[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:24

Heb net de foto’s van Zuidwolde gezien, daar lijkt het L wel appeltje eitje, maar was het nog niet helemaal.

Flexibel.... heb net afgesproken geen b meer te gaan starten.. is denken. St Annaparochie is de 18e weer zag ik.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:07

Hoe rij je daar dan heen dat het dichterbij is dan Warga :+ Ik kom altijd langs warga op weg naar St Anna en moet dan nog om Leeuwarden heen en een eind binnendoor naar St Anna :)) Rij jij dan niet over de A32 naar St Anna?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:27

Nee ga gelijk de haak op, dus komen niet langs warga. Voor warga zou ik eerst de Waldwei op moeten..

En st Anna is altijd 2 rondjes

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:35

Maar Warga ligt maar een afslag van waar de A32 overgaat in de Haak toch? Als ik vanaf Heerenveen richting MCL ga dan ga ik of bij die kruising rechtdoor (via Goutum) of de Waldwei op en de volgende eraf. En dat is ook de afslag van Warga. En vanaf dat punt is het echt nog een heel stuk om Leeuwarden heen en binnendoor naar St Anna. Of kom je dan op een heel ander punt de Haak op dan ik denk?

St Anna is wel twee rondjes, maar ook over hetzelfde parcours. Als het vooral om het ritme gaat kun je in Warga ook twee keer zelfde parcours rijden, alleen dan tweede rondje HC.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:53

Ik heb 'thuis' weer even gesprongen. Hindernissen stonden er nog. Deels m'n eigen hindernissen meegenomen, worden mooi gebruikt dus!

Afbeelding

Moet alleen weer even ritme krijgen, vaker doen dus nu was ze te blij :))

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:02

Ritme krijgen lukt je vast snel genoeg!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:03

En dan vind ik het spannend en ga ik raar rijden :+ moet weer even leren wachten :D

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:12

Ik zag een stukje film van je Laura, heerlijk om. z'n enthousiasme te zien!

Havanne, wat goed! Heel fijn dat je het goede gevoel te pakken hebben.

Marijke, ik krijg al klamme handjes als ik die hoogte op film zie, haha. Heel knap!

Goldie, het begin is er weer!

Ik ben even gestopt met rondjes B te springen, Dior deed (doet!) het super maar nam wel steeds een balkje mee, ik werd er zo gedemotiveerd van. :o Helemaal omdat ik echt maar 1wp wil, zodat we lekker kunnen gaan sgw'en. Maar helaas nog even. Komende zondag gaan we wel lekker een B oefen SGW rijden. Ik wil alleen zo graag officieel kunnen starten. :') We vinden het beiden zo leuk!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:04

Lekker goldie!

Ja mick snapt het spelletje weer en wordt dan helemaal enthousiast!
Dat puntje komt vast en zeker goed met Dior. Dressuur ging fantastisch zag ik! Gefeliciteerd nog met je plaatsing!

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:55

@ Lithya: zaterdag is Oenkerk, maar dat is vast ook wat uit de buurt.
@ Goldie: ziet er mooi uit die hindernissen en dat ritme komt vast wel weer :)
@ SannevdM: Balen dat je het ene puntje nog niet hebt. Maar gaat vast lukken!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:28

Dank je wel Laura. Enorm trots dat we naar het NK mogen, we hadden pas een paar keer (wel heel succesvol haha) M2 gestart dus wel gehoopt op een NK ticket maar niet verwacht. En super leuk want we zijn ook ruim Z1 startgerechtgigd. :D
Tot zo ver het dressuur gezwets haha.

Morgen is er bij ons op stal een hunter clinic, gaat iemand van hier daar toevallig naartoe?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:22

Marijke, jeetje wat een hoogte! En je springt het zo ''simpel'' rond. Ik doe het je niet na!
Goldie, lekker zo een beetje oefenen. Ritme heb je zo weer te pakken!
Sanne, in de B winst rijden is ook best lastig met het huidige reglement. Wat je zegt, als je een balkje hebt heb je eigenlijk al geen winstpunt terwijl je parcours dan nog zo fijn kan gaan. Snap wel dat dat je demotiveert. Maar jullie doen het super goed in de springring dus hopelijk rijden we nog een keer tegen elkaar. :)) Waar ga je crossen? Heb jij zelf mee gedaan met de clinic?

Wij hadden gisteren een controle springles, controle hadden we wel alleen springt die van mij bijna altijd achter om als ik een kleine volte draai.. Instructeur zegt dat ze van inspuiten beter wordt. Ik train er namelijk wel echt op en denk ook niet dat ze slap is achter.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:49

Dat raadde iemand bij mij ook aan. Ik ben er niet zo van.

Vorige week crosstraining gehad met de jongste. Ze deed het erg goed <3 ik heb nog wel moeite om haar tussen 2 benen en teugels te houden maar ik was erg tevreden! Later nog een berichtje van een iemand gehad die interesse in haar heeft.

Volgende week is weer het concours op schier. Ik heb alleen geen geschikt paard om mee te nemen. Dus mocht er nog iemand zin hebben in fietsen over een eiland, gezellig ouwehoeren, paardrijden over het strand, relaxen en ook nog een wedstrijdje te springen (L of hoger), er is nog een plek op de vrachtwagen die gevuld moet worden.... of mocht iemand iemand weten wil die dan contact opnemen :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:01

Word al jaren gevraagd voor Schier, maar is steeds net vlak voor de vakantie. Maar ik zou er ook later nog eens heen kunnen.

Wel positief toch dat er vraag naar haar is?

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:07

Schier valt tegelijk met het concours in de buurt, tenminste dat is ook volgende week. Anders was ik wel geïnteresseerd :)

Inspuiten.. tja.. ik ben er niet van. of het de duurzaamheid van het paard zal verbeteren weet ik niet. Ken er voldoende die juist daarna sneller stuk gaan.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:08

Ik weet ook nog niet of ik wil gaan inspuiten.. Ga wel even navraag doen bij de DA.

Wel een compliment dat er interesse in haar is Vibabu! En wat fijn dat ze het goed doet. Je crosst wel meer toch?

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:45

Ik lees dagelijks mee maar zou dat eerst na laten kijken voor je gaat spuiten Nann.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:58

Tenzij het vanwege een ontsteking is, is inspuiten vaak het begin van het einde. Daarna is er veelal niets meer. Je laat ze dan door de pijn heen lopen.

Welk concours bedoel je Marijke?

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:03

Volgend weekend is outdoor Warga

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:27

Toch wel. Wordt gewaarschuwd dat er waarschijnlijk moet worden omgereden pas ik in verband met de elfwegentocht.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:32

Waldwei is dicht tussen surhuisterveen en Leeuwarden (1 richting volgens mij), adviesroute via heerenveen a32. Zou voor mij dus irritant zijn. Maar ik ben dat weekend toch in het slotervaart aan het werk :D

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:58

Ik kom van de andere kant dus ik heb er geen last van verwacht ik

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:01

Nee, dat is ook de route waar je vanaf a32 langs komt. En volgens mij was Leeuwarden-surhuisterveen sowieso geen probleem.

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:07

Ohhh!! Hmm nou weet nog wel een binnendoor route via zwette naar goutum en dan gewoon rechtdoor

De oude route

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:19

Er stond wel wat over een andere route.

Moet nog een x dressuur starten, wie weet heb ik volgende week voldoende lef :o