door, Z1 zitten we al een jaar in en ondertussen 9 winstpunten.

Helaas mist ze wat Go van zichzelf en heeft ze hele tijd gehad dat ze zich of helemaal afsloot in de proef, of zo gespannen was dat ze met alle benen de lucht in sprong.

Ze is wat strak in de lendenen dus zodra ze spanning heeft springt ze achter heel snel of over of met 2 benen in de lucht... kortom de galop moet beter en de impuls.

Het is een Florencio x zeoliet merrie van 11 jaar oud.

Vandaag weer op wedstrijd geweest, 2 weken geleden ook toen ging echt niks alleen maar verzet en alle kanten op, vandaag eigenlijk heel fijn kunnen rijden, eerste proef nog teveel grotere fouten in de galop en 199 punten, 2de proef ons kunnen herstellen en 205,5 punten. Thuis lekker verder oefenen met de impuls en galop zodat alle punten wat hoger worden.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:05

Shari welkom gefeliciteerd met je Winstpunt. Voor het strak worden achter misschien osteo of masseur erbij halen?

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:37

Ja die komt er regelmatig bij 11 oktober staat de osteopaat weer op de planning , maar haar lendenen zijn gewoon wat strak, dit zie je op stand al, en zodra er dus wat spanning bij komt ( wat op wedstrijd is ) dan houdt ze die vast en dan springt ze dus sneller over of met 2 benen als ze meer moet gaan verzamelen.

Dus bv van middengalop terug naar verzamelde galop of bij de eenvoudige wissels. Als ze gewoon goed ontspannen over de rug springt is er niks aan de hand

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:13

Zo ik ben er ook weer eens, ik ga geen mega bijleespost plaatsen sorry. Maar ik heb wel braaf meegelezen heel de tijd :) Heb het erg druk op het werk door Horse Event wat dit weekend plaats vindt, dus vandaar even geen tijd om een lange post te schrijven.

Wij zijn dit weekend afgereids naar Tolbert voor de Subtoptweedaagse waar we weer para hebben gestart. Had echt een mega slechte voorbereiding door het feit dat ze niet helemaal lekker was vorige week, dus niet heb gereden maar enkek even de aquatrainer is ingeweest en aan de longe heeft gelopen. Zaterdag hadden we een proef met hele goede stukken maar ook een paar dikke fouten door spanning, dit resulteerde in 63,54%. Zondag heel fijn kunnen rijden en een goede proef neer kunnen zetten. We hadden 65,3%. Het doel voor dit weekend was een score van 65% dus dat is in ieder geval gelukt. We hadden zaterdag en zondag Monique Peutz als jury waar ik heel blij mee was omdat zij ook kader trainingen geeft aan de para's en ik haar nog niet eerder gehad had. We hadden van haar zaterdag 63,6 en gister een duidelijk verbetering met een score van 67,8%. Nu zorgen dat de scores van alle juryleden daar naar toe gaan :).
Zondag hebben we nog een Z2 wedstrijd staan waar ik niet verwacht dat we winst gaan rijden, maar wordt gewoon weer een rondje voor de ervaring en hopen in de drafonderdelen hoge punten te gaan rijden. Dan krijgt ze even lekker vakantie en daarna gaat ze al naar Amber.

Welkom Shari in ieder geval en gefeliciteerd met je behaalde winstpunt.

Nog meer mensen wedstrijd gehad van het weekend?

Laura hoe gaat het met jou?

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:25

Gisterochtend om 06.53 uur is ons kleine ventje geboren, Dex, helaas met een keizersnede gehaald want gewoon ging niet lukken.

Alles gaat goed met ons. Ga proberen mee te lezen en te reageren maar zal niet altijd lukken.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:27

Gefeliciteerd!
Richt je maar lekker op de kleine, topic loopt niet weg ;)
Een goed herstel gewenst ook!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:02

Gefeliciteerd Laura!! Lekker genieten samen <3

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:40

@Ivy, sterkte met herstel van je operatie!

hahaha, Cindy, mijn eenvoudige wissels gaan altijd niet zo :')
Ondanks dat ik thuis altijd gewoon overgangen rijd en stap tot hij ontspant, ben ik al blij als ik drie halve stappassen heb. Heb zelfs al eens geprobeerd direct stap halsstrekken te doen in de proef tijdens een wissel, zodat ie gewoon zou uitademen _O-
Hoe ging het oefenen met de trailer met voorlader?

