Per abuis gestart zonder startkaart, winstpunten kwijt??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

Per abuis gestart zonder startkaart, winstpunten kwijt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 14:37

Wie heeft dit wel eens meegemaakt?

Ik ben van vereniging geswitched, en nu wist ik niet dat je zelf je startkaart dan moest omzetten. Hierdoor is mijn startkaart dus stop gezet. Wellicht dat ik een mail met informatie heb gemist? Tijdens mij zwangerschaps-verlof...

Ondertussen ben ik een keer gestart, en was megaaaaa blij dat ik meteen met 2 winst thuis kwam in het M2.

Als ze een beetje tegen werken bij t KNHS ben ik die winstpunten mooi kwijt.. Boehoeeeeee

Ken iemand deze situatie? En hoe is het gegaan met de winstpunten?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:39

Waarom bel je de KNHS niet? Kan je het uitleggen en kunnen zij misschien meewerken.
In plaats van af te wachten en dan achteraf proberen op te lossen?

Rindin

Re: Per abuis gestart zonder startkaart, winstpunten kwijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:43

Ik heb dat wel een keer gehad, toen was ik de winstpunten gereden tijdens niet geldig zijn van startkaart helaas ook kwijt...

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 14:59

MariekeS_ schreef:
Waarom bel je de KNHS niet? Kan je het uitleggen en kunnen zij misschien meewerken.
In plaats van af te wachten en dan achteraf proberen op te lossen?

Ik heb de KNHS meteen gebeld... (en gemaild! en meteen de pas aangevraagd!!) En ze vertelden dat je meestal je winstpunten we mag houden.. Maar ligt n beetje aan het verhaal. Want als je t volgens de regels doet.. ben je ze kwijt.

Dus was benieuwd of iemand wel eens is gematst...

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:00

Rindin schreef:
Ik heb dat wel een keer gehad, toen was ik de winstpunten gereden tijdens niet geldig zijn van startkaart helaas ook kwijt...

Arghh!!! Wat erg!! :(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:01

Ik was ze mooi kwijt en kreeg een waarschuwing met weer een boete dreiging. Toen we al pratende aan de telefoon er achter kwamen dat ik op een andere wedstrijd een keer onterecht winstpunten had gekregen haalde ze die er ook nog af :x
Heb nog voorgesteld dat we hun fout tegen mijn fout weg zouden strepen maar daar was degene aan de telefoon niet voor te porren.

Fijne club die KNHS ^)

Nou maakte het mij niet zo veel meer uit hoor. Wilde toch niet meer in een hogere klasse starten. Meer het idee hoe 'vijandelijk; ze met je omgaan.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:22

pol013 schreef:
Ik was ze mooi kwijt en kreeg een waarschuwing met weer een boete dreiging. Toen we al pratende aan de telefoon er achter kwamen dat ik op een andere wedstrijd een keer onterecht winstpunten had gekregen haalde ze die er ook nog af :x
Heb nog voorgesteld dat we hun fout tegen mijn fout weg zouden strepen maar daar was degene aan de telefoon niet voor te porren.

Fijne club die KNHS ^)

Vijandelijk of rechtvaardig?

@TS ben benieuwd naar het antwoord van KNHS!
Heb je je wel in kunnen schrijven via Mijn KNHS?

Nou maakte het mij niet zo veel meer uit hoor. Wilde toch niet meer in een hogere klasse starten. Meer het idee hoe 'vijandelijk; ze met je omgaan.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 12:31

Ik had mij idd gewoon ingeschreven via de knhs site... wel apart dat dat kan.. eigenlijk..
En dat ze t ook op een wedstrijd niet nakijken, anders had ik ter plekke meteen de kaart aangevraagd..

Maar goed... ik heb geluk gehad!! En heb toch die twee winstpunten gekregen.. jammer dat er met twee maten wordt gemeten. Maar ben toch blij dat t voor mij positief heeft uitgepakt...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:34

Tsja, vergissen is blijkbaar menselijk want dat deden ze zelf ook door 2 winstpunten toe te kennen die ik niet verdiend had. Ik ben dan zo eerlijk om dat te zeggen. Was toch niet zo heel gek om dan maar 2 winstpunten in te trekken ipv alle 4.
Bij mij was het allemaal gebeurt rond een verhuizing. Naar een andere vereniging gegaan. Toen ik dat de vorige keer deed werd de startkaart nog overgezet door de vereniging. Nu moest je dat blijkbaar zelf doen. Wist ik niet.

