[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:12

Wat een goede resultaten allemaal!
Mooie foto's Elysa!
Leuke paarden rij je benthe!
Haha leuk Nann! Zijn best wat uit die streek nu hier in NL valt mij op.

Mickey heeft zich gisteren echt uitstekend gedragen op HE bij Luc Steeghs! Vond het ontzettend leerzaam en ben zo trots op Mick dat hij zo braaf was. Had echt het ergste verwacht := Alleen applaus vond hij echt niet oké haha
Afbeelding

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:02

Wat een gave schimmel :9 <3

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:12

Wat stoer! Mooie foto... Ik heb helaas geen tijd gehad om te komen kijken, aangezien ik zelf ook steeds met paardlief in de weer was. Ik heb geprobeerd af en toe even bij het springen te gluren, maar had je niet gespot. Het ging over in het midden van de sprong springen, toch?

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:28

Ik vind Mickey zo gaaf he! Echt favorietje.

Afbeelding <3

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 04:41

Gaaf!
Mooi gefilmd he :Y) :')

Gave foto Laura!

Kwart voor 4 is geen tijd om op te staan, maarja je moet wat voor vakantie over hebben :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:33

Fijne vakantie :D

Evel speelt mooi met de hindernis!

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:19

Genieten Goldie, veel plezier!

Ja hij kan er wel 10 keer over maar nou moet ie nog leren focussen :+

Jij nog tips Schoentje? Heb een paard wat super kan springen maar hij vind t zo mooi dat hij tussen de hindernissen ook graag loopt te spelen :D

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:57

Moge!

Warga was met het ene paard succes met de andere niet :+ Grote sprong 2x foutloos en de andere was in een ander soort bui.. vlieg race schiet.. maar ach gewoon vergeten en verder gaan :)

Fijne vakantie Goldie!!

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:38

Gave foto's meiden!

Bianca en Laura, heb jullie beide gezien op HE. Vond het erg leuk bij de springpiste :j
Over het barrage rijden vond ik echt wel interessant, ook al moeten wij ons nog focussen op het basis parcours := Gisteren stond er een lastig parcours voor de B, veel korte bochten en echt onlogische lijnen, was gelukkig niet de enige die het pittig vond. Hadden 2 balkjes maar had wel echt fijn gereden, hij was al veel meer onder me en gecontroleerd en ook de goede galop en een wisseltje gingen vele male beter als vorige week. Dus voor de 2e wedstrijd samen mag ik niet klagen :j
Mick gedroeg zich inderdaad goed Laura, echt super fijn! Ik had een vriendin mee met camera, dus als ze wat leuks heeft stuur ik het naar je door! Ook van jou Bianca :D

Teun van den Broek vond ik ook leuke clinics geven, zijn leerlingen reden echt super netjes en vooral het simpele eraan sprak me enorm aan. Echt wel veel inspiratie opgedaan dit weekend :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:20

Gister heb ik ook op HE een springclinic mogen rijden :) Erg leuk! vooral leuk om dat te horen wat je zelf voelt en denkt alleen kan ik het zelf niet zo mooi verwoorden. "gelukkig" was mijn probleem wel zichtbaar en na afloop van de clinic zei hij ook dat hij wel gelooft dat mijn probleem groter is dan dat nu te zien was. Nog een paar tips mee om mee aan de slag te gaan. Op de een of andere manier is de frustratie wat weggenomen, en ga ik gewoon weer lekker aan de slag.

Heb nog wel heel erg moeten lachen om de paarden en hengsten. Ja die categorie doe ik expres apart benoemen :') want het lijkt wel alsof dat geen paarden zijn :D

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:19

Pantykous schreef:
Jij nog tips Schoentje? Heb een paard wat super kan springen maar hij vind t zo mooi dat hij tussen de hindernissen ook graag loopt te spelen :D


Wat bedoel je precies met spelen? Over het algemeen leren ze dat wel af zodra ze wat meer geconcentreerd raken. voor nu zou ik het in ieder geval voorwaarts oplossen. Als hij niet bij de les is, even been geven en naar voren galopperen om hem vervolgens weer bij elkaar te rijden.


@Capriootje, fijn om te horen dat je de clinic leuk vond. De foto's zie ik graag!

Zelf heb ik het erg naar mijn zin gehad! Het waren leuke dagen en het publiek was erg enthousiast!