Janine, soms blijft het onduidelijk hoe je punten tot stand zijn gekomen. Ik heb dus 1 jury waar ik sinds mijn paard weer loopt in de ring juist geen winst meer rijd, daarvoor vaak net wel, terwijl andere juries m dan veel te traag vonden :+ (en terecht)

Shari, welkom! Gefeliciteerd met je punt! Bekend probleem met die spanning hoor, hebben veel hier volgens mij wel last van (gehad). Lekker door knutselen! Mooi gefokt je paard? Foto? O:) :D

DR, knap gedaan!! Grote kans dat nu je 1x een hogere score hebt, je vaker zo gaat scoren. Mag niet, maar daar wordt toch vaak wel naar gekeken..
Succes het weekend! Waar ga je starten?

En last bot not least: Van Harte met de kleine man Laura!! <3 Sterkte met je herstel!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:40

Welkom Shari!

DR mooie scores hoor!

Laura gefeliciteerd met de kleine! Lekker van genieten en sterkte met het herstel!

Noukie lastig zeg, dat dat stukje stap zo'n issue is! Dat is inderdaad waar mijn instructie ook heel erg op hamert; echt ontspannen stappen tussen de overgangen. Maar dat is niet altijd even makkelijk :n

Maandag hebben we dus de trailer met voorlader erbij gepakt. En ik ben op zich redelijk positief. Zijn uiteindelijk wel lang met hem bezig geweest... Maar de hoop is nog helemaal verloren. De eerste twee keer liep hij er zo op. Ik stond mijn stal uit te mesten en kreeg foto's doorgestuurd dat hij erin stond :D Na die tweede keer wilde hij echter niet meer... Dus toen zijn ze ruim een uur bezig geweest om hem nog voor de derde en vierde keer erop te krijgen. Toen stond ik inmiddels wel weer te kijken. De laatste keer ging hij er niet heel soepel uit, dus gaf ik aan dat ie dan nu waarschijnlijk helemaal niet meer erop gaat. Eigenlijk hadden we het erbij moeten laten, maar omdat ik dat zei zijn ze toch weer opnieuw naar de trailer gelopen en toen wilde hij er idd helemaal niet meer op en is dat ook niet meer gelukt. Met 4 benen op de klep uiteindelijk afgesloten. Heb aangegeven dat ze hem mogen pakken om te oefenen wanneer het hen uitkomt, aangezien ik nu gezien heb hoe ze het doen en het wel op een vriendelijke manier gaat. De voorlader maakte echter geen verschil; van de 4 keer de trailer op, is hij maar 1 keer aan de voorkant eruit gegaan. En dat vond hij zo spannend dat hij daarna niet meer aan de voorkant eruit durfde :o

Afbeelding

Gisteren ook weer les gehad en wauw wat wordt hij fijn.. Alles lijkt langzaamaan zoveel makkelijker te gaan! Ik laat hem echter zsm nog wel even nakijken door een fysio. Hij is verder weer helemaal zuiver, maar heeft nog wel moeite met travers en appuyement naar rechts. Hij verliest daarin overduidelijk tact en lijkt wel vanuit zijn linkerschouder te komen. Bij wijken is er niks aan de hand, maar met de buiging naar rechts en dan opzij kost hem echt moeite.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:52

Noukie schreef:
@Ivy, sterkte met herstel van je operatie!

hahaha, Cindy, mijn eenvoudige wissels gaan altijd niet zo :')
Ondanks dat ik thuis altijd gewoon overgangen rijd en stap tot hij ontspant, ben ik al blij als ik drie halve stappassen heb. Heb zelfs al eens geprobeerd direct stap halsstrekken te doen in de proef tijdens een wissel, zodat ie gewoon zou uitademen _O-
Hoe ging het oefenen met de trailer met voorlader?

Janine, soms blijft het onduidelijk hoe je punten tot stand zijn gekomen. Ik heb dus 1 jury waar ik sinds mijn paard weer loopt in de ring juist geen winst meer rijd, daarvoor vaak net wel, terwijl andere juries m dan veel te traag vonden :+ (en terecht)

Shari, welkom! Gefeliciteerd met je punt! Bekend probleem met die spanning hoor, hebben veel hier volgens mij wel last van (gehad). Lekker door knutselen! Mooi gefokt je paard? Foto? O:) :D

DR, knap gedaan!! Grote kans dat nu je 1x een hogere score hebt, je vaker zo gaat scoren. Mag niet, maar daar wordt toch vaak wel naar gekeken..
Succes het weekend! Waar ga je starten?

En last bot not least: Van Harte met de kleine man Laura!! <3 Sterkte met je herstel!


