[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:07

Yvank_ schreef:
Ik vind de gespen op gelijke hoogte bij s&T niet fijn dan gaat het in de ogen zitten. Ik heb ze bij de stang lager hangen anders zit het niet mooi.


Ah, dat probleem hebben wij niet bij dit hoofdstel (PS of Sweden) zitten de gespen heel ver van het oog.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:14

Maar hoe wil je daar een stang bakstuk aanmaken dan? Of mis ik iets? Mijn trens is ook PS of sweden maar ik heb daar geen extra riempje over om stang bakstukken aan te maken.

Ik heb 2 riempjes voor het bakstuk en voor de neusriem, iets anders past er ook niet bij aan.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:25

Je kan ook een losse stang bakstuk halen.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:48

Yvank_ schreef:
Maar hoe wil je daar een stang bakstuk aanmaken dan? Of mis ik iets? Mijn trens is ook PS of sweden maar ik heb daar geen extra riempje over om stang bakstukken aan te maken.

Ik heb 2 riempjes voor het bakstuk en voor de neusriem, iets anders past er ook niet bij aan.


Ik laat een extra riempje onder de andere 2 stikken voor de neusriem. Eigenlijk zoals het s&t bakstukken van ps er ook uit ziet. Ik heb niet zoveel zin om 150 euro voor een kopstuk te betalen :o

Los bakstukken heb ik naar gezocht, maar heb niets in de goede kleur bruin gevonden.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:00

Ah zo, vind je dat niet zonde van je trens dan :D ?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:14

Yvank_ schreef:
Ah zo, vind je dat niet zonde van je trens dan :D ?

Eigenlijk wel, maar het is zo rente duur allemaal :D Ik denk dat ik straks niet heel veel zal wisselen dus dan hangt dat hooddstel maar in de kast. Aan de andere kant kan ik dat altijd nog verkopen.... moeilijk, moeilijk... eens kijken wat het me kost als ik alles minus de neusriem (die heb ik al) bestel.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:20

Ah ja ik rij eigenlijk alleen met trens dus gebruik hem wel veel.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:29

Ik heb laatst bij hypostore een mooi stang en trens hoofdstel besteld voor 110 euro. Ze zijn er ook voor minder en in het bruin

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:31


Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:08

Ik heb een stang en trens van WW die was 130 euro.

En ik heb ooit een mazzeltje gescoort bij tentenkamp en voor €20,- een Anky stang en trens gekocht. Heel mooi hoofdstel ook. Heel klassiek.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:14

Yvank_ schreef:
Ah zo, vind je dat niet zonde van je trens dan :D ?

Je hebt hebt gelijk ook! Ik laat nu voor een paar tientjes een bakstuk maken dat ik achter de oren vast kan maken. Geen extra gespen in haar gezicht en makkelijk te verwijderen.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:17

Mrijn wat vindingrijk ik zou er niet opgekomen zijn. Ik heb vorig jaar op de hengstenkeuring in Leeuwarden heel mooi hoofdstel gekocht met extra frontriem voor 150 euro. Ik ben altijd wel extra dol op dat soort dagen dan mag ik graag shoppen. Veel standhouders zie ik de rest van het jaar niet omdat ze te ver weg zitten.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:03

Ik heb een Dobert S&T, enorme mazzel, week gebruikt en voor de helft van de nieuwprijs kunnen kopen. Die hangt nu dus te wachten of er ooit een opvolger komt die wel op S&T gaat lopen _O- _O-

Daarom wel slimme oplossing Mrijn, met een extra riempje! Dan kan je testen zonder dat het heel veel geld kost. (En je kan je mooie hoofdstel wat je hebt blijven gebruiken)

@Ivy, gewoon nog heel vaak gaan oefenen! Komt er een moment dat t makkelijker wordt :P En in de proef van januari zit iig geen eenvoudige wissel van contra naar contra, dus dat scheelt je weer :) (en in 23 ook maar 1x uitstrekken)

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:32

Ja in proef 26 zit dat idd van contra naar contra. Ik rij altijd maar 1 proef, vind het eigenlijk wel jammer dat dat niet meer zoveel wisselt, ik rij eigenlijk maar 2 verschillende Z1 proeven het hele jaar door. Wel handiger met uit het hoofd rijden.

