Bit waar je wel mee mag starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddykong

Berichten: 1473
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:46

Ik wil ook wel meedoen met een klacht. Paard loopt eindelijk fijn, heb mn bit met hulp van een bitfitter gevonden en deze kwam er het beste uit. Vind het zo zonde om dan mijn dure bit weer in te moeten ruilen voor een ander, waar ze ook nog weer minder fijn op loopt.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:52

Hoii, kom hier even binnenvallen als complete dressuur en dus wedstrijdregelementen leek..
Ik wil over een paar weekjes mijn aller eerste dressuur B proef gaan starten, puur voor wedstrijd ervaringen voordat de western wedstrijden weer beginnen.

Nooit nagedacht dat mijn bit misschien niet mag, ik snap de regel namelijk niet helemaal.

Ik rij met een Myler Level 1.
Zou evt tijdelijk de Level 2 van mijn zus kunnen gebruiken. Mogen deze nu wel of niet?

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:15

Lynn_Nikita schreef:
Trust gaat ook al een klacht indienen. Ik heb contact gehad omdat ik 3 weken geleden een bit heb gekocht wat nu al 1 pril niet meer zou mogen



ik heb dus het zelfde net 3 weken eindelijk na 2 jaar ellende een fijn bit gevonden en nu mag ik er a niet meer mee starten

een vriendelijk bit mag niet gooi dan maar gelijk stang en trends er in in de B

ik snap echt het probleem van knhs niet waarom een vriendelijk bit eruit gooien alleen om dat de fei het ook niet heeft hoeveel mensen rijden er internationaal en hoeveel gewoon knhs rond om huis

ik ben al de hele week chagie omdat ik wat anders moet zoeken wat ik eigenlijk niet wil en het weer een hele zak geld kost ik heb 3 weken geleden meer als 100 euro betaald voor het huidige bid

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:34

lorelientje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Trust gaat ook al een klacht indienen. Ik heb contact gehad omdat ik 3 weken geleden een bit heb gekocht wat nu al 1 pril niet meer zou mogen



ik heb dus het zelfde net 3 weken eindelijk na 2 jaar ellende een fijn bit gevonden en nu mag ik er a niet meer mee starten

een vriendelijk bit mag niet gooi dan maar gelijk stang en trends er in in de B

ik snap echt het probleem van knhs niet waarom een vriendelijk bit eruit gooien alleen om dat de fei het ook niet heeft hoeveel mensen rijden er internationaal en hoeveel gewoon knhs rond om huis

ik ben al de hele week chagie omdat ik wat anders moet zoeken wat ik eigenlijk niet wil en het weer een hele zak geld kost ik heb 3 weken geleden meer als 100 euro betaald voor het huidige bid


Heel herkenbaar. Ik heb mis wel een alternatief bit, maarja nog de vraag hoe me paard er op gaat lopen..

En bit is ook niet goedkoop, en me kast hangt al vol met bitten

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:40

voor mij is er weinig alternatief paardlief wil geen druk op de tong en geen metaal bit

dus ik moet een kunstof bit hebben met tongboog en roterend midden stuk (en het liefst een bustrends) om aan alle eisen te voldoen

laat dit nou gewoon niet bestaan heb al 2 dagen me suf gegoogeld

ben bang dat ik mijn wedstrijd jas aan de wilgen kan hangen

Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:52

lorelientje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Trust gaat ook al een klacht indienen. Ik heb contact gehad omdat ik 3 weken geleden een bit heb gekocht wat nu al 1 pril niet meer zou mogen



ik heb dus het zelfde net 3 weken eindelijk na 2 jaar ellende een fijn bit gevonden en nu mag ik er a niet meer mee starten

een vriendelijk bit mag niet gooi dan maar gelijk stang en trends er in in de B

ik snap echt het probleem van knhs niet waarom een vriendelijk bit eruit gooien alleen om dat de fei het ook niet heeft hoeveel mensen rijden er internationaal en hoeveel gewoon knhs rond om huis

ik ben al de hele week chagie omdat ik wat anders moet zoeken wat ik eigenlijk niet wil en het weer een hele zak geld kost ik heb 3 weken geleden meer als 100 euro betaald voor het huidige bid



Zaten wij soms in dezelfde groep in Venlo? Weet bijna zeker dat jij dat was

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:59

lorelientje schreef:
voor mij is er weinig alternatief paardlief wil geen druk op de tong en geen metaal bit

dus ik moet een kunstof bit hebben met tongboog en roterend midden stuk (en het liefst een bustrends) om aan alle eisen te voldoen

laat dit nou gewoon niet bestaan heb al 2 dagen me suf gegoogeld

ben bang dat ik mijn wedstrijd jas aan de wilgen kan hangen


Of bitloos.. dat zal bij mij de laatste optie zijn. Ik hoop dat ze nog bij draaien

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:11

@Lynn_Nikita zou zo maar eens kunnen de werld is heel klein

bitloos sta ik zelf niet achter en denk dat die draak van mij nog meer de kachel met me kan aan maken nee dat is zeker geen besprekbare optie

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:18

Hoezo zijn correctietrenzen nou ineens niet meer toegestaan? ;(

Ik vind ze heel fijne bitten, en ken echt veel paarden die er goed op lopen. En uiteindelijk is een bit wat comfortabel in de mond ligt volgens mij nog altijd het 'zachtste' voor je paard.

