[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:03

Hier al jaren. Zonder selectie, maar 1 kring waardoor je je akn plaatsen.

Daarom doe ik ook niet mee. Het is een moment opname, en geen kampioenschap meer..

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:05

Hier is de regio vrije inschrijving :Y) :') springen dan. Dressuur tellen alle wedstrijden ervoor mee ofzo

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:41

Ja, hoeft niet eens de kring te rijden _O-

Ik was laatst nog even lekker aan het spelen :D Stalgenootje had het laten staan, dus mooi even gebruik van gemaakt :j
Afbeelding

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:06

Lijntjes zijn altijd fijn!

Hier zijn kampioenschappen voor het springen ook vrije inschrijving. Volgens mij voor het L wel over twee manches met barrage voor de dubbel nullers, maar dat wisselt ook weleens per jaar/seizoen.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:08

Ik lees hier nog steeds braaf mee, vorige week heeft mijn merrie voor het eerst het hout gezien dus hopelijk kan ik ook snel weer mee kletsen.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:17

Spannend Eva!
Heb vandaag indoor gecrosst met mick. Ging heel lekker. Mensen vielen eraf met bosjes dus was blij dat wij met maar 1 stop rond waren haha
Afbeelding
Daarna ook nog even met Harvey gereden en de linker galop ging best goed. Rechts wilt hij continu zn kop tussen zijn benen doen :') :Y)
Ben ook erg benieuwd wat hij gaat doen met wat balken.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:50

Goldie schreef:
Ja, hoeft niet eens de kring te rijden _O-

Ik was laatst nog even lekker aan het spelen :D Stalgenootje had het laten staan, dus mooi even gebruik van gemaakt :j
[ [url=m/fkiVhO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah dat is zo leuk om te doen! Doe ik echt te weinig.


paljaslaura schreef:
Spannend Eva!
Heb vandaag indoor gecrosst met mick. Ging heel lekker. Mensen vielen eraf met bosjes dus was blij dat wij met maar 1 stop rond waren haha
[ [url=m/vg9AmA.png]Afbeelding[/url] ]
Daarna ook nog even met Harvey gereden en de linker galop ging best goed. Rechts wilt hij continu zn kop tussen zijn benen doen :') :Y)
Ben ook erg benieuwd wat hij gaat doen met wat balken.


Gaaf Laura! Knap van Mick :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:57

Cas mag morgen naar springles met stalgenootje, haar paard is kreupel en ik heb zelf de laatste tijd geen energie om in de avond nog op pad te gaan. Dus aangeboden om Cas mee te nemen, vond ze helemaal leuk :D. Zij blij, ik blij en bovenal een blij paard :))

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:08

Knappe Mickey! Jullie hebben elkaar toch weer aardig gevonden he?

Eerste keer springen <3


Ga je Cas dekken aankomend seizoen?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:14

*kruipt onder lees steen vandaan*wow pantykous <3 die heeft er zin in! ziet er heel goed uit al!

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:29

Knappe merrie is ze Eva!
Nou gevonden.. ben er in december echt nog keihard naast gegaan in t parcours. Maar kan dat soort setbacks nu iets beter van mij af laten glijden. Denk dat hij mij nooit 100% gaat vertrouwen :+

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:30

paljaslaura schreef:
Knappe merrie is ze Eva!
Nou gevonden.. ben er in december echt nog keihard naast gegaan in t parcours. Maar kan dat soort setbacks nu iets beter van mij af laten glijden. Denk dat hij mij nooit 100% gaat vertrouwen :+


Oh dat had ik even gemist :+

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:42

Wat gaaf Laura! En wat een leukerd Pantykous!

