[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:46

Leuke haflinger Yvank! Ik ben ook zo gek op haflingers :+: Later als ik groot ben dan wil ik ook een haflinger :o

Welkom Kim! Leuk paard heb je. En wat vlieg je inderdaad snel door de klasses :)
@mellamoshan, wat een super leuk commentaar heb je gekregen! Dus de puntjes erop en dan kun je los :D

@Janine, het is inderdaad sinds de stang & trens dat hij zou super fijn loopt. Ik vind het verschil gewoon bizar, alsof hij nu accepteert dat hij niet door de hand kan lopen (hij is nu nog een lichter in de hand dan op een trens).

Beer moet vrijdag voor de keuring maar het wordt hartstikke warm weer dus ik ga hem dan afmelden. We zijn als fokdag nog aan het bekijken of we de keuring 's ochtends kunnen houden. Dat zou voor iedereen (paard en mens) beter zijn.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:43

Laura1982 schreef:
miicchhellee schreef:
Ik ga woensdag weer 2 proeven starten. Enige nadeel ik moet om 17uur rijden als het t warmste van de week wordt. Even aankijken of we daadwerkelijk gaan starten


Oee ja dat is niet gunstig.


Ik moet zeggen, wij kunnen wel goed tegen het warme weer, heb vorige week mijn les ook gereden. Wil echt op de dag zelf afwachten hoe het weer wordt en hoe warm het echt is.
Ik ga natuurlijk geen dingen opzoeken als het echt te warm is :j

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:55

Wij kunnen er normaal ook goed tegen maar ik merk dat het nu steeds benauwder wordt en paard ook steeds lamlendiger. Hier woensdag 35 graden afgelopen week was het maximaal 28 dus toch wel stuk warmer weer. Maar de wedstrijden hier zijn vanwege welzijn ook afgelast gelukkig.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:00

Jullie gaan echt te hard haha! Maar ik lees alleen maar goede berichten. Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten :D en ook voor de mensen die hun laatste m2 punten hebben gereden, heerlijk!

Welkom Kim!

Ik rijd zelf thuis nu ook alleen smorgens vroeg of savonds laat. Vind het anders echt te warm. Ik ga ook niet op concours met dit weer, slechts op 1 locatie omdat ik daar altijd om 9.00 smorgens moet en het dan nog wel te doen is.

Gister foto’s laten maken van Jonne en haar baby. Zo blij met het resultaat <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:21

Wauw super mooie foto's! En wat een ontzettend gaaf achterbeen op de eerste foto *\o/* Stoer paard 8-)

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:43

Hele gave foto’s, echt leuk!!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:30

Jullie gaan echt haaaaard!

Mooie foto’s!

Oké kan er iemand aub even Mn twee paarden een klap voor hun kop geven, dat ze ff gezond blijven? Staat er eentje met een scheur in de hoef, van de straal naar de bal toe. Wil dr niet op lopen.
Het is me niet gegund dit jaar denk ik ...

Nu wij starten zaterdag op de oefenproef op stal normaal en dan officieel terug begin september ongeveer. Er is niets leuks/ dicht tot dan...

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:43

Wauw wat een mooie foto's! Die haf is ook leuk!! Ben even offline geweest. We zijn hier hard bezig de omheining van de paddock en het weiland te vernieuwen. Tussendoor wat getraind maar meer niet dan wel.
Gisteren nog weg geweest en in rucphen gestart. Gelukkig in de ochtend dus nog niet te warm en weer twee puntjes gepakt en 2x derde. Dus super tevreden. Hij wilde alleen niet terug op de trailer. Zoveel mensen dan die het dan beter weten. 1 spande de kroon. Die kwam aangereden, overzag de situatie en vond dat hij mijn paard wel even hardhandig de trailer op kon meppen. En daarna van God los gaan omdat ik dat niet zag zitten. Heb gewoon een potje staan janken in de trailer. Zo onaardig. Daarna met een goedgemikt tikje door mijn supergroom toch erop gekregen. Maar leuk is anders.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:49

droversrun wat een ontzettend mooie foto's! En wat heb je toch een ruig paard! :oo :+:

