[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:04

vibabu schreef:
Ik heb een vraag. Aangezien jullie best wat ervaring en verstand hebben ben ik benieuwd wat jullie aanraden.

Om te beginnen met een korte inleiding en aanleiding: Vos eet slecht, doet ze al jaren dus ik maak me daar niet zoveel zorgen om. Hierover ook contact met veearts gehad overigens en die deelde mijn visie hier over. Ze is fit, slank, gespierd en blij. Ze krijgen bij ons 2x per dag krachtvoer en kuil heeft ze zo ongeveer onbeperkt. Ze krijgt inmiddels per dag en per voerbeurt verschillende porties (de ene keer wat meer muesli en de andere keer wat meer biks) zodat ze toch alles binnenkrijgt maar het gaat moeizaam.
Ik heb eerder al geprobeerd om ander voer te geven (pavo sportmuesli en sportbrok) maar dat bleef ook liggen
Nu zit in te denken om het voer te verminderen overdag en savonds een portie er bij te geven. Omdat er een gigantische hoeveelheid aan mogelijkheden liggen, het ene merk nog beter is dan het andere merk zie ik door de bomen het bos niet meer dus ik ben benieuwd naar wat jullie aanraden. Ze is overigens wel gek op luzerne en grasmix wat wel goed is voor haar maag maar waar volgens mij niet heel veel vitaminen/mineralen in zitten.

Kortom: hebben jullie tips?


Verdiep je eens in florian horsefood! Ik denk dat vosje daar blij van wordt

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:44

Cheminee schreef:
Verdiep je eens in florian horsefood! Ik denk dat vosje daar blij van wordt


Florian ligt best onder vuur momenteel, las ik in een ander topic.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:16

Ik ben dol op Cavalor. Zeer gevarieerd aanbod, sportgericht en goede kwaliteit :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:13

Vandaag weer gestart, was in Vrouwenparochie. 1e ronde 1.20 gestart. Zowel basisparcours als barrage foutloos. Daarna 1.25 gestart. Keek er even iets tegenop, maar we waren weer foutloos. Ondanks dat het een direct op tijd was, lekker mijn eigen rondje gereden.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:48

Iedereen weer wat begonnen met springen?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:55

Ik kom mij weer eens melden :) Op 27 augustus ga ik mijn spring debuut maken met Donna. We beginnen laag met een rondje 60 en een rondje 70. De hoogte kan ze wel, maar ik wil voor mijzelf niet teveel druk erop leggen en wil voordat we hoger gaan starten eerst nog iets meer een team samen zijn. Dit zijn wij. Nog geen spring foto's helaas, maar als het goed is gaat er de 27e een vriendin mee om foto's te maken :)

Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:41

Lithya schreef:
Iedereen weer wat begonnen met springen?

Ik zit momenteel niet eens meer te paard :')
Op het moment ben ik namelijk 23 weken zwanger <3
Prom wordt zadelmak gemaakt en daarna zien we wel weer verder. Ooit zal er weer een paard komen wel denk ik, misschien Prom, misschien een ander paard :)

Wat leuk Veertje! Dat is al bijna *\o/*

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:49

Goldie schreef:
[
Ik zit momenteel niet eens meer te paard :')
Op het moment ben ik namelijk 23 weken zwanger <3
Prom wordt zadelmak gemaakt en daarna zien we wel weer verder. Ooit zal er weer een paard komen wel denk ik, misschien Prom, misschien een ander paard :)

Wat leuk Veertje! Dat is al bijna *\o/*


Gefeliciteerd!!

Leuk veertje en succes!!

Cioccolato

Berichten: 6615
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:24

Ik heb net weer wat eerste huppels gemaakt met 1 die vanaf maart zadelmak is. Ben eindelijk weer op weg :+

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 05:45

Ben gisteren in Dokkum gestart. We starten sinds van’t winter 1.20, eerst flexibel, nu niet meer. Hij doet het met 2 vingers in de neus, ik ben meer het probleem. Af en toe hebben we rondjes dat ik stiekem aan’t 1.30 denk, maar daar gaan we eerst mooi voor doortrainen. 2e ronde wordt hij vaak net wat brutaler en dat is lastig managen.