Ik mag vanavond weer en zaterdag ook, hopelijk kom ik zelf een beetje door die spanning heen, enige doel is dan ook ontspannen en blijven rijden in de proef.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:54

Dat zit niet in 26 hoor in 24!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:58

renee16 schreef:
Ja in proef 26 zit dat idd van contra naar contra. Ik rij altijd maar 1 proef, vind het eigenlijk wel jammer dat dat niet meer zoveel wisselt, ik rij eigenlijk maar 2 verschillende Z1 proeven het hele jaar door. Wel handiger met uit het hoofd rijden.

Ik mag vanavond weer en zaterdag ook, hopelijk kom ik zelf een beetje door die spanning heen, enige doel is dan ook ontspannen en blijven rijden in de proef.

Maar je mag toch tegenwoordig zelf kiezen welke proef je rijd. 1ste proef is niet meer de verplichte proef. Als je een keer een andere wil rijden kun je ipv de 1ste proef enkel de 2de rijden.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:19

Dat dacht ik inderdaad ook Bamsy!

Ik ga als ik weer ga starten ook eerst beginnen met één proef.

Zou vanavond rijden, zag er al aardig tegenop aangezien het zo vreselijk waaide. We hebben wel een dak, maar nog geen wanden. En we zitten aardig open.
Krijg ik een half uurtje geleden telefoon van de eigenaar, kijk... ik wist dat ik goed zat... Maar die man is echt geweldig! Ik kon maar beter thuisblijven, het was veel te koud en hij wilde het liefst de deuren (die dus op de wind liggen) de hele avond dicht laten.

Zo fijn is dat!

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:26

Herkenbaar Janine := wij hebben ook geen wanden aan de bak... en dit weekend komt het windbreekgaas pas... Ik sla over vanavond...Het waait sneeuwt en is koud. Ben normaal geen watje maar dit hoeft van mij niet :+ je wordt ook zeiknat omdat het naar binnen komt desneeuw.

Ik gamorgen wel weer.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:33

Ik rijd nu ook steeds één proef en dat gaat zo goed dat ik eind december weer eens twee proeven ga proberen.
Mijn bak heeft één open kant dus dat is prima te doen ook als het regent of sneeuwt. Alleen als je tegen het eind van de middag rijdt dan krijg je nu de zon die erg laag hangt in je gezicht en dat is irritant. Gelukkig zijn dit luxe problemen :D

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:35

:wow: Sneeuw?!
Snap dat je dan even wacht idd Yvank.
En Janine ook, heerlijk als de eigenaar zo meedenkt!

Ik heb zowaar binnen gereden. Mn ma had m vanmiddag hooi gegeven en in de paddock etc en was gebleven. Vond t zo sneu voor haar om dr dan buiten in de kou te laten zitten kijken terwijl ik aan t rijden ben. Dus, binnenbakje, en hij was echt wonderlijk fijn voor binnen.
Heb m sinds een ruime week weer op een maagsupplement staan en daar heeft ie wel erg veel profijt van. Blijft balen dat t na 1x maagzweer toch nooit meer helemaal probleemloos zal zijn, maar lekker dat we iets lijken te hebben dat werkt.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:42

Oke blij dat ik niet de enige ben :')

Wat voor supplement heb je Noukie?

Mahitri, wij krijgen 'm ook op 3 kanten volledig dicht (op deuren na natuurlijk), de open kant is in principe ook gewoon afgesloten, komt iig geen wind bij :D

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:45

Puur Maag nu. Lijkt wel mooi compleet.
Gebruikte eerder Audevard Ekygard, maar dat werd wel vrij kostbaar. Toen tijdje niks, maar dat was m de laatste weken dus niet meer. Tot nu toe wel heel tevreden over deze (en uiteraard, hij staat verder onder DA begeleiding, ik rommel niet zomaar zelf aan :) )

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:47

Audevard vind ik wel echt een fantastisch merk :o
Maar idd, best prijzig :j

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:48

Ik rij eigenlijk altijd wel in de buitenbaan. Die is groter en fijner.. Maar met dit weer :o morgen is er weer een dag :=

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:23

Ik heb hetzelfde Yvank, vind buiten echt heerlijk en veel fijner!
Maar heel soms is binnen wel prima :)

En idd Janine, nog niks van geprobeerd wat niet werkt. Maar met dit zit je dan op 100 per maand, das wel veel.. Kijk, die redplex, daar kan ik wel wat potten van slijten in een jaar :D

Grappig trouwens, mn ma start m dit weekend weer, dus ik heb even haar M1 proefje doorgereden. Dat is best anders kan ik zeggen :D Hij werd er echt kneiterheet van ipv het 'normale' dichtslaan. M1 was ook echt onze favo klasse