[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:51

Fijn dat het zo goed gaat Yvank!

Jeetje wat vervelend dat hij zo gevoelig is Optiwolk. Lijkt me een hele puzzel om dan het juiste voerschema uit te vinden.

Hier gaat alles goed. Beer voelt heel fijn aan en de eenvoudige wissels zitten er inmiddels aardig op :)
Wel luxe hoor om een binnenbak te hebben om in te rijden. Ik ga de 28e nog een keer M2 starten.
Woensdag ook eindelijk weer eens les dus ik ben heel benieuwd wat mijn instructrice van hem vindt.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:25

Hij heeft toen hij wat minder zwaar werkte vroeger/ als jong paard op een standaard muesli gestaan en dat ging altijd goed..
Het is nu sinds hij die brok krijgt dat het al 2x fout is gegaan.

We gaan het gewoon even moeten testen geloof ik.
Iig was hij gisteren alweer de wortels uit Mn handen aan t stelen dus hij is wel genezen denk ik.
Vanavond weer rijden, als dat goed gaat kunnen we terug even naar de kalender kijken en nog een rondje zadelmaker doen.

Fijn dat beer goed gaat Mahitri!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:40

Lekker bezig Yvank!
Mahitri ook zo te lezen, fijn! En dan het nieuwe jaar Z1?

Voer blijft altijd lastig. Mijne heeft een tijd op nature's best gestaan naast brok van stal (masters en krijgt ie vooral een beetje van zodat ie met de rest mee kan eten), maar vond m daar mat op. Op advies instructeur naar Vipagraan gegaan als bijvoer en dat was beduidend anders. Maag/buik was bij beide hetzelfde, maar ondersteuning van de Audevard Ekygard is wel een wereld van verschil.

Hier zadelmaker vandaag weer geweest. Singestoot naar voren, kussens wijder, paard nog blijer :D En ik hoop woensdagmiddag eindelijk in het bos aan te komen. Zondag was ik er helemaal klaar voor, en toen kwam code oranje voorbij :+

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:03

Heb je het bos gehaald :)

Mijn les met Beer ging super fijn! Merk wel dat ik zelf weer wat te makkelijk was geworden en dat hij veel meer aankan. Volgende week weer les en dan Z1 proef oefenen zodat we hopelijk in januari een beetje een goed debuut hebben :o

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:48

jaaaaa, héérlijk! Echt maar 1 stel wandelaars tegen gekomen en verder alles helemaal voor ons alleen.
Hadden we allebei wel nodig.

Klinkt goed! Wel bekend ook, vaak als je paard dan een stap maakt, vergeet je zelf mee te gaan. Tenminste, dan is er al een verbetering waar je blij mee bent met t gevaar dat je daar blijft hangen. En dan altijd fijn als een paar extra ogen je weer even scherp maken op de rek die er alweer is!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:31

Zal me ook eventjes weer melden :P
Zit weer eens een middagje op de receptie en mis alle bestanden die ik nodig heb... :\

Yvank, wat een heerlijke foto's joh!

Optiwolk, is Dodson & Horrell (?) niet iets voor je? Wel vrij prijzig, maar je hoeft er lang zoveel niet van te voeren.

Ik ben jaloers op jullie allemaal, lekker rijden in het bos of gewoon thuis... Ik rij nog steeds niet ;( Het bouwen zal niet eerder worden dan in januari, helaas... Nu is het bouwen van het karkas het probleem niet eens... Dat zullen een paar dagen zijn... Het probleem is dat we nog steeds niet hebben gehoord van de golfplaten ;(

Nouja, on the upside... Dit is zijn laatste vakantie ever :')

Moet ook nodig een zadelkruk maken voor thuis. Afgelopen zaterdag het hoofdstel schoongemaakt en mee naar huis genomen. Zat helemaal onder de schimmel... :\ Zadel gaat ook aardig die kant op :')

En morgen gaan we twee friese hengstveulens ophalen! Weer een stukje uitbreiding op stal :')

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:22

Wat een fijne foto's Yvank! Leuk paard heb je!

Ik ben geloof ik nog niet helemaal op de hoogte van alles in dit topic. Wat zijn jullie aan het bouwen Janine1990?

@Mahitri: Wat fijn dat je les zo goed ging! En inderdaad, ze kunnen soms meer aan dan je denkt!


