[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:58

Lisa, ja je moet er in groeien zeggen ze he. Ach komt ook wel goed. Om de hoogte maak ik mij geen zorgen, dat kan hij wel. Als hij er maar overheen gaat :') Haha. Maar daar zeiden meer mensen dat het wel hoog stond voor de B.
En over Aerdenhout heb ik ook gehoord ja dat het raar gebouwd stond! Ik heb er ook een keer gesprongen en toen stond het echt heel simpel. Mooie lijnen, stond toen echt fijn gebouwd. Je hebt ook iets gewonnen toch? Fijn dat het zo goed gaat! Hoe veel WP heb je? En les je ook trouwens?

Laura, fijn dat hij hetzelfde zegt als je instructeur thuis! Wel echt heel gaaf hoor. Heb je nog meer foto's?

Kayleigh, ik vind het ook knap hoor dat je als zo'n jonge combinatie dat nu al hebt gereden. :j Komt helemaal goed!

Gomir, ik vroeg dat. Maar wauw, bijzonder werk heb je dan. :j Verklaart ook je uren.

Leane, had jij eigenlijk nog prijs zondag? Er was geen fotograaf bij ons toch?

Hoe vaak rijden jullie je paarden eigenlijk?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:16

Heb nog geen foto's ontvangen. Vriendin had d'r wel een paar gemaakt en maak dan wel een topic denk ik haha

Ik rij ze denk ik 5x per week. Gismo nu nog niet maar heb er nu pas 4x weer opgezeten. Gister over een kruisje heen gestuurd dat vond ie fantastisch. Ging er als een malle overheen. Helemaal blij :P

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:30

Haha leuk laura! Als ze zo enthousiast zijn krijg je toch wel weer zin om met ze aan het werk te gaan.

Ik rijd zo'n 4/5 keer per week. Verschilt een beetje. Rijd meestal 2 keer dressuur, keertje longeren, en dan cross of springles en een buitenritje. Lekker afwisselend.

Thanks voor de tip van de foto's. Staat er 1 bij van ons :)


Afbeelding

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:36

Afbeelding

Deze tut had er niet zo'n zin in dit weekend. Ze was enorm hengstig, en laat er dan net een hengst voor je starten in de ring :+ Als ze hengstig is is ze gewoon niet te sturen.. 2 balken vielen dan nog mee. Ons L debuut nog maar even uitgesteld, aangezien ze in de B al niet echt een fijn rondje liep. Volgende keer maar weer beter :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:07

Gelukkig merk ik bij mijn merrie niet zo heel veel van de hengstigheid. Behalve dat ze meer tegen m'n been aan hangt.

Ik rijd ongeveer 3/4x per week (gewoon training, geen wedstrijden momenteel).

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:21

@ Nann_ Ik les thuis omdat ze er nog een veulentje bij heeft lopen (gaat morgen weg), wat spring jij? Wellicht is het mogelijk om achter elkaar of samen een lesje te doen (scheelt weer qua kosten) bij Bunschoten.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:28

Snorlex schreef:
Gelukkig merk ik bij mijn merrie niet zo heel veel van de hengstigheid. Behalve dat ze meer tegen m'n been aan hangt.

Ik rijd ongeveer 3/4x per week (gewoon training, geen wedstrijden momenteel).


Scheelt wel! Deze staat op stal ook tegenover een paar hengsten dus ik denk dat het dan ook nog wat erger wordt.. Schimmel gaat het bit vastpakken en laat zich moeilijk sturen.

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:33

Morgenavond word ons veulentje opgehaald en gaat de opfok in, dat betekend dat wij weer lekker op pad kunnen en ook eindelijk weer naar het bos! Gelukkig is ze erg makkelijk en heeft ze er helemaal geen last van :)!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:03

Leuk dat Gismo zo fanatiek is Lau!

Kayleigh leuke foto! Echt heel stom, ik weet alleen wie je bent van Bokt maar ik ben teveel gewend aan een schimmel bij jou.. :')

Elitedeux, lastig een merrie die daar veel last van heeft! Volgende keer beter. :)

Ninahaakk, wij rijden BB/B. In het begin gaat het nog niet zo goed haha. :') Als we eenmaal over de sprongen zijn dan is t goed. Wat rij jij? Lekker dat je weer je gang kunt gaan zonder rekening te hoeven houden met het veulen. Is de opfok een beetje in de buurt?

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:10

Nann__ schreef:
Ninahaakk, wij rijden BB/B. In het begin gaat het nog niet zo goed haha. :') Als we eenmaal over de sprongen zijn dan is t goed. Wat rij jij? Lekker dat je weer je gang kunt gaan zonder rekening te hoeven houden met het veulen. Is de opfok een beetje in de buurt?


Ik heb vorig jaar ook BB/B gereden, vorig jaar november heb ik mijn laatste wedstrijd met haar gereden omdat ze drachtig was. Nu kunnen we weer lekker gaan opbouwen met rondjes BB. Hij gaat in de opfok bij Lauw van Vliet, voor ons wel een stukje uit de buurt maar hij gaat het zeker goed hebben dus dat is fijn! :o

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:13

Fijn Ninahaakk dat je weer volop aan de slag kunt. Veulen krijgt vast een goed plek. Bij ons worden de veulens begin oktober afgespeend. We houden ze thuis. Merrieveulens fokken we zelf op, hengsten worden verkocht. Maar heb nog een hengst met iemand anders en die gaat wel naar de opfok.

