[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:12

mellamoshan schreef:
Bamsy ik heb er twee keer bij mee gereden. M'n tante woont er in de buurt. Sfeer is heel leuk en mooie routes zaten ertussen. Dus als je twijfelt om te gaan, zeker een aanrader. En wat betreft die foto's... Jeetje, hoe kunnen mensen dat nou zeggen. Vind ze prachtig! Heel mooi plaatje. En als je zo al te zwaar zou zijn, dan hadden jullie niet mee kunnen draaien op dit niveau toch. :)

Ik heb hem vanaf het 1ste jaar al meegereden, aantal keer niet mee kunnen doen omdat ik met vakantie was maar dit jaar komt het weer mooi uit!

Haha toch als ze de regel ik gaan stellen dat als je zwaarder bent dan 90 kilo je niet meer op ne paard mag gaan zitten kan ik er naast gaan lopen }:0

Morgen vakantie voorbij en dan ga ik een “traject” proberen van 6 weken, doel is afvallen maar hopelijk krijg ik ook wat minder last van mijn lijf, vermoeidheid en lamlendigheid.


blanca13 schreef:
Inmiddels wel vanmiddag gelest met t dikkere bit. Leek toch wel iets verschil te maken. Daarnaast over 3 weken afspraak met een Bridle2fit passer. Mocht dat het niet zijn, dan ga ik het dochorse testcenter eens testen :P Nadeel van gewone maten hoofdstellen vind ik dat de mijne dus van extra full tot cobmaat heeft binnen een hoofdstel :+ Dus daarom mijn hoop op bridle2fit.


Welke bridle2fit passer komt er langs?
Ik heb een bridle2fit trenshoofdstel maar ben echt niet te spreken over de kwaliteit voor het geld wat je er voor weg legt. Riempjes worden snel kaal om over de aansnoerriem maar niet te spreken want die kun je bijna pluizig noemen :')
Enige waar ik echt tevreden over ben is het kinkussentje waar heel handig het passantje aan vast zit zodat je die niet kan verliezen *\o/*

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:46

Ach Bamsy, dat geldt voor gemiddelden... Je bent al behoorlijk langer dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Natuurlijk kan je wel wat afvallen, maar er zit ook een keer een ho aan. Ik denk dat ik met mijn 1.86m echt niet minder dan 75 kilo moet willen wegen. Het moet ook mooi blijven. Zeker voor lange vrouwen geldt in mijn ogen vaak dat te licht gelijk staat aan bonenstaak... Niet mooi dus :+


Wat voor traject ga je volgen? Ik woon sinds ruim een jaar op mezelf, dat viel ook niet mee. Nu eet ik doordeweeks voornamelijk paleo. In de ochtend neem ik vaak een smoothie mee naar mijn werk, soms met soms zonder chia zaad (voor de vulling haha). Voor tussen de middag eet ik eiermuffins (suuuuperlekker, veel beter dan brood :P ) en 's avonds eet ik vrij basic gewoon vlees met groente of vis met groente. Qua vlees ben ik vrij beperkt, aangezien ik niet tegen varken kan.

In het weekend heb ik wel altijd wat lekkers in huis. Maar mijn kitten meent ook alles te moeten kunnen eten... Dus daar is de lol nu ook wel wat van af :')

Balen dat je zo'n slecht B2F hoofdstel hebt, ik herken wat jij hebt namelijk totaal niet.


Heb een weekje niet gereden, door de regen van vorig weekend konden de paarden niet in de wei terwijl ons dak op de bak kwam. Dus die gingen na 5en pas naar buiten (en dus in de bak).
Maar jeeeeetje *\o/* Vandaag dus voor het eerst onder dak. Heerlijk! Ook erg fijn gereden. De voorwaarts komt er steeds beter op en hij loopt weer lekker door het lijf. Erg blij mee.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:10

Ik ga fase 1 van gymking doen, waar ik voornamelijk houvast en baat bij heb is een voorgekauwd schema. Is 6 maaltijden en als ik het zo lees geen uithongeren maar gedoseerder eten. Hoop alleen dat ik uit ga komen met avondeten gezien we vaak pas half 9 eten.
Doel is naar de 80 kilo te gaan dan is het plaatje mooi in balans. Veel lichter zal ik ook niet kunnen worden gezien ik ook veel spiermassa heb dus dat ga ik niet kwijtraken :')

Eiermuffins klinkt wel goed die ga ik eens opzoeken!