Hier druk geweest met verhuizen. Afgelopen donderdag kregen we de sleutel, en donderdagavond sliepen we er al. Wel nog een hoop wat uitgepakt moet worden etc. pff. Dus pony heeft even een rustig weekje gehad. Had ze ook wel verdiend.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:41

Omg Yess, hardhandig is juist de manier waarop t niet moet imo.
Wij hebben altijd extra longeertouwen mee, zodat er gekruisd kan worden indien nodig.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:41

Optiwolk: de longeerlijnen truc lukt helaas niet meer. Hij stijgert zo hoog. Ben bang dat hij achterover gaat. Zo is het paard van een vriendin van mij overleden. Tis een afspraken dingetje. Soms gaat het heel goed. Soms heeft hij geen zin. En blijkbaar heeft hij niet genoeg respect of vertrouwen of wat dan ook dat ik hem kan overtuigen. Op de heenweg liep hij erin aan een los touwtje. Maar dat meppen is nooit een optie. Ligt aan mij. Dan ga ik mijn paard toch niet in tweeën laten slaan door een vreemde die daar zin in heeft.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:10

Wauw, gaaf Droversrun!!

Yess, oh hoe irritant als mensen zich gaan bemoeien...

Verder welkom nieuwe mensen en gefeliciteerd met de punten die voorbij komen!
Even een turbo bijlees, sorry, mega druk op mn werk en 's avonds dus weinig behoefte aan weer de laptop

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:30

Kylian, gefeliciteerd met je laatste winstpunten!!! *\o/* Wat heerlijk naar je debuut toe rijden is dit!!

Kim, welkom... gaaf beest heb je daar zeg!!

Mellamoshan, wat een leuk compliment zeg!! :D

Mahitri, waar is er vrijdag keuring?? Gaat hij voor ster? En welke fokdag organiseer je?

Droversrun, wát een achterbeen die merrie van je!!! En wat is die kleine al groot zeg!!! :oo

Optiwolk, méén je niet... gaat lekker zeg... :\

Yess, wat onwijs vervelend zeg! Ik weet alles van trailerdraken... Die van mij was er zo eentje. Ik heb John Erb er destijds bij gehad en sindsdien is het klaar. Als je er behoefte aan hebt, heb ik nog wel wat tips voor je (zijn manier is vrij eenvoudig). Ohja en de volgende keer die bemoeial op z'n bek slaan! Wat denken mensen toch wel niet, zich zo te bemoeien... :\

Ik ben vandaag weer bij Janna geweest. Erg leuk weer! Kreeg van m'n juf vrijdagavond al een appje dat ik zo'n ander mens was te paard. Ontspannen en vrolijk.
Vanmiddag bezig geweest met spanning op wedstrijd. Blijft een wonderbaarlijk proces, maar ik heb er echt veel baat bij! Leuk ook de bevestiging dat mijn juf een goede is!
Morgenvroeg maar even mee aan de slag :D En op zoek naar een wedstrijd...

Met dit warme weer pas ik alles aan. Zondagmiddag was het super bewolkt hier, en het waaide... Dus ik dacht, ik ga wel rijden... Bleek het op stal hartstikke warm en de wind gedraaid dus uit de wind. Het rijden wilde niet echt. Dus heb het opgegeven. Ik had er even op gezeten en hij voelde goed. Had niet de indruk dat de les hem op de spieren was gaan zitten, dus ik vond het prima. (dit kon ik anderhalve maand geleden ECHT niet :n )
Dus morgen gaan we heel vroeg rijden, mijn streven is om half 8 op stal te zijn. Lekker voor de warmte op... Woensdag zag ik een wolkje in het weerbericht, dus dan gaan we 's avonds laat. Donderdag en vrijdag is hij vrij en zaterdagmorgen ga ik weer heel vroeg. En aangepaste arbeid uiteraard!

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:57

Gave foto´s droversrun!

Voor mijn werk aanrijden lukt helaas niet. Dus ik rij savonds maar ik moet zeggen... Vond het nog bloedheet.

Rij nu om de dag de paarden, ene dag mijn eigen andere dag de haflinger.
3e keer erop vandaag ze doet het steeds beter!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:42

Waaaauw droversrun, wat een geweldige foto's. Dat achterbeen van die eerste foto!
Jonkie ook al erg mooi.

