[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:06

oh echt? Bij mij ging t in (half) maatje groter echt enorm uitsteken en daardoor schuiven (geleende bitten waren groter nl dan mijn eigen). Toen gaf de bitfitter ook aan wat ik hierboven typte.
Maar...... heb ook allang geleerd in de paarden dat er geen zwart wit bestaat wat altijd de waarheid is :D Dus geloof ook direct dat een andere manier evengoed goed (of beter) kan zijn.
Dan is de conclusie vooral dat je gewoon moet passen en ervaren wat werkt :)

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:19

Afbeelding

Ja verschilt toch per paard. Bij mij steekt die heeel iets uit nu maar daardoord zit het voor hem veel fijner. Maat kleiner ligt echt klem tegen de wangen aan. Zo zie je maar inderdaad hoe enorm dat verschillen kan!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:22

Dat ziet er idd prima uit zo! Maf is dat toch, hoe paarden en hoofden etc verschillen (of eigenlijk ook niet maf natuurlijk, hebben wij mensen ook last van :D)

lipi
Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:51

Ik meld me ook even aan... want ik mag ook Z1 starten! *\o/*
Ik vrees dat het nog wel even gaat duren, want aan de appuyementen zijn we net begonnen en aan de eenvoudige wissels hebben we praktisch nog weinig tot niks gedaan, maar ik heb er wel zin in..! Momenteel hoest hij behoorlijk dus heb de training even gestaakt i.v.m. kuurtje ventipulmin, maar ik hoop hem volgende week weer langzaamaan op te pakken.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:16

Welkom! Hopelijk is ie snel weer fit

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:07

Zo super trots! Mijn fjordje mag ook Z1! Vandaag 195,5 188,5 in de M2

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:47

Woehoe! Gefeliciteerd! +:)+

Welkom lipi!

Beer gaat momenteel als een speer. Stapje terug heeft hem echt goed gedaan <3

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:41

Gefeliciteerd!
Hier is t echt druk, kom nauwelijks aan trainen toe...
hij gaat gelukkig elke dag buiten.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:15

Ik ga mij hier na 2 jaar toch maar een keertje melden.
Ik ga 18 feb Z1 starten met mijn inmiddels 12 jarige merrie na 2 jaar niet te hebben gestart.
Ik ben benieuwd hoe wij het gaan doen en of we nogsteeds zo fijn kunnen gaan als 3 jaar geleden toen we voor het eerst B gingen in dezelfde maand

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:27

Mijn Z debuut zit er binnenkort ook aan te komen :oo Ik rij deze 7 jarige ruin nu acht maanden en sinds juli met hem gestart. Nu nog in de M2 en dat gaat ons best goed af ondanks dat iedereen het de Monsterklasse 2 noemt. Ik kijk meer tegen de Z1 op!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:57

Z vind ik fijner ivm met de grote baan :)

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:15

Gefeliciteerd met fjordje Yvank, superleuk!

En welkom :)

Ik vond M2 juist fijn (toen we t eindelijk door hadden) omdat de korte ruimtes mij dwongen om focus te houden :D maar, zaterdag in de ring getraind bij de vereniging verderop waar hij normaal best bang is. Eerste keer proef door rijden had ik daar nog wel last van, maar de tweede keer was hij waan-zinnig <3 (ok, galop veel spanningsfouten, maar dan doordat ie teveel aan was ipv afslaan). Lang geleden dat ik m überhaupt zo fijn en scherp had, zowel binnen als buiten de ring :)

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:08

Hallo,

Ik ben een hele lange tijd afwezig geweest . Verhuizing, van baan veranderd, tegenslagen van de gezondheid in de familie, maar nu ben ik er weer. Ik ben ooit dit topic begonnen (dacht ik)?? Wauw wat is het een grote en gezellig topic!

Ik ben (nogsteeds) Z2 startgerechtigd. Na vanaf september rustig aan gedaan te hebben ben ik sinds een maandje weer echt aan het trainen. Langzaam maar zeker zit er progressie in. Eigenlijk alleen de vliegende wissels nog helemaal bevestigen en dan ga ik het weer eens wagen om te starten. Aanstaande zaterdag heb ik een clinic van Jill Huijbregts waar ik ook veel zin heb.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:54

Bloempie.... Super goed debuut, zag er ook fijn uit!

Lipi..... Welkom!

Yvank... Super, gefeliciteerd!

Michelle... Spannend, komt vast goed!

Annet..... Succes alvast!

Larissa......Leuk! Klinkt alsof je weer goed op weg bent.

W.b.t stang en trens vind ik het ook lastig. Heb nu 2 verschillende stangen geprobeerd en die ik nu heb lijkt ze wel ok te vinden. Ze is nogal lastig met d'r mond en accepteert bitten moeilijk. Enige wat me stoort is dat ze na het rijden schrale plekjes heeft op d'r wangen. Nou heeft ze wel snel kale plekje etc maar moet even kijken of het nou door de stang komt of door het hoofdstel. Kwa aanleuning is ze wel een stuk mooier bovenin met stang en trens.