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:47

Vanavond weer een lesje van Lammert Lasseur, volgende week kunnen wij weer lekker op pad want dinsdag gaat het veulentje weg! :D

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:10

Wat lief dat jullie allemaal naar de schimmel vragen! Hij begint nu wel weer aan te komen gelukkig. Hij is behandeld door de osteopaat en zij dacht dat dat voldoende helpt om hem weer op de rit te krijgen, ik maak binnenkort nog een afspraak. De ander krijgt morgen de hechtingen er uit gelukkig!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:58

Change, wat een leuke foto's van je knappe pony!

Gomir, jeetje wat werk jij veel! Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag?

Okdoei, jammer van je L rondje maar wel heel netjes van je B ronde!

Emma, wat een gave foto van je knapperd! Leuk dat hij het zo goed oppakt! Ik heb je toen zien rijden in de B maar snap wel wat je bedoeld tussen de sprongen.. Vond het toen heel knap dat je nog zo goed rond reed. Ik zou dan heel mijn ritme kwijt zijn. :')

Goldie, lijkt mij ook lastig om mijn paard achter te laten hoor!

Anoniempje, wat fijn dat het goed ging! Je kan ook altijd eerst een rondje BB starten en daarna B.

Laura, ook zo'n gave foto van Mick! Top dat hij zich zo goed heeft gedragen. Heb je nog iets bijzonders geleerd om hier met ons te delen? :D Ben wel benieuwd naar je tips die je hebt mee gekregen.

Vibabu, ik heb het even gemist maar met welke clinic heb je mee gereden op HE? Fijn dat hij het in ieder geval met je eens was met wat je voelt.

Ninahaakk, leuk! Waar heb je les? Heb zondag nog even met hem gepraat, moet ook écht snel weer een lesje bij hem plannen. Het liefst nu het nog buiten staat bij Bunschoten.

Mistid, ik heb ook even gemist wat er met jou paard(en) is?

Wij hebben eindelijk ons B debuut gemaakt. En ik ben er mega blij mee! *\%/* Nu nog zelf even wat meer vertrouwen krijgen. In de BB hadden we 2 weigeringen en een balk geloof ik. Was ook een slordig rondje maar dan heb ik er toch niet zoveel vertrouwen in.. :') Nu zit mijn probleem niet in de hoogte en had mezelf voorgesteld dat als we rond kwamen, ik B ging starten. En ja hoor dat is gebeurd! Ik vond de B best hoog staan. Maar goed, ik ben het ook nog niet gewend haha. En een beetje rare lijnen zaten erin maar het was erg leuk en heb er weer veel van geleerd! Een weigering en een pechbalk. Hij werd veel te heet en daardoor sprong hij een beetje vlak. Ik had liever 4 balken dan 1 weigering maar goed, so be it. Volgende keer beter! Als het goed is, wordt dat aankomende zaterdag. Weer BB en B. Ik heb wel een filmpje maar de camera van mijn vriend is kapot dus er zit een rare waas overheen en hij keek teveel dus soms is de camera me voor haha. Niet echt de moeite om te delen jammer genoeg.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:11

Goed Nan! De kop is er af, da's al een hele stap. Overgang van BB naar B vond ik ook wel moeilijk, B leek bij mij in gedachten ook heel hoog. Nu ik er aan gewend ben valt het reuze mee. Gewoon kilometers maken!

Capriootje, wie was jij? Ik heb denk ik hetzelfde parcours gereden. De naam van die parcoursbouwer heb ik mooi opgeschreven, stond inderdaad heel moeilijk of in ieder geval anders dan ik gewend ben... Eerste parcours had ik een fout gemaakt, iets te veel naar 6 gedrukt, ik had verwacht dat ze op die plank/triplebar kijkerig zou zijn. Bleek niks aan de hand, maar doordat ik aandrukte ontstond paniek bij haar. Gelukkig rondje wel uitgesprongen met 2 balken en tweede ronde foutloos gebleven. Maar er waren er inderdaad maar weinig foutloos, wat een niveau voor een B parcours :wow:

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:38

Aerdenhout liespr? Want dat was de vorige keer ook dat er zo weinig foutloos bleven :P
Wat goed Nann! Fijn!
Hopelijk knappen ze snel weer op allebei, Mirthe!
Leuk vibabu, en fijn dat het leerzaam was!
Jaa foto's vind ik altijd leuk Kayleigh haha. Top dat het al beter ging met je wedstrijd.
Gave foto van Evel Eva :)