Wij hadden een super mooi weekend achter de rug. Na een half jaar blessureleed (peesblessure van vorig jaar november) zijn we sinds juli weer begonnen met wedstrijden en onverwachts zijn we zaterdag na de wedstrijd toch nog clubkampioen van de klasse M-ZZL geworden! *\o/* *\o/* Super trots op dat paardje van ons :D

Helaas nu even (klein) stapje terug. Ik kwam er het weekend voor mijn wedstrijd achter dat hij een schimmelinfectie op zijn achterbeen heeft en heeft hierdoor een wat voller achterbeen. Hierdoor kan hij natuurlijk wat moeilijker op de achterhand komen. Echter liep hij gewoon goed en werd zijn been weer goed dun tijdens het rijden. Zaterdag wedstrijd gereden en dat ging nog best goed. Wel minder dan anders, maar dat was te verwachten. We doen deze week lekker rustig aan met rijden en zodra het beter gaat met de schimmel, gaan we trainen voor de Z1. Mocht het erger worden halen we nogmaals de DA erbij, maar hoop dat het niet nodig zal zijn. We wassen nu om de 4 dagen met Imaverol. Even afwachten maar wat het doet.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:51

Gefeliciteerd Bloempie!

Balen van de infectie, lekker blijven bewegen, des te beter kan het bloed zuiveren.

Wij krijgen een binnenbak *\o/* We hebben dan straks geen echte buitenbak meer, maar wel goed geventileerd gelukkig. De betonpoeren zijn daarom ook al in onze buitenbak geplaatst. Alleen staan er nog geen spanten op, waardoor het niet vertrouwd is om de paarden in de buitenbak te zetten zoals die was. Er is nu een klein stukje in de buitenbak afgezet voor de paarden, en ze staan nu in groepjes buiten als het ware. Door de derrie zit er weinig beweging in de paarden helaas. Dus we willen het liefst dat er zo snel mogelijk een dak op zit, zodat ze weer lekker kunnen rennen en spelen, niet geremd door enige derrie. :P

Hierdoor rij ik nu al bijna 5 weken niet meer... :+

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:05

Ooeh! Een binnenbak is wel super fijn Janine! Wel even lastig nu, maar het is voor een goed doel ☺ Hoop voor je dat de golfplaten niet al te lang meer op zich laten wachten!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:21

Allemaal lekker aan het uitbuiken van kerst? :D

Balen Janine dat je al zo lang niet kunt rijden. Hopelijk zit er snel schot in zodat je weer lekker aan de slag kunt.

Gefeliciteerd Bloempie! Daar mag je zeker super trots op zijn!!

Ik heb Beer vanmorgen nog maar even gereden want twee dagen wat omhangen word ik zelf nooit gelukkig van. Morgen weer les en dan gaan we aan de slag met de proef. Ik denk dat ik de les maar even ga filmen zodat ik hem later weer terug kan zien.
Ik had me voor donderdag opgegeven voor een wedstrijd en die zou met twee groepen gaan starten. Een groep om 16.00 uur en eentje om 19.00 uur. Ik had duidelijk aangegeven dat ik graag in de eerste groep wil starten en nu blijk ik op de wachtlijst te staan. De eerste groep zit al vol, voor de tweede groep moet nog een jury geregeld worden en als dat doorgaat dan kom ik dus in de tweede groep..... Als ze dit nou even vooraf gecommuniceerd had dan had ik misschien nog iets anders kunnen regelen. 8)7

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:17

Oh dat is vervelend zeg!

Hier vandaag gestart met de fjord :) is een competitie vandaag en morgen een proef en de beste 4 mogen zaterdag finale rijden met kür. Ging er zonder verwachtingen heen maar dat gekke fjordenbeest wordt gewoon eerste in de M2 :))

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:24

Gefeliciteerd yvank!

Hier weinig gereageerd of gelezen de laatste weken, sorry. Lig er helaas ook al 3,5 week uit ook, ongelukje gehad met de fiets en vorige week heel kort even gereden maar viel nog vies tegen dus maar weer laten staan. Hoop nu morgen weer rustig te kunnen beginnen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:38

Balen Mahitri, niet netjes dat ze dat niet even aan je berichten... Ik zou bedanken voor de eer :+ Zooitje ongeregeld als ik het zo lees... :o

Gefeliciteerd Yvank!! *\o/* Zet 'm op morgen!

Wat vervelend Haike! Wat heb je aan je val overgehouden? :(:)

Hier nog niet heel veel veranderingen. Het schoonmaken van de stal vordert wel aardig :)
Afbeelding

Dit is ongeveer wat we tegenkomen :+ Al bijna een hele fles St.Marcs leeg :+
We hebben nu 4 van de 8 stallen gedaan aan de binnenkant. :+ Helaas zijn er plekken op de buitenkant die schoon waren, maar waar de vogelpoep wel erg hardnekkig terug blijft komen.
Wel een tip gehad over schoonmaakspul voor stallen, dus dat willen we graag proberen. Alleen moeten we dan wel eerst alle spinnenwebben weghalen en dat schijnt nogal een karwei zijn + met de stofzuiger in de stal wil je de paarden er wel uit hebben :+ Maar waarschijnlijk krijgen we dan de rotzooi wel van de tralies.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:07