Ze is nu drachtig maar zit erover te denken om straks na het veulen toch maar eens een bitfitter te laten komen eventueel. Inmiddels hebben we alweer 3 puntjes in het Z1 maar merk dat ze de 2de proef wel wat leeg is dus hebben haar nu even op wat meer voer gezet, kijken of dat wat verschil maakt'.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:58

Larissa, welkom terug! Hoe was je clinic?

En nog mensen wedstrijd gehad dit weekend?
Ik heb gister regio gereden. Waren zes mooie onderdelen :+ Of eigenlijk zelfs dat niet. Hij was zó bang, ik kwam er echt niet door, dus de eer aan mezelf gelaten. Krijg het op dat moment in de ring niet opgelost en niemand (paard vooral) wordt er beter van om dan door te worstelen.
Dikke jammer en next time better. Had m misschien meer mee moeten nemen de laatste weken, maar dat is achteraf praten.

Uberpony

Berichten: 226
Geregistreerd: 12-07-12

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:20

Beste Z ruiters,

Voor jullie heb ik een vraagje. Ik ben met mijn pony op dit moment hard aan het trainen voor het Z1 (inmiddels 1x gestart om te kijken hoever we er voor stonden en voor de fun). Gister heb ik voor het eerst met stang en trens gereden. Hij pakte het ontzettend goed op en om een of andere reden was mijn hand houding ook stukken beter. Ik heb van een oud hoofdstel s&t hoofdstel gemaakt met een extra bakstuk. Nu hoef ik alleen nog maar een stangteugel. Nu is mijn vraag, weten jullie of er ook 'cob' of 'pony' stangteugels verkrijgbaar zijn? Ik heb nl een pony met een vrij korte hals en de teugels van een stalgenootje (met een flinke fries) waren toch vrij lang. Heeft iemand tip? Anders denk ik gewoon aan een oud paar teugels van mij om te toveren door zo'n 'stoppertje' aan het uiteinde te knutselen.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:34

Morgen 4 uur is het zover! Kijken wat we ervan gaan bakken :')

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:28

Succes!!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 08:35

Succes!

Hier gaat het rijden steeds beter. Hij wordt steeds fijner in zijn lijf en vooral Beer zijn achterhand wordt sterker. Hij schiet echt af als hij ergens van schrikt :D Zijn impuls is weer terug dus ik blijf lekker zo doorgaan. Zondag 4 maart gaan we weer een proefje starten om te kijken waar we staan.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:00

Wij hadden gister weer wedstrijd. Toch weer een puntje erbij! :D
De afgelopen weken was Don onwijs druk en liep alleen maar te drammen. Kreeg hem niet eens goed op de achterhand, dus ik verwachtte er echt niets van gister. Gelukkig is ie altijd weer heel anders zodra de vlechten erin gaan haha. Dan staat ie ineens aan. Heb lekker gereden en in de eerste proef zelfs weer een winstpuntje gepakt. De tweede proef was wat rommelig en ik reed ook nog eens verkeerd :') Je moest E-B door een S van hand veranderen en dan B-G appuyeren. Ik deed gewoon B-M travers en pas halverwege had ik door dat ik moest appuyeren.... dus toen maar gewoon een appuyement ingezet... Had misschien beter een volte kunnen rijden en het opnieuw moeten doen, maar daar had ik op dat moment helemaal niet aan gedacht... ik dacht alleen : oliebol, ik moet naar G :') :') . Achja, leermomentje haha

Noukie: Wat jammer van de Regio dat ie zo angstig was! Was het in Noord-Holland? Ik heb daar meer mensen over gehoord. Zonde van zo'n dag eigenlijk, maarja, je doet er weinig aan op zo'n moment.

Miicchhellee: Hoe is jullie wedstrijd gegaan?

Mahitri: Fijn dat het zo goed gaat met trainen! Succes 4 maart. :)

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:23

Bij ons is het eigenlijk wel goed gegaan!
215,5 in de eerste proef en 204 in de 2e. In de eerste proef voelde ik wel al dat ze moe begon te worden en in de 2e proef was ze ook echt leeg.
Maar we bleken achteraf toch een 6e en 5e plaats van de 20 te hebben

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:48

Goed gedaan zeg! Gefeliciteerd! Super mooie punten!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:01

Leuke punten dames!

Wij gaan zowaar deze week een keuze van zadel kunnen maken!
Was aan t twijfelen tussen twee dingetjes, mocht ze gewoon weekje of twee lenen van de passer.
Dus vanavond nog eens rijden en dan kan ik kiezen.
Nu hopen dat de levertijd meevalt.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:24

bloempie186 schreef:
Noukie: Wat jammer van de Regio dat ie zo angstig was! Was het in Noord-Holland? Ik heb daar meer mensen over gehoord. Zonde van zo'n dag eigenlijk, maarja, je doet er weinig aan op zo'n moment

Hele slechte timing :’)
Was regio Utrecht. Opzich geen mega spannende baan vond ik altijd, maar deze vindt t daar eigenlijk altijd moeilijk. Zelfs met springen is ie bang daar.
Op naar het buiten seizoen maar weer :)

Gefeliciteerd met de punten, komen weer mooie resultaten voorbij!

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:25

Haha ja, hopen dat het buiten wel lukt!