[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:29

Ik lees alles wat hier passeert hoor, maar t is net even te hectisch hier om steeds te reageren.
Jobwissel enzo.

Anyways.
Ik heb mijn s&t al een tijdje maar ik rijd er weinig mee. Het verergert onze onrustige aanleuning, zeker op wedstrijd en dat willen we dus net niet.

Qua training is dat echt hoe mn pet staat. Maar ik moet wel thuis even harder aan de bak.

Overigens heb ik in de cursus geleerd dat als je twee zware trainingen inplant, je die best 4 dagen uit elkaar plant (dus maandag en dan donderdag) voor maximaal effect in de spieren. Ga je te vroeg te hard werken breek je de spieren af.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:42

Beer is daar heel gevoelig voor dus ik train nooit twee keer achter elkaar heel hard en doe al helemaal niet twee keer achter elkaar dezelfde zware oefeningen. En als ik echt een pittige training heb gehad dan rijd ik hem twee dagen niet en geef ik hem alleen wat beweging om zijn spierpijn sneller te laten herstellen. Beer heeft echt rustmomentn nodig (om de paar weken geef ik hem vijf tot zeven dagen rust) en is daarna weer heel fijn.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:47

Wel herkenbaar douwe moet af en toe ook even helemaal niets doen. Vandaag en morgen is hij vrij. Woensdag heb ik opname in het ziekenhuis voor pijnbestrijding dan doet mijn schoonzus hem en zaterdag hoop ik weer wat te kunnen doen.
Nieuwe instructie bevalt ons erg goed brengt dingen met een grap en een grol maar is ook super streng en duidelijk in de uitleg. Ook fijn met dit weer dat ik in een binnenbak kan rijden.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:02

Hier is het juist andersom hoe vaker ik rij hoe fijner hij is. Heb een poosje om de dag gereden dan was die meestal strontvervelend. Heel erg kijkerig enzo. Als ik 3 dagen achterelkaar rij en en dan een dagje rust gaat het wel heel goed.


Toch wel trots!
Jaar geleden mochten we weer voor het eerste een minuut draven na de blessure


Afbeelding
Bespiering was toen kwijt :=


En jaar later loopt die er mooi weer
Concours gisteren :)

Afbeelding
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:10

Wow wat een verschil!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:25

@Nouvel, ja mooi! Ik heb echt jaaaaaren geleden een keer een onderlinge bij jullie gejureerd, vandaar dat t direct opviel :D

Lekker spierbundeltje alweer Yvank! Op naar nog meer :)

Mijne heeft dus echt nooit spierpijn. Hooguit in zn hersens _O- Terwijl hij echt geen optimale dressuurbouw heeft, maar blijkbaar kan zn lijf t werk wel altijd goed aan (of zorgt ie wel dat ie geen echte grenzen over gaat, kan ook)
Fysio heeft m wel goed gedaan geloof ik, hij was heerlijk vanavond! Eerste keer in t donker weer, dus in t galopperen kreeg ik m niet 100% ontspannen, maar het draven daarna...! <3 Echt zo'n machientje, en maar aantrekken achter :D Zo fijn rijden. En dan te bedenken dat ie de eerste keer dat ik erop zat überhaupt niet kon draven onder t zadel :+ :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:37

Lekker noukie! Fijn dat hij zo goed voelt na de fysio. In het donker spannend.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:31

Wauw wat kletsen jullie veel !
Zo fanatiek ben ik niet hoor ;), maar ik probeer het goed bij te lezen.

Yvank, wat een enorm verschil ! Ziet er goed uit de wedstrijdfoto's!

Over de afwisseling in training, de mijne loopt eigenlijk het makkelijkst als ik veel train. Ik train nu ook 2 dagen wel en dan een dag niet. Ik wissel dit wel af met een zwaardere training en wat meer op rond/laag. Graag zou ik af en toe afwisselen met bos of wat balkjes, maar dit durf ik nog niet zo goed alleen en is nu savonds sowieso lastiger.. (vroeg donker).

Hier nu gekozen om voor mijn spanning een paar x achter elkaar op wedstrijd te gaan, hopelijk vind ik wat meer ritme en zo meer ontspannng in het rijden van de proef.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:37

De mijne is momenteel geblesseerd helaas, dus ben nu even niet aan het trainen. Normaal gesproken train ik meestal om de dag en 2x per week wat zwaarder. Ze doet het daar erg goed op!

