[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:31

Noukie super leuk toch? Ik vind springen eng. Ice vind het wel leuk voor de afwisseling geloof Ik. Meestal springt iemand anders hem.

Urosa jammer van de punten. Het is wel lastiger als je paard overbouwd is maar niet onmogelijk. Het plaatje wat de juryleden willen zien is conform het reglement. Verzameld vanaf het Z1 en dus “ bergop” als alles verder goed voor elkaar is, is het vaak een 6jes proef met als opmerking meer bergop, meer verzameld en meer gesloten.
Uiteindelijk zijn alle 6jes samen ook winst.
Ik heb zelf ook met “ andere rassen” gestart en ik heb altijd heel hard geoefend op heel correct en “ strak” m’n oefeningen en lijnen rijden.
Ice is mijn eerste paard dat vrij simpel verzameld en ik verbaas me nog wel eens dat ik nog een 7 krijg voor een minder mooie lijn. Met andere paarden had ik dan echt een 4.
Ik rij nu ook voor het eerst in m’n leven we eens een 9 hoe bizar.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:07

Nimber, leuk dat je dan iemand anders hebt die soms eens springt! En super tof dat je met Ice nu dat positieve verschil eens mee mag maken. Je hebt er altijd zo hard voor gewerkt, nu nog steeds natuurlijk. Maar toch leuk dat zo in de cijfers te zien.

Het was ook vooral proef 1, die ging echt zoveel beter dan eerdere proeven, dan is zulke punten even zuur. Proef 2 klopte meer. En precies, zo had ik het ook bedacht. Monsterscores ga ik niet meer halen, maar constanter winst moet lukken. Ik zie ook nog genoeg ruimte voor verbetering wat sowieso haalbaar is met hem. Hij moet ook echt beter voor het been zodat de motor aan blijft, wordt het beeld ook weer anders van. Al zal dat op wedstrijd nog wel iets minder blijven dan thuis. Hij sloot zich iets af. Maar dat is ook km's maken. En ik kan ook inderdaad echt nog wel strakker oefeningen en lijnen rijden. Maar dat is ook weer km's maken haha.

We zijn ook pas 1,5 jaar bezig. Hij is in 2015 voor het laatst op Z1 niveau gereden. Toen ik begon was hij er best slecht aan toe qua rijderij mentaal (storingen/verzet) en fysiek (scheef/stijf). En hij is al 18. Dusja ook beetje realistisch blijven.

Laura1982, bedankt voor je opbeurende woorden! Leuk dat je even proeven hebt geoefend en dat je het zo fijn kon oplossen! Die Ilias, maar dat is ook wel weer leuk, jolige jonge paarden :D De onzekerheid is inderdaad niet fijn, mijn diagnose was ook ruk. Maar het gaf ook rust. Hopelijk snel in rustiger vaarwachter :(:)

Noukie, gelukkig dat je deze keer niet verder niet ziek ervan bent geweest! Leuk dat paard weer even zijn ei kwijt kon qua springen en jij ervan genoot vanaf de zijlijn!

Haike, jeetje wat schrikken! Heb je al meer nieuws en hoe is het inmiddels?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:40

Hoi allemaal! Zo hey... dit is alweer even geleden :oo Ik ben echt al maaaanden niet meer ingelogd op bokt... En dacht vandaag ineens, joh laat ik weer eens gaan kijken. Ik moest zo'n 20 pagina's bijlezen, dus ik heb niet alles onthouden van iedereen.... Maar allereerst:

DG gefeliciteerd met je mooie winstpunten! En wat heerlijk dat je weer op pad kon, jammer dat de punten/jury dan zo tegenvielen.

Mella wat een gedoe heb jij de afgelopen periode gehad zeg... Van je zadel, naar peesblessure, Easy z'n kissing spines... Je wordt er toch een partij moe van! Hopelijk gaat dat allemaal snel weer beter!

Urosa jij bent ook lekker bezig zeg! Heerlijk dat het online kon! Gefeliciteerd met je punten!

Nimber wat een schrik zeg de koliek bij Ice! Gelukkig gaat hij nu weer helemaal goed en wat zijn jullie gaaf bezig! Powerhouse is het!

DR Wauw, wat een súpergaaf debuut met onwijs mooie resultaten! En een onwijs mooi gereden kür ook!

