[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:03

Zo, eindelijk weer even wat tijd voor bokt! Iedereen de beste wensen voor 2019! Dat het maar een top jaar mag worden :D

Gelukkig loopt Fes alweer sinds de cranio behandeling helemaal zuiver, niks meer van gemerkt :) Behandeling was wel nodig, last van zn bekken! Daardoor steeds op rust met rechts, en links dus warm door overbelasting.

@ Noukie Ik heb toen met de zadelmaakster een Ideal Suzannah geprobeerd. Deze helaas nog niet langer kunnen testen omdat Fes ineens kreupel was... Hopelijk kunnen we dat na mijn vakantie volgende week alsnog gaan uitproberen :) Succes met alle drukte van het verhuizen die komen gaat! Is inderdaad wel erg kort de tijd zeg.

@ Yvank_ wat een mooie scores van de 27e zeg! Top! En wat een knapperd zeg, je haffie! En toch super zeg, de tweede plaats met je haf met zo'n klein verschil met de nummer 1!

@ bamsy Wauw wat een scores heb je gereden beide dagen! Gefeliciteerd!

@ Mahitri Wat gaaf, Beer weer voor de wagen! En qua punten zit je echt heel dichtbij! Benieuwd wat het proefgerichte trainen uiteindelijk voor jullie gaat doen! :)

@ Mrijn wat rot zeg, dat Beleza zo'n last heeft van het enten! Hier gelukkig nooit last van de enting..

Ik heb vandaag weer ingeschreven voor onze volgende wedstrijd.. Die is helaas pas 3 februari :') Aangezien we nog niet met trailer weg kunnen, kunnen we alleen starten bij de locatie op loopafstand. En helaas hebben die ook alleen maar t/m M2 in het indoorseizoen... Dus we starten dan ook gewoon weer in het M2. Op zich niet erg, kunnen we nog even lekker het indoorseizoen doortrainen en klaarstomen voor ons 2e Z1 debuut in mei :) Wel één groot compliment van mijn instructrice.. Zij vond het jammer dat we in het voorjaar pas Z1 gaan starten, want ze vindt dat we daar al veel eerder klaar voor zijn :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:44

Iedereen de beste wensen! Dat 2019 een heel mooi jaar mag worden.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:14

Beste wensen allemaal!

Liss, ik heb Harry's Horse stang en die is ook zwaar, dus als je paard er lekker op loopt zou ik gewoon zo doorrijden :)

Ivy, wat vervelend joh! Sterkte.

Fijn dat je paard weer goed is Cindy, en iig weer wedstrijdplannen. Ergens jammer dat je nog M2 'moet' rijden, maar gezien jullie hele verhaal idd gewoon lekker zo doen en uitkijken naar je hernieuwde debuut in mei!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:21

Hi, mag ik hier misschien mee komen kletsen? :)

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:12

Hoi, tuurlijk!
btw, ik denk dat ik vandaag op facebook (van de stal) een bericht voorbij zag komen over jouw zeer geslaagde debuut, kan dat? :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:25

Welkom Sanne!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:50

Thanks, leuk! :D

Noukie, haha ja dat klopt! :D

Ik zal mezelf nog even kort voorstellen, misschien wel zo leuk haha. Zoals vast als doet vermoeden heet ik Sanne en ik kom uit het midden van het land. Samen met mijn 7 jarige pony Dior (du Bois) start ik tussen de paarden. So far zijn we eigenlijk door alle klassen heen gevlogen met als hoogtepuntje toch wel de afvaardiging naar het NK afgelopen zomer in de M2. <3
Gisteren hebben we ons Z1 debuut gehad en behaalden we tweemaal een 2e plaats met 230 (selectie) en 233 punten. Dus de kop is eraf!

Ik ga even wat pagina's teruglezen want ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar jullie. :)

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:14

Wat een knap dier Sanne! En gefeliciteerd dus, mega goed debuut!
Ik maak heel soms gebruik van de mogelijkheid 20x60 te trainen bij jullie en laatst de clinic meegereden. Vandaar dat ik de facebook volg ook.
En ooit, heeeeeeeel lang geleden stond ik met mijn pony daar, toen er nog n minicamping en een buitenbakje was :D (maar ik voel me oud nu ik uitreken dat dit zeker 24 jaar geleden was :=)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:43

Nee Sanne jij mag niet mee praten, jullie zijn veeeeeeel te goed!
_O- _O- _O- _O- _O-

Echt top gedaan, gefeliciteerd!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:20

Noukie schreef:
Wat een knap dier Sanne! En gefeliciteerd dus, mega goed debuut!
Ik maak heel soms gebruik van de mogelijkheid 20x60 te trainen bij jullie en laatst de clinic meegereden. Vandaar dat ik de facebook volg ook.
En ooit, heeeeeeeel lang geleden stond ik met mijn pony daar, toen er nog n minicamping en een buitenbakje was :D (maar ik voel me oud nu ik uitreken dat dit zeker 24 jaar geleden was :=)


Oh wat leuk, misschien zie ik je dan wel een keer! Was de clinic geslaagd? (Ik kon helaas niet.)
Hahaha en wat geniaal, kan ik me nu niks meer bij voorstellen dat er alleen minicamping met buitenbakje was.

