[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4610
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:03

Bedankt :) Ja, het blijft natuurlijk een jurysport en hier heb je dus met meningen te maken.. Daarom houd ik er ook wel rekening mee dat ik een punt minder kan verwachten met losse manen.. Maar ik vind het zelf veel mooier, zonde om ze voor de dressuur kort te knippen.. Hengstenvlecht is natuurlijk wel een idee als ze lang genoeg zijn, maar ze zijn op dit moment net zo, dat ze te kort zijn voor de hengstenvlecht en te lang voor knotjes.. :+ Wat doen jullie met de oren dan? Ik weiger om ze uit te knippen, het mag officieel ook niet meer, maar toch is het nog steeds gewenst.. Zoiets van: "het mag niet, maar we willen toch wel graag dat je het doet".. Dat is ten minste wel hoe ik het bij het BB en B springen ervaren heb..

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:44

Ik scheer de oren niet uit maar de enorme winterse uitstekende sprieten knip ik er wel uit.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:46

Ik knip de oren niet uit. Nou krijg ik dat bij mijn paard ook echt niet voor elkaar. Probeer alleen altijd wel een beetje die lange plukken weg te knippen.

Ik denk er aan om met een oornetje te gaan starten. Ze vind het vlechten van de voorpluk echt vervelend. Sws alles wat rondom haar oren gebeurt, dus ben er dan zo lang mee bezig haha

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:53

Ik heb serieus nog nooit een paard zijn oren uitgeknipt of geschoren en er nog nooit iets over gehoord. Ik knip alleen de plukken die er enorm uitsteken weg, maar de binnenkant is dus gewoon harig. :')

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:33

Ik start zondag weer :D startlijst staat er al op, mooi optijd! Wel voor het eerst proef 5/6 rijden deze keer, van de week nog maar even wat stukjes oefenen :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:42

Ik heb zondag selectie, maar nog geen startlijst jammer genoeg. Wel voor de zaterdag, maar niet voor zondag haha.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:41

Texas02 schreef:
Vlechten jullie eigenlijk altijd in voor de dressuur? Ik wil zijn manen graag langer laten groeien, en ik vind persoonlijk losse manen veel mooier dan vlechten.. Ik was dan ook niet van plan om voor de jury zijn manen maar weer kort te maken.. Je krijgt toch hooguit -1 op verzorging (waarschijnlijk dus een 6 in plaats van een 7) als je de manen niet hebt ingevlochten?


Ik vlecht altijd in. Vind dat persoonlijk veel netter. Maakt het totaal plaatje af. Maar is ieder voor zich.

Pien1989 schreef:
Leuk dat je er weer bent! Logisch dat je Donna nog zo mist... iets dierbaars verliezen is iets wat je nooit vergeet en wat tijd nodig heeft om een plekje te krijgen.
Ben heeel benieuwd naar jullie debuut maar denk dat dit helemaal goed gaat komen!

Ik reageer ook niet heeel actief meer maar ben wel actief aan het starten. Ik heb inmiddels 12 puntjes. We hebben een moeizaam begin gehad waarbij mijn paard voor alles bang was. Regelmatig op het punt gestaan om ermee te stoppen (wedstrijden). Inmiddels krijgt ze supplementen die de stress en spanning beter laten afvloeien en met resultaat. afgelopen zondag moesten we losrijden en de proeven allemaal in verschillende banen, ik was zelf gespannen omdat ik meestal wedstrijden kies waar ik al eens geweest ben of met baan verkennen in de pauze. Ze deed het zo goed!!! Niet in de stress, geen paniek en waar ze kijkerig was wel nog te rijden/sturen. Voor ons allebei echt heel goed voor het vertrouwen. :-)
Morgen start ik nog en nog 1 in december. Ik oefen thuis vooral de L oefeningen met rijden en lessen. Hopelijk eind januari wel de overstap naar L te maken.

Gaan er meer mensen komend weekend? Heel veel succes alvast allemaal.


Dankje! Zal niet super actief zijn maar vind het wel leuk om weer af en toe wat te delen.
Jij ook lekker bezig zo te lezen! Leuk hoor :) Succes met alles!!
Hoe is het vandaag gegaan?

yfkelover schreef:
Heb bij jury met schrijven een keer gehad dat ze een zes gaf bij een rijpaard omdat hij sokken had en dat vond zij niet horen is ook erg raar vind ik moet je toch zelf weten of je benen scheert of niet paard had schone witte benen dat is dan belangrijker toch

Huh... omdat een paard sokken had? Wat was dat voor rare jury. Als je een kruising met sokken hebt kan je daar toch niet minder punten voor gaan geven :') Sommige juryleden zijn wel raar hoor!

Texas02 schreef:
Bedankt :) Ja, het blijft natuurlijk een jurysport en hier heb je dus met meningen te maken.. Daarom houd ik er ook wel rekening mee dat ik een punt minder kan verwachten met losse manen.. Maar ik vind het zelf veel mooier, zonde om ze voor de dressuur kort te knippen.. Hengstenvlecht is natuurlijk wel een idee als ze lang genoeg zijn, maar ze zijn op dit moment net zo, dat ze te kort zijn voor de hengstenvlecht en te lang voor knotjes.. :+ Wat doen jullie met de oren dan? Ik weiger om ze uit te knippen, het mag officieel ook niet meer, maar toch is het nog steeds gewenst.. Zoiets van: "het mag niet, maar we willen toch wel graag dat je het doet".. Dat is ten minste wel hoe ik het bij het BB en B springen ervaren heb..