Haike ik las dat je een ziek paard hebt? Hoe gaat het nu?


Ik zal nog even een update geven hoe het de laatste periode met ons verlopen is :)
Het jaar begon bij ons niet al te best haha. Meneer heeft vanaf 26 januari tot eind februari zo'n 5 weken heel weinig gedaan doordat zijn achterhoeven te kort waren gesleten en hij daardoor dus pijn aan zijn voeten had :( Hierdoor heeft hij ook zijn hele lijf vast gezet waardoor hij ook nog 2 keer behandeld moest worden en heeft hij ook achter een paar ijzers gekregen. De beurse plekken stonden onder zijn voeten :( Gelukkig konden we begin maart weer aan de slag. En wat doet hij het onwijs goed zeg! 5 weken bijna niks gedaan, maar weer op kunnen pakken alsof er niks gebeurd is. Het lijkt zelfs in ons voordeel gewerkt te hebben, want wauw... Wat is hij een superster met de wissels!! :oo De series gingen voor onze gedwongen pauze eigenlijk al heel goed (7 wissels om de 2 kostte geen enkele moeite meer), en we hadden ook in de les eens geprobeerd een wissel om de pas te doen en dit pakte hij ook vrij snel op. Met het oppakken na de gedwongen pauze leek er alleen ineens een kwartje te zijn gevallen en sprong hij er (van R naar L) ineens 5 om de pas :oo Inmiddels kunnen we er 7 om de pas! :):) (https://www.instagram.com/p/CM99NeoHoYW/)

Verder hebben wij dus al die tijd geen wedstrijden gestart. Onze laatste wedstrijd was geloof ik in september, waar we onze 4e winstpunt in het Z1 reden. Het plan was om online te gaan starten, maar toen we weer in conditie waren na de pauze las ik dus dat de baan omheind moet zijn, en ook onze buitenbak heeft geen hekje eromheen... En met Fes naar een andere locatie gaat helaas nog steeds niet, aangezien hij nog steeds geen trailer op gaat. We zijn wel al een tijdje weer bezig met een instructeur van 2Moons, maar helaas zitten we nu ook even in een fase waar we er niet meer uit komen wat we nog kunnen doen om het voor elkaar te krijgen. Eerlijk gezegd heb ik inmiddels de hoop opgegeven, het heeft me al zoveel tijd maar vooral zóveel geld gekost... Ik moet eerlijk blijven naar mezelf en naar Fes, en ik weet niet of ik nog veel langer door wil gaan hiermee.

En toen kwam er ineens groen licht vanuit de KNHS om voor alle leeftijden weer verenigings "wedstrijden" te organiseren! Ik heb een vereniging om de hoek zitten waar ik lopend naartoe kan die in de zomer ook t/m het ZZ-licht organiseren, daar was ik echter geen lid van. Maar toen ik vorig weekend het bericht zag op hun Facebook pagina dat ze een onderling meetmoment gingen organiseren gisteren, ben ik afgelopen vrijdag last minute overgestapt van vereniging waardoor ik dus gisteren mee kon doen! Heel fijn om na 7 maanden weer op wedstrijd te kunnen! Fes was alleen wel erg wakker en de eerste proef had ik mijn handen vol en wilde hij vooral heel hard, zag en hoorde hij van alles en kon ik er amper aan zitten met mijn been... De tweede proef was pas een halfuur later (toen zaten we er dus al ruim een uur op) en toen was zijn batterijtje een beetje leeg. Hier moest ik er veel meer aan rijden en vooral de laatste lijn middendraf op de A-C lijn was ie amper nog vooruit te rijden haha. Maar al met al niet heel ontevreden over beide proeven! Ik was echter wel verbaasd toen ik de protocollen terug kreeg met 210,5 en 207,5! Gewoon 2 keer winst gereden *\o/* Nu dus Z1+6! We hebben in onze hele Z1-carrière nog nooit in beide proeven winst gereden, dus het is duidelijk dat hij wel degelijk onwijs aan het verbeteren is! Dus wij waren gisteren heel blij *\o/*

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:09

Gefeliciteerd cindy super tof 2 winstpunten

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:43

Cindyy_1993, wat naar zeg dat hij even zo'n last heeft gehad van zijn voorvoeten maar gelukkig dat het nu weer klaar is! Wat een gave serie, echt super knap. Vind het al heel netjes!