Schimmel rijden we nu nog licht thuis, verder vragen we daar niet meer teveel van want ze wordt echt dik. Wel goed om haar in conditie te blijven houden en ze loopt nog graag. De hengst (Jacco) begint het nu echt fijn te doen. Afgelopen weekend onze eerste winstpunten en prijzen in de L1 gehaald. Ook gaat het springen steeds beter, springt soms overdreven hoog :o Binnenkort nog een paar keer mee nemen naar oefenparcours, daarna gaat hij een tijdje het land op tot ik terug ben uit Australië :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:46

Ze doet het erg leuk Eva!

Ja zou het wel graag willen, maar m'n wederhelft is het er totaal niet mee eens... Dus helaas. Nog maar proberen een jaar op hem in te praten ;)
Maar het is ook lastig, zou het veulen dan graag willen houden, maar Cas is over 4 jaar nog niet aan der pensioen toe hoop ik... Dus probleem.
Laatst bijgewerkt door Goldie op 13-02-19 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:47

Lekkere vuurvreter pantykous!

Ik mag zaterdag weer BB! En die zaterdag daarop, en daarop en daarop. En dan cross training! Voor 't eerst!

Oh en 't L paard loopt nog netjes der rondjes thuis. Ikw eet even niet wat ik met haar ga doen verder, iig laten dekken!

Marijkeeee
Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:21

Kruip ook onder de steen vandaan :+

@PK: Doet ze leuk! en lekker attent!
@Goldie: jammer van je wederhelft een veulentje is toch leuk ;)
@Gomir: In Friesland is het L over 1 manche sinds een paar jaar. Voor de foutloze combinaties dan na de tijd barage en prijsuitreiking. Daarna begint de rest dat is wel over 2 manches. Ga je volgende week naar Drachten? Na wat twijfelen mij opgegeven.
@PL: Oei minder van het keihard naast gaan in december. Wel fijn dat het nu weer beter gaat.

Wij hadden vorige week een verassing. De 4 jarige kreeg steeds meer buik terwijl ze niet mega veel eten krijgt en ook nog wel een paar keer word gereden. Ze was vorig jaar gust verklaard, maar we twijfelde nu. Dus laten scannen en ja hoor drachtig haha. In juni is ze uitgerekend als t goed is.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:29

Ooh leuk leuk! Van welke hengst verwacht?

Cas ging goed met de springles gisteren. Ze had haar de dag ervoor ook even gereden voor me. Kreeg een appje met oke je hebt gelijk, jouw paard is echt allergisch voor dressuurtraining := maar springen konden ze het goed elkaar vinden, degene die les gaf kwam nog naar me toe dat ze wel heel makkelijk sprong :D

Marijkeeee
Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:43

Pommerol de Muze, jonge hengst https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ol-de-muze
Was 1x geprobeerd omdat ze elke keer slecht hengstig werd of een mooi ei had. Toen bij de controle was ze leeg, maar waarschijnlijk konden ze t toen nog niet goed zien. Diep verstopt ;) was wel leuk ik kon op de echo al een klein paardje zien :)

Super leuk zo'n compliment over Cas dat ze wel heel makkelijk sprong! Kan haar nog goed herinneren die paar keer dat ik haar op concours zag. Blijft een leuk paard in de ring! Goed haar best!

Ben gistermiddag in Tolbert geweest. Kon t net wat regelen met t werk. In de ochtend nog afspraken en daarna snel door naar stal en naar Tolbert. Vind het altijd wel fijn rijden overdag in Tolbert. Dan lukt het mij prima om met 2 paarden mee te doen en genoeg tijd om tussendoor om te zadelen. Kon echt fijn rijden en eindelijk weer het gevoel terug van controle en vertrouwen :D Ben helemaal blij :D Geeft mij weer wat moed voor de regio kampioenschap aankomende zondag.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:19

Succes zondag Marijke!!!