Nouvel schreef:
Nee Sanne jij mag niet mee praten, jullie zijn veeeeeeel te goed!
_O- _O- _O- _O- _O-

Echt top gedaan, gefeliciteerd!


Hahaha sorry not sorry. :+ :*

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:01

Welkom Sanne!

Hier ff een baalmomentje, rijden wordt niets met deze storm. Ik had de ijdele hoop dat het zou gaan liggen of niet op de bak zou staan. Maar dat staat het dus wel :+
Morgen ook al niet rijden, dan naar de therapeut... :+

Dus donderdag pas weer... Nouja... hij doet het zo goed op het moment dat ik me er ook helemaal niet druk om moet maken. :')

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:19

Clinic was leuk ja! Zeker wat aan gehad en vond t ook top georganiseerd

Janine, dan juist balen als ie zo goed loopt! Dan is het extra leuk om te rijden toch? :D

Hier valt de storm gelukkig erg mee en kon ik in de buitenbak rijden (wel lagen alle hindernissen plat en moest ie even wennen aan de bewegende schaduwen van de waaiende bomen :'))
Maarrrrrrr, we have a first *\o/* *\o/* ik zat lekker op mijn springzadeltje te hobbelen, beetje wissels klooien en hij was eigenlijk best fijn, dus ik wissel naar contra op de lange zijde, tel door, leg mijn been om en.... hij doet t!
Van nevernooit wissels springen naar een beginnende serie, wonderen bestaan :D
(daarna was ie wel zo kneiterheet dat ik t niet nog een keer kon doen, dus de volgende uitdaging is gevonden :'))

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:22

Jammer Janine hopelijk kan je van de week lekker rijden.

Zo noukie lekker bezig!

Il ga vrijdag lekker lessen. En zaterdag naar Leeuwarden voor de hengstenkeuring en dan zondag op concours. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:32

Welkom Sanne. Het Z is appeltje eitje voor jullie, zo te lezen.

Balen Jeanine! Ik wens achteraf dat ik ook niet was gaan rijden. Ik rijd zelden buiten in het donker omdat mijn blinde vink dat echt heel eng vindt. Vandaag toch gedaan (want morgen kan ik ook niet en Gister heb ik alleen wat gelongeerd. Hoezo slechte planning -O- ), maar man, man, wat een slecht plan was dat! Bang van elke wapperende tak, meebewegende schaduw, overvliegende vogel... meer dan wat beweging geven was het niet.

Wat stoer Noukie! Super leuk hè, dat knutselen en die stapjes... Ik durf het nog niet aan, ben blij met elke geplande wissel of rustige eenvoudige wissel..

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:42

Haha klopt Noukie, maar omdat ik telkens last van mijn rug heb, is kan ik ook meer vernielen met rijden dan goed maken. Blij dat ik morgen weer een Bowen behandeling krijg, raak me steeds bewuster van de effecten. Het begon in de rug, maar ook in de schouders zit weer veel spanning!

Maar wat suuuupergoed joh! Dat hij gewoon een serie begint te snappen!!! *\o/*

Ik speel af en toe uit verveling ook wat, ik kan niet zeggen dat hij echt een wissel sprong, maar hij ging wel heel snel van de ene naar de andere galop. Ik vroeg 'm alleen helemaal terug, terwijl dat volgens mij verre van het idee is :')

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:31

Lekker bezig iedereen!
Welkom Sanne, jij bent ook goed op weg!

Met het rijden gaat het bij mij wat wisselend.
Ondanks dat ik ook een binnenbak heb rij ik toch het liefst buiten.
Wup is braaf maar wat wisselend. Heb laatst weer s&t gereden en liep daarna op trens ook erg lekker licht. Wissels gaan ook al beter alleen blijft hij niet nageeflijk tijdens sprong en doet hij wat heftig. Ach, komt vanzelf wel goed. Alleen gaat hij nu zelf bedenken dat hij moet wisselen terwijl ik gewoon van hand wil veranderen en door wil gaan in contra. Ga het nu proberen op de hoefslag, dat verwacht hij niet.

Heb me ook opgegeven voor trainingsweek in Steenwijk.
Alweer voor het derde jaar, zin in!!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:00

Ik haat verhuizen. :+Of nouja, de combi van verhuizen, meubels die op verschillende dagen worden geleverd, groot en gaaf, maar drukkkk project op mn werk en een opleiding. :')
Misschien doe ik t mezelf wel een beetje aan ook :=

Leuke vooruitzichten Laura! Succes alvast voor zondag! (én plezier!)

Mrijn, idd net jammer van je planning. Dan kom je met die storm enzo niet aan lekker rijden toe nee.