En wat ontzettend jammer dat het met de trailer zo moeilijk gaat. 2Moons staat daar juist ook heel goed voor aangeschreven toch? Ken de naam wel. Anders zou je nog op de wachtlijst kunnen voor Featherlight. Volgens mij krijgt zij echt alles goed, maar kost ook weer veel geld..

Extra fijn dat er dan in de buurt zijn locatie zit waar je wel kan starten. En gefeliciteerd met je winstpunten! Super leuk zo'n mijlpaal van voor het eerst 2x winst rijden.

Hier heb ik toch nog een kater van zondag. Kan een beetje moeilijk loslaten :') zou eigenlijk vanmiddag gaan rijden, maar heb het verplaatst naar morgen. Is de voorspelling net iets beter. Maar wat een rotweer met die wind.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:41

* kruipt onder steen vandaan*

Ik heb steeds een poging gedaan tot meelezen hier, maar het gaat soms best hard zeg...
Had zelf ook weinig te melden, dus maar even onder de steen gebleven, zal kijken of het me lukt om het nu weer een klein beetje bij te houden...

DR gefeliciteerd!

Laura, sterkte met Dex...

Urosa, fijn dat je zulke fijne proeven hebt kunnen rijden en dat hij er zelf zo trots op was!
Jammer van je punten, komt vast ook wel weer een jury die het wel kan waarderen, dat is toch altijd afwachten.

Haike, sterkte, wat rot zeg...
Weet je al wat het is?

Noukie, springpaard lees is, stoer!
Balkjes lopen is toch ook leuk, en ook stoer genoeg vind ik, haha!

Laura, lekker weer proeven aan het oefenen, fijn dat je goed bent geëindigd!

Nimber, genieten toch nu eindelijk ook eens een paard waar je zo hoog mee scoort, lijkt me echt gaaf!

Cindy, gaat goed zo, gefeliciteerd met je punten!
Wat knap van die wissels zeg!

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:46

Nouvel hoe gaat het met jou paardje al meer duidelijkheid over zijn gezondheid?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:50

Hij is echt enorm opgeknapt van het inspuiten en het voor op ijzers zetten, had het nooit verwacht dat het zoveel verschil zou maken.
We hebben alles weer rustig opgebouwd en we zijn nu weer ong waar we waren.
Hij loopt makkelijker van achteruit, komt daardoor voor wat meer en makkelijk omhoog en dat is een stuk fijner rijden dan dat constant gehang in mijn handen!
Ik ben echt blij dat ik het het gedaan, hij is er echt wel mee geholpen.
Ik ben afgelopen zondag voor de 2e keer na het inspuiten weer naar een clinic van Herman Wientjes geweest en ik ben weer trouw aan het lessen bij mijn eigen instructeur.
Nu 2x in de les proefje geoefend en voor komende zondag opgegeven voor een meetmoment op de verening, gewoon weer eens proberen...

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:51

Wauw wat super om te horen!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:58

Ja ik ben echt heel blij dat ik die stappen heb gezet, ook voor hem.
Het ging allemaal zo moeizaam dat ik eigenlijk al een beetje had bedacht dat het klaar was met dressuren, of in ieder geval zoveel van hem vragen, ik vond het gewoon niet eerlijk meer.
En als je nu ziet hoe hij het weer oppakt, echt heel fijn!
Het is een beetje zoeken met bitten nu nog, op het ene reageert hij ineens heel heftig en op ‘t andere gaat hij hangen... maar voor nu lijken we het even aardig te gevonden gevonden, dus hopen dat het even goed blijft zo.

Paar plaatjes uit de filmpjes van de clinic van afgelopen zondag

Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:18

Ja, ik knipper twee keer en we zijn twee pagina's verder haha! Ik heb niet altijd tijd om te reageren maar vind het wel super leuk om jullie posts te lezen. :D

@Nimber, jij hebt Ice ook gewoon super goed en correct voor mekaar, als jij niet regelmatig 8'en krijgt, hoe moeten de mutsen zoals ik het dan doen. :')

@Urosa, is altijd zo lekker demotiverend hè? Een goede proef rijden en dan laag gepunt worden. Ik ken dat wel haha. Gewoon even een weekje lekker rond hobbelen en er daarna weer vol tegenaan!

