[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:56

Het scheer seizoen is wel al begonnen, ken meerdere paarden die al geschoren zijn of binnenkort geschoren worden. Die van mij staat nog zonder deken, hier is het 's middags nog prima weer. Vind dat hij 's ochtends best een deken op zou kunnen maar red het simpelweg niet om heen en weer te rijden.. Nu zit die van mij ook nog wel redelijk in zijn zomervacht dus nog geen last van veel zweten/slecht drogen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:57

Ik zette de mijne gewoon in de nacht met een zweetdeken ik hoorde dat het slecht was maar hij had nergens last van! Schoor hem wel heel vroeg overigens omdat hij zo zweette

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:58

Nann__ schreef:
Het scheer seizoen is wel al begonnen, ken meerdere paarden die al geschoren zijn of binnenkort geschoren worden. Die van mij staat nog zonder deken, hier is het 's middags nog prima weer. Vind dat hij 's ochtends best een deken op zou kunnen maar red het simpelweg niet om heen en weer te rijden.. Nu zit die van mij ook nog wel redelijk in zijn zomervacht dus nog geen last van veel zweten/slecht drogen.


Jaa.. het is overdag inderdaad nog te warm voor een deken. Ze staat in principe overdag altijd buiten maar haar vacht is nu wel aardig aan het groeien. Zaterdag alweer de eerste indoor wedstrijd dus denk dat ik binnenkort er toch aan moet geloven!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:06

Merrie heeft vliegendeken nog op. Vind het nu te warm om met regendekens te beginnen en overnachten doen ze toch op stal :Y)

Wellicht volgende week de regendeken er op. Dan schijnt het meer te gaan regenen.

Ik twijfel over scheren. Ga dit indoorseizoen toch niet op pad. Hoop dat ik het met dekens voldoende kort kan houden.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:24

LinsxDot schreef:
Amigo is echt vergelijkbaar met rambo alleen minder prijzog ( als nog hoop geld ) ik had winterdekens van anky en de rest van amigo! Helaas geen pony meer maar heb wel nog gloednieuwe regendeken 175 liggen maar ze bieden niet meer dan 15 euro tja daar gaat die niet voot weg :o


Kan weleens kijken of ze hier op stal nog nieuwe dekens moeten hebben. Wat wil je ervoor hebben?

Capriootje kun je de Rambo set niet terugsturen?

Nan; ik wil een goed passende zweetdeken die ze ook als het echt koud is op de trailer op kan als we op wedstrijd zijn geweest oid. Eskadron heb ik geen ervaring mee, heb er alleen 1 of 2 dekjes van.

Gibbie heeft nu nog een mooie dunne vacht, staat ook nog zonder deken. 's Nachts op stal is het toch warm genoeg en overdag is het buiten ook lekker. Zodra ze meer vacht gaat aanmaken wordt ze weer geschoren. :j
Dat zet me aan het denken, misschien moet ik toch maar eerst haar dekens even passen. :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:34

Mickey lijkt juist nu pas een soort zomer vacht te krijgen :')
Qua dekens heb ik veel van epplejeck huismerk haha. Allebei 185 maar ik denk dat als Gismo helemaal uitgezwaard is wel aan de 195 moet. Gelukkig had ik er wel al een paar in die maat gehaald :P

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:48


LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:09

Kaitlyn schreef:
LinsxDot schreef:
Amigo is echt vergelijkbaar met rambo alleen minder prijzog ( als nog hoop geld ) ik had winterdekens van anky en de rest van amigo! Helaas geen pony meer maar heb wel nog gloednieuwe regendeken 175 liggen maar ze bieden niet meer dan 15 euro tja daar gaat die niet voot weg :o


Kan weleens kijken of ze hier op stal nog nieuwe dekens moeten hebben. Wat wil je ervoor hebben?

Hij was 90 nieuw en 1x opgehad ik hoef er echt geen 90 voor terug hoor elk redelijk bod mag alleen geen 20 euro :') hij is trouwens ongevoerd! Een bruine

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:19

Nee die Rambo set heb ik via via gekocht. De regendeken is nieuw met kaartjes, de liners en 2 halzen 1 seizoen gebruikt en gewassen. Dus wel hele nette set, raak ik vast wel kwijt. Is een flinke uitgave maar de koper is wel direct klaar voor alle seizoenen.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:30

Paard hier nog geen tekenen van wintervacht. Niet dat die die krijgt. :o Staat overigens gewoon 24/7 zonder echt een schuilplek buiten. Gaat wel een regendeken op s'nachts als het nogal fris is en ze nog wat bezweet is van het rijden, vervolgens s'morgens er weer af.