Wie heeft dat gezegd over de oren? Andere kunnen jou niet gaan verplichten dat de oren uitgeschoren moeten zijn.
Ik ben persoonlijk van de uitstekende haren knippen en verder die oren met rust te laten. De haren zitten er voor bescherming tegen vuil. Paard kan ontstoken oren krijgen als er vuil in komt. Daarnaast is het helemaal niet fijn voor ze met wind ofzo..

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:42

Helaas staat Enjoy stil sinds vrijdag. Hij loopt niet lekker en misschien een hoefzweer die aan het zeuren is. Hoefsmid is vandaag gekomen maar kon niks vinden. Dus ingepakt met natte watten en kijken of er morgen iets uit is gekomen. Zo niet komt de VA erbij..

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:56

Balen! Kunnen ze flink last van hebben een hoefzweer... beterschap.

Vandaag twee keer eerste! En weer twee puntjes erbij. :-)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:05

Zijn er nog meer mensen die B rijden in Capelle aan den ijsel? :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:08

De selectie bedoel je? Ja, die rijd ik mee. ;)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:23

MyWishMax schreef:
De selectie bedoel je? Ja, die rijd ik mee. ;)


Ja klopt! wat een mega startlijst zeg.
Heb er zin in :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:24

Hij lijkt vooral erg groot, zijn er maar 15 in de B. Op zicht best redelijke rubriek, maar ik dacht eerst dat het er veel meer waren. Er mogen er 6 door, dus wel mooie verdeling. Doe je ook mee in Nieuwe Wetering? (2e selectie)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:33

MyWishMax schreef:
Hij lijkt vooral erg groot, zijn er maar 15 in de B. Op zicht best redelijke rubriek, maar ik dacht eerst dat het er veel meer waren. Er mogen er 6 door, dus wel mooie verdeling. Doe je ook mee in Nieuwe Wetering? (2e selectie)


Ja dat is wel de bedoeling :)
Meestal start ik in de B maar met 3, in Woubrugge waren het er 9 en dat vond ik al veel :)
Mooi verdeeld inderdaad, ben vooral zenuwachtig omdat ik met een haflinger rij, heb op wedstrijden wel eens gehoord o die haflinger doet mee, dan ben in geen laatste. zooo jammer :(:)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:39

Let er even op dat zaterdag de sluitingsdatum is dan. Ik wilde zondag mee rijden en aan de hand daarvan kijken of ik de 2e mee zou doen, maar dat gaat dus niet.

Mij hoor je niet, ik heb pas 1 proef gestart en die ging heel goed, maar ik ben nog niet op vreemd terrein met haar geweest. :') Ik heb geen idee hoe mijn gezondheid zich houdt met inrijden en 2 proeven naast de hele voorbereiding. Enne, ik heb gewoon een simpele vos met 4 witte benen, geen speciale gangen, gewoon een braaf dier. Dus geen idee hoe het tijdens zo'n selectie gaat.

Bij ons op stal heb je meestal wel stuk of 10 starts in de B, dus ik vind het wel redelijk, maar niet eens extreem.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:00

Oh dat wou ik ook doen! goed dat je het zegt, dan ga ik mij maar gelijk inschrijven.
Ga je ook? Volgens mij tellen je beste twee scores toch? Ben er helemaal niet in thuis.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:18

Beste 2 proeven tellen inderdaad, vandaar dat ik me ook maar voor allebei ingeschreven heb. En in december is er op stal toch geen wedstrijd, dus dan wilde ik sowieso ergens starten.

Ik ben nu wel benieuwd zondag, jij bent in ieder geval erg herkenbaar denk ik! ;) (tenzij er ineens 6 haflingers rondrijden.....)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:28

Spreek mij even aan als je mij ziet leuk!
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:40

Als ik er aan denk doe ik het. :') Dit zijn wij :D

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:08

Mag ik ook meekletsen?

Startkaart net aangevraagd en meteen ingeschreven voor 25-26 november, 16-17 december :D

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:28

MyWishMax schreef:
Als ik er aan denk doe ik het. :') Dit zijn wij :D

[ Afbeelding ]



Gaaf!!! Succes zondag

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:21

Pien1989 schreef:
Balen! Kunnen ze flink last van hebben een hoefzweer... beterschap.

Vandaag twee keer eerste! En weer twee puntjes erbij. :-)


Heb de eigenaresse nog niet gesproken. Dus weet nog niet of het een hoefzweer was. Ga haar zo even een berichtje sturen.

Gefeliciteerd met je punten! *\o/*

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:22

Charizard schreef:
Mag ik ook meekletsen?

Startkaart net aangevraagd en meteen ingeschreven voor 25-26 november, 16-17 december :D

Tuurlijk! Welkom :)

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:00

Ook ik heb pas mijn startkaart en meld me hier graag :D Ga mijn debuut (in de B) maken 25 en 26 november op een koudbloedenwedstrijd. Ik rij met mijn Haflinger en ben toch 'bang' om daarmee tussen de (dressuur)paarden te starten :o

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:04

Hey nikki, leuk toch?
Rij je in Heeze? Het is helemaal niet gek hoor met een haflinger! Gewoon lekker mee doen en rijden!