@Cindy, leuk! Gefeliciteerd! Kan zo'n break tussendoor toch gigantisch helpen haha, fijn dat je nu toch bij de vereniging in de buurt wedstrijden kan rijden.

@Laura, wat vervelend dat het niet goed gaat met je zoontje, beterschap! Hopelijk krijg je wel je geluksmomenten bij de paarden. :)

@Noukie, je moet gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt. Is een hobby tenslotte toch? En als een ander lekker met hem kan springen is het dubbel winst.

@nouvel, idd, lang niet gezien! Fijn om te horen dat het zoveel beter gaat! Ben benieuwd naar de uitslag van je proefjes. :)


Hier zit ik ff een beetje in een dipje. Ik ben nooit heel zeker over mijn rijvaardigheid geweest en met al het gedoe de afgelopen tijd is dat niet beter geworden.

Vorige week ook uitgebeld tijdens mijn springwedstrijd ivm weigeringen, terwijl ze dat normaal nóóit doet. Roneetje deze week even na laten kijken en mijn zadels laten controleren, maar dat is allemaal prima in orde, denk dat het echt door mijn onzekerheid komt. :(

Ik had btw Myler gecontacteerd over die doorslaande stang, ze zeggen dat dit type stang (draaipunt in het midden) een strakkere kinketting nodig heeft. Nou had ik dus even gekeken hoe dat zat, maar dan komen we echt in blauwe tong-achtige situaties en dat is niet mijn stijl, dus heb gewoon een nieuwe stang besteld, hopelijk komt die gauw binnen.

Thuis kunnen we gelukkig nog wel lekker rondsturen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:29

DG, ik vind het wel echt een super stoer paard!
Gave foto’s!

Jammer dat je een beetje aan het rommelen bent, soms heb je wel eens even zo’n periode...
Heb je een myler stang?
Mijn instructeur was daar niet super enthousiast over vanwege het beweeglijke en de flinke tongboog, snel onrustig en scherp inderdaad...
Misschien inderdaad eens kijken naar een andere stang?
Die van NS zijn wel fijn, niet te dik en mooi gevormd.

Ik ben ook benieuwd naar mijn proefjes, is echt al heel lang geleden en ik ga er niks van verwachten, ben al super blij als ik gewoon lekker rond kan sturen en hij fijn mee werkt!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:41

DG wat is het een leuk paard! Bedankt voor het compliment maar we hebben nog heel veel verbeter punten hoor!
Helaas nu weer op non actief. Toch met die koliek vast gelegen en t is niet zoals t zijn moet.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:42

Oh wat vervelend zeg, sterkte!

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:08

@Nouvel, zeker, plezier hoort ook voorop te staan! Maar na zo'n lange tijd kan ik me indenken dat je benieuwd bent naar de mening van een jury. :)

Wat betreft de Myler, in mijn trenshoofdstel heb ik een level 3 hangen, en dat bit lijkt wel voor haar gemaakt, loopt ze als een zonnetje op. :D

Dus ik dacht, vergelijkbaar bit in mijn stang en trens, dus advies gehaald bij Myler welke ik moest nemen, en daarna alles laten controleren door een stalgenoot met meer kennis.

Maar eerlijk, het zit gewoon ruk. Ik zal vanavond een foto maken, dan snappen jullie vast wat ik bedoel. :')

@Nimber, man wat balen! Vast in zijn lijf? Dat kramperige gevoel bij koliek zal ook wel zijn weerslag hebben op zijn spieren. :(:)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:15

Ik heb een bombers treng en een gewone simpele stang erg blij mee. Bianca lodeweegs heeft me fijn kunnen helpen met het vinden vn de juiste combinatie

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:13

Ik heb een soft contact bustrens van BR en een simpele merkloze stang met een kleine tongboog. Loopt hij ook fijn op. Eerst had hij een watertrens, dat is lang goed gegaan, en toen ineens kreeg hij wondjes ervan in zijn mondhoeken. Na bit wissel geen last meer van.

DG, ben benieuwd naar de foto! Ben ook een newby op dat gebied. Dus vind het altijd wel interessant om te zien.

