[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:20

Wij hebben geen bos in de buurt en ik mis dat heel erg :(
Ik kan wel met de trailer erheen maar dan moet ik waarschijnlijk alleen en dat wil ik niet.

Vanmorgen gereden, de binnenbak maakte hele enge geluiden door de harde wind, heb best lekker gereden vooral door mijn 'goed zooo' en 'braaaff' om de paar passen :D

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:32

Ik moet helaas ook met de trailer hoor. Daarom is t wel goed plannen vaak (zeker omdat ik geen trekkende auto heb staan en ik dan even met mn ma moet afstemmen)
Ik vind alleen juist heeeeerlijk, dus dat scheelt. Wel wandelt mams soms mee, maar anders doe ik voor vertrek iemand even een berichtje en wanneer ik bij de trailer ben weer. Paard is ideaal alleen mee te nemen, zowel op de trailer als in het bos, das wel fijn.

hahaha, herkenbaar :D Bij ons was de kerstversiering uit de hoek (heel spannend :')) en was de hoek nu dus opnieuw raar _O- en alle geluiden door de wind, het was net een echt dressuurpaard :D
Ik vind t veel fijner buiten, ook met dit weer, en paard past zich aan mij aan denk ik :) Maar buiten was echt te nat, dus binnen is toch best fijn! Hij liep wel als een trein toen de ergste frisheid eraf was (ik maar denken dat ie die gister in t bos al kwijtgeraakt was :+)
Moeten m maar weer een beetje aan t werk zetten na zn welverdiende winterstop. Regio komt er ineens best snel aan en denk dat t handig is als hij voor die tijd de ring weer eens van binnen gezien heeft :D

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:13

Hier deden ze helemaal niets naar de wind, k was maar wat blij.
De oudste vond het enkel nodig over een kip te proberen springen, maar die staat sowieso bekend als paard met humor.

Ik heb ook geen bos, wel wat velden.
Op nieuwe stal staan er wat meer wandelaars, dus kan daar wel mee mee mits wat afspreken.

Ohja, de jongste/ zwarte doet het nu prima op zn sportmuesli (ochtend en avond) en s middags slobber.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:25

Hier is alles compleet doorweekt wat een regen zeg de weides, paddocks , bos alles is nat :=

Maar wij zijn vandaag voor het eerst weer op wedstrijd geweest! Onderlinge van de vereniging. L proefje gestart voor de ringervaring. Zijn natuurlijk nog niet weer op niveau terug. Maar hij was heel braaf!

Proefje moet natuurlijk veel netter maar ik heb nog helemaal niet proefgericht gereden en ging nu puur om de baan weer eens door.

Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:58

Hoi allemaal, wat zijn jullie lekker bezig met z'n allen :D Super leuk om te lezen. Ik lees nog steeds (het meeste) mee hoor, maar reageren komt er niet echt vaak van.

Jonne broedt hier nog lekker door, we zitten al op de 280 dagen dracht dus het aftellen is echt begonnen. Daarom nu weer met m'n ruin aan het lessen, hoop hem in het outdoor seizoen weer te kunnen starten :)

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:05

Iedereen de beste wensen nog!

Er is inmiddels wat meer rust hier, drukke maand is voorbij. Ben niet zo actief geweest aangezien ons nichtje ernstig ziek is, inmiddels ween we het behandelplan en hopen we dat het gaat aanslaan.

Hum gaat super, die is inmiddels verhuisd naar de merrie kant en moet zeggen dat ze in omgang vrij rustig is en het fijn lijkt te vinden. Aankomend weekend gaan we ons Z1 debuut maken.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:00

Succes Carmuh!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:41

Wij hebben allebei de proeven gewonnen met 206 en 199, de kop is eraf.
We weten weer waar we aan verder kunnen knutselen, voor nu heel tevreden.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:57

Gefeliciteerd Carmuh!
Ik heb vandaag ook voor het eerst Z1 gestart. Beer vond de bak helaas wat spannend en dan gaat hij wat met de handrem erop lopen. Verder deed hij super zijn best en gingen de eenvoudige wissels goed. Ik had 195 punten met als commentaar: Mist impuls en verzameling. Dat was ook zeker waar.
Ga nu thuis lekker oefenen met voorwaarts en ontspannen (hij vindt de bak ook wat spannend als het buiten donker is dus dat kan ik mooi gebruiken).

