Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:32

ponyparadijs schreef:
Silly1972 schreef:
En ziekenhuis is niet acceptabel?

Zoals ik al eerder had gezegd had ze bij mij geen rekening gehad
Omdat ik persoonlijk een ziekenhuis opname (en dan niet 1 die al gepland stond) een goede reden om af te melden



Nou precies dit bedoel ik dus, als er gewoon overlegd word is er vaak veel mogelijk

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:37

Bel vereniging en vraag het nog eens na.

Maar regels zijn dat je inschrijfgeld moet betalen.
Heb het ook ooit gehad. Was een dag te laat met afmelden. Mijn paard had ik in moeten laten slapen. Maar ik moest gewoon betalen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:50

nimbletje schreef:
Bij ons doen we wanneer je na sluitingsdatum afmeld, ongeacht de reden, je wel moet betalen. Maar doe je dat voor de wedstrijddag of de dag zelf dat betaal je maar 1 proef en anders de helft van het inschrijfgeld.


Dit vind ik helemaal raar!
Als iemand een week van te voren afmeld kan jij nog een ander plaatsen op die plekken.
Terwijl dat niet kan op de dag zelf.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:00

Maar wat zou er dan in de wet staan wat tegenstrijdig is met wat de KNHS nu doet?

Als ik een reis boek, moet ik ook gewoon betalen als ik (door wat voor omstandigheid dan ook) niet kan.
Ook dan kan ik niet zomaar 2 weken van tevoren melden dat ik niet mee kan (kan wel... maar moet ik wel betalen).
Alleen als ik een reisverzekering heb kan het zijn dat ik in bepaalde gevallen geld terug krijg.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:01

Het lijkt me dat je akkoord gaat met de regels als je je inschrijft, deze zijn duidelijk.
Maar wat anderen ook al aangeven, pak je mail erbij waarop zij hebben gereageerd en vraag of je inderdaad nog moet betalen omdat ze er op dat moment niets over hebben gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:15

Jester_ schreef:
Achja zo had ik me 3 weken afgemeld voor een z wedstrijd want ik dacht dat dat selectie was maar toch niet. Sluitingsdatum was al een maand!!! van te voren dus moest betalen. Dus ik stuurde oh nou laat mij dan toch maar starten (dit alles op 2 dagen) waarop ik antwoord kreeg: kan niet meer want je plek is al vergeven -O- waarom moet ik dan betalen :=


Dat snap ik dus ook niet. OK dat je dan alsnog moet betalen, maar dan vind ik het niet terecht dat de plek ook nog eens mag worden opgevuld. Dan verdienen ze toch dubbel? Lijkt me ook niet eerlijk.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:15

Cayenne schreef:
Jester_ schreef:
Achja zo had ik me 3 weken afgemeld voor een z wedstrijd want ik dacht dat dat selectie was maar toch niet. Sluitingsdatum was al een maand!!! van te voren dus moest betalen. Dus ik stuurde oh nou laat mij dan toch maar starten (dit alles op 2 dagen) waarop ik antwoord kreeg: kan niet meer want je plek is al vergeven -O- waarom moet ik dan betalen :=


Dat snap ik dus ook niet. OK dat je dan alsnog moet betalen, maar dan vind ik het niet terecht dat de plek ook nog eens mag worden opgevuld. Dan verdienen ze toch dubbel? Lijkt me ook niet eerlijk.

Dat geldt ook als je je reis afzegt... dan wordt je plek door een ander (betalende klant) gevuld en ze hebben alsnog jouw geld.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:16

Needje schreef:
nimbletje schreef:
Bij ons doen we wanneer je na sluitingsdatum afmeld, ongeacht de reden, je wel moet betalen. Maar doe je dat voor de wedstrijddag of de dag zelf dat betaal je maar 1 proef en anders de helft van het inschrijfgeld.


Dit vind ik helemaal raar!
Als iemand een week van te voren afmeld kan jij nog een ander plaatsen op die plekken.
Terwijl dat niet kan op de dag zelf.

Waarom gaat iedereen er van uit dat men altijd maar reserve deelnemers heeft die kunnen deelnemen als er iemand afmeld?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:17

Bij onze vereniging is dat wel het geval. De reservelijst staat ook gewoon openbaar.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:18

Cayenne schreef:
Bij onze vereniging is dat wel het geval. De reservelijst staat ook gewoon openbaar.

Ik meestal tijdens het indoor seizoen ook wel
Maar dan nog moet er bij afmelding na sluitingsdatum betaald worden
Met outdoor seizoen heb ik nooit een reservelijst gezien ik dan iedereen laat starten

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:21

ponyparadijs schreef:
Waarom gaat iedereen er van uit dat men altijd maar reserve deelnemers heeft die kunnen deelnemen als er iemand afmeld?