Renee16: als je vaak op wedstrijd wil voor het ritme is Someren misschien een leuke locatie, kun je bijna ieder weekend wel starten (en volgens mij voor jou best goed te doen).

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:54

Ik train ook altijd om de dag, op dinsdag altijd les en in het weekend doet mijn moeder haar 1 dag lekker beweging geven in haar eigen tempo :)
Gaat ze eigenlijk het aller beste op.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:06

MerelV schreef:
De mijne is momenteel geblesseerd helaas, dus ben nu even niet aan het trainen. Normaal gesproken train ik meestal om de dag en 2x per week wat zwaarder. Ze doet het daar erg goed op!

Renee16: als je vaak op wedstrijd wil voor het ritme is Someren misschien een leuke locatie, kun je bijna ieder weekend wel starten (en volgens mij voor jou best goed te doen).


Ja klopt, laatste in Someren-Heide gestart. Ik ging altijd graag naar Hulten, maar dat gaat niet meer sinds het verkocht is. Nu een paar keer Udenhout ingeschreven. Voor mijzelf wel prettig dat alles bekend is.
Jij bedoelt het Keelven denk ik? Dat is idd ook prettig rijden, maar kwam ik helemaal niet zoveel tegen op startlijsten, staat dat ergens anders?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:51

Wauw, wat een verschil Yvank, en wat een gave set, bordeaux staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Grappig dat iedereen zo verschillend traint. Geen paard is hetzelfde, dat blijkt,
Ik rijd 3 a 4 keer pw dressuurmatig waarvan 1x kort en simpel en 2x volle bak, ik heb 1x pw springles voor kneuzen (daar genieten we beide heel erg van), 2x pw echt vrij (paddock/wei en stampmolen) en vaak een keer dubbele longe of ik kruip er nog een keer op. Belezen heeft ook nooit spierpijn en is nooit stijf. Wel zijn we al 6 jaar bezig om haar hypermobiele Si/Sacrum in het gareel te krijgen. Pas nu ze echt wat zwaarder werk doet en daar veel spieren door ontwikkelt, heeft de Chiro weinig werk meer aan haar.

Ik heb maandag gelest bij Tonnie Huberts. Zo gaaf om bij iemand te rijden die mijn paard amper kent en dus niet blijft hangen in war we vandaan komen en dat dit al zo knap is voor mijn kleintje. Ze ging zo fijn sjouwen en bleef eraan trekken. We reden in een loeizware bak, maar na 45 min hoefde ik er nog niet aan te rijden.

Ik rijd heel vaak 2 dagen achter elkaar wedstrijd. Dat wordt hier bijna 2x per maand op 10 min afstand uitgeschreven en omdat ik nogal wat douchewerk heb aan mijn kleekscheet, pak ik graag door als ze eenmaal schoon is :P

Mijn komende wedstrijd is afgezegd/verplaatst naar nog verder weg. Ik zou naar Hulten gaan, maar dat is verkocht. Het is nu even puzzelen wanneer ik mijn, hopelijk laatste, M2 wedstrijd ga rijden. Bel is zo’n spook op vreemd terrein dat ik het graag bij bekende locaties houd.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:32

renee16 schreef:
MerelV schreef:
De mijne is momenteel geblesseerd helaas, dus ben nu even niet aan het trainen. Normaal gesproken train ik meestal om de dag en 2x per week wat zwaarder. Ze doet het daar erg goed op!

Renee16: als je vaak op wedstrijd wil voor het ritme is Someren misschien een leuke locatie, kun je bijna ieder weekend wel starten (en volgens mij voor jou best goed te doen).


Ja klopt, laatste in Someren-Heide gestart. Ik ging altijd graag naar Hulten, maar dat gaat niet meer sinds het verkocht is. Nu een paar keer Udenhout ingeschreven. Voor mijzelf wel prettig dat alles bekend is.
Jij bedoelt het Keelven denk ik? Dat is idd ook prettig rijden, maar kwam ik helemaal niet zoveel tegen op startlijsten, staat dat ergens anders?

ik bedoel inderdaad het keelven, zij zetten het meestal niet op startlijsten, maar op mijnknhs en hun eigen website

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:46

Mrijn schreef:
Mijn komende wedstrijd is afgezegd/verplaatst naar nog verder weg. Ik zou naar Hulten gaan, maar dat is verkocht. Het is nu even puzzelen wanneer ik mijn, hopelijk laatste, M2 wedstrijd ga rijden. Bel is zo’n spook op vreemd terrein dat ik het graag bij bekende locaties houd.