Voordeel bij mij is: de wissels zijn zó'n lang traject geweest en tis nog steeds echt zo fragiel, dat ik er weinig aan kapot kan maken :+ (of nouja, het kan, maar zolang hij t plezier erin blijft houden en naar voren denkt is het al goed, als ie een keer in tweeën springt is dat geen ramp) En hoe meer lol en handigheid hij krijgt, hoe beter t wordt merk ik. Hij moet juist makkelijker gaan denken en ook op onverwachte momenten durven reageren. Dus dan kan zo'n beetje knutselen wel, maar ik zou t ook niet bij alle paarden in dit stadium doen denk ik.
Rustige eenvoudige wissels blijft hier trouwens een uitdaging hoor, vooral in de proef :+

Haha Janine, ook lekker bezig. Terugverzamelen kan wel hoor, als je daar mooi vlug sprong kan houden is het opzich wel een prima uitgangspunt. Ik rijd de mijne nu ietsje open juist, omdat je dan dus van achter door durft te springen. Maar t moet wel vanuit enige verzameling natuurlijk :D (tenzij springzadel, die nuance maak ik dan wel)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:54

Wedstrijd gehad vandaag vanuit het tinkerstamboek in Leusden bij de treekhoeve. Pff wat was het nat en kleine parkeerplaats voor alle trailers. Gelukkig was hubbie mee dus dat scheelde alweer stress. Starttijden waren ineens anders Dus ik moest na 2 rondjes stappen en 2 rondjes galopperen al starten. Was zelf erg tevreden over de proeven gezien de voorbereiding. Helaas geen winst gereden 199 en 188.5 terwijl hij de 2e proef echt fijner was. Stonden ook wat dingen op protocol dat ik dacht hmm.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:39

Jammer is dat Laura! Je gaat je dan ook echt afvragen of ze niet iemand anders hebben beoordeeld met jouw coupon :')
Volgende keer beter, wanneer gaat dat zijn?


Wietse heeft vrijdagavond een jaap in zijn neus gemaakt... Echt een winkelhaak tot op het bot... Je raadt het al... Precies op de plek van de neusriem :') Gelukkig was de eigenaar er snel bij en kon het gehecht worden.
Dus ik heb een lage neusriem gehaald, hij loopt er euh... erg goed op...
Nouja, dat kwartiertje dat ik het heb geprobeerd in de storm :') Aangezien er nog geen wanden in de bak zitten was rijden niet zo heel handig :') Paard was wel relaxed, maar mijn bril werd nat gespetterd en we hadden wat zandstormen :+

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:45

Ik had in maart nog een wedstrijd daar staan maar die heb ik geannuleerd losrij bodem was echt zo slecht dat het leek alsof ik op een olifant zat zo hard ging hij stampend door de baan. Ja ik wordt er wel onzeker van maar probeer bij mijn eigen gevoel te blijven. Heb wel gekeken of er in de buurt nog z1 starts zijn maar die zijn vaak pas rond 22.00 uur en dan wil mijn lijf niet meer dus dan maar even wachten op outdoor.

Hoe had hij dat voor elkaar gekregen Janine Die winkelhaak? Ja het was wel heel erg waaieboomdag vandaag.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:50

Oh jakkes, slechte bodems heb ik echt een hekel aan, snap dat je dat afmeld dan!!
Ach, outdoor is alweer snel! :D

We hebben geen idee, bloed op de muur gevonden waar het niet logisch is... Maar hij is sowieso een beetje en Ab Smartlap, heeft vaak wat kale plekken en schaafplekken op zijn hoofd.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:51

Laura1982 schreef:
Ik had in maart nog een wedstrijd daar staan maar die heb ik geannuleerd losrij bodem was echt zo slecht dat het leek alsof ik op een olifant zat zo hard ging hij stampend door de baan. Ja ik wordt er wel onzeker van maar probeer bij mijn eigen gevoel te blijven. Heb wel gekeken of er in de buurt nog z1 starts zijn maar die zijn vaak pas rond 22.00 uur en dan wil mijn lijf niet meer dus dan maar even wachten op outdoor.

Hoe had hij dat voor elkaar gekregen Janine Die winkelhaak? Ja het was wel heel erg waaieboomdag vandaag.


Goed dat je het zegt! Ik wilde daar ook wel een keer starten....

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:00

Ja ik heb niet snel kritiek maar dit was echt niet fijn. Erg plakkerige bodem en slecht gesleept erg hobbelig.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:43

Wat jammer Laura.

Wij lezen nog gerust mee en trainen thuis verder.
We hebben een ander spoortje eraan (ik reed nog met staafjes van 1cm) en dat gaat beter.

Vandaag thuis proef geoefend, maar nog steeds hetzelfde... ik hoor de lezer “a binnenkomen” en stop met ademen. Daardoor kan ik net niet lekker die aanleuning houden.
Even veel trainen op proeven rijden? Of vanbuiten leren rijden? Geen idee ..:

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:49

Optiwolk wat lastig dat je nog geen oplossing hebt gevonden. Is een houding en zit coach die let op ademhaling misschien iets? Of mindfullness?