Qua tips die ik mee heb gekregen waren het vooral bevestigingen van waar we nu de focus ook op leggen in de les.
Mijn grond tempo/ritme ligt gewoon wat hoger dan een gemiddeld paard. Als Mickey goed door galoppeert blijft hij netjes in het midden en mooie afstanden. Zodra hij terug komt krijg ik rare afstanden, gaat hij loeren en springt naar links weg. En ik moet echt zorgen dat ik niet mijn hand te veel weg steek. Met name op de lagere sprongen want dan krijgen ze ook de kans om scheef te gaan.
Wel grappig dat de instructrice op instructie week vond dat ik te weinig mee gaf en 'm te veel vast hield :')

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:39

Ja was inderdaad in aerdenhout :j

Had het misschien foutloos kunnen rijden als we iets langer een combinatie waren maar voor een 2e wedstrijd echt nog wat te hoog gegrepen. Ben al blij dat we na 1 keer BB al B rijden haha, had nu ook 2 balken.

Zie haar morgen Laura dan zal ik vragen naar de foto's :)

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:02

Klopt Laura! Wat een mooie tips heb je gekregen! Daar kan je echt wat mee, fijn!


Er staan trouwens ook foto's op de facebook van NHRV springen Capriootje :)
Ik heb nu een handjevol B parcoursjes gesprongen, de eerste keren (en ook BB) was vooral overleven, en leren van mijn fouten. Daardoor gaat het nu wel beter. Daarmee wil ik zeggen; neem je tijd en het is alvast een prima resultaat hoor! Volgende keer zal het misschien wel meevallen, haha.
Laatst bijgewerkt door liespr op 12-09-16 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:03

even een vraagje die jullie me misschien duidelijker uit kunnen leggen dan in het wedstrijd regelement staat.
ik mag ondertussen L starten met springen en ik dacht dat je dan van de stijlcijfers/punten af was..
maar als ik het regelement lees voor het L springen
staat er dat bij voldoende stijl cijfer pas winst gegeven word en er dan ook pas barrage gereden mag worden.
ik dacht gewoon foutloos is 2 winst plus barrage rijden waar dan gekeken word naar de tijd.
1/4 strafpunten 1 winstpunt en geen barrage..
kan iemand mij dan uitleggen of het met dat stijlcijfer hetzelfde werkt als in de B
en hoe er beoordeelt word in de barrage ook met stijlcijfer of alleen op tijd?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:26

Als het in het L heel bar en boos is kan de jury een onvoldoende voor de rijstijl geven en dan tellen de winstpunten niet en mag er ook geen barrage gestart worden. Maar in de afgelopen 20 jaar heb ik dat 1 keer zien gebeuren en ik weet nog precies waar en met welke ruiter, niet iets dat frequent voorkomt dus ;)

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik werk als arts op de Intensive Care.

Vanavond even met de 4-jarige in warga geweest, was weer mooi ontspannen en niet kijkerig. Lastige lijn nekte hem zaterdag even, maar dat kan een keer gebeuren. Aanstaande zaterdag mooi weer mee!
Wel grappig, 4 mensen komen aanrijden om bij ons op stal te trainen en wij gaan op pad naar een andere locatie :+

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:31

Je moet inderdaad wel alles zwaar verpesten en héél slecht rijden wil je dat L stijlpunten verhaal krijgen. :+

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:45

aha bedankt maakte me ook niet echt zorgen over de punten heb in de B ook altijd wel mooie punten gehad.
maar wist niet dat die er in de L nog steeds bij kwamen :D

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:54

Je krijgt ze in het L ook niet, alleen als het onvoldoende is hoor je er iets van ;)

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:05

ooh oke zo ja het stond ook zo krom in het regelement. :D
had ook al uitslagen opgezocht van het springen en zag daar weer geen punten bij staan dus begreep het al niet helemaal maar bedankt!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 01:19

Heb het eens in de z gezien. Weet inderdaad nog bij welke 2 ponyruiters dat was en op welke wedstrijd. Wat was diegene die daardoor geen eerste werd kwaad :+

Sta je nog in H'veen Gomir?