[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:33

Hoi allemaal,
Al een tijdje niet meer in dit topic gekeken! De fanatiekheid was ver te zoeken en mijn paardje kwakkelde enorm met zijn gewicht, humeur en gezondheid. Hij was enorm gestresst en bleef maar gillen en rondjes draaien en tijdens het rijden was het enige wat hij nog deed was hard rondjes rennen en gillen. Gezondheid en humeur is weer op orde en ik rij alweer een paar weekjes rond alsof er niks gebeurd is en begin zelfs alweer aan wedstrijden te denken! As zondag ga ik zelfs crossen in de Beemster!
Ik ben Sinds gisteren ook over op de gastro+.. ben benieuwd hoe het paardje erop doet. Hij blijft zo enorm afvallen maar ik krijg tijdens het bloedprikken constant de opmerking dat iedere paardenhouder jaloers mag zijn op zijn bloedtesten.. hartstikke gezond dus...!
Dus even een testje met de gastro omdat het toch zijn maag en darmstelsel bevorderd.

Ik hoop dat we gauw weer het wedstrijd ritme kunnen oppakken en het outdoorseizoen lekker mee kunnen pakken!

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:36

Cheminee, wat vervelend dat het een tijdje minder ging. Wel heel fijn dat het nu weer beter is ! Gek waar dat dan toch vandaan kan komen. Heb je zelf een idee ?
Hopelijk kunnen jullie snel weer als van ouds aan de slag :)

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:40

vibabu schreef:
Hier ook gekke dingen. Vorige week m'n springtraining opgebouwd, haal vos op. Stokkreupel. Vrijdag gekeken en niks aan de hand, gewoon een 40 minuten gereden. Zaterdag gelongeerd, niks aan de hand. Zondag 1e 10 minuten af en toe een pasje niet goed maar daarna niks meer te zien.
Maandag... stokkreupel. Vandaag kwam staldienst melden dat ze smiddags niet fijn uit de stal kwam. Vanavond stapte ze niet gek, wilde graag lopen maar kreupel. Morgen maar even veearts bellen. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik zit te denken aan spierbevangen van de kou omdat de deur bij haar open gewaaid was en een tijdje in de volle wind heeft gestaan. Maar dan zou ze niet zo wisselend zijn lijkt mij?


idd heel vreemd. een hoefzweer kan wel.. de ene moment hebben ze hier meer last van dan de andere. loopt ie vooral slecht op harde ondergrond?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:41

Cheminee schreef:
Hoi allemaal,
Al een tijdje niet meer in dit topic gekeken! De fanatiekheid was ver te zoeken en mijn paardje kwakkelde enorm met zijn gewicht, humeur en gezondheid. Hij was enorm gestresst en bleef maar gillen en rondjes draaien en tijdens het rijden was het enige wat hij nog deed was hard rondjes rennen en gillen. Gezondheid en humeur is weer op orde en ik rij alweer een paar weekjes rond alsof er niks gebeurd is en begin zelfs alweer aan wedstrijden te denken! As zondag ga ik zelfs crossen in de Beemster!
Ik ben Sinds gisteren ook over op de gastro+.. ben benieuwd hoe het paardje erop doet. Hij blijft zo enorm afvallen maar ik krijg tijdens het bloedprikken constant de opmerking dat iedere paardenhouder jaloers mag zijn op zijn bloedtesten.. hartstikke gezond dus...!
Dus even een testje met de gastro omdat het toch zijn maag en darmstelsel bevorderd.

Ik hoop dat we gauw weer het wedstrijd ritme kunnen oppakken en het outdoorseizoen lekker mee kunnen pakken!


kan van de maag komen. Mijn merrie was ook heel humeurig vooral met het aansingelen en als ik mijn been aanleg. hopelijk helpt de gastro+ voor je. je kan altijd eens groene leem met olie onder het eten doen, kost niet veel en helpt wel ;)

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:44

Lithya schreef:
Over gastro+ hoor je ook goede resultaten voor paarden die gevoelig zijn voor maagzweren. En niets alternatiefs aan :D

Gomir.... ben jij bevooroordeeld over het alternatieve circuit door je werk?



Het eten dat ik nu geef is niet alternatief hoor. er zijn veel topruiters die het ook geven. de gastro+ kan uiteraard ook goed zijn maar vind wel dat er vrij veel suiker in zit?

het eten dat ze nu krijgt krijgen alle paarden hier dus het is ook gwn makkelijker zo ;)

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:59

Fijn dat je de oplossing hebt gevonden nana!
Oh wat gek vibabu. Ik dacht ook aan een hoefzweer..
Gelukkig doet Che het weer!

Mick zn been gaat goed. Heb er weer op gezeten. Zaterdag maar crossles met Gismo ipv de outdoor derby op zondag met Mick :P
En echt wonder boven wonder merk ik helemaal niks van Gismo zijn koprol (en ik klop het af).

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:12

wat fijn dat ie er geen last van heeft! moet voor hem ook wel even schrikken geweest zijn :(

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:14

@ Anouk
Op mijn vorige stal dachten we dat het van verlatingsangst kwam. Daar stonden maar 4 paarden en kon hij vaak slecht zien
Nu ben ik verhuisd naar een stal met 60 paarden en daar ziet hij dus altijd een paard dus eigenlijk is dat uitgesloten.
De eerste 2 maanden hier leek hij helemaal ontstresst en opeens kwam het weer terug. Nu is er weer niks aan het handje en is het een blij paard.