Florencio x zeoliet is dr afstamming :)

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:54

Cindy, eigenlijk logisch nu je het zo zegt, dat de voorlader voor de jouwe niet fijner is. Hij vindt natuurlijk juist dingen boven zijn hoofd eng en door er weer vooruit uit te moeten, krijgt ie een extra prikkel op dat punt. Wellicht dat de open ruimte met alleen instappen nog wel kan helpen, en dan achteruit eraf.. Maar opzich redelijke stappen gemaakt dus, alleen jammer dat ie op het eind weer zo twijfelt

Aansprekende merrie Shari!

Ik ging gister weer rijden na de vakantie en heb dus een nieuw probleem: hij springt alléén nog maar wissels _O- Hij galoppeert al heel erg in zn bubbel omdat ie anticipeert en elke beenhulp = wissel :+
Dus ik zei tegen mn ma: deed ie dat afgelopen week bij jou ook? Niet dus :D Zij kan gewoon lekker rond galopperen, contra rijden... :')
Neem m van de week wel mee naar het bos ofzo, even snappen dat hij ook ongecompliceerd vooruit mag galopperen en daarna in de bak vooral simpel op ontspanning rijden zonder oefeningen. Wat een clown, ooit dachten we dat het nooit goed kwam, nu zit hij aan de andere verkeerde kant van het palet. Er kómt een dag... :D

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:13

Laura gefeliciteerd met de kleine mooie man! Hoe voel je je inmiddels?

cindyy_1993 wat gaaf dat het toch nog een soort van is gelukt, op de trailer. Lekker blijven oefenen, dan komt er vast vooruitgang in!

Maar even een fototopic van mijn valkje gemaakt, wel zo leuk om de ontwikkeling te zien. :D
[ITP] Van guppy naar kleuter; Pretty Perfect (v. Goldstar du Bois)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:35

We zijn sinds gisteren middag thuis. Ja de wond op mijn buik is lastig.
Maar voorbeeldig kind moeten hem wakker maken voor de fles snachts.

Ik lees op de achtergrond beetje mee hoop dit weekend Douwe even te knuffelen.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:53

Haha, dat herken ik....... zo snel mogelijk naar je paard :D
Mijn man kwam mij na 5 nachten ophalen, en het eerste wat ik zei, even langs stal op de terug weg.
heeft ie braaf gehoor aan gegeven, uur later kon ik alweer met mn spekkie knuffelen (wel braaf in mn rolstoel)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:18

ivy_power89 schreef:
Haha, dat herken ik....... zo snel mogelijk naar je paard :D
Mijn man kwam mij na 5 nachten ophalen, en het eerste wat ik zei, even langs stal op de terug weg.
heeft ie braaf gehoor aan gegeven, uur later kon ik alweer met mn spekkie knuffelen (wel braaf in mn rolstoel)


Hoe gaat het met je ivy?
Ja echt is heel herkenbaar ook fijn om zn vent te hebben die dat snapt.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:30

Ja beetje met ups en downs.
Heb een ritssluiting van 30cm aan de binnenkant van mn bovenbeen en die doet momenteel echt mega pijn.
Mn elleboog geneest goed, huidtransplantatie was niet helemaal goed gepakt maar voor 85% is het nu helemaal dicht gegroeid.
Maargoed, ik verwacht nog een week of 7 niet op een paard te zitten :(

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 07:24

ivy_power89 schreef:
Ja beetje met ups en downs.
Heb een ritssluiting van 30cm aan de binnenkant van mn bovenbeen en die doet momenteel echt mega pijn.
Mn elleboog geneest goed, huidtransplantatie was niet helemaal goed gepakt maar voor 85% is het nu helemaal dicht gegroeid.
Maargoed, ik verwacht nog een week of 7 niet op een paard te zitten :(


Poeh heftig. Nou dan mogen we gelijktijdig weer op het paard. Dat schept een band hahaha.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:56

Mag ik hier ook gezellig mee praten? Ik heb een FriesXTinker wij zijn vandaag voor de 2de keer in een Z gaan geweest maar jeetje wat is dat wennen zeg! Ik heb heel veel moeite met diepte inschatten en zit dan ook regelmatig 5 meter van een letter af. Met als gevolg een hele slordige proef we hadden 192 punten. Maar zeker niet ontevreden voor een tweede keer te rijden in een Z baan. Hadden jullie ook zo'n moeite met het inschatten van letters en afstanden? Op de pensionstalling hebben we alleen een 20x40 baan en daar heb ik nooit moeite met het inschatten van afstanden.

