[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:53

Wat leuk dat de merrie alsnog drachtig is!
Jammer van het Fk maar je weet gelukkig waar de problemen liggen. Dat scheelt met trainen.

Vervelend van het weer Jes, wel super leuk en lief samen met je kind erop kunnen!

Mijn instructrice was afgelopen week ook naar drachten maar met de vier jarigen. Was wel leuk parcours voor ze va wat ik begreep.

Nou hier heeft Harvey zijn eerste hindernis gesprongen! Knappe baby is het.
https://www.instagram.com/p/BuJuuPeDubs ... kranjikzgw

En zondag met Mickey een “crossles” in onze grote binnenbak gehad van Jordy. Moest best even anders gaan rijden van hem. Had uitgelegd wat ons probleem was namelijk maar ik moest mick altijd best stevig vasthouden aan de voorkant. Van hem moest ik hem veel losser en meer ontspannen houden. Werkte erg goed en hij heeft helemaal niks geweigerd daarna!
Afbeelding

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:51

Fijn dat dat een goede tactiek bleek te zijn Laura! Soms kunnen zulke kleine veranderingen een heel groot verschil maken! Ik blijf het een stoer beest vinden :D En Harvey doet het ook top!

Ik vond Drachten een mooi concours, volgend jaar misschien maar meedoen (ook al is het startgeld fors). Uno heeft inmiddels haar eerste winstpunt in het M binnen, paspoort wordt nu in orde gemaakt zodat ze straks ook eens mee kan naar een 1* wedstrijd.

Is de jaarling nog verkocht Lithya?
Zo niet dan is de veiling in Tolbert op 8 maart misschien nog een optie? www.veilingtolbert.nl

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:16

Onze jaarling is inderdaad verkocht. Vond hem erg braaf, zeker in zo’n entourage. Liep braaf mee, ook in draf.

Gezien de matige deelname, denk ik dat ze volgend jaar het startgeld wel iets gaan laten zakken.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:12

Gefeliciteerd met de verkoop!

Deelname was wel goed toch? In het M en Z hadden we beide rubrieken rond de 50 starts, veel meer dan op andere concoursen in deze regio en zeker meer dan ik verwacht had voor respectievelijk 50 en 60 euro startgeld voor 1 rondje (en 25% kans op finaleplek met prijzengeld).

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:27

Wat ik begreep van de organisatie was dat ze op veel grotere groepen hadden gehoopt

Marijkeeee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:49

Gefeliciteerd met de verkoop! was de opbrengst van de veiling wat goed?

@PL: super dat de andere manier van rijden goed effect had! stoere foto! Leuk van Harvey! Hoe oud is hij nu?

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:56

Gefeliciteerd met de verkoop!
Harvey wordt in april vier. Dus Knhs gezien is hij dat nu haha

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:15

Gefeliciteerd met de verkoop!

Ik heb afgelopen zondag zand gehapt na hindernis 4 :=
Manlief gewonnen, dus dat maakt het weer goed (vooral omdat hij een waardebon kreeg waarmee we in de gehele boutique iets uit mochten zoeken, hebben dus voor mij een nieuwe jas genomen (is een nieuw systeem, ipv lootjes waar je niets aan hebt, naar gelang het aantal deelnemers is de waardebon meer of minder waard)

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:06

Dat is wel een mooi systeem! Had 31-12 een waardebon voor kleine kuilbalen.... alleen de kuil is op...

Fijn dat het zo goed uitpakte Laura! Maar niet voor niets dat springruiters vaak zeggen dat amateurs vaak paarden te strak houden.

Mijn guppy is weer thuis van de opfok. Ben heel benieuwt hoe ze het gaat doen.

Marijkeeee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:23

Wat voor 1 is je guppy?