@nana als het een maagzweer was hadden we dat in het bloed moeten terug zien maar inderdaad zat ik zelf ook in die richting te denken en vandaar de keuze naar gastro +. Wie weet verlicht het ofzo..

Cioccolato

Berichten: 6654
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:49

Zie je maagzweren terug in het bloed? Dus het hoeft niet perse via zon dure scopie?

Lithya

Berichten: 2513
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:33

Cioccolato schreef:
Zie je maagzweren terug in het bloed? Dus het hoeft niet perse via zon dure scopie?


Maagzweer zullen de ontstekingswaarden hoger liggen. Je kunt alleen niet uit de waarden halen waar de ontsteking zich bevindt.

Cioccolato

Berichten: 6654
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:44

Oh vandaar. Ik dacht al; is er wat nieuws.

Pantykous

Berichten: 10500
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:54

Bij zo'n scopie moet je wel oppassen dat je een kliniek treft met een scopie die ver/diep genoeg gaat. Niet allemaal hebben ze zo'n lange die de hele maag kan bekijken.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:50

xAnnouk schreef:
Thanks ! Hoe bevalt het bit trouwens ? :)


Paard loopt er helaas helemaal niet fijn mee. Als iemand interesse heeft in het overnemen van dit bit? http://www.stuebben.com/cat/bits-220/sn ... ken-84231/ >> stuur me even een pb'tje :)

Cheminee: wat fijn dat je weer back on track bent! Leuk dat je ook crosst!
En lastig, maagproblemen en vage kreupelheden... Beterschap :(:)

@Laura: ga je ook trainen in Ede a.s. zaterdag?

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:49

Yes!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:21

Leuk! Ik ook. Wie weet tot dan :)

gomir

Berichten: 25554
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:50

Maagzweren kun je nooit uitsluiten als er geen ontsteking in het bloed zichtbaar is. Dat is zo'n lokaal proces dat je daar niet altijd systemisch iets van terug ziet.
En ze moeten op de kliniek idd wel beschikken over een gastroscoop, met die voor de longen kom je er niet :+

Veel plezier met de crosstraining dames!

Nann: moet toch een beetje in het ritme komen :D Na drie wedstrijden weer even pauze om te trainen op de knelpunten en dan van de zomer weer knallen ;)
Andere paarden doen het goed. Uno gaat vrijdag naar een nieuwe ruiter, die heeft gewoon meer werk nodig dan de een keer in de twee weken (gemiddeld) dat ze nu gereden wordt. En Hurri heeft vandaag zijn eerste puntje in het Z gepakt! Liep zo simpel rond :+:

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:21

Knap van Hurricane!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:33

Top van Hurri!

Ik ben weer thuis van springles met mijn hysterische konijn... Geen houden aan, ze was echt zo belachelijk blij dat we weer gingen springen :') Daardoor alleen niet echt veel aan 'springen' toegekomen. Maar goed, Cas was in der element. Was vergeten dat ze zo kon bokken :+ Marcel stond ook met grote ogen te kijken want ze bleef maar gaan := Wel afgesloten met op zich fijne sprongen :j Maar wat blijft het toch een malle merrie af en toe :')

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:38

Hallo, ik heb een vraagje: Als je op wedstrijd de enige inschrijving in je klasse bent krijg je dan automatisch de 1e prijs? Ook als je alle balken eraf gooit, of uitgebeld wordt? Of mag de organisatie dit zelf beslissen?
Bij foutloos lijkt me een barrage dan ook overbodig toch?

Cioccolato

Berichten: 6654
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:53

Ligt er aan of ze het gaan samen voegen met een andere klasse.
Op een kampioenschap ben je dan wel kringkanlioen, heb ik eens gehad _O-
Maar op concour kunnen ze samenvoegen.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:56

Cioccolato schreef:
Ligt er aan of ze het gaan samen voegen met een andere klasse.
Op een kampioenschap ben je dan wel kringkanlioen, heb ik eens gehad _O-
Maar op concour kunnen ze samenvoegen.

Samenvoegen is al gebeurd, gaat om de klasses C,D,E-M. Maar zou dus kunnen dat ze het bij de L voegen?

Marijkeeee
Berichten: 6303
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:32

Wel interessant jullie verhalen over maagzweren. Soms heb ik wel gedacht dat die grote van mij daar ook last van heeft, maar uit het bloed is toentertijd nooit wat gekomen. Nu is ze al tijden zo fit als een hondje :P

@Gomir: super van Hurri!!! waar gaat de Uno naartoe?
@Goldie: hihi ze had er duidelijk heel veel zin in om haar goed uit te leven!

Pantykous

Berichten: 10500
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:33


Cioccolato

Berichten: 6654
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:36

Ik vind het ook interessant omdat het ook vaker voorkomt dan men denkt.
Hier is de rijbaan alweer een waterbak. Ging snel _O-

Lithya

Berichten: 2513
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:55

Dat wordt wel gezegd, dat het vaker voor komt dan gedacht, maar het lijkt nu wel of alle paarden die even wat minder in het vel zitten gelijk een maagzweer moeten hebben.

Gister in de regen gereden en de bak was heel prima.