En inderdaad vijandig. Als je van een andere partij een keer een brief krijgt ivm te laat betalen oid staat er altijd in: 'als onze correspondentie elkaar kruist mag u deze als niet verzonden beschouwen'. Of 'wij gaan er van uit dat het even aan uw aandacht ontglipt is'. KNHS is meer: u hebt een fout begaan. Foei! Er volgt een boete als je niet snel bla bla bla. Het is de toon die de muziek maakt.
Ze treden vaak echt als politie op. Vind ik een beetje een gekke houding voor een vereniging.....

Gelukkig heb ik verder weinig met ze te maken en dat probeer ik zo te houden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:36

cb: hier ook hoor. Gewoon kunnen inschrijven zonder probleem.
Maar het is je van harte gegund hoor. Fijn toch.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:49

Ik heb precies hetzelfde gehad! Heb al 7 jaar een lopende startkaart en ineens blijkt dat ze op inactief gaan als je van vereniging gaat switchen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:03

Tja, er wordt niet voor niks beleid geschreven, anders kunnen de medewerkers van de KNHS zich ook nergens aan conformeren.

pol013 schreef:

Fijne club die KNHS ^)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:28

padoertje: het is inderdaad hun goed recht. Regels zijn regels. Van mij mogen ze. Zal er geen nacht slecht van slapen, heb er ook geen klacht voor ingediend. Maar zoals gezegd: het is de toon die de muziek maakt. Een gevoel van 'voor de leden' of 'sportiviteit' heb ik er niet bij gekregen. Dat is een gevoel, iets wat je meegeeft zonder de regels, cijfers en letter.
Als zij dat prima vinden, vindt ik dat ook prima. Probeer gewoon zo weinig mogelijk contact te hebben met deze club.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:57

Ik heb het laatst ook een keer gehad, wel een iets andere situatie maar wel zonder startpas gestart. Ik heb de punten ook gewoon gekregen gelukkig! Was echt bang dat dat niet zo zou zijn want mijn ervaring is ook dat de KNHS meestal niet heel meewerkend is :P Het kan dus ook anders :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:29

pol013 schreef:
padoertje: het is inderdaad hun goed recht. Regels zijn regels. Van mij mogen ze. Zal er geen nacht slecht van slapen, heb er ook geen klacht voor ingediend. Maar zoals gezegd: het is de toon die de muziek maakt. Een gevoel van 'voor de leden' of 'sportiviteit' heb ik er niet bij gekregen. Dat is een gevoel, iets wat je meegeeft zonder de regels, cijfers en letter.
Als zij dat prima vinden, vindt ik dat ook prima. Probeer gewoon zo weinig mogelijk contact te hebben met deze club.

Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Ik heb al een paar keer een boze brief gehad dat ik onrechtmatig gestart zou zijn. Was ik niet, maar bij hun duurt het eeuwen voor ze hun gegevens op orde hebben. De toon is inderdaad heel vals.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 18:12

Gelukkig had ik juist hele aardige dames aan de telefoon en de mail gehad....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:42

Heb het eens anders gehad. Had 2 winstpunten gehaald en dik in de prijzen gereden en toen kreeg ik de punten niet omdat de vereniging vergeten was de wedstrijd aan te melden bij de knhs. Nu maakte het verder niet uit, want of je nu M1 +1 bent met een paard of M1+3, de eerste winstpunt staat en 2 keer een paard in de M1 betekent elk paard in de M1 mogen starten. Ik ben met dat paard niet verder gegaan. Heb die 6 weken uitgebracht en in een maand waren we de L2 door (13 proeven, 12 winst) en dus daarna 2 wedstrijden en meteen winst in de M1, 3 punten dus eigenlijk uit 4 proeven.
Heb de coupons overigens nog steeds bewaard, net als mijn winstpunten in de M2. Mocht ik ooit weer starten en de knhs is wat kwijt, dan heb ik hetbewijs.
Ik weet van iemand die er 20 jaar uitgeweest is dat de knhs alles kwijt was, maar dat ze toch door het bewijs direct weer in de Z2 kon starten.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:17

hoe pasje je startkaart aan dan, ik ben ook van verenging geswitched maar mijn startpas staat nog op de oude vereniging

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:27

Ik ben ook wel eens van vereniging veranderd, maar hoefde niets te doen, kreeg automatisch een nieuwe startpas.

OK dat is inmiddels veranderd:

Met je startpas vertegenwoordig je jouw vereniging op wedstrijden. Zeg je je verenigingslidmaatschap op, dan wordt je startpas inactief. Wil je wedstrijden blijven rijden voor een andere vereniging, verhuis je startpas(sen) dan met de online Overstapservice. Je kunt aangeven of je van beide verenigingen lid wil blijven of alleen van de nieuwe vereniging.

https://www.knhs.nl/wedstrijden/startpa ... apservice/