Oei Jes dat is niet leuk zandhappen. Wel een mooie troost dat je manlief heeft gewonnen :D

Marijkeeee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:28

Puppy bij ons op stal mag nog een tijdje puppy zijn. Heb echt gebrek aan tijd... maar een troost op een bepaald moment gaat de 4 jarige met zwangerschap verlof en dan gaan we rustig aan met de 3 jarige beginnen. Wel echt een joekel!!! ruim 1.70 misschien wel al 1.75.

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:07

Dat is wel een grote. Dat haalt deze nog niet. Maar moeder was ook maar 1.64m bij stamboekopname, die is nu ruim 1.70m geworden.

Het is een Good Fellow x Indoctro.

Waar is die van jouw dragend van?

Marijkeeee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:34

De Etoulon is drachtig van Pommerol de Muze en van Gucci verwacht ik een Cohinoor.

Ah leuk een Good Fellow, daar zijn er niet zoveel van.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:35

Poeh.. 1.70 al.

Doe mij de kleine paardjes maar hoor! Hoop ook dat mijn jaarling 't rustig aan doet met groeien _O-

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:47

1.70 vind ik wel een fijne maat, maar veel groter hoeft van mij ook niet.

Hebben er 2 van Good Fellow. Beide ook d-oc papiertje binnen. 2-jarige is iets meer paard, maar dat was ook het 2e veulen van die merrie.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:50

Cascade is ook ongeveer 1,74/1,75
Lastig op te komen (hebben voor op wedstrijd een inklapbaar krukje) maar iedereen vindt haar zo gaaf om te zien! Ze imponeert echt.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:02

Ik heb zelfs een krukje bij m'n paard van 163 _O-
Vind een groot paard maar niks. Liever een klein en handig ding, ben zelf ook niet zo groot. Veulen van vorig jaar toont nu alsof ze erg groot wordt. Ben erg benieuwd. Maar dan zou ze wel blijven hoor, zou het alleen niet kopen. Met fokken krijg je het

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:14

Tja, ik heb liever ook niet een hele grote, maar hij stopte niet eerder met groeien. Alles geprobeerd. Hete was, klein bedje, mocht niet baten.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:20

Met jong spul krijg je de grote er gratis bij. En moet je 't er maar mee doen. Ook niks mis mee

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:39

Cas is 1,68.. dat ik der kocht was ze nog zo schattig klein :+ maar ze heeft pokon gekregen in de opfok -O-
Ik ben zelf maar 1,65 :P

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:24

Cioccolato schreef:
Met jong spul krijg je de grote er gratis bij. En moet je 't er maar mee doen. Ook niks mis mee


Noh niks mis mee... 1.795 op 3 januari bij een 5 jarige werd ik niet erg vrolijk van en wanneer ik op moet stappen vanaf een laag krukje word ik dat nog steeds niet. Daarnaast zijn de ringen soms zo allemachtig klein :D

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:30

Die van jou is mega Lithya :+ en het puppy van Marijke is ook huge :D
Mijn 3-jarige heb ik net weer wat opgepakt aan de longe, die mag nog wel wat groeien met zijn 1.62. Maar zijn broer en zus waren met 3 ook niet groot en zijn nog aardig bijgegroeid :j

Voor de mensen die dit jaar weer een merrie bij de hengst doen: al keuzes gemaakt?

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:31

Jemig wat een bakbeesten! :')

Ik heb nog geen keuze gemaakt. Zou mooi zijn als ik een passende vos hengst kan vinden. Ook nog niet erg actief gezocht

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:48

Wel een idee, maar die hengst staat in Frankrijk.... en jij?

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:53

Ben nog in dubio welke ik laat dekken. Bella gaat denk ik bij Comfortuna, cohinoor als reserve mocht hij op concours zijn oid. Was van plan om evt nogmaals dekken van de Up to Date af te laten hangen van het veulen, maar nu ben ik ook wel erg in de verleiding gekomen om de Uno te spoelen van Hardrock. Dat lijkt me hele interessante combinatie! En met haar huidige amazone heb ik ook weer alle vertrouwen in de instelling en rijdbaarheid van die merrie dus nu durf ik er wel een veulen van te fokken :+