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:16

Marijkeeee schreef:
Fijn Ninahaakk dat je weer volop aan de slag kunt. Veulen krijgt vast een goed plek. Bij ons worden de veulens begin oktober afgespeend. We houden ze thuis. Merrieveulens fokken we zelf op, hengsten worden verkocht. Maar heb nog een hengst met iemand anders en die gaat wel naar de opfok.


Ja zeker fijn, vooral weer even wat anders dan weken lang in de bak! Helaas hebben wij daar de ruimte + mogelijkheden niet voor. En onze oude shetlander heeft het aardig zwaar met hem :=

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:34

Dit is mijn uit de kluiten gewassen pony :P afgelopen zaterdag in Warga
https://youtu.be/RvFSVsBcdy8

Het kan allemaal nog soepeler en iets meer ritme, maar dit was nu de 2de keer L na haar pauze van bijna een jaar. Daarvoor heb ik misschien 4x Bhc gedaan.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:40

Je rijdt je paard fijn Marijke! Ik vind het knap hoor! Na je filmpje werd er een ander filmpje van jullie afgespeeld van 2015, een B rondje en je hebt een mooie controle gekregen in de tussen tijd. Hij lijkt nu veel stabieler/in een beter ritme. Grappig om te zien. :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:43

Cascade wordt zo'n 4 a 5x per week gereden.

Kreeg net foto's en filmpje van Castello voor het eerst aan de longe. Hij pakte het mooi op :)
Dat betekend dat ik Cascade binnenkort weer voor mijzelf heb :') (mijn man rijd haar nu ook maar die twee hebben allebij een karakter die niet zo goed met het karakter van de ander samen gaat.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:46

Ze is nu ook een jaar ouder :) en nog jong zat, 5 jaar en 175+. Groot paard en geef haar mooi de tijd. Vanaf oktober gaat iemand (staat met haar dressuurpaard bij ons op stal) anders haar in de L dressuur starten. Ik heb haar vorig jaar voor de gein paar keer B dressuur gestart en mocht meteen meedoen aan het FK dat was toen de 3de dressuurwedstrijd. Voor de rest ben ik niet zo'n dressuur starter. Ik heb geen dressuurzadel en die paar keer dat ik met een dressuurzadel heb gereden werd ik niet zo happy :P weet dan niet hoe ik moet zitten haha.

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:47

Wat een fijn filmpje Marijke!

Mooi dat je weer aan de slag kunt Nina, ik zou ook wel weer een jong dier willen. :j

Ik vond de B de eerste keren ook retespannend hoor!

Moet enorm wennen aan het niet paardrijden maar ik ben blij dat Evel zo fijn gaat :j

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:04

Emma wat rijdt/reed jij eigenlijk met Evel? L toch?

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:56

Gaat er nog iemand vanavond kijken bij de clinic van Maikel v/d Vleuten in Bunschoten? <<)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:09

Ik wilde wel heel graag maar niemand kan..

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:56

Asjeblieft Capriootje! Wat een mooie bles heeft ie! Er bestaat niet zoiets als 'teveel foto's van je paard' hihi. Hahaha trouwens dat paard op de achtergrond is de mijne, met mijn tante en moeder. Grappig.

Hananne, ik les zo af en toe in Heiloo, bij S.anne van stal B.eukers. Ik was derde geworden en heb nu drie winstpunten. Het tweede parcours gaat bij ons doorgaans beter dan de eerste, de eerste wilt ze nog wel eens kijkerig zijn en remmen...

Ik rij Violet ongeveer 3 keer in de week dressuurmatig, 1 keer in de week afwisseling in de zin van buitenrijden/springen. De overige dagen mag ze spelen/grazen/losgooien. Maar het hangt ook allemaal een beetje af van wedstrijden die gepland staan.


Jeetje mina, arts op de intensive care, respect voor je! Lijkt me heel heftig. :oo

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:07

Nann__ schreef:
Emma wat rijdt/reed jij eigenlijk met Evel? L toch?


Eva heet ik :D 1x L gestart, voor ons beide de eerste keer.

Ik rij zo bij groenendaal langs, woon om de hoek!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:28

Pantykous schreef:
Nann__ schreef:
Emma wat rijdt/reed jij eigenlijk met Evel? L toch?


Eva heet ik :D 1x L gestart, voor ons beide de eerste keer.

Ik rij zo bij groenendaal langs, woon om de hoek!

Zo dan, lekker wakker :') Geen idee hoe ik op Emma kwam.. Hoe was Maikel?

Lisa, klinkt goed! Amparo lest ook daar toch? En dat komt ook allemaal wel goed. Wel 2 rondjes voor punten?

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:24

Geeft niks, ik ben zo intens slecht in namen :')

De clinic was heel leuk maar ik denk dat hij een op een beter is. Veel kleine tips en veel kijken!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:14

Haha gelukkig! Was het druk? En wat heerlijk dat je daar zo in de buurt woont! Ik ben jaloers haha