Mijn andere paard heeft zijn eerste rondje met een ander gelopen. Die verblikt of verbloost niet, maar is in de mond wat lastig. Komt wel, maar ik wil het beter hebben voor ik start.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:04

Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Mijn eigen paard is in juni verkocht dus daar spring ik niet meer mee. Mijn zusje heeft in mei een nieuw paard gekocht, een 8-jarige ruin van Cornet Obolensky. Hier nu een aantal wedstrijden mee gesprongen in de 90 en 100 cm. Erg braaf paard, dressuurmatig zit er nog wel wat werk aan.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 19:11

Geen wedstrijden voor mij maar ik krijg hem wel weer enigszins aan de praat dus wie weet springt hij binnenkort weer wat wedstrijdjes

Voorlopig vermaak ik me met het jureren. Heb daar heel veel plezier in dus geen haast met Ché. Mijn doel is om hem volgend jaar nog 1 seizoen te crossen en dan mag hij echt met pensioen!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:59

Ook leuk toch jureren? Dan zie je ook veel. Ben geen jury, maar als ruiter verbaas ik mij vaak hoe sommigen op concours gaan. Paard totaal niet voorelkaar en toch gaan.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:45

Goldie schreef:
Lithya schreef:
Iedereen weer wat begonnen met springen?

Ik zit momenteel niet eens meer te paard :')
Op het moment ben ik namelijk 23 weken zwanger <3
Prom wordt zadelmak gemaakt en daarna zien we wel weer verder. Ooit zal er weer een paard komen wel denk ik, misschien Prom, misschien een ander paard :)

Wat leuk Veertje! Dat is al bijna *\o/*


Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:00

Leuk Veertje! alvast succes de 27ste
Cio leuk weer een jong paard. Lijkt het allemaal goed?
Lithya goed bezig!! mooi je vertrouwen houden in de 120/125 dan kun je vast eind van dit outdoor seizoen wel een keer 130.
Elited gefeliciteerd met de verkoop en nieuwe uitdaging van je zusje
Chemi jureren leuk? hoorde gisteravond dat de vraag om juryleden groot is en de oude garde toch een keer gaat stoppen dus toe zijn aan nieuwe aanwas. ik heb zelf een paar keer mailtje gekregen van KNHS of springjury wat voor mij is maar weet niet heb het eigenlijk simpel zat te druk..

Moet even denken mijn wedstrijden afgelopen tijd. Waren heel wat sinds de laatste keer in dit topic. Maar korte samenvatting up en downs begin van het seizoen paar hele fijne ronden gedaan met beide paarden. Pakten het beide top op! We zaten helemaal in een flo! totdat ik wat te veel ballen in de lucht moest houden en toen kwam de dip. Nog steeds niet dramatisch maar de flo was weg en 7 jarige liet weten het gaat even niet. Vervolgens kreeg ze een hoefzweer en even rust gekregen. Krijg ik opeens een uitnodiging voor NK 135 voor de 7 jarige maar heb bedankt we zijn daar niet klaar voor. 4 jarige pakt het allemaal goed op. Zal ik binnenkort echt 110 starten. Afgelopen zaterdag NK vereniging kampioenschap moest ze ook rondje 110 nou dat ging dikke prima. Paar dagen daarvoor 4 jarige in Exloo deed ze ook keurig.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:49

Je gaat wel weer lekker gezien je foto’s Marijke. Als je het al druk genoeg hebt, waarom dan nog drukker maken?

Teveel vallen hoog houden…. Ik ken het en heb daarom ook een deel van het seizoen gemist. Mijn 6-jarige is net 2x met een ander op concours geweest daardoor.

Einde outdoor seizoen is voor mij begin september. Heb nog een week Finland middle of nowhere in de planning en als ik terug ben weekend cursus. Dan blijft er nog 1 weekend over.

Cioccolato

Berichten: 6615
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:48

Balen als alles even tegen zit maar wel fijn om dan even tot rust te komen en nog een jonkie te kunnen rijden.