En wat heerlijk een dak erop! En wat fijn dat je lekker hebt kunnen rijden zo na een minivakantie!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:50

Ook ik ben druk met opletten wat ik eet. Door de week streng weekend iets minder de eerst 1.5 kg is er weer af.

Vandaag lekker bos in geweest met zusje en vriendin was heerlijk

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:04

meelezers die nog geen Z starten maar er wel naartoe werken (Mellamoshan oa), jullie zijn evengoed welkom hoor! (als je de tijd hebt natuurlijk :))
Uiteindelijk zijn we met hetzelfde bezig, of je nou wel of niet die ring in gereden bent al.

Ik ben benieuwd naar t Bridle2fit leer. Als t me niet bevalt doe ik het niet, maar het is anders zo lastig om aan de verschillende maten te komen. Schochemohle doet t ook wel, maar ik weet ook niet precies welke maten ik waar nodig heb, dus voor je dan alsnog allemaal spullen gekocht hebt die je niet kan gebruiken..

Hier vandaag ook genoten van de sunshine in het bos. Té lekker! Hij wilde ook niet mee naar huis, haha, stond gewoon chill te zonnen bij de trailer :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:54

Bamsy, mooi doel! Je lichaam is nu al mooi in proportie hoor! Kan me voorstellen dat nog minder gewicht geen gezicht is.

Laura ook goed bezig!!! :D

Ik vierde vanochtend een klein feestje toen mijn ene laars in één keer helemaal dicht ging. De andere ging niet helemaal dicht. Maar hé, ben toch verder dan gedacht :P Nog geen weegschaal. Geen zin om er veel aan uit te geven als ze soms ook bij de Action zijn :')

Het was echt mooi weer! Maar toch vandaag voor het eerst mijn winterjas aan gedaan. Op fiets naar m'n ouders, dus had geen zin om kou te lijden. :')

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:58

Janine dat gevoel is zo herkenbaar. Blij zijn dat je laars dicht gaat. :')

Hier een hectisch weekend gehad. Gister ponylief van stal verhuisd. Ik stond 4,5 jaar op de 'vorige' stal. Dus echt heel eng om weg te gaan. Gelukkig maken een 60x20 binnenbak en het bos om de hoek bij de nieuwe stal het helemaal goed. Hoop ik tenminste. Altijd even afwachten. := En daarbij ipv 25km van huis, staat ze nu nog maar 9km van huis. :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:41

Waar ben je heen gegaan AD?

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:44

Ik heb je een pb gestuurd. :)

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:58

Gave foto’s Bamsy!! En nog gefeliciteerd met je winstpunten!

Die driedaagse ken ik niet, ik rijd wel al 5 jaar de paardenvierdaagse in Epe mee. Dat vind ik helemaal geweldig :)

Klinkt goed absque_dubio! Lijkt me wel moeilijk om na zo’n tijd weg te gaan, maar je krijgt er een hoop voordelen voor terug zo te lezen!

Ik ben zaterdag voor de tweede keer Z1 gestart. Inrijden ging heel erg fijn, maar in de ring was de impuls direct weg en ook de aanleuning werd slechter. Super stom. In de tweede proef was mijn paard helemaal niet meer vooruit te branden :( de oefeningen voerde hij wel uit, maar zonder impuls. Ben het helemaal eens met de gehaalde punten. Had nog wel leuk commentaar erbij.
Ik denk dat ik voorlopig met trainen zonder zweep ga rijden, dan mis ik hem in mijn proef ook niet. En verder laat ik de wedstrijden wel even zitten. Heb wel weer zin om te gaan springen, dus misschien even daarop richten :)

Heb nog wel een hele gave foto (vind ik) van de proefgerichte clinic van 2 weken geleden gekregen:
Afbeelding

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:04

Gave foto!
Even iets anders doen is misschien niet eens zo gek.

Gaat er nog iemand naar Assen dit weekend?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:23

Leuke foto! Balen dat het in de proef nog niet zo lukt, maar kilometers maakten en idd thuis scherper zetten werkt echt uiteindelijk :)

Ad, hopelijk gaat t goed bevallen op de nieuwe plek!