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:59

Droversrun! Tolbert! Hoe vond je het? :D
Mooie resultaten hoor! Naast dat het weekend weer regenachtig was, was het ook weer druk. Kon helaas niet meer komen. Ik stem voor 25 uur in een dag. :j

Laura gefeliciteerd met jullie kleine man! :+: Balen dat je een keizersnee moest zeg! Heb je Douwe al even weer geknuffeld? :D

Cindy, mooie overwinning voor je paard weer! Dit najaar toch weer op stap dan? :D

Noukie, ik zou het zien als een teken dat hij liever Z2 blijft starten :D

Ivy, wat balen dat de huidtransplantatie niet 100% heeft gepakt! Heb je wat om handen om die 7 weken door te komen? :D

Welkom nieuwelingen!


Ik mocht vandaag weer starten, hij is nu eindelijk ster sport! :D :D
Eerste proef 204, tweede proef 193,5. Die jury kwam uit de auto, ik was beetje bang voor een herhaling van vorig jaar... Maar dit was een super lieve jury, die vond dat ik een erg leuk paard heb en dat er echt goede stukken in zitten. Alleen viel ze over mijn spoorgebruik. Dat die er elke pas in gaat... En dat wil ik helemaal niet en gezien hoe voorwaarts hij is is dat ook helemaal niet nodig...
Ze gaf aan dat ik een beetje op mijn tenen sta als het ware, dus hak optrekken. Dus ik vermoed dat het toch nog steeds uit mijn heupen komt :( Ze had wel een super goede tip daarvoor, dus dat wil ik binnenkort eens proberen. Zo'n neppaard zeg maar :+
Vanmiddag nog een poosje gesproken met een clubgenootje die Centered Riding doet, dus daar ga ik binnenkort hopelijk een clinic volgen. Mits eigenaar kan en mijn vader dan niet zijn verjaardag viert :')

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:34

Ivy, klinkt inderdaad pittig zeg! Nogmaals sterkte komende tijd.
En ook voor Laura natuurlijk, wel fijn dat hij zo goed slaapt zeg!

Lobke welkom! Herken het niet helemaal qua diepte, wel opzich dat je de lijnen soms te scherp of juist te voorzichtig inzet omdat je die niet geoefend hebt in 20x60. Nu had ik altijd wel de mazzel dat ik bij mijn instructeurs 20x60 kon rijden en het dus wel gewend was. Maar kilometers maken en dan komt dat vast goed!

Gefeliciteerd Janine!! Fijn dat de tweede jury je ook op zo'n positieve manier feedback gegeven heeft, daar kan je dan tenminste iets mee. Hoop dat het centered riding principe je wat brengt. Ik ben vorig jaar aan de slag geweest met een centered riding instructeur / oefentherapeut, maar kan helaas niet zeggen dat ik er beter door zit. Was voor mij op inhoud weinig nieuws, maar het probleem is hier ook dat ik heus weet hoe t moet, maar als je lichaam / aansturing er gewoon niet toe in staat is.. :=
Maar hopelijk ben ik de uitzondering waarbij het niet werkte en kan jij er goed verder mee!

Hier vrijdag lekker bos geweest, maar hij was eigenlijk té scherp om echt fijn te rijden. Als je voor elke lichtvlek of varen met bruine bladeren vol in de ankers gaat kan een ritje best lang duren _O- Doet ie anders nooit :D Aan t eind was hij wel fijn. Én, ik ben zoooo dapper, ik heb opgegeven voor een oefencross van 40cm :') Gister met mama op concours, daar was de afstemming nog even zoek, maar 2 hele zoete proeven. Iets te zoet, maar oke, komt wel.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:48

Welkom Lobke!
Janine gefeliciteerd met het sport predicaat!

Ik ben gisteren even bij Douwe geweest na hem een week niet gezien te hebben. Ik werd warm onthaald en hebben even voorzichtig maar heerlijk geknuffeld. Ook kennis gemaakt met Dex dat was erg zoet om te zien.

DR hoe was Tolbert?

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:49

Nou mijn wedstrijd vandaag was drama, mevrouw had teveel spanning in de galop dus telkens overspringen, en galopswissels met 4 benen tegelijk in de lucht...

Achja op naar de volgende maar weer

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:22

Janine90: wat goed dat hij ster sport is! Fijn dat de jury nog even uit de auto kwam voor een toelichting. Heb je dat commentaar al eens eerder gehad?

Noukie: thanks voor de tip we gaan zeker veel meer oefenen en km's maken! En wauw wat gaaf dat je hebt opgegeven voor een oefencross! Wat voor punten had je op je proeven?

Laura: dankjewel!

Shari Becker: wat jammer van de spanning! Volgende keer gaat het vast weer beter