@yess, erg vervelend dat soort mensen. Heb het jaren geleden een x gehad met m'n puber paard toen. Altijd de trailer op, maar dat weekend besloot hij dat hij die keer niet wilde.
Alles geprobeerd. Brokje erbij, belonen, lijnen, bezem. Gewoon in z'n error modus.
Staat er een flapdrol bij; hij neemt je gewoon in de zeik hoor...
Ja hèhè, dat snap ik ook wel, maar hij is 600kg en ik niet. Pfff @€®~]]>€€$. :o

Wat leuk te horen dat het zo goed gaat janine!

Yvank, ziet er goed uit. Komt helemaal goed met de wedsteijden.

Wij zouden morgen eigenlijk rijden, maar eerst maar even zien hoe warm het sochtends al is. Anders heeft hij een relaxed weekje. Hoe dan ook wil ik deze week eens lekker zwemmen met de jongens. :Y)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:31

@Optiwolk, ik zal je paarden niet slaan maar ik wil wel voor ze duimen dat ze gezond blijven :)
@ Yess, gewoon lekker bij je eigen gevoel blijven en doen wat jij denkt dat helpt om hem de trailer op te krijgen.
@Janine, houd de spirit er zo lekker in! :D
@Yvank, netjes hoor voor nog maar zo kort een combinatie te zijn.

De fokdag is in Drachten en de bedoeling (hoop) is dat Beer ster wordt maar de kans is erg klein aangezien ze hem de vorige keer te groot vonden (heb ik nog niet kunnen veranderen :D) en zijn stap was niet goed. Hij draaft eigenlijk altijd wel maar moet echt ontspannen zijn zodat hij ook goed stapt. Ik vind het ontzettend spannend maar we gaan het wel zien.
Gisteren tijdens de les liep hij in ieder geval weer super fijn. Instructrice vond het ook een heel ander paard geworden! Dat klopt dan weer met mijn eigen gevoel dat hij zo anders zijn lijf gebruikt. Dus helemaal trots op mijn reus :o
Volgende week weer les van mijn instructrice en ook weer van Rien *\o/* Voordat ik weer ga starten moet ik ook maar een afspraak maken met Janna :j

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:26

Ik was vanmorgen vroeg om 6 uur al op stal om douwe te longeren voordat ik naar mijn werk moest. Goed bevallen doe ik morgen weer. En nu enorm bewolkt en drukkend hier ik hoop zo dat we regen krijgen morgen buienradar geeft het wel aan nu nog hopen dat het bij ons valt.

Mooie foto's droversrun!
Yess blijf bij je eigen gevoel werkt vaak het beste.
Janine wie is Janna? Instructie of soort van mental coach?

Yvank echt super leuke haf.
Mahitri ik ga voor je duimen dat hij sterk wordt!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:20

Wauw, veel berichten om bij te lezen...
Doe ik later wel even goed:)

Heb het superdruk, gaan zaterdag verhuizen, had je een warmere periode uit kunnen kiezen? Uhhh Nee... 8)7
We moeten het er maar mee doen, valt niet mee: blijven werken, huishouden, klussen, dozen inpakken, paardrijden... Even doorbijten dan is het volgende week allemaal weer normaal.
Vrijdag en zaterdag zorgt een stalgenootje voor Wup, daar ben ik heel blij mee!
Het rijden gaat redelijk goed, de fijne afstelling is op dit moment nog foetsie, daar moeten we straks even goed aan sleutelen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:26

Succes liss!! Op dat jullie daar een heerlijk écht eigen plekkie kunnen maken!!

En goed drinken he :D

Yvank, WAUW.... verder niks... :') WAUW!!

Mellamoshan, wat heerlijk dat je kan zwemmen! Althans, ik neem aan dat je met paard bedoelt???

Goed bezig Laura!! Ik heb gisteren eens berekend of ik dat ook zou kunnen, maar dat zou betekenen dat ik 's nachts om kwart over 2 naar stal moet :') Het is dan wél koel :')

Janna = Janna Kroes. Zij doet Bowen therapie, maar ook heel veel andere dingen. Ik ben op aanraden van Mahitri naar haar toe gegaan voor stress release, een soort EMDR. Ongelooflijk wat een effect!!
Dus ja je zou het kunnen zien als mental coaching :j

Pfff Mahitri, te groot :+ Belachelijk... Paard kan mij nooit te groot zijn :')
Hopelijk laat hij zich goed zien, als je nog gaat... Het wordt wel echt loeiwarm...
Al een beetje een idee wanneer je weer wilt starten?

