[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:11

*\o/* Vosje *\o/*
ID had uiteindelijk ook lekker de slag te pakken :j Moest wel lachen om je vader op de achtergrond :))

gomir

Berichten: 25569
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:22

Mooi rondje met de vos vibabu! Jammer dat je op die sprong voor die witte net even de balans kwijt was, nu overviel het hem iets.

En ben ook heel blij met Uno, ze begint nu echt iedere week beter te springen!
Paspoort is al in orde voor het internationaal, doel is 6-jarigen op De Wolden deze zomer. Maar dan moet het wel ook echt kunnen, anders schrijven we haar daar voor de 1.20m in.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:45

Goldie schreef:
*\o/* Vosje *\o/*
ID had uiteindelijk ook lekker de slag te pakken :j Moest wel lachen om je vader op de achtergrond :))


Mijn trouwe fan :') Al is die zeker niet snel tevreden :D

Klopt! kon mn teugels niet snel genoeg bij elkaar rapen. Zonde maar kan me er weinig druk om maken. Ze deed het zo goed <3

https://youtu.be/ILrOFvEVUCg muppet stond ook nog op film. Beetje rot gereden in het parcours maar ze was zo spooky binnen met door kleine gaatjes de bak uit willen dat ik net ff teveel terug ging rijden. weinig vertrouwen dat ze er niet tussen uit zou willen piepen :D Maar wel heel blij met hoe ze het deed. Achter hindernis 2 van de cross en de dubbel die zo beroerd ging daar stonden schaapjes die renden rond en aten aan de kerstbomen :') vond ze niet leuk.

gomir

Berichten: 25569
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:52

Die is fijn gaan springen zeg! En die schapen zouden mijn paarden ook wel even op loeren vermoed ik ;) Na die balk ga je zelf ook iets meer galopperen en wordt het allemaal ook net iets makkelijker!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:00

Ik snap sowieso niet hoe jij kan galopperen met dat paard _O- dat is toch niet uit te zitten met zulke passen :))

Lithya

Berichten: 2529
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:01

Gaat wel mooi door! Ziet er wel stoer uit, beide paarden.

Die grote passen zijn echt heerlijk. Word je niet zo moe van, dan van die kleine hupjes..

Die van mij geeft niets om schapen. Erger nog, heb een filmpje dat hij met z’n halfbroer een schaap optilt :o

ElitedeuxJarig

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:59

Wat gaat iedereen goed! Als ik jullie berichten zie ben ik wel jaloers, wil ook wel weer een spring wedstrijd rijden :o

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:36

Ziet er goed uit vibabu!
Knap rondje van je merrie Gomir :)
Wanneer is je merrie uitgeteld ED?

Gister weer op Harvey gereden. En hij gaat echt ieder ritje vooruit. Begint nu stukjes de verbinding op te zoeken. Van de week maar weer kijken om een huppeltje met m te maken.

ElitedeuxJarig

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:53

Over een maand, hopelijk bevalt ze nog voor 9 april want ik vertrek dan voor 8 maanden maar Australië haha. De hengst gaat ook heel fijn met springen, maar daarmee gaan we op spring concours nadat ik terug kom en hij lekker een half jaar heeft kunnen doorgroeien.

Afbeelding

Hij wordt wel steeds leuker:)

Cioccolato

Berichten: 6675
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:54

Wat gaan jullie lekker en wat een toffe filmpjes! Toffe ontwikkeling gomir, internationaal. Mooi toch vibabu, komt allemaal met de kilometers die je maakt! En fijne progressie laura.
Leuk vooruitzicht, Australië elite. Wat een ielige hengst nog. Loopt er lekker over!

Zo. Ik ben weer bij!

ElitedeuxJarig

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:34

Ja daarom gaat hij ook een half jaar het land op! Al deze paarden van de eigenaar zijn laatbloeiers, komt dus vast goed met hem :)

Marijkeeee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:50

gomir schreef:
Mooi rondje met de vos vibabu! Jammer dat je op die sprong voor die witte net even de balans kwijt was, nu overviel het hem iets.

En ben ook heel blij met Uno, ze begint nu echt iedere week beter te springen!
Paspoort is al in orde voor het internationaal, doel is 6-jarigen op De Wolden deze zomer. Maar dan moet het wel ook echt kunnen, anders schrijven we haar daar voor de 1.20m in.


Hebben ze daar ook gewoon 1.20? Staat tot nu toe CSI2 en jonge paarden rubrieken.
Daarom heb ik een beetje twijfel of ik daar dan wel mag starten.
Uno gaat goed!!! wat een enorme verandering heeft ze gemaakt!
Heb mij nog niet ingeschreven voor Tolbert. Als ik ga dan alleen met Gucci. Ivonne doe ik even wat rustiger aan. Afgelopen weekend sprong ze wel weer braaf rond. Maar vind haar nog niet zoals ze voorheen was.

Heb wel de stoute schoenen aangetrokken en ingeschreven voor CSI Twente :D lesgenoten gaan en kwam gisteravond ter sprake of ik mee ga. Zodoende gevraagd of ik dan bij ze in vrachtwagen mag overnachten ;) Rij dan zelf met auto en trailer achter ze aan.

Lithya

Berichten: 2529
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:20

Dat klinkt ook wel er mooi Marijke!!

De Wolden was toch voorheen alleen B landelijk en de rest niet?

Voorlopig hou ik het maar bij de kleine concoursen zoals Franeker en Vrouwenparochie. Misschien dat ik dan van’t zomer ook wel 2 gaatjes hoger durf te starten :o

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:52

Marijkeeee schreef:
gomir schreef:
Mooi rondje met de vos vibabu! Jammer dat je op die sprong voor die witte net even de balans kwijt was, nu overviel het hem iets.