@punten, nee bepaald niet motiverend, en ik herken dat onzeker worden ook. Ik heb altijd de goede intenties als ik op pad ga, kan het leuk relativeren. Maar als de punten dan zo tegenvallen raakt me dat echt wel. Waarom blijf ik dat toch zo belangrijk vinden? ARGH :')

Net als bij jouw vorige wedstrijd weekend, zeg ik tegen jou. Het is maar 1 weekend, jullie zijn lekker bezig. Gewoon doorstarten en niet op je kop laten zitten. Kilometers maken is ook belangrijk. Meen ik ook echt. Heb ik het zelf, stort bij wijze van spreken mijn halve wereld in :') en komop het blijft een momentopname en de mening van 1 jurylid, een andere jury had het weer anders kunnen beoordelen. Een verschil van 10 punten voor een zelfde soort proef is helemaal niet gek. Ik weet zelf waar we nog kunnen verbeteren, lekker door trainen. Blablabla. Maar dat gevoel wil niet mee _O- Bewustwording is stap 1 zegen ze altijd? :+

Anyway, you are not alone! En balen dat het nu ook even zo naar boven kwam met het springen. Start je B? En fijne foto's. Daar heb je haar toch lekker aan het sjouwen! En heerlijke oortjes foto, mooi uitzicht :D

Nimber oh nee! Jammer, hopelijk is het goed op te lossen en zijn jullie snel weer lekker onderweg.

Nouvel, fijn als je met die instelling op pad kan gaan! En fijn dat de behandeling zo goed uitpakte en dat hij momenteel zo goed loopt weer! Hopelijk blijft hij het goed doen op het huidige bit, toch altijd een gedoe als je zo moet puzzelen. Leuke stills van je clinic, uitstrekken kan ie wel :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:43

Ferro liep ook heel fijn op een myler, level 2.
Ik heb toen ook een myler level 2 onderlegtrens gekocht, daar heeft ‘ie een tijdje goed op gelopen en toen kreeg ‘ie plekjes in zijn mond en ging hij verzet geven op het bit.
Hij was in die periode ook erg sterk met rijden, dus het was lastig uit te vinden wat daardoor kwam...
Met mijn instructeur kwam ik er achter dat het middenstukje/busje van de onderlegtrens een heel stuk breder was dan die van de gewone trens, en daar ging precies zijn mond op stuk...
Ik heb een NS stang en die bevalt tot nu toe eigenlijk wel goed, niet te dik en mooi gevormd.
Op dit moment kan ik ‘m weer op trens rijden, heb ‘m nu aardig aan het lopen op een ongebroken Sprenger comfort.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:15

Ik gebruik een Sprenger Schultheis stang met dubbelgebroken onderlegtrens, materiaal lijkt op Aurigan maar is daar volgensmij te oud voor :=

Moet trouwens even flink bijlezen, jullie gaan hard :oo

Hier gaat het momenteel niet zo chill. Wij hadden een covid-outbreak op het werk en ik zit dus nu ook in quarantaine. Gelukkig is mijn merrie erg geliefd en krijgt ze genoeg aandacht/training van mijn stalgenootjes, maar ik wordt zelf wel echt helemaal gek thuis. Het is de laatste tijd constant lekker weer geweest, maar nu hebben we uiteraard alleen maar regen :+

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:12

@urosa, je hebt ook gewoon helemaal gelijk hoor, haha. Ik ga dit weekend in ieder geval weer een proefje opnemen en daarna lekker een paar keer op pad en hc starten. :)

@snowwhite, balen van de covid. Je bent zelf niet ziek hopelijk?

Nou, ik bij deze de foto's, madam was er niet zo heel erg van gediend dat ik in der mond zat te prutten haha.

Evt witte plekken bij de mondhoeken (en der oog ;) ) zijn pigmentverlies, komt niet van wondjes oid.