Daar ga ik niet van uit. (Maar het kán wel. En dat lukt je op de dag zelf iig niet.)
Ik snap gewoon niet waarom iemand die ruim een week van te voren afzegt wel alles moet betalen, en op de dag zelf niet.
Dat zou betekenen dat mensen bij jullie dus beter pas op de dag zelf kunnen afzegen.
Rare regeling.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:44

Ik vind het vreemd dat een vereniging wel vraagt om begrip voor het vaak erg vroeg sluiten (!) , dan je je niet meer kan afmelden. Maar het begrip ver te zoeken is, wanneer je zelf iets ergs meemaakt zoals een ongeluk of zelfs bij het inslapen van een paard. Nu vind ik die van jester_ ook al zo bijzonder, dat ze moet betalen en toch niet meer mee mag doen. Daar ga je veel onbegrip mee creëren en dat is niet handig wanneer je met veel vrijwilligers werkt...

nimbletje
Berichten: 785
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:33

Needje schreef:
nimbletje schreef:
Bij ons doen we wanneer je na sluitingsdatum afmeld, ongeacht de reden, je wel moet betalen. Maar doe je dat voor de wedstrijddag of de dag zelf dat betaal je maar 1 proef en anders de helft van het inschrijfgeld.


Dit vind ik helemaal raar!
Als iemand een week van te voren afmeld kan jij nog een ander plaatsen op die plekken.
Terwijl dat niet kan op de dag zelf.


Ik bedoel dat wanneer je betaalt voor de wedstrijddag of op de wedstrijddag je maar 1 proef hoeft te betalen. Ook wanneer je 1 week van te voren heb afgezegd betaal je maar 1 proef.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 01:18

En je krijgt afkeer tegen zo'n club :D ik start er iig niet meer..

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:16

nimbletje schreef:
Ik bedoel dat wanneer je betaalt voor de wedstrijddag of op de wedstrijddag je maar 1 proef hoeft te betalen. Ook wanneer je 1 week van te voren heb afgezegd betaal je maar 1 proef.


Ooooh. Dat klinkt beter. :D

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:28

Wij hebben dit ook aan de hand gehad. Had zelf ook een ongeluk en mijn moeder had mij afgemeld ook iets van een week van te voor.
Uiteindelijk kreeg ik alsnog de rekening. Wij twijfelde toen ook of dit de bedoeling was, maar uiteindelijk toch gekozen om gewoon te betalen. Die 20€ inschrijfgeld vonden wij niet opwegen tegen de eventuele strijd die erom zou komen.
Wat meerdere mensen ook al aanhalen, iedereen kan dit zeggen en voor jou (en mij) is het de waarheid maar hoe gaat zo'n vereniging dat controleren.
Misschien kun je doktersverklaringen opvragen en deze met een nette email meesturen.
Hoe het met wetten en dergelijke zit kan ik je niet mee helpen. Succes met het uitzoeken en hopelijk gaat het inmiddels weer goed met je!

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:32

Ik vind de houding naar wedstrijd organisaties hier soms toch wel een beetje vreemd.
Jullie weten dat het veelal vrijwilligers zijn die met de beste bedoelingen van de wereld hun vrije tijd steken in zo'n wedstrijd om jullie te kunnen laten starten en een zakcentje voor de club te verdienen?
De regels zijn er om dit soort mensen/clubs te beschermen. Soms pakt dat net banketstaaf uit. Je kunt het even als mensen onder elkaar overleggen en anders zou ik zeggen: even zuchten en weer doorgaan.

Over afmelden, betalen en de plek dan aan een ander geven. De club heeft toch ook gewoon werk aan je gehad? Die moeten weer iemand van de lijst afhalen en een ander benaderen. Denk je echt dat ze op dat extra werk zitten te wachten? Die hebben ook gewoon liever alle aanmeldingen centraal binnen, zetten ze in een lijst en kijken er vervolgens niet meer naar om. Nog genoeg andere dingen om te regelen rondom een wedstrijd.
Ik vind het dan niet perse onredelijk dat je moet betalen. Leuk vind ik het als ruiter niet perse maar goed.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:22

Dat ben ik wel met je eens maar het dubbele geld vangen als je afmeld zit een beetje in mijn allergie. Als je de plek op hebt kunnen vullen, waarom nog willen vangen?

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:46

Daarom vind ik de regels die sommige verenigingen hanteren dat ze in die gevallen 1 proef ipv 2 proeven rekenen niet verkeerd, je betaald dan eigenlijk "administratiekosten".

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:12

Ik vind het wel een verschil of je 1 week of 1 dag van te voren af belt. Zeker wanneer er een reservelijst is, snap ik de straf niet zo. Met een dierenartsrekening als bewijs of een foto van een gipsbeen, moet toch duidelijk zijn dat het geen onwil is.
Ik begrijp dat de "straf" is ontstaan door mensen die te makkelijk af melden, zonder goede reden. Zal best helpen. Maar verder vind ik toch erg hard wanneer er geen onwil aan te pas komt. Moet je een vrijwilliger straks ook nog straffen wanneer hij zich ziek Meld. Tis toch ook maar lastig op het laatste moment ;-)

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:40

Hoezo? De organisatie heeft er toch echt weer een aantal handelingen aan werk bij gekregen. Naast de gewone dingen die ze al op vrijwillige basis doen om jou een wedstrijd te kunnen laten rijden. Die had waarschijnlijk die avond ook graag op haar/zijn paard gezeten.
Waarom moet de organisatie 'gestraft' worden voor jouw pech dan?