En ben ook heel blij met Uno, ze begint nu echt iedere week beter te springen!
Paspoort is al in orde voor het internationaal, doel is 6-jarigen op De Wolden deze zomer. Maar dan moet het wel ook echt kunnen, anders schrijven we haar daar voor de 1.20m in.


Hebben ze daar ook gewoon 1.20? Staat tot nu toe CSI2 en jonge paarden rubrieken.
Daarom heb ik een beetje twijfel of ik daar dan wel mag starten.
Uno gaat goed!!! wat een enorme verandering heeft ze gemaakt!
Heb mij nog niet ingeschreven voor Tolbert. Als ik ga dan alleen met Gucci. Ivonne doe ik even wat rustiger aan. Afgelopen weekend sprong ze wel weer braaf rond. Maar vind haar nog niet zoals ze voorheen was.

Heb wel de stoute schoenen aangetrokken en ingeschreven voor CSI Twente :D lesgenoten gaan en kwam gisteravond ter sprake of ik mee ga. Zodoende gevraagd of ik dan bij ze in vrachtwagen mag overnachten ;) Rij dan zelf met auto en trailer achter ze aan.


Geesteren is wel heel mooi Marijke, leuk dat je daar naar toe gaat. Zie dat je een Matterhorn hebt? Heb er ooit een gereden en was er helemaal verliefd op, groot paard en super fijn karakter. Wou er graag ook een jonge merrie van maar kon er destijds geen vinden helaas.

Wij hebben ons zojuist nog maar ingeschreven voor twee rondjes L aankomend weekend. Hadden een crosstraining gepland maar die gaat hoogstwaarschijnlijk niet door ivm de vele regen.

Marijkeeee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:07

Lithya schreef:
Dat klinkt ook wel er mooi Marijke!!

De Wolden was toch voorheen alleen B landelijk en de rest niet?

Voorlopig hou ik het maar bij de kleine concoursen zoals Franeker en Vrouwenparochie. Misschien dat ik dan van’t zomer ook wel 2 gaatjes hoger durf te starten :o


De kleine concoursen zijn ook prima! doe ik ook nog met plezier aan mee :) Kijk nu al uit naar het buitenseizoen en beter weer!

Marijkeeee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:13

@nummie: klopt een Matterhorn. Inmiddels is ze al 19 jaar en we hebben nog 2 nakomelingen van haar. Was wel een beetje een special paard vroeger onder te zadel maar uiteindelijk wel enorm veel van haar geleerd! Was ook echt helemaal verliefd op haar. Ze ging echt door te vuur voor mij. Wel wat een zenuwachtig paard maar voor mij deed ze het wel. Ik was best onervaren maar we zijn toch Z springen geworden. Ben wel blij dat ik nog 2 nakomelingen van haar heb. 1 van 8 en 1 van 4. De 4 jarige is drachtig en daarna maar kijken of ik die kan beleren.

Cioccolato

Berichten: 6675
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:50

Hier zelfse als nummie. Ook maar concour geplant. Alleen dan BB met de 1 en met de ander B. Geen zin om op het L te wachten, dus gaan lekker een rondje B

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 01:49

Hoi allemaal,

Ik had een vraag omdat ik zelf nog niet heel ervaren ben. Ik had voor 14 april mijn 1e springwedstrijd gepland met mijn pony. Nu heb ik echter al niet meer kunnen rijden sinds begin februari door zadel problemen. Ik heb hem in de tussen tijd veel gelongeerd en met hem vrijgesprongen maar alsnog is zijn spieropbouw heel erg achteruit gegaan. Als het goed is kan ik 20 maart weer rijden. Dat betekent dus dat ik een krap maatje heb om hem weer te trainen. Nu is mijn vraag of het verstandig is om de wedstrijd dan te rijden of niet? Het is trouwens een B wedstrijd met D pony dus 80cm.

Lithya

Berichten: 2529
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 07:37

Je geeft aan niet heel erg ervaren te zijn, dan zou ik het niet doen. Dat de bespiering wat achteruit is gegaan, vind ik iets minder van belang, maar je mist ook ritme. Je moet doen wat voor jou goed voelt, maar voor de meeste ruiters wist ik het wel...

Marijkeeee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:47

Anders kun je eerst beginnen met BB Salinero. Dan de volgende keer als het goed is gegaan eerst rondje BB en dan B. Gewoon rustig opbouwen.

Misschien kun je van te voren nog een keer een oefenparcours doen?

Marijkeeee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:51

Wat een rot KKKKKKKK stom prutweer zeg deze week. Door drukte van het werk en weer zelfs 2 dagen niet gereden. Werd er gewoon kriegel van haha. Ben ik niet gewend de laatste tijd rij ik elke dag wel 2 á
3 paarden. Maar gisteravond kon ik weer rijden en maar meteen de schade ingehaald. Viel mij 100 punten mee hoe prima ze reageren op de harde wind.

Hopelijk is het snel over met dit kkkkk weer. Helemaal klaar mee :P

Cioccolato

Berichten: 6675
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:54

Ik zwem al de hele week tussen de regen door :')
Afbeelding


En ik zou ook rustig op bouwen salinero. BB is een fijne optie als dat kan en anders als je gevoel zegt het lukt gewoon doen. Anders lekker even uitstellen

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:17

Onze eb en vloed bodem ligt er fantastisch bij :D
Wel regelmatig al zeiknat geregend :=

gomir

Berichten: 25569
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:22

Mijn bodem is ook prima. Maar toch weinig zin om te trainen met dit weer...

Cioccolato

Berichten: 6675
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:30

Mijn bodem is nat maar alsnog prima te trainen _O-
Ook minder zin, maar wel nog wat kunnen doen gelukkig