Normaal:
Afbeelding

Hier heb ik de teugel alleen maar vast, staat totaal geen druk op:
Afbeelding

En in de mond, niet zo goed te zien, maar de stang kruipt steeds onder de trens?:
Afbeelding

Ik heb ook gewone een normale stang besteld nu, niet te dik omdat ze niet super veel ruimte heeft in de mond.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:22

Ik hing altijd overal gewoon een beetje een basic setje in en als t niet fijn voelde ging ik wat wisselen.
Bij ice heb ik voor het eerst echt een bitfitter gehad. Wat een verschil! Mooi kunnen testen en een half cm meer of minder gaf echt een ander gevoel.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:26

Kim, lekker van genieten dat je nu een paard getroffen hebt waarmee je wel aan die 9 komt. Je hebt er hard genoeg voor gewerkt ook!
Zonde dat hij toch schade heeft na de koliek. Heb je beeld bij hoe lang je op non actief staat of even afwachten en van dag tot dag bekijken?

Nouvel, wat goed om te horen dat de behandeling zoveel goed gedaan heeft! Veel plezier met de proefjes, fijn dat je weer kan. En stoere plaatjes van je les!

Urosa, ik snap je helemaal. Is ook balen. Hopelijk komende tijd weer beetje resetten en met je eigen doelen aan de slag, dat je dan dit ook een plekje kan geven. Ik kan zoiets soms ook echt persoonlijk maken voor mezelf en dan duurt het langer voordat het weer echt oke voelt zeg maar.

DG, wat rot dat dat wedstrijd weekend je achteraf zoveel kost. Volgens mij ben jij juist enorm bewust bezig met je S&T en als iets niet je intentie is, is het je paard in de weg zitten, dus kan me wel voorstellen dat je onzeker wordt van dat commentaar en vervolgens de zoektocht naar wat dan wel. Strakke kinketting en blauwe tong is idd niet wat je wil..
Ik heb trouwens met een bitfitter getest ook, mijne heeft een kleine mond, maar uiteindelijk was de conclusie dat hij een in verhouding (te) dikke stang wilde. Hadden we beide nooit verwacht.. Heb nu een sprenger baby stang van 16mm, dat gaat het meest goed. Maar hij loopt dus weer op trens, dat gaat nog meer goed :D (watertrens met bitringen ook echt _O-)
Maar die beelden van thuis zijn echt niet vervelend om naar te kijken hoor! Ze krijgt meer hals ook :)
Hoop dat je online proef weer fijn gaat met bijbehorende score, dan krijgt je zelfvertrouwen hopelijk weer de benodigde boost!

SW, balen die quarantaine, sterkte! Zelf geen klachten hoop ik?

Hier jullie motivatie/zelfvertrouwen issue dus wel herkenbaar. 2x online ingestuurd, 2x dezelfde jury, punten meer dan dramatisch en commentaar ook alleen maar negatief, terwijl iedereen er best een oke beeld bij had. Ik dus best een beetje onzeker, terwijl ik van de zomer van verschillende juryleden een hele andere reflectie terug kreeg. Laatst dus gefilmd maar al zie ik maar een wiebeltje dan durf ik niet meer in te sturen, en ja, we hebben wiebeltjes. Uiteindelijk gekozen de proef door 'gewoon' een jury te laten beoordelen om ervan te leren. Scheelde dus 30 (!!!) punten.
Tsja... de waarheid ligt in het midden hoor, ik vond dit resultaat iets te positief. Aan de andere kant, waarom eigenlijk? Omdat zij wel 7,5/8 geeft als iets echt goed is? Want fouten waren gewoon onvoldoende, zoals je ook verwacht.
Maar de lol van online is er voor mij zo echt wel af. Het oefenen en filmen van proeven daarentegen vind ik nog steeds erg leerzaam :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:43

Oh noukie wat irritant dat je precies 2x dezelfde jury had bij je online proeven, dat bedenk je toch ook niet...

DG, lastig met je stang, kun je niet wat lenen van iemand om te proberen?
Het is echt een gedoe als je aan het tobben bent met bitten, ik heb ook echt een kast vol hangen...

Sw, balen zeg in quarantaine, sterkte!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:18

Ik ben gelukkig negatief getest :)

Lastig DG, soms is het theoretisch perfecte bit helaas geen optie. Wij hebben hier een bitfitter gehad en theoretisch zou Roz een dunne babystang het fijnste vinden, maar ze loopt duidelijk beter op een dikkere stang met hogere tongboog. Heb je de optie om via een fitter/ruitersportzaak verschillende combis te testen?

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:07

Dg als myler het beste linkt te zitten moet je ze even een bericht doen met de vraag of ze een fitter in de buurt hebben