Wedstrijddoelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 16:51

_KellyAV schreef:
Mijn doel voor dit jaar is om haar weer volledig op te pakken en dan in het outdoor seizoen te gaan starten in de B. In 2016 hadden we al de plannen te gaan starten maar vanwege omstandigheden niet gelukt.

Het doel voor eind 2017 is L2+winst. Een realistisch doel lijkt me :) ik mag versneld promoveren naar de L1 en waarschijnlijk zal ik dat ook doen als alles goed gaat.

Nu hoorde ik van de week van een stadgenoot dat je ook als je bijvoorbeeld L1 start en dat gaat niet naar behoren, je een stapje terug mag naar de B. Iemand die hier het fijne van weet?


Dat heet flexibel starten. Tot 5 punten mag je ook nog uitkomen in een klasse lager. Wanneer je 5 punten hebt, moet je blijven starten in die klasse.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:54

Een heel bescheiden doel hier, na het inrijden van Zara wil ik graag een onderlinge wedstrijd starten.
In april wordt ze drie dus gewoon op het gemak een B-proef lijkt me geweldig om te beginnen. :j

F_inley

Berichten: 6404
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:02

Ik dacht dat flexibel starten alleen in het springen mocht?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 17:05

F_inley schreef:
Ik dacht dat flexibel starten alleen in het springen mocht?


Sinds 1 april mag dit ook bij dressuur. De exacte regels zou je even moeten opzoeken bij de KNHS, maar ik lieg zeker te weten niet :P

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:09

Vorig jaar heb ik geen wedstrijddoel gesteld, anders zou ik hem sowieso ruimschoots behaald hebben.. Nooit durven dromen hier nu te staan :).

Maar voor 2017:

Winstwaardig Z1 rijden, misschien zelfs Z2 startgerechtigd (we rijden nu net Z1, nog geen winst behaald).

marshmellow

Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:12

Mijn doel is om vooral weer plezier in het springen te krijgen, ipv. in m'n broek schijtend toch rond te komen :o
We springen nu B/L, terwijl we vorig jaar al M reden.. Dus stiekem is mijn doel wel om weer een keer M te starten dit jaar!
Met dressuur zijn we nu L1, en hoop eind van het jaar de puntjes voor de M1 te hebben.
En met crossen hoop ik een keer foutloos rond te kunnen komen zonder uitgebeld te worden op het water, of er af te donderen door 'enge' mensen langs de kant :Y)

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:13

Mijn doel is om lekker door te trainen en nadat de selecties zijn afgelopen (van afgelopen winter) L starten en voor het einde van het jaar M starten, nu vooral lekker veel ervaring op doen en vertrouwen weer terug krijgen, ze kan zo ontzettend heet worden in het parcours dat ik meer op terug te werken let dan op de hindernis afrijden, uiteraard ga ik niet naar de L als dat vertrouwen nog niet volledig terug is.
Morgen in iedergeval oefenparcours en zondag met selectie ervoor BB rijden.

Ook de dressuur meer oppakken we hebben nu 1 winstpunt in de B en net elke keer geen winstpunt dus wil der nog wat bij halen dit jaar!

XxKayleigh

Berichten: 216
Geregistreerd: 26-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:24

Mijn doel dit jaar is om met mijn friese merrie het Sportpredikaat te behalen!
Daarvoor moeten we 5 winstpunten in het Z1 hebben.
We zijn nu Z1 + 4 *\o/*

F_inley

Berichten: 6404
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:25

Janine1990 schreef:
F_inley schreef:
Ik dacht dat flexibel starten alleen in het springen mocht?


Sinds 1 april mag dit ook bij dressuur. De exacte regels zou je even moeten opzoeken bij de KNHS, maar ik lieg zeker te weten niet :P


Ik geloof je helemaal wist er alleen niet vanaf ;) maar nou start ik ook al dik drie naar niet meer ohz dus hou me er ook niet zo mee bezig :o

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 17:25

XxKayleigh schreef:
Mijn doel dit jaar is om met mijn friese merrie het Sportpredikaat te behalen!
Daarvoor moeten we 5 winstpunten in het Z1 hebben.
We zijn nu Z1 + 4 *\o/*


Doel voor dit jaar? Of voor de eerste drie maanden? :') Dit is een eitje!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 17:26

F_inley schreef:
Ik geloof je helemaal wist er alleen niet vanaf ;) maar nou start ik ook al dik drie naar niet meer ohz dus hou me er ook niet zo mee bezig :o


Haha, je bent vast niet de enige. Genoeg organisaties die zich er ook nog geen raad mee weten.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:28

Het doel voor dit jaar ligt niet al te hoog. Proberen wat wedstrijdjes mee te pakken en een puntje binnen te slepen ipv voor de sier rijden en dan zonder punten thuis komen :p.

Verder wil ik dit jaar meer tijd besteden aan het trainen van mijn shetjes voor de kar en met het doel een betere conditie op te bouwen en ze wat kilo's te laten verliezen.

XxKayleigh

Berichten: 216
Geregistreerd: 26-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:29

Janine1990 schreef:
XxKayleigh schreef:
Mijn doel dit jaar is om met mijn friese merrie het Sportpredikaat te behalen!
Daarvoor moeten we 5 winstpunten in het Z1 hebben.
We zijn nu Z1 + 4 *\o/*


Doel voor dit jaar? Of voor de eerste drie maanden? :') Dit is een eitje!