Ben vrijdag en zaterdag in Drachten. We hebben een enterhengst voor de veiling. Dus voor wie nog. Wat zoekt voor de toekomst... bij deze

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:01

Wat leuk zo'n bonusveulen Marijke :D Mooie meevaller!
Ik ben donderdag als jury in Drachten, verder moest ik hele werk werken. Paard loopt niet mee, want vond het inschrijfgeld bizar hoog. Als ik zeker wist dat entourage het waard zou zijn was ik daar wel overheen gestapt, maar is de eerste keer dus ik ga eerst wel even kijken :+
Minka rijdt gewoon die zaterdag in Tolbert haar M-debuut als alles volgens plan verloopt, net zo mooi :))
En dan begin maart naar Paard Balkbrug. Heb helemaal niet naar de opzet van Friese kampioenschappen gekeken, want Uno loopt natuurlijk in Groningen mee. Daar is het L wel over twee manches + barrage voor de dubbel nullers.

Mooi dat Tolbert goed ging! Zag je auto al staan op een foto ;)
Succes zondag in Harich, jammer dat ik dit weekend moet werken anders was ik even komen kijken.

Spannend Lithya! Hopelijk wordt hij verkocht en krijgt hij een goed huisje :j

Al een hengst op het oog Cio?

Fijn dat Cas nog lekker sprong Goldie! Maar die heeft altijd wel willen springen, dressuur rijden viel mij ook niet mee met haar :+

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:30

Lithya spannend!
Marijke leuke verrassing!

Hier afgelopen weekend manlief foutloos, ik een weigering.
Maar beide parcoursen erg rommelig.
Er stond veel wind, stort regende van tijd tot tijd.
Paard was dus niet geconcentreerd en keek naar alles, wat resulteerde in bijna constant overkruist galopperen. Dat is er nu op wedstrijd ook zo goed als uit, thuis doet ze het niet meer.
Manlief hoorde iemand langs de kant zeggen dat dressuur ook belangrijk was, we doen niet anders :+ (springen hooguit een keer per week)

Vandaag wel een paar sprongetjes gemaakt met een kind voor me in het zadel (balk aan een kant op een staander op zijn laagste, kinderen vonden het prachtig) geweldig paard is het toch <3

Marijkeeee
Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:24

@Jes; Niet echt bevorderlijk stort regen af en toe. Lijkt mij niet fijn rijden. Dan toch nog een netjes resultaat.

Nou t FK ging niet zo haha. Zul je altijd zien. Had donderdag echt fijn gereden en gesprongen met de dames. Maar zondag kreeg ik niet echt dat gevoel. Ligt aan mij allemaal maar in t M wat een mislukt ritme en kreeg haar de laatste lijn de 3 sprong niet door. Echt balen. Zal toch thuis wat moeten oefen op combinatie hindernissen. Enkele is echt zo geen probleem en gaat zo gemakkelijk. Gaat misschien soms wel wat te gemakkelijk allemaal :P Dan denk ik oh ze loopt zo fijn, maar uiteindelijk met te weinig power. In het Z ging het best oké. Echt niet ontevreden. We zijn nog lang niet weer echt op dat niveau maar wat blijft dat een dapper paard! Ze was wel iets aan de matte kant voor haar doen en ik moet afleren om te dicht te rijden. Daardoor moet ze dan zo haar best doen om eraf te blijven. Eigenlijk niet eerlijk. Maar klaar we trainen lekker verder en weet tenminste waar ik aan moet werken. Ze moet echt afslanken := mijn vader voert nog steeds te best.

StippelDjaro
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-02-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:08

Ik lees ook mee

Ik rij ook regelmatig springwedstrijden met mijn D- pony in het B nog.
Ik heb vorige week de Friesekampioenschappen springen gehad en ben daar uiteindelijk 11e geëindigd met een foutloze ronde

Marijkeeee
Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:28

Lithya schreef:
Succes zondag Marijke!!!

Ben vrijdag en zaterdag in Drachten. We hebben een enterhengst voor de veiling. Dus voor wie nog. Wat zoekt voor de toekomst... bij deze


Ennn??? goed verkocht?

Marijkeeee
Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:28

Welkom StippelDjaro