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:51

Gefeliciteerd Carmuh!
En Mahitri opzich ook geen verkeerde start. Probleem los je misschien niet zomaar op, maar is wel iets waar je de hele proef last van hebt. En dan nog zijn het nette punten. Waarschijnlijk met net wat meer ontspanning zit je zo aan je winst.

Ik heb maar wéér een rondje bos gemaakt vandaag :D Volgens mij kon ie er wel weer van genieten (lees op t laatste pad met uitstappen richting trailer draaide hij rustig weer om en stapte terug t bos in _O- _O-)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:10

Gefeliciteerd Noukie!! Ik lees mooi mee, train rustig verder, maar ben momenteel wat drukker met springen.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:48

Noukie schreef:
Ik heb maar wéér een rondje bos gemaakt vandaag :D Volgens mij kon ie er wel weer van genieten (lees op t laatste pad met uitstappen richting trailer draaide hij rustig weer om en stapte terug t bos in _O- _O-)


:D :D :D Lijkt me duidelijk!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:12

hahahaha, echt he, dat paard weet t wel over te brengen :D
als ik ooit een behoorlijke stal aan het bos kan vinden hier in de buurt, dan mag ie écht vaker!
Tot die tijd ben ik blij dat hij het zo kan waarderen als we de trailer pakken :)

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:40

Oef! Een slechte generale is een goede première zeggen ze toch? _O-

Wat een ellende hahaha. Heb zojuist voor het eerst de proeven doorgereden en dat viel zwaar tegen!
Het was wel druk in de bak, dat hielp niet en ik hoorde mijn mams niet goed, door het oortje wat ik nog in had van mn les. Ben ook meerdere keren verkeerd gereden. Ik hoop toch dat het volgende week een stukje beter gaat :')

Op zich kwamen de de proeven wel mooi door en zitten de oefeningen er wel in, alleen nog niet helemaal bevestigd. De eenvoudige wissel is bijna goed. Af en toe zit er nog een drafje tussen, maarja... kan niet alles hebben haha.

We gaan het wel zien volgende week! Ik ga toch niet voor de winst. Eerst die proeven maar eens normaal doorkomen!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:29

Ik ben benieuwd hoe het gaat Bloempie. Volgens mij heb je in ieder geval al de juiste instelling +:)+

Ik heb vandaag maar eens de trailer gepakt voor een rondje bos. Beer vond het ontzettend spannend zo in zijn eentje maar hij deed het verder braaf. Ik heb nu om de week een rondje bos op de planning staan om hem tussen zijn oren fris te houden.
Twee weken geleden heb ik de online cursus Van Basis tot Grandprix van Rien van der Schaft aangeschaft :D Ben er heel erg blij mee. Wat een goede eye-openers zitten er in. Ik ben begonnen met Beer anders te rijden en dat pakt hij super fijn op. Voorlopig hier lekker mee aan de slag voordat we weer op wedstrijd gaan.

Gebeurt er bij de rest nog iets? :o

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:54

Wij zijn vandaag gestart!
182 en 182,5 - we zijn dus Z startgerechtigd!!

Maar ik weet niet of ik al ga overgaan.
K vind de resultaten net niet wauw.

Vrijdag komt er -weer maar eens- een zadelpasser, op hoop van zegen. Hoe lang klaag ik daar nu al over :P

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:28

Wat goed dat je training zo goed gaat Mahiti! Het lijkt mij ook een interessante cursus. En een rondje bos is altijd heerlijk!