Mijn jonkie lijkt prima tot nu toe. Maar boven alles is het zo'n fijn dier qua karakter. Zo braaf! Echt een genot om mee te werken, zo wil ik er nog wel wat..

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:28

Vandaag mijn spring debuut gemaakt met Donna. Super trots op haar <3
Eerste rondje eigenlijk foutloos gesprongen, maar doordat ik haar corrigeerde in de galop kwam ze eventjes stil te staan met een huppeltje en dat is gezien als weigering :+ Tweede parcours wel een weigering en dat kwam doordat ik haar te ver over de schouder heen liet lopen en niet op tijd recht kon zetten. Eerste parcours 75 stijlpunten en tweede parcours 75,5 :)

Hopelijk over 2 weken weer een wedstrijd en dan een rondje 70 & 80. Denk dat we ook al wel gewoon 80 kunnen starten, maar het is meer voor mijn eigen vertrouwen :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:27

Dat klinkt als een goed begin!!

Laat je niet gek maken om de hoogte. Beter een keer te vaak 70 cm, dan te snel 80 cm. Die hoogte komt heus echt wel.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:57

Wij kunnen helaas bijna geen 70 starten. Is nu nog weer een uitzondering dat ze 60/70 uitschrijven wat een beetje in de buurt is, maar verder doet iedereen vanaf 80 helaas

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:14

vibabu schreef:
Ik heb een vraag. Aangezien jullie best wat ervaring en verstand hebben ben ik benieuwd wat jullie aanraden.

Om te beginnen met een korte inleiding en aanleiding: Vos eet slecht, doet ze al jaren dus ik maak me daar niet zoveel zorgen om. Hierover ook contact met veearts gehad overigens en die deelde mijn visie hier over. Ze is fit, slank, gespierd en blij. Ze krijgen bij ons 2x per dag krachtvoer en kuil heeft ze zo ongeveer onbeperkt. Ze krijgt inmiddels per dag en per voerbeurt verschillende porties (de ene keer wat meer muesli en de andere keer wat meer biks) zodat ze toch alles binnenkrijgt maar het gaat moeizaam.
Ik heb eerder al geprobeerd om ander voer te geven (pavo sportmuesli en sportbrok) maar dat bleef ook liggen
Nu zit in te denken om het voer te verminderen overdag en savonds een portie er bij te geven. Omdat er een gigantische hoeveelheid aan mogelijkheden liggen, het ene merk nog beter is dan het andere merk zie ik door de bomen het bos niet meer dus ik ben benieuwd naar wat jullie aanraden. Ze is overigens wel gek op luzerne en grasmix wat wel goed is voor haar maag maar waar volgens mij niet heel veel vitaminen/mineralen in zitten.

Kortom: hebben jullie tips?


Ik meld mij ook maar weer eens. Heb je wel eens aan gedacht om flink olie bij te voeren?

Wij gaan zondag voor het eerst 120 starten. Althans voor mij voor het eerst. Ik hoop dat ik de faalangst de baas blijf.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:11

Pantykous schreef:
[Wij gaan zondag voor het eerst 120 starten. Althans voor mij voor het eerst. Ik hoop dat ik de faalangst de baas blijf.


Als het 1.10 en 1.20 gelijk parcours heeft, loop ik voor mijn eigen rust liever het 1.10.

Succes, jullie kunnen het!!

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:55

Ik ga flexibel starten dus ik pak eerst 110 mee. Dan hebben we de sprongen maar vast gezien, ook al is het parcours wellicht anders :j

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 03:58

Het gaat jullie gewoon lukken Pantykous. Rustig blijven ademhalen en de sprong op je af laten komen.

Wat denken sommigen toch makkelijk over starten. Vrijdag ben ik naar Finland vertrokken en kom donderdag laat thuis. Waarom ik dan van’t weekend niet start… oké, training en voorbereiding sla je over?

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:04

Mooi in Finland? Zag al wat foto's voorbij komen. Inderdaad sommigen denken daar gemakkelijk over of hebben ouders of een ander die paarden in tussen tijd door trainen???

Succes alvast PK!