Assen is voor mij te ver uit de buurt. Sowieso niks gepland dit weekend. Nouja, behalve een verkoop makelaar voor mn appartement. En ik wilde nog wel een rustig weekend :')
Volgend weekend trouwt mn broer en daarna richting t z2 geloof ik := al ga ik zo weer terug Z1 als t niet lukt :D

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:38

Ik heb vandaag weer les gehad en hoewel Beer stijf begon, liep hij aan het eind echt heel stoer 8-)
Het gaat steeds beter maar ik wil hem nog scherper en makkelijker hebben thuis voordat ik weer een poging ga doen op wedstrijd.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:15

Lekker getraind dus hopelijk blijft het zo goed gaan en ga je weer op wedstrijd.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:12

Even bijgelezen... meisje was erg tevreden en kaartte precies de punten aan waar aan gewerkt wordt.

Gisteren zelf gereden maar hij was weer erg “Jij bent net een week niet geweest en nu moet ik werken voor je? Dacht t niet”
Dwingen is dan geen optie, hallo semi-volbloed?
Vandaag zal dat weer beter zijn, gelukkig.

We gingen eerst dit weekend starten maar ik heb besloten nog een cursus bij te volgen (bovenop full time werk. Ik ben kapooot) dus het is twee weekje uitgesteld.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:13

Pittig optiwolk ook nog een cursus is die wel leuk?

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:45

Lijkt me een wijze beslissing om dan je wedstrijd even te verplaatsen.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:26

Noukie verhuisplannen ja? En inmiddels al geslaagd voor een jurkje voor de bruiloft?
Ik heb maandag bruiloft, inmiddels wel een jurkje. Maarja, wat doe je over dat jurkje aan? Vroeger had je van die leuke korte halve blazers. Kan ze nu nergens meer vinden.

Optiwolk slim om de wedstrijd te verplaatsen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:52

Ja, woon er 8 jaar.. tis wel mooi geweest :) woning bevalt opzich nog, maar wat randzaken minder.

Jurkje gevonden! En zelfde dilemma idd.. steps misschien? Ik heb korte mouwen en gok maar gewoon dat t warm genoeg zal zijn binnen om het daar bij te laten :')

Verstandig optiwolk, je kan ook niet alles tegelijk goed doen.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:03

Steps heeft inderdaad wat ik zoek, maar een bolero voor € 70,- :7
Ik heb ook korte mouwen, maar voel me zo naakt zonder iets erover..

Blijf je wel in dezelfde woonplaats? Al een huis op het oog?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:16

Nee, helemaal niks. Best eng.
Wel plekken waar ik tijdelijk terecht kan mocht het ineens verkocht zijn hoor. Maar wil voorlopig even huren en mijn budget is weer afhankelijk van de verkoop.
En misschien is t verkoop vooruitzicht zo beroerd dat ik toch nog blijf zitten :+

70 euro is idd wel veel. Dan zou in mijn geval de bolero duurder zijn dan de jurk :')
Omslagdoek/sjaal nog een optie?

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:40

Dat is fijn, dat je wel opties achter de hand hebt. De huizenmarkt is echt gestoord op het moment, dus het is vast zo verkocht. := Kopen gaat dus ook heel snel, dat is wel leuk. :D

Nou mijn jurk was 40,- dusja dan zou de bolero ook flink duurder zijn. :')
Een omslagdoek/sjaal zie ik mezelf niet mee lopen..

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:41

Anders even op marktplaats kijken dames daar worden ook nog wel leuke dingen aangeboden.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:22

Vanavond proefgerichte clinic gehad. Helaas was het licht in de buitenbak niet vriendelijk voor mijn telefoon dus geen beeld maar wel geluid dus commentaar van de jury.

209,5 punt en daarna nog even begeleiding gehad met weer een eyeopener.
Leukste vind ik eigenlijk nog de progressie, heb deze jury in het M1 ook al eens gehad en toen net aan winst gereden. Dat ik nu een “dikke” winst in het Z1 rij is dan toch wel erg mooi!

Was een mooie generale en morgen gaan we weer voor de officiële punten.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:03

Succes vandaag bamsy