Gefeliciteerd met de laatste punten Optiwolk! Gewoon rustig kijken wat je gaat doen. Succes met de zadelpasser van de week.


Wij zijn gisterochtend lekker naar het strand met een paar anderen van stal. Wat was het lekker zeg en wat waren ze braaf, ondanks de drukte wegens de marathon. We waren precies op tijd terug voordat de renners het strand af kwamen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:28

Heerlijk! Het plezier spat van de foto’s af!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:57

Noukie......heerlijk!

Mahitri....Ook al een heerlijk rondje bos!

Bloempie.....Hoe vaker je rijd hoe makkelijker vind ik. Heerlijke foto's!

Wij hebben gisteren weer gestart. De tweede proef hadden we nogal wat storingen maar door de lijn heen veel meer impuls en gedragenheid kunnen behouden. Hadden 213.5 en 191.5 dus toch weer een puntje erbij.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:52

Haha ik hoop erop Carmuh! Nog gefeliciteerd met jullie puntje van zondag!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:12

haha, Bloempie, het gaat vanzelf wennen hoor, echt waar! :D En lekker strand! Foto's zien er goed uit

Mahitri ook lekker het bos in geweest, nice! En die cursus klinkt ook wel goed! Wat haal je er specifiek voor jouzelf uit?

Optiwolk, gefeliciteerd! Snap je overweging, wellicht nog een paar keer M2 waarin je wat anders (meer ontspannen of juist meer met t mes tussen de tanden) kan rijden in de wetenschap dat je de punten hebt nu? Of gewoon rustig doortrainen.. Iig eerst de zadelpasser maar afwachten, hopelijk levert t wat op voor jullie!

Carmuh, gefeliciteerd met de punt!

Ik heb de mijne zondag mee gehad weer na zn winterstop. Net 2x opgepakt weer, mooie timing :')
Was nog niet bepaald simpel. Buiten losrijden en kneiterfris, mega strak in zn spieren. Tien minuten snurkend rond gereden en daarna werd t langzaamaan beter tot eigenlijk best weer heel fijn.
Binnen nog veel meer spanning waardoor hij teveel dicht sloeg. Niks lukte zoals we kunnen :’) Kan met deze gebeuren, dus weer lekker kilometers maken!
Best een uitdaging, want heb nog 3 weekends tot aan de regio, waarvan ik er 2 weg ben :=
Vandaag wel weer lekker gelest iig, ook weer voor het eerst sinds 1,5 maand. Nuttig wel :D

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:22

Doet altijd deugd e zon lesje!

Misschien maak ik van de nieuwe regeling gebruik om M en Z te starten op 1 dag...
ik ben er nog niet uit.
De meeste zeggen “gewoon starten, wat kan er mis gaan?”
Nou k wil geen verlies gaan rijden, dat kan er misgaan.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:30

Haha absoluut. Zo fijn als er weer even iemand kan mee kijken!

Als het écht slecht gaat kan je altijd afgroeten natuurlijk. Maar snap jou ook dat je wel het idee wil hebben dat je wat te zoeken hebt op wedstrijd. Kan nog genoeg mis gaan dan, maar iig vertrek je met goed gevoel!

Gewoon zelf beslissen wanneer jij er klaar voor bent :)

Hoe is het bij jullie qua storm geweest vandaag?

Safrou

Berichten: 163
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:54

Hejhoi!

Alweer tijdje geleden dat ik me hier heb gemeld :wave:

Leuke punten komen hier voorbij!
Frou gaat ook als een speer in de Z :oo

Ik heb meteen een vraagje, zijn hier mensen die met s&t rijden?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:27

Heb ik gedaan, maar paard blijft er niet fijn op. Heeft ook wel een heel klein bekkie en is wel een beetje een pieperd op de mond.
Met andere paarden wel fijn mee gereden :) verschilt wat mij betreft dus per paard of ik er blijer van word