Zal ook even weer reageren :)
Inmiddels 2x fysio bij Wup gehad. Heel veel verschil merk ik niet maar over het algemeen doet hij alles ietsje beter. Kan heerlijk doorrijden met dit weer door de binnenbak alleen vind ik hem buiten beter lopen.
Heb een bucas recuptex deken gekocht, fijn ding, merk meer lossigheid.
Hij is gisteren voor de 2e x geschoren, vies werk maar hij en ik zijn er weer blij mee :)
Heb geen wedstrijden gepland nog, weet niet of er nog leuke wedstrijden zijn, heb hem nog nooit indoor gestart trouwens.
Met mijn dochter gaat het ook goed, ze zit nu meer door zodat ze hem meer aan elkaar kan rijden, waarschijnlijk gaat ze pas L2 starten als outdoor van start gaat. We pakken ook wat M oefeningen mee.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:24

Balen haike! Beteschap :(:)

Ooh dat knapt mooi op Janine :j

Fijn dat die wat losser is liss!

Nou Boris heeft vandaag het kunstje herhaald := hij heeft vandaag wederom de M2 gewonnen! Dus zaterdagavond rijden we kürfinale!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:00

Wauw Yvank wat super gaaf!! Alvast heel veel succes voor zaterdag *\o/*

Liss soms is het ook fijn dat alles gewoon lekker zijn gangetje gaat. Wie heb je bij Wup gehad als fysio als ik vragen mag?

Janine die stallen worden echt blinkend schoon! {:} Hard werken naar het resultaat mag er zeker zijn.

Is het gelukt om weer te rijden Haike? Wat balen dat je zoveel last hebt van je fietsongeluk. Wat is er gebeurd?

Ik ben vandaag toch met Beer op pad geweest. Hij was super voorwaarts en reageerde lekker vlot (zeker in de uitgestrekte draf en galop), had een foutje in de eerste proef (viel uit de contra) maar verder dik tevreden. Tweede proef was hij veel te voorwaarts *\o/* *\o/* Haha wie had dat gedacht. Moest hem echt op de rem trekken omdat hij doordenderde maar op zich ging deze proef ook fijn. Kon hem ook eindelijk goed uitzitten zonder kapot te zijn na één proef :o . Helaas had ik geen fijne jury en weet ik dat ik bij haar nooit punten rijd dus de focus lag op lekker ontspannen rijden. Eerste proef heeft ze van 179,5 nog 180 gemaakt (door van een 4 een 4,5 te maken 8)7 ) tweede proef was 171,5. Jammer maar gelukkig had ik daar al op gerekend.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:20

Fysio Robin Kik

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:56

Fijne jaarwisseling allemaal en een super liefdevol, sportief en gelukkig 2018!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:35

Bloempie, hoe gaat t nu met zn been?

Yvank, gefeliciteerd, wat top! Hoe was de kur?

Haike beterschap! Wat heb je gedaan met de fiets? Hopelijk knap je snel helemaal op!

Janine lekker aan de winterschoonmaak :D Al uitzicht op wanneer de baan af zal zijn?

Fijn dat Wup lekkerder gaat Liss

En Mahitri gefeliciteerd met t puntje!

Voor iedereen: De beste wensen voor 2018! Hopelijk gaan we allemaal zonder blessureleed van ruiters en paarden genieten in t nieuwe jaar!

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:42

Bedankt! Was leuk :D zijn helaas nét 2e geworden het scheelde bijna niets. Hij maakte een foutje in de contra struikelde even en sprong om dat overkomt ons nooit dus de altijd safe 7 hiervoor werd een 2. Dag overwinning :=

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:47

Aah, zonde! Maar alsnog een mooie prestatie :)

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:29

Beste wensen voor iedereen!! Iedereen mooie plannen voor dit jaar?

Ziet er goed uit Janine, hard aan net werk!

Liss leuk jullie zo samen kunnen doen met jullie paard! Jammer fysio niet veel verschil bracht.

Yvank gefeliciteerd met de overwinningen, jammer van de finale maar alsnog knappe prestatie! Nu naar het z1?

Mahitri, jammer punten niet aansloten bij je gevoel, maar zelf tevreden wel veel waard!

Ik ben weer aan het rijden gelukkig, 3x nu en gaat wel fijn dus hoop over 1,5 week red om weer te starten.
Was door een auto van mn fiets gereden, knie verrekt en eerste week heel veel hoofdpijn.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:38

Nee we moeten nog 3 puntjes! Maar ik ga dan sowieso nog niet over wil eerst alles bevestigd hebben :j

Fijn dat je weer rijdt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aah hij was toch wel knap!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:01

Gelukkig nieuwjaar!

Wij gaan de 14e als alles goed gaat weer.
Twee puntjes- moet lukken?

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:08

Wat ontzettend baken Haitske!

Yvank, zeker knap!

Optiwolk, lekker rijden, dan komt t vast goed!

De mijne heeft vanmiddag alle eventueel overgebleven vuurwerkstress eruit gegaloppeerd in het bos. Hij was echt extreem blij, zo lekker!