Ik ga proberen voor 3 september, dan ga ik namelijk weer naar haar toe.
Vanochtend rijden viel tegen hoor... Om half 8 was het al 21.5 graad volgens mijn auto.
Rijden ging op zich gelukkig wel lekker, na die tijd stond hij gewoon met z'n mond open. Dat stof doet natuurlijk ook weinig goeds. Ik zou morgenavond ook gaan, maar dan heb ik wat anders herinnerde ik me. Nou dan maar een paar dagen extra vrij hoor...

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:34

De keuring is verplaatst naar de ochtend. Beer moet nu om 9.00 uur dus dat is nog wel te doen.
Ik heb vanmorgen nog even gereden en dat was nog net te doen. We zijn nu bezig met vanuit galop naar stap en dan op het achterbeen blijven en niet naar voren duiken. Dus ik spring één galoppas aan en ga daarna meteen naar halthouden zodat hij zijn bekken gekanteld houdt. Grappig om te merken hoe snel hij dat in de gaten heeft :D

@Janine, ik weet nog niet wanneer ik weer ga starten want om eerlijk te zijn, vind ik het een beetje spannend omdat hij me de laatste twee keer heeft laten zitten (of ik wist in ieder geval niet goed hoe ik met zijn spanning om moest gaan). Misschien ga ik over twee weken een kleine wedstrijd proberen en dan één proef.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:37

Oh dat scheelt zeg!! Leuke oefening, die ga ik onthouden!!!

Kan me goed voorstellen dat je na de laatste keer onzeker bent geworden hoor!

Ik zoek nu een wedstrijd op gras half augustus... voor 3 september, maar dat valt niet mee. :(

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:38

Herkenbare oefening mahitri die doen wij ook in onze training.

Fijn dat jullie al vroeg mogen op de keuring want midden op de dag echt niet te doen pff.

Ik ga 2 sept voor het eerst Z1 starten ik vind het ook echt mega spannend.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:59

Janine, wat goed dat je weer aan wedstrijden denkt. Mooi die stappen die je maakt.

Mahitri, te groot... Hmm, nee, daar doe je weinig aan. Wordt hooguit meer dan minder :D En ook jij nog steeds fijn aan het rijden, top! Fijn dat de keuring vroeger is, moet ook wel met de voorspelde temperaturen.
Snap dat starten een klein beetje een dingetje is. Keertje HC voor je eigen gevoel? Of kan je instructrice mee oid om je te helpen?

Laura, leek dat je debuut staat! Als je maar zorgt dat t naast spannend ook leuk wordt :)

Hier gisteravond na werk gereden, wel warm, maar nog te doen. Vandaag parttime middag, heb daar dus mooi de ochtend van gemaakt. Was héérlijk hier! Bewolkt, windje... Zelfs nog drie druppels regen gehad. Hij was ook erg fijn, werd weer heel blij van m!

Morgen en overmorgen maar even zien wat t wordt... Anders maar twee dagen vrij en alleen buiten wanneer er schaduw is.
Alhoewel ik zelf eigenlijk niet moet zeuren, toen ik in Canada werkte was 34 graden al een soort koel :') En dan moest ik er een stuk of 6 rijden. (maar dat blijft anders, want huis had airco, de kantine op stal ook, de stallen zelf geïsoleerd en zo gemaakt dat zo goed blijven doorluchten..)

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:18

Haha het is mij te heet nu! In de ochtend wil niet moet dan werken hele dag. Gisteravond gereden dat was geen doen. Dus ik stap wel weer op als het koeler is.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:07

Gister avond vond ik wel gaan nog. Had voor de grap de hartslagmeter om gedaan om eens te kijken wat het nu precies deed met hem.
Nou niet zo gek veel dus want hij kwam niet boven de 125 uit. :=

Vandaag pas ik wel. Ben zelf gewoon beetje lamlendig door de hitte en de slechte nachten erdoor.