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:25

ik heb net een mail gestuurd naar de knhs heb er leuke verwoordingen en zo in gezet maar was heb vergeten te kopiëren dus kan jullie het niet laten lezen

blond -O- :o

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:54

lorelientje schreef:
ik heb net een mail gestuurd naar de knhs heb er leuke verwoordingen en zo in gezet maar was heb vergeten te kopiëren dus kan jullie het niet laten lezen

blond -O- :o

Verzonden items? :Y)

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:18

helaas is via de site van de knhs dus staat niet in de verzonden items

alleen een bemesting gehad dat hij was aan gekomen

Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:58

lorelientje schreef:
helaas is via de site van de knhs dus staat niet in de verzonden items

alleen een :D bemesting gehad dat hij was aan gekomen

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:05

Is eigenlijk al officieel bevestigd door de KNHS dat een correctietrens niet meer mag?

Een ongebroken trens mag wel, en naar mijn gevoel is een correctietrens gewoon een ongebroken trens, maar dan anatomisch gevormd.

Padoertje
Berichten: 1551
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:27

Heb je al bitjes van Neue Schule geprobeerd? Maakte bij mij een wereld van verschil. Paard wat zijn hoofd vanuit het niets omhoog gooide, tot een nu super rustige aanleuning.
Heb samen met een bitfitter meerdere getest en hier liep hij fijner op dat een Sprenger, Trust, myler, rubber etc.

Ik heb onderstaande:
http://nsbits.com/product/verbindend/

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:52

Eline91 schreef:
Is eigenlijk al officieel bevestigd door de KNHS dat een correctietrens niet meer mag?

Een ongebroken trens mag wel, en naar mijn gevoel is een correctietrens gewoon een ongebroken trens, maar dan anatomisch gevormd.

Het is heel simpel een ongebroken trens mag alléén recht zijn en niet anatomisch gevormd.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:05


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:05

Yvank_ schreef:
Eline91 schreef:
Is eigenlijk al officieel bevestigd door de KNHS dat een correctietrens niet meer mag?

Een ongebroken trens mag wel, en naar mijn gevoel is een correctietrens gewoon een ongebroken trens, maar dan anatomisch gevormd.

Het is heel simpel een ongebroken trens mag alléén recht zijn en niet anatomisch gevormd.


Wat echt zo belachelijk is..

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:10

En bovenal - de vraag is gestuurd naar KNHS - compleet onlogisch als je recente studies er naast legt (betere drukverdeling, vorm etc).

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:19

moonprayer schreef:
ik heb altijd met een myler gereden, gelukkig kon de jury niet in mijn paard zijn mond kijken. hij had ook gewoon maar weinig ruimte, dun bit liep hij fijner op dan een dik bit.

http://cdn02.sstack.com/resources/sstac ... a.zoom.jpg

in de Z1 dresuur.

[ [url=m/p8dak0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik goed heb gezien, mag je met een Myler bit gewoon nog starten.
Denk dat de meesten alleen de eerste pagina van de toegestane bitten hebben gekeken. Want van Trust is er ook een bit waarmee je mag starten.

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:01

magda_90 schreef:
En bovenal - de vraag is gestuurd naar KNHS - compleet onlogisch als je recente studies er naast legt (betere drukverdeling, vorm etc).



ik heb vorig jaar een lezing bijgewoond van CHIO achen directeur
ook was hij hoofd iets bij FEI (weet het niet meer zo goed) daar waren ze net een werk groep begonnen hoe ze de paarden sport vriendelijker konden maken.

niet paarden mensen vind het er vaak heel onvriendelijk uit zien nou dan vind ik dit toch wel een mooi voorbeeld vriendelijk bit er uit gooien

misschien een idee voor de knhs om al vanaf de B verplicht stang en trend er in gooien geeft een heel vriendelijk beeld :( :( :( :(

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:02

Klopt van trust is er ook 1 bit... moet je paard er net lekker op lopen...

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:28

Bij het springen dezelfde wijziging, zelfde probleem; ongebroken met tongvrijheid mag niet meer, ook niet die flexi-rubber bitjes. Heel veel paarden lopen daar juist zo fijn op als de tong wat meer ruimte heeft. En die mylerbitjes zijn voor die paarden vaak te scherp. Een pelham en ander grof geschut mag wel... :\

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:31

Snap er ook echt niets van bit ligt zo mooi stil in de mond! Baal als een stekker mag in april eindelijk starten met mijn 4 jarige Ga voorlopig iig niet wisselen van bit dan van de winter maar eens starten

Volgens mij mogen de rechte flexibele stangetjes juist wel iig volgens de plaatjes Hoe rechter een bit hoe meer druk op de tong En dat vind die dus net niks

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:11

Volgens mij mag een rechte kunstof bit wel.

Maar weet ik niet zeker. Moet nog mail over krijgen


Anders ga ik de ongebroken flexibele watertrens van trust proberen.