Nogmaals leuk vind ik het ook nier perse maar er zijn wel echt 2 kanten hier. En het zou fijn zijn als ze het willen kwijt schelden maar moeten is toch echt weer aan andere.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:00

Kon het niet meer met je eens zijn pol013.
Ik ben dus zo´n secretariaat en je wilt niet weten wat voor smoesjes je gemaild krijgt om onder betaling uit te komen.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat TS een smoes verzint!

Een concours organiseren, en zeker een outdoorconcours, kost ontzettend veel geld en als vereniging zijn we de laatste jaren al blij als we geen geld verliezen op het concours laat staan dat we er geld aan over houden.
En aangezien er de laatste jaren toch echt minder gestart wordt zijn wachtlijsten ook niet meer aan de orde.
Daarom moet je als organisatie wel streng zijn en startgelden laten betalen bij afmeldingen.

Maar ook daar zijn wij als organisatie niet star in. Er zijn echt wel redenen te bedenken in welke gevallen er daarmee coulant wordt omgegaan.
Bijv, de amazone wiens paard 2 dagen voor het concours atypische myopathie kreeg. Of de ruiter wiens vader de dag voor concours overleed. Dan spreekt het voor zich dat er geen rekening wordt gestuurd.

Maar geblesseerde paarden of geblesseerde ruiters, dan moet er toch echt betaald worden.
De reden van TS vind ik, in dat opzicht, wel enigszins een twijfelgeval eerlijk gezegd.

Setteli

Berichten: 3174
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:35

Onze sluitingsdatum is ongeveer 2 weken voor het concours, maar ik hanteer altijd de datum van publicatie van de startlijst. Dit is ongeveer 1 week van tevoren en ik zet dit dan op startlijsten ook duidelijk er bij. Vaak draai ik dan ook de startcoupons uit, dit kost ook tijd en geld.

Mocht er dan nog iemand afmelden (vaak per mail), dan krijgen ze mij gelijk een mail terug dat ik ze van de lijst haal. Maar omdat ze zich na de sluitingsdatum hebben afgemeld, ze toch inschrijfgeld moeten betalen met bedrag en rekeningnummer erbij.
Als ik die lege plek dan opnieuw op kan vullen, is dat ons geluk. Maar vaak kan ik die ook niet opvullen.
Dat is voor mij dus geen criteria voor het wel of niet sturen van een rekening.

Soms beslis ik geen rekening te sturen, maar dat is heel individueel, ik heb daar geen vooraf opgesteld plan voor.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:38

pol013 schreef:
Hoezo? De organisatie heeft er toch echt weer een aantal handelingen aan werk bij gekregen. Naast de gewone dingen die ze al op vrijwillige basis doen om jou een wedstrijd te kunnen laten rijden. Die had waarschijnlijk die avond ook graag op haar/zijn paard gezeten.
Waarom moet de organisatie 'gestraft' worden voor jouw pech dan?

Nogmaals leuk vind ik het ook nier perse maar er zijn wel echt 2 kanten hier. En het zou fijn zijn als ze het willen kwijt schelden maar moeten is toch echt weer aan andere.

Het merendeel van de ruiters begrijpt niet half hoeveel werk er in zit om een wedstrijd te organiseren
Dus die begrijpen niet dat er dan betaald moet worden

Ook ik krijg de meest extreme redenen om af te melden zonder te hoeven betalen

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:49

pol013 schreef:
Hoezo? De organisatie heeft er toch echt weer een aantal handelingen aan werk bij gekregen. Naast de gewone dingen die ze al op vrijwillige basis doen om jou een wedstrijd te kunnen laten rijden. Die had waarschijnlijk die avond ook graag op haar/zijn paard gezeten.
Waarom moet de organisatie 'gestraft' worden voor jouw pech dan?

Nogmaals leuk vind ik het ook nier perse maar er zijn wel echt 2 kanten hier. En het zou fijn zijn als ze het willen kwijt schelden maar moeten is toch echt weer aan andere.


2 kanten idd. Helaas zijn sommige verenigingen heel Star en dat vind ik jammer.
Een handeling van een vrijwilliger kost niet altijd geld, beetje menselijkheid is soms best op zijn plaats - anders kun je beter een baan zoeken ipv vrijwilliger zijn.

De reden dat er minder aanmeldingen zijn, heeft toch echt wel te maken met de kosten, zeker wanneer je kosten blijven wanneer je paard ruim daarvoor een blessure krijgt en niet kan starten. Dan wil je als wedstrijdrijder toch ook niet graag meer op tijd inschrijven?