Pony (cushing/longproblemen) heeft wel al de eerste stappen van een wintervacht. Maar ze is met pensioen en krijgt zo min mogelijk dekens op als het niet hoeft.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:56

Kaitlyn schreef:
Nan; ik wil een goed passende zweetdeken die ze ook als het echt koud is op de trailer op kan als we op wedstrijd zijn geweest oid. Eskadron heb ik geen ervaring mee, heb er alleen 1 of 2 dekjes van.


Ik kan je echt de Rambo aanraden. :j Is echt een fijne, dikkere zweetdeken. En Eskadron dralons zijn wel wat dikker. Heb ze allebei als je t wilt proberen.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:57

Ja die Rambo zweetdeken is echt super fijn :j Ik heb die met strepen in het bruin. Je hebt ze nu ook in effen kleuren dacht ik.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:11

Ja die streepjes vind ik niet zo mooi inderdaad. :')

Dan ga ik daar eens voor kijken, bedankt!

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:18

Ideaal toch als je elkaar dingen aan kan raden, Nanneke en ik hebben allebei goede ervaringen met die deken dus! :D

Als we het dan toch over spullen hebben, ik ben op zoek naar andere peesbeschermers. Die ik nu heb komt iedere keer zand tussen na het springen. Enige eis is bruin en liefst beetje ventilatie. Welke gebruiken jullie?
Voor dagelijks heb ik de Le Mieux snug boots, bevallen erg goed :j

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:26

Ik gebruikte 3 in 1 van harry horse en op wedstrijd harde van br!

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:36

Inderdaad altijd fijn Kayleigh (even op je profiel gespiekt haha)!

Ik heb de BR Ultimo peesbeschermers, vind ze erg fijn. :j

Bij Agradi zijn de dekens in de sale! Zijn daar nu 76.87 (euroteken doet het even niet :') ) alleen levertijd 2 tot 10 werkdagen.
https://www.agradi.nl/rambo-deluxe-flee ... 15-165.htm Die grijze vind ik mooi. :')

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:52

Hier ook nog mooie zomervachten maar ben idd ook weer opzoek naar een 0 grams deken maat 185. Jonge heeft enkel een 200 en 300 grams. Daarmee red ik het bij beide om ze mooi in zomervacht te houde .
Wedstrijd paard staat nu pas buite als het iets aangenamer is, ochtend lekker op stal

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:34

Ik heb veredus pees en kogelbeschermers (voor springen). Bevallen heel goed.

Voor dressuur peesjes van BR. Wil binnenkort eens gaan kijken naar zandona.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:35

Dankje! Ik zat ook te kijken naar Veredus en Zandona.
Welke maat heb jij van veredus? Paard is 1,73 en heeft lange/slanke benen. Zal dan M te kort zijn ? Denk dat ik dan L moet hebben?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:53

Ik heb voor mijn merrie (1.62) maat M.
Denk dat je voor L moet gaan.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:34

Zandona vind ik achter te lang. Denk dat als ik daarmee ga springen dat mijn clown salto's gaat maken.

Zit me enigszins te verbazen over het bod op Zenith. 850.000
Niet dat ik het heb liggen en het ervoor over zou hebben. Denk niet dat ie zo simpel te rijden is. De kracht van Jeroen om te pieken op het juiste moment krijg je er niet bij.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:49

Anne_GTI schreef:
Zandona vind ik achter te lang. Denk dat als ik daarmee ga springen dat mijn clown salto's gaat maken.

Zit me enigszins te verbazen over het bod op Zenith. 850.000
Niet dat ik het heb liggen en het ervoor over zou hebben. Denk niet dat ie zo simpel te rijden is. De kracht van Jeroen om te pieken op het juiste moment krijg je er niet bij.


Denk niet dat ze dat nog gaan terug verdienen. Een ruin van 12 jaar, voor het dekken is hij al niet interessant.
Hoop wel voor Jeroen dat hij hem te rijden krijgt. :o

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:53

Plus hij staat bekend als sensibel.. Dat Jeroen zoveel met hem bereikt hebt ligt denk ik echt aan zijn rij kunsten. Denk niet dat ieder andere ruiter dit met hem kan behalen. Plus hij heeft bijna alles gewonnen wat er te winnen valt. De kans is heel groot dat het alleen maar minder wordt.. Kijk naar een Totilas..

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:58

Wat praten jullie veel! Heb alles half gelezen. :=

Mijn merrie heeft haar vliegendeken nog op en de 3 jarige nog niks, mijn pony heb ik afgelopen weekend geschoren want hij was echt een ijsbeer, hij heeft daarom wel een deken op.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:36

Ik moet nog niet denken aan dekens. Ik hou van de zomer {:}