De ene vereniging heeft alles t/m december afgelast en de andere vereniging organiseert de wedstrijden nu in Udenhout. Daar ga ik nu ook naartoe, volgens mij wel heel prettig om te rijden!
Blijft zonde!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:15

Mrijn: Tonnie Huberts is fijn e! Ook al es n keertje les van gehad.
Was vroeger vaste lesgever van reservejuf, maar hij zit zo ver weg...

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:37

renee16 schreef:
Mrijn schreef:
Mijn komende wedstrijd is afgezegd/verplaatst naar nog verder weg. Ik zou naar Hulten gaan, maar dat is verkocht. Het is nu even puzzelen wanneer ik mijn, hopelijk laatste, M2 wedstrijd ga rijden. Bel is zo’n spook op vreemd terrein dat ik het graag bij bekende locaties houd.


De ene vereniging heeft alles t/m december afgelast en de andere vereniging organiseert de wedstrijden nu in Udenhout. Daar ga ik nu ook naartoe, volgens mij wel heel prettig om te rijden!
Blijft zonde!

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar weer ruimte gaat bieden voor wedstrijden. Enig idee wat er komt?

Ubenhout is voor mij echt precies de verkeerde kant op. Daar rijd ik zonder trailer al een uur over.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:40

Optiwolk schreef:
Mrijn: Tonnie Huberts is fijn e! Ook al es n keertje les van gehad.
Was vroeger vaste lesgever van reservejuf, maar hij zit zo ver weg...

Ik vind hem geweldig hoewel ik maandag wel even kortsluiting had hoor. Die man praat zoveel en zo hard/enthousiast. Ik moest een paar passen wijken, appuyeren en dan meteen een kw inzetten. Hij liep steeds heel hyper naast me mee en dan moest ik om hem heen draaien. Totaal tegen de natuur van Beleza in en ik kon er op dat moment niets mee. Gelukkig staat het meeste op film en nu snap ik precies wat de bedoeling is
Mijn vaste juf lest hij Tonnie en was ook mee om te kijken. Ideaal!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:01

Dit soort dingen in de bak zijn té verleidelijk natuurlijk :D
Afbeelding

Mrijn, das wel schakelen idd! Gelukkig heb je t op film, kan je idd nog rustig even terugkijken. Vaak worden ze wel handig en vlug van dat soort oefeningen na elkaar! (Maar ik zoek t als ik alleen aan t rijden ben ook niet per se op :'))

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:16

hahah wat stoer !
Mijn paard zou er niet eens in de buurt durven komen whaha, we zijn een beetje prikkers geworden geloof ik..

Mrijn; zie pb

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:25

Noukie schreef:
Dit soort dingen in de bak zijn té verleidelijk natuurlijk :D
[ [url=m/XVBi7z.png]Afbeelding[/url] ]

Mrijn, das wel schakelen idd! Gelukkig heb je t op film, kan je idd nog rustig even terugkijken. Vaak worden ze wel handig en vlug van dat soort oefeningen na elkaar! (Maar ik zoek t als ik alleen aan t rijden ben ook niet per se op :'))

Toevallig heb ik van de week ook weer eens wat sprongetjes gemaakt, maar dat was al wel heel lang geleden :')

Ik heb vandaag voor het eerst vliegende wissels gesprongen met Nash <3

Ik ben echt zo trots als een pauw!

En tuurlijk sprong hij ze niet gelijk en zo, maar hij sprong om!

#stuitertnogevenverder.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:50

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:58

Goed bezig!!! :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:31

Haha inderdaad, wat een gespring hier! :D
Leuk!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:11

Als Bel wat groter was geweest, was ik zeker wedstrijden gaan springen. Wij vinden het geweldig! Ik hoop dat mijn dochtertje over een paar jaar met haar bij de Dtjes gaat springen.

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:28

Leuk! Hoe oud is je dochtertje?

Vanavond clinic gehad bij Geert Jan Raateland. Was best even anders dan 'normaal', maar snel te schakelen naar dat andere systeem en fijne tips gehad. Met name in het appuyement kon ie me wel weer wat verder helpen door net andere bewoording en focus op wat hij nu ziet, zonder geremd te worden door eventuele historie.