We hebben er een jaar over gedaan om 4 winstpunten bij elkaar te rijden :')

Zijn afgelopen jaar een beetje stil blijven staan helaas.

Heb sinds kort een nieuwe instructrice die ons gaat helpen de puntjes op de i te zetten :D

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:44

Ik heb voor dit jaar ook een wedstrijddoel :D Namelijk ons B-debuut. Ik hoop eerst wat oefendressuur wedstrijden te kunnen rijden en straks in de zomer (juni/juli) een officiele wedstrijd rijden. Dan zit mijn paard mooi in zijn vacht en is het vet vervangen voor spier, hoop ik - ik train er in ieder geval voor dus dat komt denk ik wel goed.

Ik vind het best wel spannend want mijn laatste wedstrijd (niet met mijn eigen paard) was vorig jaar juli. En in 2013 heb ik een wedstrijd met mijn eigen paard gereden ook in juli (toen was hij nog niet van mij) en dat liep uit op een drama.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 19:39

XxKayleigh schreef:
We hebben er een jaar over gedaan om 4 winstpunten bij elkaar te rijden :')

Zijn afgelopen jaar een beetje stil blijven staan helaas.

Heb sinds kort een nieuwe instructrice die ons gaat helpen de puntjes op de i te zetten :D


Dan moet het toch helemaal lukken!
En soms helpt het ook wel om een hoger doel te stellen... Ernaast bijvoorbeeld om een wissel aan te leren?

diannnne93

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:44

Ik hoop me dit jaar te selecteren voor de regiokampioenschappen in de M1 en aan het eind van het jaar M2 starten met hopelijk winst :)

XxKayleigh

Berichten: 216
Geregistreerd: 26-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:56

Janine1990 schreef:
XxKayleigh schreef:
We hebben er een jaar over gedaan om 4 winstpunten bij elkaar te rijden :')

Zijn afgelopen jaar een beetje stil blijven staan helaas.

Heb sinds kort een nieuwe instructrice die ons gaat helpen de puntjes op de i te zetten :D


Dan moet het toch helemaal lukken!
En soms helpt het ook wel om een hoger doel te stellen... Ernaast bijvoorbeeld om een wissel aan te leren?


Dat is inderdaad een mooi doel!
En eind 2017 Z2 startgerechtigd :P

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:01

Goedzo!

Hogere doelen helpen je om het eerst dichterbij op te lossen! You can do it!

Allemaal mooie doelen hier om te lezen! Misschien leuk om jezelf te quoten wanneer je tussentijdse doelen hebt behaald?

Anoniem

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:06

Ik rij alle klasses uit omdat het al hard zat gaat en ga niet vaak op concours, maximaal 1x per maand. Soms een maand niet en heel soms een keer extra, maar veel starten we niet.
Ik wil dit jaar M2+10 zijn tegen het uiteinde van het jaar! In 2018 rij ik dan heel de M2 nog door en hoop ik punten in het Z1 te halen.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:19

Mijn doel voor het outdoor seizoen; m1 startgerechtigd en meedoen aan (de selecties voor) fk

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:27

Mijn doel dit jaar? M1 startgerechtigd zijn. Ik moet het L1 en het L2 dan door maar we gaan er voor! In feb hebben we ons L1 debuut.

Heel hoog gegrepen (plus ik start niet met een warmbloed), maar we gaan gewoon haha

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:35

Dayanaera schreef:
Mijn doel dit jaar? M1 startgerechtigd zijn. Ik moet het L1 en het L2 dan door maar we gaan er voor! In feb hebben we ons L1 debuut.

Heel hoog gegrepen (plus ik start niet met een warmbloed), maar we gaan gewoon haha


Wat is 'niet een warmbloed'?

Want ik kon dat ook prima met een Fries, ik begon in maart in de B en was in november M1 startgerechtigd :P Maar een Fries is gewoon een warmbloed. :P

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:41

Janine1990 schreef:
Dayanaera schreef:
Mijn doel dit jaar? M1 startgerechtigd zijn. Ik moet het L1 en het L2 dan door maar we gaan er voor! In feb hebben we ons L1 debuut.

Heel hoog gegrepen (plus ik start niet met een warmbloed), maar we gaan gewoon haha


Wat is 'niet een warmbloed'?

Want ik kon dat ook prima met een Fries, ik begon in maart in de B en was in november M1 startgerechtigd :P Maar een Fries is gewoon een warmbloed. :P


Ik wou zeggen een fries is warmbloed haha.
Ik start hier ook met een tinker. Ene jurylid kan het waarderen en de ander totaal niet. Ik start op het moment vooral wedstrijden van het tinker stamboek.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:50

Shelly21 schreef:
Ik wou zeggen een fries is warmbloed haha.
Ik start hier ook met een tinker. Ene jurylid kan het waarderen en de ander totaal niet. Ik start op het moment vooral wedstrijden van het tinker stamboek.


Ach, een paard is een paard, zullen we maar zeggen. Van elk merk heb je betere en minder goede paarden. Tuurlijk, over het algemeen is een Tinker qua bewegingen wat beperkter. Maar die kan net zo goed een hele goede proef neerzetten!

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:53

Mijn doel voor de winter nog is een keer op wedstrijd proberen (M/M10) zonder laadproblemen deze keer :o en dan in de zomer af en toe (max. 1x per maand) Young Riders nationaal starten en misschien afwisselend ook de gewone PSG (om af en toe eens met meer te rijden)

Maar eerst maar eens op wedstrijd gaan :+